Maalaiset Helsingissä ;)
Mitä "mokia" te ulkopaikkakuntalaiset ootte tehnyt Helsingissä? Me ajettiin tänään Kampin bussiterminaaliin, kun tarkoitus oli ajaa parkkihalliin..siellä sitten sekoiltiin bussien seassa..voi häpeän määrää..
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
toimia osataan juu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Mies on opiskellut Helsingissä vuosia, joten osaa toimia siellä vaikka maalla asummekin.
Ööh.. itse olen tamperelainen enkä ymmärrä miten Tsadissa pitäisi "toimia" eri lailla kuin muualla?
Ei kai tällä nyt vain tarkoiteta rullaportaiden oikealla puolella seisomista, jotta vasemmalta voi ohittaa tai että raitiovaunuun voi mennä muistakin ovista kuin etuovesta? :D
Minua tympäisevät nuo takaa tulevat töykkijät rullaportaissa. Teillä ei ihan oikeasti ole niin kiire että tarvitsee juosta joten älkää viitsikö teeskennellä. Tänään joku nainen tunki metrossa taas koko jonon ohi vajaan 10m rullaportaissa. Oli sitten varmaan todellinen kiire;)
Vähän sama, kuin kävelisi junassakin veturiin saakka, jotta ehtisi asemalle ennen muita.
Yhtenä kesänä menin lasten kanssa ratikalla ja ihmettelin reittiä ja kävin kysymässä kuskilta. Olikin normaalista poikkeava kesäreitti. En ollut ainoa kyselijä, aika moni ulkomaalainen kävi myös kysymässä tätä (kaupungissa oli silloin kansainvälinen suurtapahtuma).
En vain ymmärrä millä logiikalla ratikan numero ja kirjain kesän väliaikaisella reitillä on pidetty samana kuin muuna aikana toista reittiä ajavalla linjalla. Olisi ollut helppo vaikka muuttaa edes kirjain toiseksi, ettei tule noita erehdyksiä.
Lisäksi lähijunassa joskus etsin lipunmyyntivaunua sisällä, mutta en huomannut lipunmyyntivaunun merkkejä. Ihmettelin sitä ääneen lapsille, niin joku kanssamatkustaja kertoi että olemme lipunmyyntivaunussa ja näytti missä merkki on. Olin etsinyt vanhoja tekstejä ylhäältä, kun ne olikin elektroniset vähän alempana (osittain ihmisten takana). Silloin tunsin itseni lähes vain kömpelöksi.
Itse käytän ratikkaa ja lähijuna-asemille noin kerran muutamassa vuodessa, sekä muutenkin julkisia todella vähän. Helsingin keskustassa käyn jonkun kerran vuodessa, lähinnä lasten kanssa. Keskustan ulkopuolella (Töölö ja Munkkivuori) käynkin sitten jo paljon useammin. Käyn päivittäin siellä suunnalla töissä ja lasten harrastusten vuoksi myös jonkun verran. Mutta asun kyllä ’maalla’.