Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lähestyminen on miehille niin hankalaa Suomessa??!

28.05.2018 |

Sitten valittavat palstoilla (tai ainakin AVlla) kuinka ovat sinkkuja? Haloo?! Missä järki?? Mene osoittamaan kiinnostusta naiseen,jos mielit deittailla tämän kanssa! Vannon ettei YKSIKÄÄN nainen heittäydy törkeäksi sinun lähestyessä häntä. On olemassa tasan kolme skenaariota:

A) Antavat numeron ja kiinnostus molemminpuolista
B) Antavat feikkinumeron, sillä eivät ole syystä tai toisesta kiinnostuneita mutta eivät kehtaa sitä kertoa
C) Eivät anna numeroa (mahdollisesti varattuja?)

See? Ei siis mitään vakavia seuraamuksia!

Viimeiset vuodet ulkomailla viettäneenä olen huomannut miesten lähestymisessa olevan huima ero! Suomessa kiinnostuksenosoituksia tuntemattomilta miehiltä tuli 0. Nykyään olen pudonnut laskuista. Sinällään arvostan Suomessa sitä,että miehet arvostavat tilaa naisen ympärillä eivätkä ole tungettelevia mutta johtaako tuo nimenomaan heidän yksinäisyyteen? Toinen asia,jota suomalaisuudessa deittailukulttuurissa arvostan on rehellisyys. "See you later" hyvästelystä ei voi koskaan olla varma näkeekö henkilöä enää. Useimmiten ei. Suomessa taas automaattisesti näkisi. Kaikkea en siis olisi muuttamassa.

Toki lähestymistavalla on merkitystä, ÄLKÄÄ KOMMENTOIKO VARTALOA!! Yksikään nainrn ei halua tuntea olevansa pelkkä lihanpala!! Tyylin kommentoiminen ok (toisaalta sekin tulee tehdä taktisesti "uu sexy jeans" revityistä farkuista ei paljon mieltä lämmitä ). Nykyään en numeroani anna (tekeydyn lähtöä tekeväksi turistiksi, paksu suomiaksentti ilahduttaa aina ystäviäni!!😁)mutta ne harvat joille olen sen antanut ovat olleet ulkoiselta olemukseltaan SIISTEJÄ, yrittäneet tutustua kunnolla (kyselleet kiinnostuksenkohteista/opiskelusta/töistä...) ja kohteliaita.

Kommentit (157)

Vierailija
101/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa minkälainen lähestymistapa olisi hyvä? Tai lähinnä että miten lähestyminen kannattaa aloittaa? Missä naisia voi lähestyä, missä ei? Ulkonäköästä ei ilmeisesti kannata mainita?

Jos mies tulee juttusilleni, niin arvostan, että hän ei arvioi ulkonäköäni tai tee arvioita myöskään luonteestani. Myös aloituksia, jotka eivät toimi minuun:

- Miksi näytät niin surulliselta?

- Katselin sinua tuolta kauempaa ja näytät siltä, että olet hieman vaikeasti lähestyttävä/sisäänpäin kääntynyt henkilö

- Vaikutat mystiseltä, sinulla on varmasti tosi kiinnostavia ajatuksia

- yms.

Siis nämä tulkinnat ihan vain siitä, jos istun jossain yksin ns. resting bitch face päällä. Miksi hymyilisin ja hakisin aktiivisesti katsekontaktia epätoivoisena keskusteluseuraa etsien?! 

Vierailija
102/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi olla lähestymättä.

Nainen voi vaikka 10 vuoden kuluttua oivaltaa. että se yritys lähestyä oli vähintäänkin katseella tehty raiskaus.

Ei haluta osaksi seuraavaa metoota.

Näin yksinkertainen ja munaton ihminen ansaitseekin kuolla yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi vaikka 10 vuoden kuluttua oivaltaa. että se yritys lähestyä oli vähintäänkin katseella tehty raiskaus.

Älä huoli. Kunhan lähestyt naisia asiallisesti, niin ei ole mitään syytä tuollaiseen paranoidiin.

Vierailija
104/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasta ja demistä ammennetut elämänviisaudet kyllä toimii oivana karkotteena.Regina taas huolehtinut varttuneena ja samoin Eeva.

105/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

D) Nauravat päin naamaa tai haukkuvat ja tunnet olosi paskaksi koko loppupäivän.

Älä viitsi. Ei kukaan aikuinen, selvinpäin oleva nainen toimi noin.

Vierailija
106/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä ole kertaakaan Suomi tyttöä lähestenyt, en lähesty ja ei mun tarvitse. Mua ei vaan kiinnosta tuhlata aikaa naisiin joilla ei silmät käänny päässä ja odottavat huomiota. Naiset on lähestyneet aina ensin ja nykyään olen perheellinen.

Vierailija
107/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tämä nyt on? Ensin vaaditaan, että miehen pitää rakentaa elämänsä ja onnensa asioiden varaan, jotka eivät riipu naisista. Sitten, kun siinä on onnistunut niin hyvin, ettei välitä aloitteita tehdä, alkaa valitus ettei miehet lähesty.

Vierailija
108/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet täysin oikeassa. Suhteellisuudentaju ja vallitsevan todellisuuden hahmottaminen ovat tärkeitä tekijöitä ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa.

109/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

D) Nauravat päin naamaa tai haukkuvat ja tunnet olosi paskaksi koko loppupäivän.

Juuri näin, aloittajasta huomaa että ei tiedä yhtään mitään miten osa naisista käyttäyttyy kun lähestyt. Toisessa ketjussa jo sanoinkin, että olen jo lopettanut nuo aloitteen tekemiset kun ei vaan enää jaksa pakkien saantia.

M35

Ehkä jotkut teinit/teinin tasolla olevat toimivat noin. Kun vain muistat olla kohtelias ja huomaavainen, niin varmasti se palautuu sinulle takaisin kohteliaisuutena ja huomaavaisuutena.

Vierailija
110/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empä ole kertaakaan Suomi tyttöä lähestenyt, en lähesty ja ei mun tarvitse. Mua ei vaan kiinnosta tuhlata aikaa naisiin joilla ei silmät käänny päässä ja odottavat huomiota. Naiset on lähestyneet aina ensin ja nykyään olen perheellinen.

Öööö. Mitä hourailet?

Vierailija
111/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nnnnhhhhhh...

Vierailija
112/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio käydä enää koskaan ulkona koska raiskausepäily!

Vierailija
113/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta.

Vierailija
114/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä12181 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, aloittajasta huomaa että ei tiedä yhtään mitään miten osa naisista käyttäyttyy kun lähestyt. Toisessa ketjussa jo sanoinkin, että olen jo lopettanut nuo aloitteen tekemiset kun ei vaan enää jaksa pakkien saantia.

M35

Ehkä jotkut teinit/teinin tasolla olevat toimivat noin. Kun vain muistat olla kohtelias ja huomaavainen, niin varmasti se palautuu sinulle takaisin kohteliaisuutena ja huomaavaisuutena.

Varmasti jossain rakkauskomediassa. Ei oikeassa elämässä.

M35

115/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

molto_vivace kirjoitti:

Uskoisin että syy suomalaisten miesten lähestymisyritysten puute johtuu useasta eri tekijästä.

Ennen muinoin vallinnut tapakulttuuri, jossa miehet ja naiset nähtiin omissa lokeroissaan toimivista lähtökohdista, ns. helpottivat lähestymisen tekoa, sillä "hakkailun"- säännöt olivat hyvin selvät. Mies teki ja häneltä odotettiin aloitteen tekoa, nainen ymmärsi tämän ja torjui kosijan jos siltä tuntui tai rohkaisi häntä jos näin halusi. Erilaisten soidinmenojen jälkeen mahdollisesti mentiin naimisiin ja miehen sekä naisen suvut ja omaisuus yhdistyivät. 

Meillä on hakkailu-kulttuuri muuttunut/poistunut yhteiskunnallisen muutosten (seksuaalinen vapautuminen, tasa-arvo, kirkon vähentynyt valta etc.) ja naisten esille tuoman  tarpeen takia - naiset haluavat, että subjektiivisesti koetut epätoivotut lähestymiset nollataan, sillä ne koetaan hyvin ahdistaviksi ja tuomittaviksi - ja tämä oikeus naisilla on.

Kääntöpuolena se muuttaa miesten positiota. Miesten aiempien aikojen miesroolin kautta tapahtuva tiettyjen sääntöjen mukaan tehdyt lähestymiset voivat nykyään päätyä häpäisyyn. Sillä miehet ja heidän tekemät aloitteet yleisellä tasolla voidaan nähdä hyvin negatiivisessa valossa - tätä on nyt ollut julkisuudessa paljonkin ilmassa. Selkeitä ohjeita aloitteen tekoon ei ole - ohjeet ovat koko ajan hyvin epämääräisiä ja absurdeja tyyliin "puhuttele/lähesty/kohtele niin kuin äitiä tai siskoasi", joka on täysin naurettava ohje.

Yleensä miesten naisille tekemä lähestymisyritys on aina riski miehelle joutua torjutuksi - tämä ei haittaa, mutta nyt on tullut lisäksi torjutuksi tuleminen häpäisemällä, tällaista olen nähnyt muutamaan otteeseen tapahtuvan.  Jotkut naiset ovat hyvin taitamattomia antamaan pakkeja ilman häpäisemistä, silloin torjuntaan liittyy pilkkaa ja halveksuntaa. Tilanteessa tuodaan esiin syvä halveksunta aloitteen tekijää kohtaan. Halveksunnan takaa paistaa ajatus "miten hän kehtaa lähestyä minua?, "olenko tehnyt jotain rohkaistakseni häntä lähestymään?", "apua inhottava/ällöttävä mies.." syitä riittää . Tällainen tilanne on miehelle hyvin kiusallinen ja tästä johtuen osa miehistä jättää lähestymättä vastakkaista sukupuolta muuta kuin arkisten asioiden tiimoilta.

Selvästikään miehet eivät osaa lukea nyky-naista tai naisten hienovaraisia viestejä, että lähestyminen olisi suotavaa tai toivottavaa, siksipä näitä miesten virhetulkintoja tulee usein ja ne päätyvät joskus katastrofeihin. Ja kun tarpeeksi usein tekee virhetulkintoja ja torjunta tapahtuu hyvin kiusallisesti, niin miehet siirtyvät takavasemmalle ja jättävät aloitteen teon tekemättä.

Kuulostaa tuo häpäisy vähän turhan voimakkaalta sanalta tässä yhteydessä. Ihmettelen vaan millaisille ihmisille te meette aloitteita tekemään jos niin käy. Miksei voi vaan keskittyä niihin arkisiin juttuihin ja jos ne sujuu ok, niin sitten tehdä niitä lähestymisyrityksiä ja aloitteita. Jos ei saa mitään vastakaikua ja toinen ei edes huomaa, miksi mennä sydänverellään aloitteita tekemään?

Aloitteen tekeminen arkisissa tilanteissa tai paikoissa on usein riskialtista. Arkiset jutut on epämääräinen ilmaisu? mitä tarkoitat niillä?

Vierailija
116/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä12181 kirjoitti:

Älä viitsi. Ei kukaan aikuinen, selvinpäin oleva nainen toimi noin.

Baareissa harva on täysin selvinpäin. Taitaa olla nuo lähestymiset muissa ympäristöissä aika vähissä.

M35

Vierailija
117/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette kirjoitti:

Mieslukija82 kirjoitti:

Colette kirjoitti:

Mieslukija82 kirjoitti:

Kyllä hotteja naisia lähestytään usein ja paljon ihan täällä Suomessa.

Noin muuten niitä lähestymisiä voi saada jos on lämmin ja lähestyttävän oloinen..katsopas ympärillesi ja mieti näyttääkö valtaosa siltä että haluavat lähestymisiä? Voin vannoa että ei näytä.

En ole ollut suomessa pitkään aikaan. Elokuussa tulen käymään ja ensimmäistä kertaa olen innoissani siellä vierailusta! Mutta olet oikeassa, Suomessa kuten muissakaan idän maissa (viro,latvia,liettua,venäjä jne) ei hymyillä vastaantuleville. Se on mielestäni sääli.

37: Toki yritän säästää rahaa. Täällä alkoholi on tosin hyvin halpaa Suomeen verrattuna. Saan viinipullon pilkkahintaan lidlistä niin halutessani. Juominen ei kuitenkaan kiinnosta tällä hetkellä.

Siis valitat siitä, etteivät miehet lähesty Suomessa ja kun kerron syitä tähän niin kerrot ettet ole ollut Suomessa pitkään aikaan. Aika erikoista ja epäloogista.

Olen syntynyt ja viettänyt suurimman osan tähänastisesta elämästäni Suomessa. Tunnen kulttuurin valitettavan hyvin. Mikä siis oli epäloogista?

En ymmärrä. Huonon itsetuntosi vai minkä ihmeen takia sinua pitäisi lähestyä? Minä olen miestä saanut silloin kun olen itse halunnut tai tarvinnut.

118/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Colette kirjoitti:

Sitten valittavat palstoilla (tai ainakin AVlla) kuinka ovat sinkkuja? Haloo?! Missä järki?? Mene osoittamaan kiinnostusta naiseen,jos mielit deittailla tämän kanssa! Vannon ettei YKSIKÄÄN nainen heittäydy törkeäksi sinun lähestyessä häntä. On olemassa tasan kolme skenaariota:

A) Antavat numeron ja kiinnostus molemminpuolista

B) Antavat feikkinumeron, sillä eivät ole syystä tai toisesta kiinnostuneita mutta eivät kehtaa sitä kertoa

C) Eivät anna numeroa (mahdollisesti varattuja?)

See? Ei siis mitään vakavia seuraamuksia!

Viimeiset vuodet ulkomailla viettäneenä olen huomannut miesten lähestymisessa olevan huima ero! Suomessa kiinnostuksenosoituksia tuntemattomilta miehiltä tuli 0. Nykyään olen pudonnut laskuista. Sinällään arvostan Suomessa sitä,että miehet arvostavat tilaa naisen ympärillä eivätkä ole tungettelevia mutta johtaako tuo nimenomaan heidän yksinäisyyteen? Toinen asia,jota suomalaisuudessa deittailukulttuurissa arvostan on rehellisyys. "See you later" hyvästelystä ei voi koskaan olla varma näkeekö henkilöä enää. Useimmiten ei. Suomessa taas automaattisesti näkisi. Kaikkea en siis olisi muuttamassa.

Toki lähestymistavalla on merkitystä, ÄLKÄÄ KOMMENTOIKO VARTALOA!! Yksikään nainrn ei halua tuntea olevansa pelkkä lihanpala!! Tyylin kommentoiminen ok (toisaalta sekin tulee tehdä taktisesti "uu sexy jeans" revityistä farkuista ei paljon mieltä lämmitä ). Nykyään en numeroani anna (tekeydyn lähtöä tekeväksi turistiksi, paksu suomiaksentti ilahduttaa aina ystäviäni!!😁)mutta ne harvat joille olen sen antanut ovat olleet ulkoiselta olemukseltaan SIISTEJÄ, yrittäneet tutustua kunnolla (kyselleet kiinnostuksenkohteista/opiskelusta/töistä...) ja kohteliaita.

Siis vannot? Minut ajoi yksi naisporukka korvat luimussa karkuun kun yritin yhtä heistä lähestyä. Olivat ihan pöyristyneitä, että miten toi kehtaa. Eli yritin liian kaunista. Sen jälkeen en ole yrittänyt ja siitä sentään jo 8 vuotta aikaa.

:D

Anteeksi, mutta yritit YHDEN kerran iskeä naista ja samantien luovutit. Ja tuo, että naisporukka ajoi sinut karkuun, kertoo vain heidän moukkamaisuudestaan. Jos käyttäydyit asiallisesti, vika oli heidän. Uutta matoa koukkuun vain! 

Vierailija
119/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tämä nyt on? Ensin vaaditaan, että miehen pitää rakentaa elämänsä ja onnensa asioiden varaan, jotka eivät riipu naisista. Sitten, kun siinä on onnistunut niin hyvin, ettei välitä aloitteita tehdä, alkaa valitus ettei miehet lähesty.

Kuka täällä valittaa ettei miehet lähesty? Mun mielestä on vaan parempi ettei lähesty. En lähesty minäkään ja se oma elämä on täysin hyvä.

Eriasia jos itse kaipaa suhdetta niin silloin pitäisi itse toimia eikä vinkua ja valittaa olipa sitten mies tai nainen.

Vierailija
120/157 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

molto_vivace kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

molto_vivace kirjoitti:

Uskoisin että syy suomalaisten miesten lähestymisyritysten puute johtuu useasta eri tekijästä.

Ennen muinoin vallinnut tapakulttuuri, jossa miehet ja naiset nähtiin omissa lokeroissaan toimivista lähtökohdista, ns. helpottivat lähestymisen tekoa, sillä "hakkailun"- säännöt olivat hyvin selvät. Mies teki ja häneltä odotettiin aloitteen tekoa, nainen ymmärsi tämän ja torjui kosijan jos siltä tuntui tai rohkaisi häntä jos näin halusi. Erilaisten soidinmenojen jälkeen mahdollisesti mentiin naimisiin ja miehen sekä naisen suvut ja omaisuus yhdistyivät. 

Meillä on hakkailu-kulttuuri muuttunut/poistunut yhteiskunnallisen muutosten (seksuaalinen vapautuminen, tasa-arvo, kirkon vähentynyt valta etc.) ja naisten esille tuoman  tarpeen takia - naiset haluavat, että subjektiivisesti koetut epätoivotut lähestymiset nollataan, sillä ne koetaan hyvin ahdistaviksi ja tuomittaviksi - ja tämä oikeus naisilla on.

Kääntöpuolena se muuttaa miesten positiota. Miesten aiempien aikojen miesroolin kautta tapahtuva tiettyjen sääntöjen mukaan tehdyt lähestymiset voivat nykyään päätyä häpäisyyn. Sillä miehet ja heidän tekemät aloitteet yleisellä tasolla voidaan nähdä hyvin negatiivisessa valossa - tätä on nyt ollut julkisuudessa paljonkin ilmassa. Selkeitä ohjeita aloitteen tekoon ei ole - ohjeet ovat koko ajan hyvin epämääräisiä ja absurdeja tyyliin "puhuttele/lähesty/kohtele niin kuin äitiä tai siskoasi", joka on täysin naurettava ohje.

Yleensä miesten naisille tekemä lähestymisyritys on aina riski miehelle joutua torjutuksi - tämä ei haittaa, mutta nyt on tullut lisäksi torjutuksi tuleminen häpäisemällä, tällaista olen nähnyt muutamaan otteeseen tapahtuvan.  Jotkut naiset ovat hyvin taitamattomia antamaan pakkeja ilman häpäisemistä, silloin torjuntaan liittyy pilkkaa ja halveksuntaa. Tilanteessa tuodaan esiin syvä halveksunta aloitteen tekijää kohtaan. Halveksunnan takaa paistaa ajatus "miten hän kehtaa lähestyä minua?, "olenko tehnyt jotain rohkaistakseni häntä lähestymään?", "apua inhottava/ällöttävä mies.." syitä riittää . Tällainen tilanne on miehelle hyvin kiusallinen ja tästä johtuen osa miehistä jättää lähestymättä vastakkaista sukupuolta muuta kuin arkisten asioiden tiimoilta.

Selvästikään miehet eivät osaa lukea nyky-naista tai naisten hienovaraisia viestejä, että lähestyminen olisi suotavaa tai toivottavaa, siksipä näitä miesten virhetulkintoja tulee usein ja ne päätyvät joskus katastrofeihin. Ja kun tarpeeksi usein tekee virhetulkintoja ja torjunta tapahtuu hyvin kiusallisesti, niin miehet siirtyvät takavasemmalle ja jättävät aloitteen teon tekemättä.

Kuulostaa tuo häpäisy vähän turhan voimakkaalta sanalta tässä yhteydessä. Ihmettelen vaan millaisille ihmisille te meette aloitteita tekemään jos niin käy. Miksei voi vaan keskittyä niihin arkisiin juttuihin ja jos ne sujuu ok, niin sitten tehdä niitä lähestymisyrityksiä ja aloitteita. Jos ei saa mitään vastakaikua ja toinen ei edes huomaa, miksi mennä sydänverellään aloitteita tekemään?

Aloitteen tekeminen arkisissa tilanteissa tai paikoissa on usein riskialtista. Arkiset jutut on epämääräinen ilmaisu? mitä tarkoitat niillä?

Edellinen kirjoittaja sanoi, ettei miehen kannata olla naisten kanssa tekemisissä kuin arkisissa asioissa. Ajattelisin taas itse, että eikö muka kukaan tutustu kehenkään enää just siinä jokapaiväisessä elämässään vai miksi pitää mennä tekemään aloitteita potentiaalisesti juovuksissa oleville naisille baarissa. Häpäisevät pakit tulee tuskin yhtä helposti silloin kuntällöin jo jostain tunnette toisenne kuin silloin kun menette randomeja naisia lähestymään .