Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiilarittomat dieetit on kyllä ihan sairaita

Vierailija
24.05.2018 |

Miksi ihmiset kiduttaa itseään tuollaisella käsittämättömällä tavalla kun sitä ruokaa on tarjolla yllinkyllin? Niin sitten ei jostain "terveyssyistä" syödä lainkaan perunaa tai leipää kun voivoi siitä voi lihoa. Tekisi mieli laittaa tuollaiset typerykset johonkin kehitysmaahan katsomaan miten siellä riisi kelpaa kun muuta ei ole.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmissäkin on hiilareita yllättävän paljon. Jokeri-veto: osta muovisia koristehedelmiä! Ovat kauniita ja kaloreita nolla.

Out of the box: rupea saalistamaan proteiinipitoisia eläimiä! Kuten city-jäniksiä. Kalorit kuluu kivasti saalistaessa.

Vierailija
82/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hedelmissäkin on hiilareita yllättävän paljon. Jokeri-veto: osta muovisia koristehedelmiä! Ovat kauniita ja kaloreita nolla.

Out of the box: rupea saalistamaan proteiinipitoisia eläimiä! Kuten city-jäniksiä. Kalorit kuluu kivasti saalistaessa.

Elimistö kuitenkin suhtautuu eri hiilareihin eri tavalla. Oma kehoni reagoi huonosti perunaan, mutta sietää bataattia. Joku ei kestä porkkanaakaan kunnolla, minulle se sopii kuten hedelmätkin. Leipä ei sovi eikä pasta. Riisi sopii kohtuudella.  Sokeri tosi pienessä mittakaavassa (mausteena). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

leivällläkin on väliä. ruisleivät ja leivät, joihin on sekoitettu kasviksia, on paljon parempia kuin ranskanleivät.

Vierailija
84/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi nähdä timmin karppaajan verisuonet 20 vuoden päästä☺

Ei se mitään, jos saa sydänkohtauksen kun on pari vuosikymmentä korvannut hedelmiä ja täysjyvää rasvalla ja proteiinilla , ainakin näyttää timmiltä.

Vierailija
85/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa kiduttaa itseään? Jos on paljon erinlaisia vihanneksia ja juureksia, niin miksi syödä iänikuista perunaa päivästä toiseen. Eihän se edes maistu miltään. Ja mitä iloa leivästä on? Mulla ainakin maha vain paisuu siitä. Ja esim. riisin sijasta syön kvinoa, maistuu paljon paremmalle.

Syön sellaista ruokaa, joka maistuu hyvälle ja siitä tulee hyvä olo. Hirveästä hiilarimätöstä tulee vaan ihan älyttömän huono olo.

Tämä. Jostain kumman syystä suomalainen ruokavalio ei voi muka olla monipuolinen ja terveellinen, jos ei joka päivä, joka aterialla syö perunaa tai makaronia ja leipää.

Mä syön kyllä perunaakin toisinaan, varsinkin kesällä uusia perunoita. Ja sitä pastaakin joskus. Mutta suurimmaksi osaksi lautaselle päätyy vähän ravinteikkaampia lisäkkeitä kasvisten ja juuresten muodossa.

Vierailija
86/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa kiduttaa itseään? Jos on paljon erinlaisia vihanneksia ja juureksia, niin miksi syödä iänikuista perunaa päivästä toiseen. Eihän se edes maistu miltään. Ja mitä iloa leivästä on? Mulla ainakin maha vain paisuu siitä. Ja esim. riisin sijasta syön kvinoa, maistuu paljon paremmalle.

Syön sellaista ruokaa, joka maistuu hyvälle ja siitä tulee hyvä olo. Hirveästä hiilarimätöstä tulee vaan ihan älyttömän huono olo.

Tämä. Jostain kumman syystä suomalainen ruokavalio ei voi muka olla monipuolinen ja terveellinen, jos ei joka päivä, joka aterialla syö perunaa tai makaronia ja leipää.

Mä syön kyllä perunaakin toisinaan, varsinkin kesällä uusia perunoita. Ja sitä pastaakin joskus. Mutta suurimmaksi osaksi lautaselle päätyy vähän ravinteikkaampia lisäkkeitä kasvisten ja juuresten muodossa.

Kyä pernaa pittää syyä! Ja maitua päälle.

Vierailija
87/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään, jos saa sydänkohtauksen kun on pari vuosikymmentä korvannut hedelmiä ja täysjyvää rasvalla ja proteiinilla , ainakin näyttää timmiltä.

Mitä sinä tarkoitat karppaajalla? 

Vierailija
88/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä tarkoitat karppaajalla? 

Mietin samaa :) Sillä taitaa olla ihan oma määritelmä karppauksesta.

Vierailija
89/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne mitään hiilarittomia dieettejä ole. Kasviksissa on hiilihydraatteja, ei terve ihminen leipää tarvitse.

Itse voisin täysin hiilihydraatitomalle ravinnolle siirtyä, mutta en tahdo luopua punkusta pihvin kanssa.

Erikoista nykyajan ravitsemus"tieteessä" on sd että ei perustu aikaisemmille tieteelillisille näytöille, vaan tunnutaan keksittävän uudet totuudet joka vuosi.

Kuitenkin jo 1920 luvun alussa todistettiin, että ihminen pystyy ainakin vuoden ajan tulemaan toimeen täysin ilman hiilihydraatteja tai mitään kasviksia. Ja koe henkilöiden terveys oli vain parantunut dieetin aikana, mm pulssi ja verenpaine.

Vierailija
90/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyä pernaa pittää syyä! Ja maitua päälle.

Hyi vittu, Maito on vasikoille tarkoitettua eläinrasvaa ja peruna taas on luonnoton hiilihydraattia täynnä oleva vieraslaji. Suomessa ruoikaketjut ovat käyttäneet MILJARDEJA valetutkimuksiin.

Vierailija
91/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se noinkin mutta turhaa draamaa tästä asiasta tehdään. Tuskin sullekaan tapahtuu mitään kamalaa jos laitat lautasellesi sen virallisten ruokasuositusten ruokalusikallisen keitettyä riisiä. Eihän siellä nyt hyvänen aika pyydetä mättämään mitään muuta kuin kasviksia. Lihaakin suositellaan vain niukasti. Kalaa saa syödä niin paljon kuin napa sietää koska silloinkin määrät ovat pieniä. Diettaajat kai syövät mieluummin eineslihapullia ja nuggetteja tai jotain.

Vierailija
92/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se noinkin mutta turhaa draamaa tästä asiasta tehdään. Tuskin sullekaan tapahtuu mitään kamalaa jos laitat lautasellesi sen virallisten ruokasuositusten ruokalusikallisen keitettyä riisiä. Eihän siellä nyt hyvänen aika pyydetä mättämään mitään muuta kuin kasviksia. Lihaakin suositellaan vain niukasti. Kalaa saa syödä niin paljon kuin napa sietää koska silloinkin määrät ovat pieniä. Diettaajat kai syövät mieluummin eineslihapullia ja nuggetteja tai jotain.

No mutta jos ei sitä riisiä lautaselleen kaipaa, vaan päinvastoin huomaa, että olo pysyy parempana ilman sitä. Että kun jättää riisin pois, niin ei tee mieli napata suklaapalaa jälkkäriksi tai mennä levolle syömisen jälkeen. Niin miksi se pitäisi ottaa? Sinun mieliksikö?

Vierailija
93/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne mitään hiilarittomia dieettejä ole. Kasviksissa on hiilihydraatteja, ei terve ihminen leipää tarvitse.

Itse voisin täysin hiilihydraatitomalle ravinnolle siirtyä, mutta en tahdo luopua punkusta pihvin kanssa.

Erikoista nykyajan ravitsemus"tieteessä" on sd että ei perustu aikaisemmille tieteelillisille näytöille, vaan tunnutaan keksittävän uudet totuudet joka vuosi.

Kuitenkin jo 1920 luvun alussa todistettiin, että ihminen pystyy ainakin vuoden ajan tulemaan toimeen täysin ilman hiilihydraatteja tai mitään kasviksia. Ja koe henkilöiden terveys oli vain parantunut dieetin aikana, mm pulssi ja verenpaine.

Kannattaa tutustua Walter Kempnerin riisi ja hedelmä -dieettiin. Siinä saatiin samanlaisia tuloksia kuin mainitsemallasi dieetillä, mutta siinä vältettiin rasvaa ja proteiineja.

Vierailija
94/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta jos ei sitä riisiä lautaselleen kaipaa, vaan päinvastoin huomaa, että olo pysyy parempana ilman sitä. Että kun jättää riisin pois, niin ei tee mieli napata suklaapalaa jälkkäriksi tai mennä levolle syömisen jälkeen. Niin miksi se pitäisi ottaa? Sinun mieliksikö?

Puhuit suomalaisesta ruokavaliosta ja sen monipuolisuudesta tai yksitoikkoisuudesta. Kerroit siitä aika karun version ja ehdotin tuollaista eksoottista hyväätekevää lisää ruokalusikallisen riisiä muodossa ja sitten kerrot siitä kuinka se juuri sinulle meistä kaikista miljardeista ihmisistä ei sovi. Sanoinhan että ruokavalioihin liittyy turhaa dramatiikkaa. Virallinen ruokasuositus on monipuolinen ja sopii kaikille. Aina on yksittäisiä poikkeustapauksia toki allergioiden ja suolistoperäisten ominaisuuksien vuoksi.

Vierailija
95/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuit suomalaisesta ruokavaliosta ja sen monipuolisuudesta tai yksitoikkoisuudesta. Kerroit siitä aika karun version ja ehdotin tuollaista eksoottista hyväätekevää lisää ruokalusikallisen riisiä muodossa ja sitten kerrot siitä kuinka se juuri sinulle meistä kaikista miljardeista ihmisistä ei sovi. Sanoinhan että ruokavalioihin liittyy turhaa dramatiikkaa. Virallinen ruokasuositus on monipuolinen ja sopii kaikille. Aina on yksittäisiä poikkeustapauksia toki allergioiden ja suolistoperäisten ominaisuuksien vuoksi.

Älä nyt paskaa jauha! Virallinen suositus ei tosiaankaan sovi kaikille. Niin kuin ei mikään muukaan ruokavalio ole kaikille sopiva.

Vierailija
96/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en tajua miten ihmisillä on energiaa stressata ruokailua niin hirveästi..... Olen 49v nainen ja koko ikäni syönyt ihan ns. "Normaalisti" terveellisesti ja liikkunut normaalisti. Hoikka ja terve aina ollut. Miten se voikaan olla niin vaikeaa? Miten ihmiset saa niin suuren asian aikaan tästä? Syötte ihan maalaisjärjen mukaan perusterveellisesti hiilareita, proteiineja ja rasvoja kaikkia. Hiilareita itselläni taatusti kuluu aina eniten, proteiineja toiseksi eniten ja rasvoja vähiten. Koskaan en ole mitään dieettejä kokeillut tai edes miettinytkään.

Näin minäkin ajattelin kymmenisen vuotta sitten. Ruokavaliota noudatetaan, jos on lääkärin diagnosoima sairaus. Ensin lapseni sairastui ärtyvän suolen oireyhtymään ja hänellä on kyllä siitä siis lääkärin näkemys, mutta jonkinlainen ahaa-elämys oli, kun lääkäri sanoi, että kokeilemallahan se pitää vaan selvittää, mitä voi syödä. Ei siitä ole mitään "jumalan sanaa" olemassakaan. Ihmisen on pakko käyttää omaa maalaisjärkeään. Jos tulee ruoasta kipeäksi, sitä ei kannata syödä, vaikka joku haukkuisi nirppanokaksi. Sittemmin olen itse alkanut syödä ns. hiilihydraattitietoisemmin eli syön niitä yhä, enkä ihan vähänkään, mutta tajusin, että jos syön yhdellä aterialla isot määrä hiilareita, olen sen jälkeen tosi väsynyt. Jos en syö paljon, olen virkeä. Miksi tunkisin itseni täyteen hiilareita? Käsittääkseni esim. "karppiguru" Antti Heikkiläkin on sanonut, että jos ihminen syö paljon hiilareita, kokee olonsa hyväksi ja on terve, ei hänen niitä kannata vähentää. Ei nyt kovin tiukalta ja yksisilmäiseltä näkemykseltä vaikuta. Paljon niuhompaa minusta on monien ihmisten asenne, että kaikkea on pakko syödä, on pakko vetää kahvilla pullaa ja viineriä ja ruoalla perunaa ja makaronia, koska muuten on joku nillittäjä. Miten tätä ruoan tyrkyttäjää sitten pitäisi kuvailla? Lempeäksi ja suvaitsevaiseksi?

Vierailija
97/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset kiduttaa itseään tuollaisella käsittämättömällä tavalla kun sitä ruokaa on tarjolla yllinkyllin? Niin sitten ei jostain "terveyssyistä" syödä lainkaan perunaa tai leipää kun voivoi siitä voi lihoa. Tekisi mieli laittaa tuollaiset typerykset johonkin kehitysmaahan katsomaan miten siellä riisi kelpaa kun muuta ei ole.

Käsittääkseni kyse on nimenomaan ruokahalun hallinnasta, eli joillakin ylenmääräiset hiilarit saavat aikaan "kokoajannälän" ja hiilarien rajoitus katkaisee juuri tuon "vielä yksi leipä" -kierteen. Eli helpottaa syömisen hallintaa eikä suinkaan vaikeuta sitä, kuten sinä kuvittelet.

(Itse en karppaa, joten korjatkaa jos olen ihan väärässä..)

Vierailija
98/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on PCOS ja ihan yleisesti karppaamista suositellaan sen hoidoksi. Olen ollut vhh dieetillä nyt huhtikuusta ja olo on tosi hyvä.

Ja urheilen kyllä, salia ja juoksua 5-6 kertaa viikossa, ja hyvin jaksan vähillä hiilareilla. Laihtunut en ole yhtään.

Whole food plant based ruokavalio toimii paremmin monirakkulaisiin munasarjoihin, niinkuin ylipäänsä kaikkiin muihinkin sairauksiin.

Kun ei tule eläinten kasvu~ja sukupuolihormoneja enää kehoon.

Ihan naurettavaa välttää hh, ne kun ovat tärkeintä polttoainetta keholle ja ennenkaikkea aivoille.

Keitetty peruna tai kaurapuuro ei tee kenestäkään lihavaa tai sairasta.

Liha ,munat, voi ja maitotuotteet sen sijaan lisäävät sairauksia.

Voi olla, että olo on nyt hyvä, mutta myöhemmin todennäköisesti sairastut.

Ihminen on pääasiassa kasvinsyöjä, niin hampaiden kuin suoliston kannalta, vaikka olemmekin käyttäneet aikoinaan pieniä määriä lihaa.

Eihän kenenkään pidä syödä sokeria, vaaleaa viljaa ,teollista sontaa yms.

Mutta on täysin naurettava jättää ruokavaliostaan pois kuitupitoisia , terveyttä edistäviä ruokia, kuten täysjyväkaura, täysjyväriisi, keitetty peruna, täysjyväleivät ja korvata ne eläinperäisillä tuotteilla.

Se kun ei yhdenkään oiken tutkimuksen mukaan paranna terveyttä.

Lisättyjä rasvojakaan ei tarvitse ollenkaan. Riittää kun syö ruokia niiden kokonaisessa muodossa (avokado, oliivi, saksanpähkinät, pellavarouhe, siemenet).

Ja inuiitit eivät ole terveitä.

Höpö höpö!!!!  Olin aikoinani n2v. kasvissyöjä, seuraus, lihoin 20kg! Syynä suuret määrät leipää ja muuta viljatuotetta. Lisäksi tärkkelyspitoiset juurekset! Voin todella huonosti! Kas kun aivoni eivät saanet niille kuuluvia rasvoja ( eläinrasvoja,varsinkin omega-3:sta). Eikä veriarvonikaan hyviä olleet. Palasin normaaliin ruokavalioon, olo koheni samoin veriarvoni. Painokin normalisoitui. Ei sopinut ainakaan minulle! 

Vierailija
99/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivästä ja perunasta tulee maha kipeäksi ja ilmavaivoja. Harmittaa että lapsena tuli syötyä sellaista "perusruokaa" joka aiheutti vatsanväänteitä. Nykyään saan itse kokata mitä haluan.

Ei se täysin hiilaritonta tietenkään ole, mutta voin paremmin kun jätän turhat "energialisäkkeet" pois.

Vierailija
100/115 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtuus kaikessa - niin hiilareiden mättämisessä kuin niiden välttelyssäkin. Kyllähän ihminen hiilareitakin taitaa tarvita, eri asia on, pitääkö niitä höttöjä mättää lapiokaupalla naamaansa.

Suurin ongelma on juuri suuri määrä ja laatu!  Erityisesti sokeri! jota tungetaan joka paikkaan. Leivistä ja eineksistä lähtien.

Äläpä muuta viserrä! Sokeria on ihan hirveästi joka paikassa! Itse aloin välttää lisättyä sokeria puolisen vuotta sitten, ja jos siitä vaatimuksesta pitäisi aivan tappiin asti tiukasti kiinni, olisi syöminen melkoinen työmaa. TOKI itse tekemällä ja einesten välttämisellä pääsee jo pitkälle, mutta kyllä sitä sokeria keksitäänkin tuupata joka paikkaan - kas kun ei hanaveteen. Mutta onhan se myönnettävä, että kun jätin sen sokerin ja valkoiset jauhot melkein kokonaan, on olo kohentunut ja turvotus kropasta vähentynyt. Suosin hitaita hiilareita, se pitää verensokerinkin tasaisempana. Ei tämä mikään VHH ole eikä muukaan dieetti - kunhan nyt vaan valikoin ruokani eri tavalla kuin ennen.

Kas näin! Tällaista tervejärkisyyttä enemän niin hyvä tulee. Sokerista, tuotteissa usein lukee isolla SOKERITON tai ei lisättyä sokeria. Tuoteselosteesta käy kuitenkin ilmi siinä käytettyjä keinotekoisia makeutusaineita! Aspartaami on pahimmasta päästä, jota ei esim. diapeetikon ei pitäisi käyttää. Totta on, että sokeria tai makeutusaineita on todella hankala välttää. Mitähän mieltä THL on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi