Kaupunki tarjosi meille rivaria, mutta mies haluaa kykkimään kerrostaloon koska PARVEKE ON AURINGOSSA. Ei ole jumalauta todellista.
Kaupunki siis tarjosi meille 4h+keittiö + sauna rivaria, joita usein ei vapaudu mutta mies tahtoo toiseen tarjottuun asuntoon, saunattomaan kolmioon kerostalossa koska sen rivarin takapiha on varjossa ! Mies ilmoitti, että haluaa istua auringossa ja minä taas ilmoitin, että haluan oman saunan ja kaikille lapsille omat huoneet ( Tai siis pienellä ikäerolla olevat pojat omaan huoneeseen ja isosiskolle oma ). Joten nyt meillä on pattitilanne ja mykkäkoulu päällä :/
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunki siis tarjosi meille 4h+keittiö + sauna rivaria, joita usein ei vapaudu mutta mies tahtoo toiseen tarjottuun asuntoon, saunattomaan kolmioon kerostalossa koska sen rivarin takapiha on varjossa ! Mies ilmoitti, että haluaa istua auringossa ja minä taas ilmoitin, että haluan oman saunan ja kaikille lapsille omat huoneet ( Tai siis pienellä ikäerolla olevat pojat omaan huoneeseen ja isosiskolle oma ). Joten nyt meillä on pattitilanne ja mykkäkoulu päällä :/
Menkää töihin, niin ei tarvitse tyytyä siihen mitä kaupunki "tarjoaa"
Suurin osa vuokra-asuntoyhtiöistä on kuntien/kaupingien omistamia tytäryhtiöitä, joiden asuntotuotanto rahoitetaan valtion lainalla ja vuokrat ovat markkinahintaisia. Ja loput pieni osa, on yksityisen omistajia.
Ja miten tuo "mene töihin" kommenttiin ja liittyy aloituksekseen vai onko yleissivistyksessä aukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulu on aina hyvä ja rakentava tapa reagoida...
Ei paljon auta jos aloittaja haluaa keskustella asiasta ja toinen pitää mykkäkoulua...
No eipä vaikuta keskusteluhaluiselta eikä kykenevältä aikuismaiseen keskusteluun.
Olen nähnyt aika monta parveketta elämäni aikana, eikä niissä koskaan kukaan istu.
Kerro miehellesi, että aurinkoisella parvekkeella on sitten aurinkoisella kelillä +50 C lämmintä vähintään. Ei siellä pysty olemaan ja parveketta vasten olevissa ikkunoissa on pakko pitää koko ajan verhoja, jotta kuumuus ei hohka sisälle.
Vierailija kirjoitti:
No sä muutat lasten kanssa rivariin ja mies muuttaa minne muuttaa. Problem solved.
Lapsilta pitäisi kysyä sitten, kumman luokse haluavat. Lapsien ei pitäisi automaattisesti erotilanteessa päätyä jommalle kummalle vanhemmalle, sillä se olisi epätasa-arvoista.
Kai se on tärkeämpää, että lapset saavat omat huoneet (vähemmän turhaa kränäämistä heidän kesken) kuin äijän parvekekaljoittelu...?
Jos rivitalo on kaukana keskustasta, niin se saattaa olla miehelle este.
Parveke on veruke kun haluaa asua lähellä palveluita ja kavereita?
En tiedä, mutta tuli vain mieleeni.
Myös jos ei ole pihaihminen, niin rivitalossa on jonkin verran pihatöitä.
Kerrostalossa pääsee helpolla.
Parveke on kesällä kuin pätsi, jos aurinko paistaa siihen koko päivän.
Olen asunut, niin tiedän, varsinkin jos asunnon ikkunat vain yhteen suuntaan ilma ei vaihdu kuumassa asunnossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse mies vai nainen?
Vierailija kirjoitti:
No sä muutat lasten kanssa rivariin ja mies muuttaa minne muuttaa. Problem solved.
Tai sit ap muuttaa yksinään...
Vierailija kirjoitti:
Tällä kertaa miehesi on oikeassa.
Totta. Jos tykkäisi asua kesät Saharassa, eikä onnistu, niin toiseksi paras vaihtoehto on kerrostaloasunto eteläparvekkeella.
Ukolle solariumkortti tai alppiaurinkolamppu. Muille tilava rivitalokoti.
Just. Ja talvella (joka on Suomessa 2/3 vuodesta lez b real) mies aikoo istua auringossa pihalla?
Varokaa ettette jää kahden asunnon lokkkuun: Kaupunki tarjosi - ja myös kunta tarjosi.
Iso parveke auringossa on paljon kivempi kuin varjopiha, pienikin vielä?
Lasitettu partsi on monikäyttöinen.
Pihasta on vaivaa.
Erotkaa.
Ette ajattele kuin itseänne. Varma resepti perhehel%ettiin.
Voiko puita kaataa? Jos puut kuuluvat kaupungille/kunnalle, on mahdollista saada lupa kaataa puut jos naapurit ok asian kanssa ja jos itse kustantaa moisen.
Joo ero tulee. Niin tuli mullekin kun puoliso halusi muuttaa 150 neliön isolla tontilla varustetusta omakotitalosta kantakaupungin kaksioo. En muuttanut mukana. Se on varmaan mukavaa läpivedottomassa kaksiossa näin kuumalla.
Ihan vaan ohiksena, että siihen aurinkoiselle parvekkeelle paistuu ja sisälläkin on kuuma. Rivari on todennäköisesti mukavan viileä kesäisin. Ulos täytyy aina erikseen lähteä, rivarissa voi piipahtaa ulkona, kun on maantasalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen helsinkiläinen sairaanhoitaja ja asun stadin asunnoilla eli kaupungin asunnossa. Naapurissa mm tilintarkastaja ja lastentarhanopettaja, alakerrassa terveydenhoitaja.
Mielestäni kaikki käymme töissä. Kolmion vuokra 900 e kk lähiössä. Itse maksan, en ymmärrä mitä tarkoitat? Paljonko omistusasjat maksavat vastiketta ja lainaa yhteensä?Sulla menee se vuokra taivaan tuuliin eikä omaisuutesi lisäänny.Itsellä asumiskulut ovat tuon 900e/kk, sisältäen sekä vastikkeen että lainan lyhennyksen (pk-seutu, hyvä alue)
Tuutko takaajaksi meidän lainaan?
En tule. Tee budjetti, minimoi kulut määräajaksi ja säästä se omarahoitusosuus ihan itse kuten minäkin tein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen helsinkiläinen sairaanhoitaja ja asun stadin asunnoilla eli kaupungin asunnossa. Naapurissa mm tilintarkastaja ja lastentarhanopettaja, alakerrassa terveydenhoitaja.
Mielestäni kaikki käymme töissä. Kolmion vuokra 900 e kk lähiössä. Itse maksan, en ymmärrä mitä tarkoitat? Paljonko omistusasjat maksavat vastiketta ja lainaa yhteensä?Sulla menee se vuokra taivaan tuuliin eikä omaisuutesi lisäänny.Itsellä asumiskulut ovat tuon 900e/kk, sisältäen sekä vastikkeen että lainan lyhennyksen (pk-seutu, hyvä alue)
Ihan ohiksena tähän vaan että omaisuutta voi kartuttaa muutenkin kuin sillä että omistaa asunnon jossa asuu. Ei vuokralla asuminen tarkoita että ihminen on automaattisesti köyhä.
Luonnollisesti minulla on asunnon lisäksi myös sijoitussalkku, koska harrastukseni on sijoittaminen.
Minkä kaupungin vuokrakämppiä on auringossa? Ei kai Helsinkikään nyt niin täynnä vielä ole.