Miksei viisi ensimmäistä sairaspäivää olisi palkatonta!
Työnantaja säästäisi todella paljon! Kyseessähän on vähän kuin loma.
Kommentit (44)
Ehkä vähentäisi krapulapoissaoloja
Tuleeks työnantajalle muka useinkin käytännössä kustannuksia, kun kaverit hoitaa työt esim. vuoroa vaihtamalla? Eli tienais pikemmin.
Miksei Kela korvaisi kaikkia sairaspäiviä, miksi työnantajan pitää maksaa palkkaa. Olisi reilua kaikille.
Miksei vaan potkut jos sairastuu??
Kuinkahan paljon porukka tulis pää kainalossa töihin tarttumaan muita?
Vierailija kirjoitti:
Miksei Kela korvaisi kaikkia sairaspäiviä, miksi työnantajan pitää maksaa palkkaa. Olisi reilua kaikille.
No ei todellakaan olisi reilua kaikille. Mistä kuvittelet sen Kelan rahan tulevan????
Jokaisella alalla ei ole mahdollista jäädä etäilemään sairastuneena. Etäileväkään ei ole sairaana tehokas työntekijä. Työnantajan etu on se, että työntekijä tulee nopeasti terveeksi ja kykenee tehokkuuteen, mihin yleisemmin auttaa lepo. Pitkittynyt sairaus aiheuttaa usein myös lisäoireita, joiden vuoksi työntekijä on enemmän poissa. Kaikissa työtehtävissä ja työpaikoilla ei ole varaa pitää useita alaisia samassa tehtävässä, jolloin henkilöriski kasvaa työntekijän poissaollessa. Vaativassa tehtävässä olevan henkilön työtehtävän korvaajaa on vaikea löytää, opettaa ja sitouttaa.
Nopeasti vaan terveeksi ja takaisin töihin niin ei oireet pitkity.
Ai loma vai? Jos olet kovassa kuumeessa yskäisenä ja räkäisenä.
Sairaslomalla ei pitäisi saada ollenkaan korvausta. Sairaiden hyysääminen pitäisi lopettaa. Mikään yhteiskunta ei kestä sellaista romahtamatta.
Kiitos ap, olipa hyvä idea. Terkuin Petteri Turusta
Vierailija kirjoitti:
Eiks näissä leikkauksissa just ole kyse valtion velan pienentämisestä eikä sen kasvattamisesta.
Olisi hyvä. Jäisi karapulapäivät maksamatta ja kaiken maailman neurootikkojen MT lomat.
Ne on helppo säätää palkattomiksi mutta sitä ennen pitää saada lakko-oikeus pois niin kommarit ei pysty vastustamaan sitä mitenkään. Työn alla.
Voi olla, ettei ole sitten niin kovaa motivaatiota palata mahdollisimman aikaisin töihin, kun sairasteluata rangaistaan. Ottaa kunnolla toipumislomaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei vaan potkut jos sairastuu??
Tuossa on ideaa! Sairastumallahan paljastaa kuuluvansa niin kutsuttuun heikompaan ainekseen.
Harjoitellaan ensin omistajilla ja esimiehillä.
Mulla ainakin seisoo työt jos oon kipee. Ei niitä kukaan tee mun poissa ollessa. Joten olis kohtuutonta jos palkaton päivä ja tupladuunit
Keskimääräistä enemmän sairastavat pitäisi saada irtisanoa. Sairaudet ovat kuitenkin suurimmaksi osaksi itse aiheutettuja.
Palkattomaan sairauspoissoloon suhtaudutaan nuivasti, koska äänekkäimmällä porukalla on eniten lyhyitä sairaspoissaoloja.
Niin se on yrittäjällä, jos ei ole vakuutusta