Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupunki tarjosi meille rivaria, mutta mies haluaa kykkimään kerrostaloon koska PARVEKE ON AURINGOSSA. Ei ole jumalauta todellista.

Vierailija
26.05.2018 |

Kaupunki siis tarjosi meille 4h+keittiö + sauna rivaria, joita usein ei vapaudu mutta mies tahtoo toiseen tarjottuun asuntoon, saunattomaan kolmioon kerostalossa koska sen rivarin takapiha on varjossa ! Mies ilmoitti, että haluaa istua auringossa ja minä taas ilmoitin, että haluan oman saunan ja kaikille lapsille omat huoneet ( Tai siis pienellä ikäerolla olevat pojat omaan huoneeseen ja isosiskolle oma ). Joten nyt meillä on pattitilanne ja mykkäkoulu päällä :/

Kommentit (174)

Vierailija
21/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalossa on myös etupiha, ei varmasti iso mutta ulko-oven vieressä on varmaan sen verran tilaa että siihen kaksi tuolia saa iskettyä ja kahvit juotua auringossa. Se piha jää lopulta kuitenkin aika vähälle käytölle, n. kaksi kuukautta vuodessa voi siellä temmeltää ja lopun ajan siellä on loskasa tai lunta.

Vierailija
22/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sillä miehellä on päivät pitkät aikaa istuskella auringossa? Töihin sieltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me asutaan juuri kerrostalossa, jonka parvekkeelle paistaa aurinko koko päivän.

Koko asunto täysi pätsi ja se parvekekin niin kuuma, ettei siellä voi olla kuin vasta auringon laskiessa...

Vierailija
24/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa enemmän miettiä naapureita. Rivitalosta ei mitään iloa jos naapurissa vaikka juoppoja.

Vierailija
25/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukoon ukko etupihassa auringossa. En nyt taas ymmärrä, mikä tässä mättää. Todellisuudessa varmaan kapakkaan on rivarista liian pitkä matka.

Älkää nyt sitten enempää tehkö lapsia.

Vierailija
26/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

parveke on minulla auringossa kesällä aamu kuudesta iltapäiväkahteen

se tarkoittaa sitä että parveketta ei voi käyttää sinä aikana koska siellä on liian kuuma. Se tarkoittaa myös sitä että asuntoa ei tuona aikana voi läpituulettaa koska parvekkeelta tulisi vain kuumaa ilmaa sisään, joka tarkoittaa sitä että asunnossani on kesällä *aina* +30 lämmintä...

parveke on lasitettu.

Toisaalta aina puiden varjossa oleva rivarin takapiha tarkoittaa v#tusti itikoita.

Vierailija
27/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itsekään aurinkoa rakastavana haluaisi muutta asuntoon jossa ei paistaisi aurknko partsille tai omaan pihaan. Se että menee jonnekin etupihalle istuskelemaan yleiselle alueelle ei todellakaan ole rentouttavaa, haluan oman tilan ja oman rauhan aurinkooni.

Vierailija
28/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä itsekään aurinkoa rakastavana haluaisi muutta asuntoon jossa ei paistaisi aurknko partsille tai omaan pihaan. Se että menee jonnekin etupihalle istuskelemaan yleiselle alueelle ei todellakaan ole rentouttavaa, haluan oman tilan ja oman rauhan aurinkooni.

Jatkan vielä. Yriti perustella lyhyellä kesällä, sehän siinä just onkin! Jos kesä olisi aina, ei sillä olisi nii väliä, muttakun sitä lämmintä aurinkoa saa suomessa niin pienen ajan niin haluan siitä kyllä nauttia ihan satasella.

Vierailija
29/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen parveke on sietämätön pätsi. Olisi edes piha-alue, jossa vähän tuulenvire kävisi, mutta ei. Lasitettu parveke menee auringossa niin sietämättömän kuumaksi, ettei se sun miehesi siellä viihdy kuitenkaan.

Vierailija
30/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupunki siis tarjosi meille 4h+keittiö + sauna rivaria, joita usein ei vapaudu mutta mies tahtoo toiseen tarjottuun asuntoon, saunattomaan kolmioon kerostalossa koska sen rivarin takapiha on varjossa ! Mies ilmoitti, että haluaa istua auringossa ja minä taas ilmoitin, että haluan oman saunan ja kaikille lapsille omat huoneet ( Tai siis pienellä ikäerolla olevat pojat omaan huoneeseen ja isosiskolle oma ). Joten nyt meillä on pattitilanne ja mykkäkoulu päällä :/

Menkää töihin, niin ei tarvitse tyytyä siihen mitä kaupunki "tarjoaa"

Olen helsinkiläinen sairaanhoitaja ja asun stadin asunnoilla eli kaupungin asunnossa. Naapurissa mm tilintarkastaja ja lastentarhanopettaja, alakerrassa terveydenhoitaja.

Mielestäni kaikki käymme töissä. Kolmion vuokra 900 e kk lähiössä. Itse maksan, en ymmärrä mitä tarkoitat? Paljonko omistusasjat maksavat vastiketta ja lainaa yhteensä?

Sulla menee se vuokra taivaan tuuliin eikä  omaisuutesi  lisäänny.Itsellä  asumiskulut ovat tuon 900e/kk, sisältäen sekä vastikkeen että lainan lyhennyksen (pk-seutu, hyvä alue)

Vierailija
31/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen helsinkiläinen sairaanhoitaja ja asun stadin asunnoilla eli kaupungin asunnossa. Naapurissa mm tilintarkastaja ja lastentarhanopettaja, alakerrassa terveydenhoitaja.

Mielestäni kaikki käymme töissä. Kolmion vuokra 900 e kk lähiössä. Itse maksan, en ymmärrä mitä tarkoitat? Paljonko omistusasjat maksavat vastiketta ja lainaa yhteensä?

Sulla menee se vuokra taivaan tuuliin eikä  omaisuutesi  lisäänny.Itsellä  asumiskulut ovat tuon 900e/kk, sisältäen sekä vastikkeen että lainan lyhennyksen (pk-seutu, hyvä alue)

Tuutko takaajaksi meidän lainaan?

Vierailija
32/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohiksena tähän vaan että omaisuutta voi kartuttaa muutenkin kuin sillä että omistaa asunnon jossa asuu. Ei vuokralla asuminen tarkoita että ihminen on automaattisesti köyhä.

Vierailija
33/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohiksena tähän vaan että omaisuutta voi kartuttaa muutenkin kuin sillä että omistaa asunnon jossa asuu. Ei vuokralla asuminen tarkoita että ihminen on automaattisesti köyhä.

Jep. Vuokra tai aso-vastike alle 600€ (sis. kaiken) ja 300€ rahastoon tms. korkoa kasvamaan, niin alkaa  omistusvastike + lainanhoito 900€/kk olemaan jo aika lähellä. Mikäli omistusasuntoon tulee isot rempat, niin tilanne kääntyykin helposti ei-omistuskämpälle edulliseksi.

Vierailija
34/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri silloin kun aurnko paistaa parvekkeelle siellä ei voi oleskella, on aivan liian kuuma olla.

Joudun pitämään säleverotkinkiinni parvekkeelle, jotta asunto ei kuumenisi.  Miehelläsi on ihan väärä käsitys aurinkoisen parvekkeen käyttökelpoisuudesta.

Vierailija
35/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi ei taida olla realistinen käsitys aurinkoisen parvekkeen käyttökelpoisuudesta. Useamman tunnin auringonpaiste suoraan partsille tekee siitä niin älyttömän kuuman, ettei siellä viihdy intohimoisin auringonpalvojakaan. Lisäksi kaihtimet on pakko pitää kiinni, koska muuten kuumuus tulee sisäänkin.

Vierailija
36/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäsi. Olen asunut varjoisassa rivitaloasunnossa (saunakin oli) enkä ikinä haluaisi takaisin nykyisestä, etelän suuntaan olevasta kerrostaloasunnosta. Ei ole saunaa, mutta tilaa on yhtä paljon, ei muurahaisia kesäisin, ei naapureiden grillijuhlia eikä pihanhuoltoa. Tosin asumme omassa asunnossa eli pystyimme valitsemaan. Mutta varjoisaan "kellariin" en enää suostuisi.

Vierailija
37/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri vastaaja. Köyhyys periytyy ja toisinpäin: varakkaista vanhemmista on se apu, että meidän perhe asuu jo velattomasti ja ikää on rapiat 40v. Vastikkeeseen menee rahaa, mutta siinä se. Ja ihan tavallisia duunareita ollaan. Meni kyllä ohi aiheen, sori.

Vierailija
38/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri vastaaja. Köyhyys periytyy ja toisinpäin: varakkaista vanhemmista on se apu, että meidän perhe asuu jo velattomasti ja ikää on rapiat 40v. Vastikkeeseen menee rahaa, mutta siinä se. Ja ihan tavallisia duunareita ollaan. Meni kyllä ohi aiheen, sori.

Jokainen alapeukuttaja vaihtaisi paikkaa kanssani (puhun taloudellisesti tilanteesta). Kateus on suomalaisilla veressä.

Aloittajalle sanoisin, että päättäkää jonkun muun asian perusteella. Lasten koulut, liikenneyhteydet, naapurusto tms. Ja se rivarin pihanhoito; joutuisit ehkä yksin vastaamaan siitä jos miehesi ei sinne edes halua. Voi olla tympeää.

Vierailija
39/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää ikinä aurinkoista parveketta kiitos, minun ja mieheni ensimmäisen asunnon parveke kun oli sellainen pätsi ettei siellä hullukaan istunut! Ei yhtään varjoa, vain suora polttava paahde.

Vierailija
40/174 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää ikinä aurinkoista parveketta kiitos, minun ja mieheni ensimmäisen asunnon parveke kun oli sellainen pätsi ettei siellä hullukaan istunut! Ei yhtään varjoa, vain suora polttava paahde.

Paljonko enempää iloa on siitä pihankaistaleesta. Suurimman osan vuodesta jäässä tai lätäköissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme