Kauanko teillä on kestänyt, että synnytyksen jälkeen taas kuukautiset alkaneet?
Kohta 8 kuukautta synnytyksestä, eikä vieläkään mitään merkkejä. Onko tämä ihan tavallista yleensäkin?
Kommentit (95)
Mulla tuli yhdet kuukautiset viikko tai pari jälkivuodon päättymisen jälkeen. Sitten tuli n. 8kk tauko. En muista alkoiko kuukautiset sitten ihan säännöllisenä vai tuliko vielä parin kuukauden taukoja. Näin kävi siis m
ekasta 6 kk, tokasta 9 kk. Mutta jälkivuotoa (=tulvaa )oli kummallakin kertaa siihen jälkitarkastukseen asti
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli yhdet kuukautiset viikko tai pari jälkivuodon päättymisen jälkeen. Sitten tuli n. 8kk tauko. En muista alkoiko kuukautiset sitten ihan säännöllisenä vai tuliko vielä parin kuukauden taukoja. Näin kävi siis m
Jäi viesti kesken. Näin kävi siis molemmissa raskauksissa.
Minulla alkoi 3kk vauvan syntymän jälkeen, vaikka täysimetin. Alkuun kierto oli epäsäännöllinen ja kuukautisten kesto vaihteli.
1. lapsen jälkeen 10 kk
2. lapsen jälkeen eivät koskaan edes htikeet alkaa vaan aloin odottamaan 3. lastani, kun 2. lapsi oli n. 1v 3 kk.
3. jälkeen 1v 2 kk
3kk, 9kk ja 3kk. Ensimmäistä ja toista imetin tandemina, siksi olivat jopa 9 kk poissa. Kaikkia olen siis ensin täysimettänyt 6kk, ja jatkanut yli 2-vuotiaiksi.
9kk-1v3kk. Imetin n. vuoden jokaista.
Ekaa lasta imetin 10 kk ja menkat alkoi suunnilleen kuukausi imetyksen loputtua. Tokaa lasta osaimetin vuoden vanhaksi ja eka menkat alkoi suunnilleen 11 kuukautta synnytyksestä. Mun mielestä tuo imetys vaikuttaa aika paljon siihen menkkojen uudelleen alkamiseen.
Ekan kanssa 2v ja 2 viikkoa. Imetin siitä vielä pari kk eteenpäin. Nyt toisen kanssa ollut 2:et menkat ja lapsella ikää 1v 9kk. Imetän.
1,5 vuotta. Vauva oli huono syömään kiinteitä ja viihtyi rinnalla.
Ekan jälkeen 1 v, tokan 1 v 3 kk, kolmannen 1 v 8 kk. Imetin ns. lapsentahtisesti ja myös yöllä n. vuoden ikään. Lapsilla ei ollut tuttia käytössä, jos sillä nyt mitään merkitystä on.
n. 11 kk eli noin kuukauden päästä siitä kun yöimetys loppui. Täysimetys oli 5kk ja senkin jälkeen ainoa maito oli oma maito ja silloin kun lapsi halusi. (jugurtit 10 kk iässä ja satunnaisesti purkkiruoissa maitoa joukossa.
Yöimetys oli pakko lopettaa, koska jostain syystä keksi ruveta heräilemään ja vaatimaan maitoa 1-2h välein.
2 viikkoa oli jälkivuotoa ja kk:set alkoivat pari kuukautta synnytyksen jälkeen. Toisen lapsen sain tammikuussa :)
N. 6vk kummallakin kerralla. Ei auttanut vaikka täysimetin 6kk. Yöllä imetin kumpaakin n. 10kk ikäiseksi ja imetysloppui n. 1v6kk kohdalla. Maitoa myös luovutin koska sitä tuli niin paljon.
Joskus käy niin ettei ehdi tulla kuukautisia ollenkaan kun uusi raskaus jo alkaa. Eka ovis synnytyksen jälkeen ja taas ollaan naps raskaana.
Kaikista neljästä viikko jälkiviodon jälkeen. En muista montako viikkoa kesti jälkivuoto mutta reilu neljä viikkoa suunnilleen.
Heti säännöllinen kierto ja ne menkat pilasi mun imetykset. Joka kierrolla maito väheni ja väheni kunnes loppui. Jälkivuodon aikana luovutin maitoa kun sitä tuli niin paljon mutta kun ekat menkat alkoi niin loppui luovutus kuin seinään. Siitä tosiaan hiipui vaikken korviketta antanut ollenkaan.
Mulla kans varmaan meni elimistö sekaisin ja palauduin normaaliin liian pian vaikka olisi pitänyt ja olisin halunnut imettää. 5kk onnistui imetykset.
2kk, täysimetys. Tämä on sukuvika.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi lasta ja kun ekan kerran tulin raskaaksi, niin ennen sitä oli mun viimeiset kuukautiset. Kuukautiset eivät siis ehtineet palata, kun tulinkin jo uudestaan raskaaksi. Nyt kuopus on 5kk ja ei edelleenkään menkkoja.
6 viikkoa synnytyksen jälkeen tulin uudelleen raskaaksi, mutta meni semmonen 3 kk ennenkuin itse huomasin, että olen raskaana. Poikien väli on siis 10,5 kk ja raskauden välillä ei siis kuukautisia ja imetin jotain 2 kk ja sitten maidontuli loppu kuin seinään.
Kolmannen vauvan jälkeen en muista, kai ne ajallaan tuli vaikka imetin. Oli muuten nopea synnytys tämä kolmas, ponnistusvaihe kesti 15 min.
1v5kk tästä viimeisimmästä. Mulla on vaikuttanut yöimetys, aamuyöstä yks imetys kerta, ja se riitti pitämään menkat poissa. Kun tuo yksi kerta jäi, niin menkat alkoi. Joka lapsen kanssa sama juttu ollut. Oon ollu onnellinen aina menkattomuudesta.
Riippuu imetyksestä. Jos yöimetyksiä en ole lopettanut ja vauva viihtyy tissillä on voinut mennä 10kk asti.
Jos yöimetykset lopettanut ja vauva täyttää mahansa ruoalla/ syö hyvin = 6kk.