Kuinka moni teistä äideistä voisi hyväksyä päiväkodin työntekijän huumeiden käytön jos hän ei ole töissä vaikutuksen alaisena?
Huumeiden käyttö ei näy työssä mitenkään, käyttöä on vain vapaa-ajalla.
Kommentit (40)
Mistä mamma tietää, mitä se pk:n työntekijä vapaa-ajallaan tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi saada varmuuden, ettei huumeidenkäyttö IKINÄ näy mitenkään työpaikassa, työtaidoissa yms?
Etkö hyväksy alkoholinkäyttöäkään vapaa-ajalla, ethän voi olla varma ettei se ikinä näkyisi mitenkään työpikalla?
Alkoholi poistuu elimistöstä kuitenkin paljon nopeammin kuin huumeet, joiden postumisajat ovat pisimmillään sen kuukaudenkin... Että onhan siinä eroa paljonkin. Ja toisaalta, alkoholinkäyttö vapaa-ajalla ei ole kiellettyä täysikäisiltä.
Ei ole todellista. Aineen näkyminen testeissä ja aineen vaikutuksen alaisena oleminen ovat aivan eri asioita
eri
On todellista, minä nyt satun olemaan nollatoleranssin kannattaja. Onneksi saan ollakin. Mua ei kyllä haittaa, vaikka te olette eri mieltä. Mutta aloituksessahan kysyttiin mielipiteitä.
Voin muuttaa heti mielipiteeni, kun huumeet sallitaan.
Ei minua haittaisi satunnainen käyttö vapaa-ajalla, säännöllinen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi saada varmuuden, ettei huumeidenkäyttö IKINÄ näy mitenkään työpaikassa, työtaidoissa yms?
Jos pysyy hallinnassa, niin ei näy sen enempää kuin tavallinen väsymys ja vitutus. Krapulakin voisi vaikuttaa enemmän.
Silti en oikein hirveen paljon ajatuksesta pitäisi. En tiedä miksi. Olen niin esivallalle kuuliainen. Esim joku damissa pössyttely ei haittaisi mitään.
Olen töissä eri alalla ja meillä oli asiakaspalvelussa ”vapaa-ajallaan” huumeita käyttävä aikuinen. Pääasiassa käytti hasista ja ekstaasia, mutta myös viihteellä kaikenlaisia psykedeelejä. Välillä hän oli selvästi vaikutuksen alainen töissäkin, jos oli ollut yön juhlimassa. Hän oli töissä meillä vuoden. Alussa jaksoi esittää streittiä, mutta loppuajasta oli kesäaikaan todella epämääräinen. Kyseessä ei ollut omien sanojensa mukaan narkkari, vaan puhtaasti viihdekäyttäjä. Oli vaan viihteellä aika usein.
En hyväksyisi lapselle hoitajaksi edes aktiivipajauttelijaa, jos siihen voisin vaikuttaa.
Juu ja sitten ne pirikaverit tuleekin tarhalle perimään velkojaan huumehöyryissä..juu ei kiitos.
Itse olen tavis toimistorotta ja huumeseula otettiin työhöntulotarkastuksessa.
Huumeiden käyttö muuttaa aivoja (mm välittäjäaineiden määrät muuttuvat), henkilön käytös muuttuu myös silloin kun ei olla aineissa, muisti, tarkkaavaisuus, ja huomiokyky alenevat, mikä on aika paha juttu lasten kanssa. Samoin mieliala heittelehtii ja käytös voi olla impulsiivisempaa. Mulla ei ole lapsia, mutta en kyllä haluaisi antaa lapsia aineiden käyttäjien vastuulle vaikka eivät olisi juuri silloin vetäneet mitään.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi päälle pamahtavana psykoosina. Narkit ei pitkään menesty oikeissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos se ei näy niin se ei näy. Luuletko ettei huumeidenkäyttäjiä ole jo vaikka kuinka paljon ilman että kukaan tietää mitään?
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä eri alalla ja meillä oli asiakaspalvelussa ”vapaa-ajallaan” huumeita käyttävä aikuinen. Pääasiassa käytti hasista ja ekstaasia, mutta myös viihteellä kaikenlaisia psykedeelejä. Välillä hän oli selvästi vaikutuksen alainen töissäkin, jos oli ollut yön juhlimassa. Hän oli töissä meillä vuoden. Alussa jaksoi esittää streittiä, mutta loppuajasta oli kesäaikaan todella epämääräinen. Kyseessä ei ollut omien sanojensa mukaan narkkari, vaan puhtaasti viihdekäyttäjä. Oli vaan viihteellä aika usein.
En hyväksyisi lapselle hoitajaksi edes aktiivipajauttelijaa, jos siihen voisin vaikuttaa.
Viihdekäytöstähän kaikki lähtee. Ei kukaan ala suoraan ongelmakäyttäjäksi. Ensin viihdekäytetään ja sitten osa jää koukkuun ja tai siirtyy pikku hiljaa yhä vahvempiin ja vahvempi aineisiin. Suuri riski että eräänä päivänä joku viihdekäyttäjä tulee duuniinkin aineissa vaikka olisi pyhästä päättänyt olla tekemättä niin.
Vierailija kirjoitti:
Joo hei otetaankin syyniin ylipäätään päiväkodin työntekijöiden elintavat. Eivät liiku vapaa-ajalla? Menevät liian myöhään nukkumaan? Syövät epäterveellisesti? Kyllähän nämä vaikuttavat ihmisen jaksamiseen ja siten mahdollisesti myös työntekoon!
Nyt on kyse aivoihin voimakkaasti vaikutavista aineista. Sipsit ja sohvaperunana oleminen voi toki altistaa dementialle sitten kun ollaan eläkeiässä, mutta huumeet vaikuttavat aivoihin välittömästi ja vaikutukset eivät korjaannu samalla kun päihtymys poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on väite, jonka kuulee usein: huumeidenkäyttö ei näy mitenkään! Silti yhä useammassa kolarissa toinen osapuoli on huumeiden vaikutuksen alaisena ja töissä tehdän karmeita virheitä huumepäissään. Silti vakuutetaan, että ei se missään näy eli huumeet ei vaikuta lainkaan, miksi niitä siis käytetään?
Ai, en minä ainakaan ole koskaan kuullut väitettävän ettei huumeidenkäyttö näkyisi mitenkään silloin kun on niiden vaikutuksen alaisena. Se on kyllä totta ettei satunnainen huumeidenkäyttö välttämättä näy elämässä mitenkään silloin kun on selvinpäin.
Googlaa eri huumeiden vaikutuksia aivoihin. Ei kai se ulkonäköön vaikutakaan, mutta käytökseen, mielialaan, tarkkaavaisuuteen, muistiin ja kykyihin voi vaikuttaa merkittävästi.
Itse olen sitä mieltä että yhdet pikkupaukut, n. 0,05 g voi polttaa illalla vaikka menisi aamulla tarkkuutta vaativaan työhön. Mutta ei useampia illan mittaan. Amfetamiinia ei voi käyttää oikein ollenkaan koska se valvottaa. Ekstaasinkin kanssa olisi hyvä olla muutama välipäivä koska vaikutus poistuu vähitellen. Mutta kyllä känninkin jälkeen menee enemmän kuin 1 päivä ennenkuin on täysin ennallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi päälle pamahtavana psykoosina. Narkit ei pitkään menesty oikeissa töissä.
Jos nimittää satunnaispössyttelijää narkiksi, on ihan yhtä kujalla kuin jos nimittäisi satunnaista saunakaljanjuojaa alkoholistiksi.
Hyväksyisin pilven viihdekäytön, jos se tosiaan ei näkyisi mitenkään töissä. Muiden huumeiden en, koska en usko, että kovien huumeiden tai ns. bilehuumeiden jatkuva käyttö ei mitenkään näkyisi vaativassa ihmissuhdetyössä.
Lastenhoidon vaativuutta usein väheksytään ja pienet amfetamiinitötsyt lisäisivät hoitajien tarkkaavaisuutta ja pirteyttä huomattavasti.
Usan sotilaslentäjät on velvoitettu käyttämään amfetamiinijohdannaisia ennen lennoille lähtöä ja uskoisin vaikutuksen olevan sama myös päiväkodin tädeillä.
Ehkäpä huomattaisiin helpommin kiusaamistapaukset ja henkilökunta jaksaisi tehdä useampiakin vuoroja yhtäjaksoisesti. Henkilökuntapula poistuisi.
Keskiolut on jo saatu R-kioskeihin, väkevät juomat pian ruokakauppoihin ja vimpula päiväkoteihin, niin maailma pelastuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.311
Riippuu aineesta. Kannabis on ok. Kunhan ei pöllyssä työskentele. Eikä kännissä.
Ei ehdottomasti!
Kaikille hoitotyötä tekeville pitäisi olla pari kertaa vuodessa verikoe, josta testataan lääkkeet ja huumeet.
Yllätystestinä.
Hoitajat ovat varastaneet potilaiden lääkkeitä täällä Suomessa-siksi pitäisi testata että jos hoitaja tai lääkäri ei syö omia lääkkeitä niin silloin ne on varastettuja.
Olisi hyvä myös nähdä hoitajien ja lääkärien koulutus ja mistä yliopistosta ovat valmistuneet (venäjältä paperit saaneet valelääkärit).
No sitten pitää antaa potkut sen hermojen kireyden/mahdollisten raivokohtausten takia jos niitä töissä esiintyy, ei huumeiden käytön takia.