Ressun lukio nro1 yo-kirj tulosten perusteella, Etis 2.
Mikähän on tänäkeväänä ka pääsyraja Ressun lukioon...viimekeväänä se oli 9,42.
Kommentit (117)
Kyllä sitä pystyy saamaan hyvät tulokset missä tahansa lukiossa kun on oikein ahkera. Kukaan ei pysty kenenkään päähän kaatamaan tietoa, ei edes opettaja.
Hyvässä koulussa opetus etenee ihan eri tahtia kuin sellaisessa jossa muut oppilaat on heikkotasoisia. Sen huomasi tyypillisimmillään jo opetusharjoittelussa, kun ns latinaluokalla kyettiin opettamaan viidessä minuutissa se mikä tavisluokalla vaati kolme oppituntia ja silti osa ei omaksunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Huippulukiossa" opiskeleminen ei takaa mitään. Kävin itse toisen näistä ja kavereita molemmissa- 1 itsemurhan tehnyt, 1 itsemurhaa yrittänyt ja aika monella mielialalääkkeet. Itse keskittyisin siihen, että lapsi on onnellinen, löytää oman alansa ja tiensä elämässä sekä pysyy erossa päihteistä. Se on jo suuri saavutus kasvattajalta.
Alisuorittajan mössötystä.
Mitä sinä kirjoitat? Mitä tämä kertoo sinusta
Mitä tuo kertoo sinusta? Et viitsi edes yrittää ja lapsellesi riittää, että kunhan hengissä jotenkuten. Olet surkea äiti. Miksi edes hankit lapsia tuollaisella asenteella?
Mitä olen kirjoittanut lapsistani? Onko minulla lapsia? Olenko nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa hurja. Tuohan vaatii että todistus täynnä kymppejä. Ja minä iloitsen että vähän päälle 8 keskiarvon omaava teini pääsee sisään tämän seudun lukioon kun ka-raja 7
Ei taida olla top10 teinisi lukio
Miksi pitäisi olla? Oletko ressuäiti taas?
Minä ainakin haluaisin lapseni verkostoituvan tulevaisuuden menestyjien kanssa ja menestyvän itse siinä samalla. Surullista miten skutsissa asumalla voi pilata lapsensa tulevaisuuden
Minä haluan lapseni olevan onnellinen ja löytävän omsn tiensä. Surullista jos menestyminen ja verkostoituminen on ainoa asia jota mietit. Tämä oainostus alkaa usein jo pienenä
Kontaktien ja laudaturin papereiden jälkeen on maailma avoinna eikä mitään ovia suljettu. Siinä voi vaikka valita lähärikoulun, jos se on oma tie. Sen sijaan cumun papereilla ja jyväjemmarikontakteilla voi olla hankalaa, jos haluaa esim. psykologiksi
Cumun papereista en tiedä, mutta jyväjemmarikontakti on ihan yhä hyvä kuin mikä muu tahansa. Tai ainakaan sellaiset eivät olleet esteenä, kun lapseni skutsista ensiyrittämällä pääsi lukemaan psykologiaa Helsinkiin. Katso sitä listaa vaikka TOP15-ajatuksella ja mieti sitten, että miten ihmeestä myös Helsingin ulkopuolella voi olla hyviä oppilaitoksia, jotka ovat vuodesta toiseen listalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Huippulukiossa" opiskeleminen ei takaa mitään. Kävin itse toisen näistä ja kavereita molemmissa- 1 itsemurhan tehnyt, 1 itsemurhaa yrittänyt ja aika monella mielialalääkkeet. Itse keskittyisin siihen, että lapsi on onnellinen, löytää oman alansa ja tiensä elämässä sekä pysyy erossa päihteistä. Se on jo suuri saavutus kasvattajalta.
Alisuorittajan mössötystä.
Mitä sinä kirjoitat? Mitä tämä kertoo sinusta
Mitä tuo kertoo sinusta? Et viitsi edes yrittää ja lapsellesi riittää, että kunhan hengissä jotenkuten. Olet surkea äiti. Miksi edes hankit lapsia tuollaisella asenteella?
Mitä olen kirjoittanut lapsistani? Onko minulla lapsia? Olenko nainen?
Sössötys sen kun jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä pystyy saamaan hyvät tulokset missä tahansa lukiossa kun on oikein ahkera. Kukaan ei pysty kenenkään päähän kaatamaan tietoa, ei edes opettaja.
Totta, mutta saatat olla aika yksin osaamisesi kanssa. Ns. huippulukiossa kaverit sparraavat eivätkä väheksy. Tulevaisuuden työelämässä yhteisötaidot ovat tärkeitä ja niitä on hankala kehittää, jos koko lukion ajan sysätään syrjään tai ryhmätöissä yritetään hyötyä osaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvässä koulussa opetus etenee ihan eri tahtia kuin sellaisessa jossa muut oppilaat on heikkotasoisia. Sen huomasi tyypillisimmillään jo opetusharjoittelussa, kun ns latinaluokalla kyettiin opettamaan viidessä minuutissa se mikä tavisluokalla vaati kolme oppituntia ja silti osa ei omaksunut.
Varmaan näin on. Mutta onko itsetarkoitus päästä hyvän lukioon? Voiko muualla pärjätä? Voiko ola lapselle eduksi saada itse valita mitä haluaa. Onko pakko painostaa jo alaluokila. Voiko maadeudun lukiosta saada hyvän uran?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan näin on. Mutta onko itsetarkoitus päästä hyvän lukioon? Voiko muualla pärjätä? Voiko ola lapselle eduksi saada itse valita mitä haluaa. Onko pakko painostaa jo alaluokila. Voiko maadeudun lukiosta saada hyvän uran?
Mistä ihmeestä syntyy käsitys että huippukouluihin päätyy oppilaat painostamalla?
Ei päädy. Kunnianhimoiset fiksut teinit osaa ihan itse hakeutua kaltaistensa joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen valossa itsemurhan tekee varmemmin peruskoulun keskeyttänyt tai juuri ja juuri läpäissyt kuin eliittilukion kasvatti, joten opinahjo ei määritä mielenterveysongelmien määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta saatat olla aika yksin osaamisesi kanssa. Ns. huippulukiossa kaverit sparraavat eivätkä väheksy. Tulevaisuuden työelämässä yhteisötaidot ovat tärkeitä ja niitä on hankala kehittää, jos koko lukion ajan sysätään syrjään tai ryhmätöissä yritetään hyötyä osaamisesta.
Työelmätaidot tarkoittaa jotain ihan muuta. Ei niihin huippulukiota tarvita
Monissa huippulukioissa pauneet on liian kovat lapselle
Helsinkiläislukioissa on väkeä myös maakunnista. Kannattaa muistaa, että helsinkiläisillä yläasteilla annetaan oppilaille arvosanoja päättötodistukseen aika pitkälti sen mukaan, mihin lukioon opettajat heidät haluavat jatkamaan. Siksi helsinkiläiskoulun 10 on monessa maakunnan yläkoulussa vasta 8.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläislukioissa on väkeä myös maakunnista. Kannattaa muistaa, että helsinkiläisillä yläasteilla annetaan oppilaille arvosanoja päättötodistukseen aika pitkälti sen mukaan, mihin lukioon opettajat heidät haluavat jatkamaan. Siksi helsinkiläiskoulun 10 on monessa maakunnan yläkoulussa vasta 8.
Saiskos tästä jotain todisteita? Yleensä maakuntien rupukoulujen ”tähdet” on siellä seiskaosastossa tultuaan tänne kunnon lukioihin.
Ressun lukio on ihan tavallinen lukio, kuten muutkin. Siellä on vaan opiskelijat, joilla on peruskoulussa ollut erittäin hyvä keskiarvo. Siitä johtuen kirjoitukset lähes aina menee hyvin, kun hyvä pohjatieto ja hyvä opiskelu motivaatio. Mutta jos nuori on omanantien kulkija ja kympin keskiarvo, en kyllä sanoisi, että Ressun lukio on ainoa oikea koulu hänelle, saattaa olla,että jopa väärä.
Vierailija kirjoitti:
No heikkotasoisessa koulussa olet paras, jos muut ovat heikkoja. Opit kaiken ja vielä voit kotona ja vapaa-ajallasi opiskella lisää. Kyllä itse pystyy paljon vaikuttamaan arvosanoihin, jos on ahkera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No heikkotasoisessa koulussa olet paras, jos muut ovat heikkoja. Opit kaiken ja vielä voit kotona ja vapaa-ajallasi opiskella lisää. Kyllä itse pystyy paljon vaikuttamaan arvosanoihin, jos on ahkera.
Heikossa koulussa opit sen mitä siinä junnaavassa opetuksessa hitaasti junnataan.
Huippukoulussa opit kymmenen kertaa enemmän ja vapaa-ajalla fiksut kaverit sparraavat sinua vielä parempiin suorituksiin. Tunneilla on rauhallista, eikä fiksuus ole synti.
Resussa voi olla raskasta opiskella, jos olet juuri ja juuri sinne päässyt.
Kaikki muut saavat kuitenkin usein parempia numeroita, kun itse saat kovalla työllä ja ahkerruksella hyviä tuloksia, jotka ovat jossain Ressussa luokan huonompia. Ei ole sekään mitään helppoa. Yksi tuttavani kertoi tästä.
Luulisi, että lukiot, joihin pääsyraja on noin 8,5 yli, ovat kaikki suhteellisen hyviä. Kyllähän tuohonkin arvosanaan vaaditaan jo paljon työtä.
Kympin saajat ovat usein kerjääjiä, jotka kerjäävät opettajilta hyviä arvosanoja. Tarkastavat kokeet suurennuslasilla, jotta saisivat joka kokeesta sen 10. Arvosana 9 ei heille kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikossa koulussa opit sen mitä siinä junnaavassa opetuksessa hitaasti junnataan.
Huippukoulussa opit kymmenen kertaa enemmän ja vapaa-ajalla fiksut kaverit sparraavat sinua vielä parempiin suorituksiin. Tunneilla on rauhallista, eikä fiksuus ole synti.
Osittain on totta, mutta en minä kirvestä kaivoon heittäisi, vaikka en olisi juuri ihan huippulukiossa. Aina kannattaa yrittää, eivätkä kaikki voi olla Ressussa.
Vierailija kirjoitti:
Resussa voi olla raskasta opiskella, jos olet juuri ja juuri sinne päässyt.
Kaikki muut saavat kuitenkin usein parempia numeroita, kun itse saat kovalla työllä ja ahkerruksella hyviä tuloksia, jotka ovat jossain Ressussa luokan huonompia. Ei ole sekään mitään helppoa. Yksi tuttavani kertoi tästä.
Luulisi, että lukiot, joihin pääsyraja on noin 8,5 yli, ovat kaikki suhteellisen hyviä. Kyllähän tuohonkin arvosanaan vaaditaan jo paljon työtä.
Kympin saajat ovat usein kerjääjiä, jotka kerjäävät opettajilta hyviä arvosanoja. Tarkastavat kokeet suurennuslasilla, jotta saisivat joka kokeesta sen 10. Arvosana 9 ei heille kelpaa.
Kympin oppilaat on yleensä vain sikafiksuja ja ahkeria. Minun lapseni ei ole koskaan kerjännyt arvosanojaan. On vain fiksu.
Helsingissä lukiot on jakautuneet kahtia. Välillä 8-9 on vain pari koulua. Joko ollaan ysissä tai yli. Tai kasissa ja ali.
Oltaisiin haluttu laittaa jokin 8,5 lukio viidennelle sijalle, mutta ei ollut. Nyt viidentenä on se, jonka ka oli viime vuonna tasan 9.
Itse tulen ihan maalaislukiosta ja silti opiskelen lääkiksessä hyvällä menestyksellä. Mitä väliä jollain lukiolla on, verkostoitua voi yliopistossakin.