Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupunki tarjosi meille rivaria, mutta mies haluaa kykkimään kerrostaloon koska PARVEKE ON AURINGOSSA. Ei ole jumalauta todellista.

Vierailija
26.05.2018 |

Kaupunki siis tarjosi meille 4h+keittiö + sauna rivaria, joita usein ei vapaudu mutta mies tahtoo toiseen tarjottuun asuntoon, saunattomaan kolmioon kerostalossa koska sen rivarin takapiha on varjossa ! Mies ilmoitti, että haluaa istua auringossa ja minä taas ilmoitin, että haluan oman saunan ja kaikille lapsille omat huoneet ( Tai siis pienellä ikäerolla olevat pojat omaan huoneeseen ja isosiskolle oma ). Joten nyt meillä on pattitilanne ja mykkäkoulu päällä :/

Kommentit (174)

Vierailija
61/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupunki siis tarjosi meille 4h+keittiö + sauna rivaria, joita usein ei vapaudu mutta mies tahtoo toiseen tarjottuun asuntoon, saunattomaan kolmioon kerostalossa koska sen rivarin takapiha on varjossa ! Mies ilmoitti, että haluaa istua auringossa ja minä taas ilmoitin, että haluan oman saunan ja kaikille lapsille omat huoneet ( Tai siis pienellä ikäerolla olevat pojat omaan huoneeseen ja isosiskolle oma ). Joten nyt meillä on pattitilanne ja mykkäkoulu päällä :/

Menkää töihin, niin ei tarvitse tyytyä siihen mitä kaupunki "tarjoaa"

Olen helsinkiläinen sairaanhoitaja ja asun stadin asunnoilla eli kaupungin asunnossa. Naapurissa mm tilintarkastaja ja lastentarhanopettaja, alakerrassa terveydenhoitaja.

Mielestäni kaikki käymme töissä. Kolmion vuokra 900 e kk lähiössä. Itse maksan, en ymmärrä mitä tarkoitat? Paljonko omistusasjat maksavat vastiketta ja lainaa yhteensä?

Sulla menee se vuokra taivaan tuuliin eikä  omaisuutesi  lisäänny.Itsellä  asumiskulut ovat tuon 900e/kk, sisältäen sekä vastikkeen että lainan lyhennyksen (pk-seutu, hyvä alue)

Ihan ohiksena tähän vaan että omaisuutta voi kartuttaa muutenkin kuin sillä että omistaa asunnon jossa asuu. Ei vuokralla asuminen tarkoita että ihminen on automaattisesti köyhä.

Jep. Vuokra tai aso-vastike alle 600€ (sis. kaiken) ja 300€ rahastoon tms. korkoa kasvamaan, niin alkaa  omistusvastike + lainanhoito 900€/kk olemaan jo aika lähellä. Mikäli omistusasuntoon tulee isot rempat, niin tilanne kääntyykin helposti ei-omistuskämpälle edulliseksi.

Asoon en rahojani pistäisi koska  parhaillaan lobataan lakia jolla ne asorakennuttajat saisivat aso-asunnot täysin hallintaansa ja kynnysrahan maksaneista tulisi tavallisia vuokralaisia.  Mulla se 900e/kk käsittää sekä lyhennyksen ETTÄ vastikkeen eikä  tähän muutaman vuoden ikäiseen uutena ostettuun asuntoon ole lähivuosina tulossa remontteja. Rahastojen sijaan laitan ylimääräiset rahat  suoriin osakeomistuksiin joista saan jo ihan kivasti osinkoa vuodessa uudelleen sijoitettavaksi.

Missä pk-seudulla asovastike on vain 600 euroa?

Vierailija
62/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarista ei välttämättä ole hyötyä, jos naapurissa asuu lapsiperhe. Yhtä huutoahan se silloin on pitkin pihoja, eikä pihalla olemisesta voi nauttia.

Silloin kerrostalo on parempi vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen helsinkiläinen sairaanhoitaja ja asun stadin asunnoilla eli kaupungin asunnossa. Naapurissa mm tilintarkastaja ja lastentarhanopettaja, alakerrassa terveydenhoitaja.

Mielestäni kaikki käymme töissä. Kolmion vuokra 900 e kk lähiössä. Itse maksan, en ymmärrä mitä tarkoitat? Paljonko omistusasjat maksavat vastiketta ja lainaa yhteensä?

Sulla menee se vuokra taivaan tuuliin eikä  omaisuutesi  lisäänny.Itsellä  asumiskulut ovat tuon 900e/kk, sisältäen sekä vastikkeen että lainan lyhennyksen (pk-seutu, hyvä alue)

Ihan ohiksena tähän vaan että omaisuutta voi kartuttaa muutenkin kuin sillä että omistaa asunnon jossa asuu. Ei vuokralla asuminen tarkoita että ihminen on automaattisesti köyhä.

Luonnollisesti minulla on asunnon lisäksi myös sijoitussalkku, koska harrastukseni on sijoittaminen.

Miksi sitten kommentoit ettei aloittajalla omaisuus kartu? Mistäs tiedät ettei hänellä ole muuta omaisuutta? Ei tässä sinun sijoituksistasi ollutkaan kyse.

Vierailija
64/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetin perustella miehelle, että takapihasta/parvekkeestahan on eniten iloa  vain kesäisin, se on kuitenkin  vain pieni osa asumista! Että eikö olisi kiva oma sauna , ei tarvitse odottaa saunavuoroa eikä miettiä että onko pukkarissa tyhjiä kaljapulloja tms muuta "mukavaa" lasten näprättäväksi.

Ap

Terveiset kaupungin rivarista. Aurinkoisesta pihasta ja parvekkeesta ei ole täällä mitään iloa. Ulkona on aamusta iltaan saatanallinen meteli: huutoa, kirkumista ja karjuntaa. Alkaa aamulla 9 aikaan ja on aivan tauotonta iltakymmeneen asti. Poikkeuspäiviä ei ole. Loppuu vasta syyskuussaa. Ovea omalle terassilleen ei voi pitää auki koska meteli on niin HIRVEÄÄ! Lapsia on jäätävä määrä ja kukaan ei kykene normaaliin kommunikointiin. Vain kirkuminen, karjuminen ja rääkyitkeminen kuuluu repertuaariin näillä Kelan lähettiläillä.

Aina ollaan kotona kun eivät koskaan mene vanhempiensa kanssa mihinkään. Itsellänikin on lapsia, mutta heille olen opettanut normaalit käytöstavat, johon älytön huutaminen ei kuulu.

Eli voitte hyvin mennä kerrostaloon. Ei sielläkään kukaan hiljaa osaa olla, mutta rivarissa harmittaa se että maksat vuokraa pihastasi, jota et voi lainkaan käyttää.

Vierailija
65/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koetin perustella miehelle, että takapihasta/parvekkeestahan on eniten iloa  vain kesäisin, se on kuitenkin  vain pieni osa asumista! Että eikö olisi kiva oma sauna , ei tarvitse odottaa saunavuoroa eikä miettiä että onko pukkarissa tyhjiä kaljapulloja tms muuta "mukavaa" lasten näprättäväksi.

Ap

Terveiset kaupungin rivarista. Aurinkoisesta pihasta ja parvekkeesta ei ole täällä mitään iloa. Ulkona on aamusta iltaan saatanallinen meteli: huutoa, kirkumista ja karjuntaa. Alkaa aamulla 9 aikaan ja on aivan tauotonta iltakymmeneen asti. Poikkeuspäiviä ei ole. Loppuu vasta syyskuussaa. Ovea omalle terassilleen ei voi pitää auki koska meteli on niin HIRVEÄÄ! Lapsia on jäätävä määrä ja kukaan ei kykene normaaliin kommunikointiin. Vain kirkuminen, karjuminen ja rääkyitkeminen kuuluu repertuaariin näillä Kelan lähettiläillä.

Aina ollaan kotona kun eivät koskaan mene vanhempiensa kanssa mihinkään. Itsellänikin on lapsia, mutta heille olen opettanut normaalit käytöstavat, johon älytön huutaminen ei kuulu.

Eli voitte hyvin mennä kerrostaloon. Ei sielläkään kukaan hiljaa osaa olla, mutta rivarissa harmittaa se että maksat vuokraa pihastasi, jota et voi lainkaan käyttää.

Sulta taisi jäädä huomaamatta, että ap.lla on lapsia.

Eli sinne kirkujaslummiin tervemenoa kaltaistensa sekaan. Toivottavasti päikky ja koulut on siinä vieressä.

Rajoittuu melusaaste samalle alueelle.

Vierailija
66/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Vuokra tai aso-vastike alle 600€ (sis. kaiken) ja 300€ rahastoon tms. korkoa kasvamaan, niin alkaa  omistusvastike + lainanhoito 900€/kk olemaan jo aika lähellä. Mikäli omistusasuntoon tulee isot rempat, niin tilanne kääntyykin helposti ei-omistuskämpälle edulliseksi.

Asoon en rahojani pistäisi koska  parhaillaan lobataan lakia jolla ne asorakennuttajat saisivat aso-asunnot täysin hallintaansa ja kynnysrahan maksaneista tulisi tavallisia vuokralaisia.  Mulla se 900e/kk käsittää sekä lyhennyksen ETTÄ vastikkeen eikä  tähän muutaman vuoden ikäiseen uutena ostettuun asuntoon ole lähivuosina tulossa remontteja. Rahastojen sijaan laitan ylimääräiset rahat  suoriin osakeomistuksiin joista saan jo ihan kivasti osinkoa vuodessa uudelleen sijoitettavaksi.

Missä pk-seudulla asovastike on vain 600 euroa?

Asoasonnot ovat täysin omistajansa hallussa. Ei asomaksun maksaja omista mitään, eikä päätä mistään.

Vierailija
67/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tuolla meidän partsilla, johon on aurinko paistanut suoraan klo 14 asti on lämpötila +43 astetta. Ulkona mittarin mukaan alle 30 kuitenkin ja tulikin edes vähän viilentää. Lasitettu parveke sen sijaan vain hautoo sitä lämpöä. Ja nyt on jo ilta ja parvekekin vähän sentään vilpoisampi kuin päivällä oli. Mahtaakohan se sun mieskään oikeasti noin kuumasta tykätä?

Vierailija
68/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

rivitalo ehdottomasti jos mahdollisuus!

Vierailija
69/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin. Olette luusereita. Hankkikaa oma asunto.

Vierailija
70/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaupunki tietysti maksaa kokonaisuudessaan tuon asumisenne, saunomisenne yms? Aika tökeröä. Saisitte tyytyä edes saunattomaan kämppään, kun ette kerran itse maksa koko lystistä mitään. Ihme loiselukoita.

Mikä kaupunki maksaa vuokralaistensa asumisen? En ole vielä koskaan kuullutkaan tuollaisesta.

Vierailija
71/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Kelan tuilla rälläätte. Hävetkää.

Vierailija
72/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa, kun jätät ukkosi ilman nautintoa,kuten olet tainnut joka kerta antaa, kun on halunnut lapsien lukumäärästä päätellen, eiköhän se rivariki rupea kiinnostamaan... Ainiin menisitte töihin jos kunnan taloissa pitää asua ja ostaisitte oman mieluisan asunnon joka kelpaa kummallekin tai vuokraisitte sellaisen. Ei minulla ainakaan ole aikaa missään auringossa löhöillä, kun pitää duunia painaa.

Vierailija
73/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ehkä monelle uutisena, mutta partsinlasit saa auki! 😮

Partsin voi myös varjostaa.

Sinne saa ihanasti kukkia ja muuta.

Lasitettu partsi on lisähuone, jota voi käyttää keväästä syksyyn.

Nyt on ollut 3 viikkoa aurinkoista ja lämmintä.

Tämä on poikkeustila. Normaalisti sataa, tuulee ja on koleaa.

Varjopihalla on vuodenajasta riippuen lunta, multalöllöä, lehtiä, sieniä tai siitepölyä. Siellä ei kasva edes nurtsi.

Täysvarjossa menestyvien kasvien valikoima on suppea ja ankea. Varjopiha muodostuu hoitamattomaksi hukkatilaksi, millä ei tee mitään.

Vierailija
74/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi em. asumismuotoa ei kävisi alkuunkaan. Ainakin meidän ok-talossa löytyy pihaa jokaiseen ilmansuuntaan, saa olla kukin siellä minkä parhaaksi katsoo. Ilmalämpöpumpun viilennys auttaa sisätiloissa, on kullanarvoinen kapistus helteilläkin.

Vierailija
75/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaupunki tietysti maksaa kokonaisuudessaan tuon asumisenne, saunomisenne yms? Aika tökeröä. Saisitte tyytyä edes saunattomaan kämppään, kun ette kerran itse maksa koko lystistä mitään. Ihme loiselukoita.

Kaupungin vuokratalosta iltaa. Luonnollisestikaan en tunne kaikkia talon asukkaita, mutta tuntemistani asukkaista löytyy mm.opettaja, kaupankassoja useampi ja sosiaalityöntekijä. Ihan itse palkallaan maksavat vuokraa. Parhaassakin tapauksessa esim.työttömät,opiskelijat,osa-aikatyöntekijät,pienipalkkaiset ym.saavat asumistukea joka on osa vuokrasta. Kellekään ei makseta koko vuokraa.

Vierailija
76/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmio, jonka parveke kylpee auringossa on pätsi. Onko edes lasitettu parveke?

Vierailija
77/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin vuokratalosta iltaa. Luonnollisestikaan en tunne kaikkia talon asukkaita, mutta tuntemistani asukkaista löytyy mm.opettaja, kaupankassoja useampi ja sosiaalityöntekijä. Ihan itse palkallaan maksavat vuokraa. Parhaassakin tapauksessa esim.työttömät,opiskelijat,osa-aikatyöntekijät,pienipalkkaiset ym.saavat asumistukea joka on osa vuokrasta. Kellekään ei makseta koko vuokraa.

Luonnollisestikin myös rakennusvaiheessa on saatu yhtiölle yhteiskunnan tukea. Eikä peritä markkinaehtoista vuokraa.

Vierailija
78/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä tuolla meidän partsilla, johon on aurinko paistanut suoraan klo 14 asti on lämpötila +43 astetta. Ulkona mittarin mukaan alle 30 kuitenkin ja tulikin edes vähän viilentää. Lasitettu parveke sen sijaan vain hautoo sitä lämpöä. Ja nyt on jo ilta ja parvekekin vähän sentään vilpoisampi kuin päivällä oli. Mahtaakohan se sun mieskään oikeasti noin kuumasta tykätä?

Melko kuumaa on, kun tulikin jopa viilentää :O

Vierailija
79/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kehtaa asua kaupungin vuokra-asunnossa? En ole koskaan asunut vuokralla, eivätkä ole lapsenikaan.

😂😂😂

Vierailija
80/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh puolet vuodesta se aurinko ei edes paista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi