Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalaiset Helsingissä ;)

Vierailija
25.05.2018 |

Mitä "mokia" te ulkopaikkakuntalaiset ootte tehnyt Helsingissä? Me ajettiin tänään Kampin bussiterminaaliin, kun tarkoitus oli ajaa parkkihalliin..siellä sitten sekoiltiin bussien seassa..voi häpeän määrää..

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Mies on opiskellut Helsingissä vuosia, joten osaa toimia siellä vaikka maalla asummekin.

Vierailija
2/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Mies on opiskellut Helsingissä vuosia, joten osaa toimia siellä vaikka maalla asummekin.

Ööh.. itse olen tamperelainen enkä ymmärrä miten Tsadissa pitäisi "toimia" eri lailla kuin muualla?

Ei kai tällä nyt vain tarkoiteta rullaportaiden oikealla puolella seisomista, jotta vasemmalta voi ohittaa tai että raitiovaunuun voi mennä muistakin ovista kuin etuovesta? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ja eilen on ollut todella paljon luokkaretkeläisiä ympäri Suomea täällä Helsingissä. Kiva nähdä kun natiaiset hihkuu innosta kun pääsevät ratikkaan tai metroon. =)

Vierailija
4/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimia osataan juu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh.. itse olen tamperelainen enkä ymmärrä miten Tsadissa pitäisi "toimia" eri lailla kuin muualla?

Ei kai tällä nyt vain tarkoiteta rullaportaiden oikealla puolella seisomista, jotta vasemmalta voi ohittaa tai että raitiovaunuun voi mennä muistakin ovista kuin etuovesta? :D

No vaikka ettei aja Kampin asemalle bussien sekaan, jos etsii pysäköintipaikkaa.

Vierailija
5/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kyrpii ne maalaisurpot, jotka seisovat liukuportaissa vasemmalla puolella. Miten junttiurpo voi olla?

Vierailija
6/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten kyrpii ne maalaisurpot, jotka seisovat liukuportaissa vasemmalla puolella. Miten junttiurpo voi olla?

Kauheeta..nyt tuli hiki..seisoinkohan tänään vasemmalla puolella liukuportaissakin!!Varmaan..Mitä muita sääntöjä teillä on, mitä tällainen maalainen junttiurpo ei tajuu??

Ap

Vierailija
7/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa, joka on erehtynyt bussiterminaalin ja P-hallin sisäänajorampeissa. Se on oudosti merkattu. Minä erehdyin aikoinaan nuorena Tapiolasta ja (muistaakseni) Tapanilasta. Työkaverin juhliin menin Vantaalle, kun piti mennä Espooseen (samanniminen tie) jne. Onhan näitä :) Hauskoja muistoja.

Vierailija
8/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan aina Hesaan mennessä vyölaukun ja tennissukat, leukapieleen hieman Old Spicea. Toimii.

Vierailija
9/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kunnioita mitään kaupunkia niin, että nolottaisi, jos en osaa jotain heti tehdä. En edes hymähdä, jos teen virheen, naurahduksesta puhumattakaan. Se vaan on semmoista vieraassa paikassa.

Vierailija
10/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan aina Hesaan mennessä vyölaukun ja tennissukat, leukapieleen hieman Old Spicea. Toimii.

Odottaako tapaavasi sattumalta Lenita Airiston?

Vierailija
11/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua tympäisevät nuo takaa tulevat töykkijät rullaportaissa. Teillä ei ihan oikeasti ole niin kiire että tarvitsee juosta joten älkää viitsikö teeskennellä. Tänään joku nainen tunki metrossa taas koko jonon ohi vajaan 10m rullaportaissa. Oli sitten varmaan todellinen kiire;)

Vierailija
12/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki, tuo suomen persereikä, jonka punavihreät ovat saastuttaneet röyhkeillä haittaulkomaalaisilla! En ikinä kusekaan sinne päin.

Vierailija
13/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kunnioita mitään kaupunkia niin, että nolottaisi, jos en osaa jotain heti tehdä. En edes hymähdä, jos teen virheen, naurahduksesta puhumattakaan. Se vaan on semmoista vieraassa paikassa.

No onhan Helsinki sentään maamme päääkaupunki, kai sitä pitää vähän kunnioittaa! Ja Helsinkiläiset ovat paljon fiinimpiä kuin muut suomalaiset!

Vierailija
14/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No,ethän sä sitten mitenkään eroa hesalaisista.

Vierailija
15/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissakesänä sekoiltiin perheen kanssa ratikassa. Oltiin Hitsin kirpparille menossa oopperatalon edestä ja eihän siitä tullut mitään!Kävellen oltais normaalisti menty, mutta ajateltiin lapsille tarjota "elämys". Ja sellainenhan siitä tuli, vaikka oltiin etukäteen katsottu muka oikean linjan ratikat.

Käytiin kauppatorilla ja siellä sun täällä ja kuopus oli vielä vaunujen kanssa mukana!Onneksi joku ystävällinen rouva huomasi "ahdinkomme " ja kertoi, että missä jäädään pois ja mikä numero eka mikä sitten..lopulta päästiin perille, mutta kävellen tultiin pois😅

Vierailija
16/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua tympäisevät nuo takaa tulevat töykkijät rullaportaissa. Teillä ei ihan oikeasti ole niin kiire että tarvitsee juosta joten älkää viitsikö teeskennellä. Tänään joku nainen tunki metrossa taas koko jonon ohi vajaan 10m rullaportaissa. Oli sitten varmaan todellinen kiire;)

Tämä. Meinaako ne kuolla seuraavalla minuutilla kun pitää vaahto suussa juosta metroon...seuraava kun lähtee jopa 3-5 minuutin päästä. :D

Vierailija
17/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toissakesänä sekoiltiin perheen kanssa ratikassa. Oltiin Hitsin kirpparille menossa oopperatalon edestä ja eihän siitä tullut mitään!Kävellen oltais normaalisti menty, mutta ajateltiin lapsille tarjota "elämys". Ja sellainenhan siitä tuli, vaikka oltiin etukäteen katsottu muka oikean linjan ratikat.

Käytiin kauppatorilla ja siellä sun täällä ja kuopus oli vielä vaunujen kanssa mukana!Onneksi joku ystävällinen rouva huomasi "ahdinkomme " ja kertoi, että missä jäädään pois ja mikä numero eka mikä sitten..lopulta päästiin perille, mutta kävellen tultiin pois😅

Siis Hietsun kirpputorille!

Vierailija
18/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko Tampereella maalla?

Vierailija
19/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiesus. Olen maaseudun asukas, enkä ole ikinä tajunnut tehneeni mokia Hesas.  Ratikka-jutut on muuttuneet monesti 70-lähtien, siksi kysyn kuskiltä mikähän maksusysteemi NYT on voimassa. Savon-murretta viännän aena ja olen saanut erittäin hyvää palvelua. 

Käyn Helsingissä silloin tällöin, enkä ole tullut edes ajatelleeksi , että muualta tulleena jotenkin  "mokaisin", varsinkin kun tiedän , että hesalaiset "mokaavat" ihan samalla tavalla.

Jos joku ajaa Kampin bussiterminaaliin henkilöautolla, hän ei taatusti ole ensimmäinen: Monet stadilaiset on tehneet sen jo aiemmin.

Ja koetetaanpa muistaa, että Helsinki, Stadi on ainoastaan se vähän isompi kirkonkylä  muihin verrattuna.

Ja hyvä niin. Kotoisa, mukava kaupunki. Mää tiijjä muutan sinne itsekin.

Pitäisikö nyt heittää (tarpeeton) vastakysymys: Mitä te "ulkopaikkakuntalaiset" olette mokanneet, kun olette tulleet Helsingistä 30 km. pohjoiseen? Oletteko ajaneet  city-maasturillanne heinälatoon, navettaan?  

Vierailija
20/22 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutko Tampereella maalla?

Sehän riippuu keneltä kysytään.

Minusta Tampere ei ole maaseutua, mutta aika monen helsinkiläisen mielestä on..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi