Hiilarittomat dieetit on kyllä ihan sairaita
Miksi ihmiset kiduttaa itseään tuollaisella käsittämättömällä tavalla kun sitä ruokaa on tarjolla yllinkyllin? Niin sitten ei jostain "terveyssyistä" syödä lainkaan perunaa tai leipää kun voivoi siitä voi lihoa. Tekisi mieli laittaa tuollaiset typerykset johonkin kehitysmaahan katsomaan miten siellä riisi kelpaa kun muuta ei ole.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat kiduttaa minua, pakota minut syömän leipää ja perunaa - kuten minulle lapsena ja koulussa tehtiin. Lihoin ekaluokkalaisena, koska elimistöni nyt vaan ei sulata perunaa.
Sinä et ole lihonut keitetyn perunan takia lapsena. Et sitten millään. Itselleen onkin helpoin valehdella.
Etenkin kun se peruna ei väitteen mukaan edes sulanut,ei energiaa sitten lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en vaan tykkää syödä perunaa ja leipää. Olen jättänyt ne pois tietämättä mistään hiilaridieetistä. Mulle maistuu kaikenlaiset kasvikset, sienet, pähkinät, kalat, merenelävät, liha, marjat ja hedelmät sekä hyvät öljyt. En laske kaloreita vaan syön niin paljon kuin tarvii.
Ei vaan noudatat ruokasuosituksia aika täydellisesti. Jatka samaan malliin vaan. Vältä muodikkaita vähähiilihydraattisia kokeiluja jatkossakin. Ei olisi pienintäkään järkeä vähentää kasvisten, marjojen ja hedelmien syöntiä joka ruokasuositusten suurin hiilihydraattien lähde. Niitä syömällä ihminen on energinen ja toimintakykyinen. Muodikkaat vähähiilihydraattiset dieetit kannustaisivat sinua täysin tarpeettomasti syömään niiden sijaan verta tihkuvaa läskistä lihaa, einesruokia sekä makkaraa. Ei järjen häivää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on PCOS ja ihan yleisesti karppaamista suositellaan sen hoidoksi. Olen ollut vhh dieetillä nyt huhtikuusta ja olo on tosi hyvä.
Ja urheilen kyllä, salia ja juoksua 5-6 kertaa viikossa, ja hyvin jaksan vähillä hiilareilla. Laihtunut en ole yhtään.
Whole food plant based ruokavalio toimii paremmin monirakkulaisiin munasarjoihin, niinkuin ylipäänsä kaikkiin muihinkin sairauksiin.
Kun ei tule eläinten kasvu~ja sukupuolihormoneja enää kehoon.
Ihan naurettavaa välttää hh, ne kun ovat tärkeintä polttoainetta keholle ja ennenkaikkea aivoille.
Keitetty peruna tai kaurapuuro ei tee kenestäkään lihavaa tai sairasta.
Liha ,munat, voi ja maitotuotteet sen sijaan lisäävät sairauksia.
Voi olla, että olo on nyt hyvä, mutta myöhemmin todennäköisesti sairastut.
Ihminen on pääasiassa kasvinsyöjä, niin hampaiden kuin suoliston kannalta, vaikka olemmekin käyttäneet aikoinaan pieniä määriä lihaa.
Eihän kenenkään pidä syödä sokeria, vaaleaa viljaa ,teollista sontaa yms.
Mutta on täysin naurettava jättää ruokavaliostaan pois kuitupitoisia , terveyttä edistäviä ruokia, kuten täysjyväkaura, täysjyväriisi, keitetty peruna, täysjyväleivät ja korvata ne eläinperäisillä tuotteilla.
Se kun ei yhdenkään oiken tutkimuksen mukaan paranna terveyttä.
Lisättyjä rasvojakaan ei tarvitse ollenkaan. Riittää kun syö ruokia niiden kokonaisessa muodossa (avokado, oliivi, saksanpähkinät, pellavarouhe, siemenet).
Ja inuiitit eivät ole terveitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan pysty syömään hiilarittomasti ja jos pystyy, komppaan että on sairasta.
TIedätkös että nykyäänkin elää kokonaisia eskimoheimoja jotka syövät 100% eläinperäistä ruokaa? Ainoa terveysongelma on satunnaiset loiset, muuten ovat terveitä kuin pukit.
Pitää paikkansa! Esim. Diabetes ja sydäntaudit ovat tuntemattomia! Samoin lukuisat elitasosairaudet! Samoin on tilanne Masai heimoilla, jotka käyttävät vain maitoa,lihaa ja verta! Kasvit he jättävät lampaille ja naudoille.
Jos keski-ikä on 40 vuotta eikä käy koskaan lääkärissä, ovat sydäntaudit ja elintasosairaudet varmasti tuntemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on PCOS ja ihan yleisesti karppaamista suositellaan sen hoidoksi. Olen ollut vhh dieetillä nyt huhtikuusta ja olo on tosi hyvä.
Ja urheilen kyllä, salia ja juoksua 5-6 kertaa viikossa, ja hyvin jaksan vähillä hiilareilla. Laihtunut en ole yhtään.
Oikeat urheilijat tietävät, että vähillä hh urheilu on ainoastaan tyhmää . Hormonitoiminta kärsii ja keho menee jossain vaiheessa niin lukkoon,että alat kerätä painoa nopeammin kuin ennen. Lisää ruokavalioosi vaikkapa täysjyväkauraa, riisiä ja muutama peruna ja lisää kasviksia, hedelmiä ja marjoja niin voit ja jaksat paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Whole food plant based ruokavalio toimii paremmin monirakkulaisiin munasarjoihin, niinkuin ylipäänsä kaikkiin muihinkin sairauksiin.
Kun ei tule eläinten kasvu~ja sukupuolihormoneja enää kehoon.
Ihan naurettavaa välttää hh, ne kun ovat tärkeintä polttoainetta keholle ja ennenkaikkea aivoille.
Keitetty peruna tai kaurapuuro ei tee kenestäkään lihavaa tai sairasta.
Liha ,munat, voi ja maitotuotteet sen sijaan lisäävät sairauksia.
Voi olla, että olo on nyt hyvä, mutta myöhemmin todennäköisesti sairastut.
Ihminen on pääasiassa kasvinsyöjä, niin hampaiden kuin suoliston kannalta, vaikka olemmekin käyttäneet aikoinaan pieniä määriä lihaa.
Eihän kenenkään pidä syödä sokeria, vaaleaa viljaa ,teollista sontaa yms.
Mutta on täysin naurettava jättää ruokavaliostaan pois kuitupitoisia , terveyttä edistäviä ruokia, kuten täysjyväkaura, täysjyväriisi, keitetty peruna, täysjyväleivät ja korvata ne eläinperäisillä tuotteilla.
Se kun ei yhdenkään oiken tutkimuksen mukaan paranna terveyttä.
Lisättyjä rasvojakaan ei tarvitse ollenkaan. Riittää kun syö ruokia niiden kokonaisessa muodossa (avokado, oliivi, saksanpähkinät, pellavarouhe, siemenet).Ja inuiitit eivät ole terveitä.
Onko sulla jotain faktaa tällaisen väitteen tueksi?
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en tajua miten ihmisillä on energiaa stressata ruokailua niin hirveästi..... Olen 49v nainen ja koko ikäni syönyt ihan ns. "Normaalisti" terveellisesti ja liikkunut normaalisti. Hoikka ja terve aina ollut. Miten se voikaan olla niin vaikeaa? Miten ihmiset saa niin suuren asian aikaan tästä? Syötte ihan maalaisjärjen mukaan perusterveellisesti hiilareita, proteiineja ja rasvoja kaikkia. Hiilareita itselläni taatusti kuluu aina eniten, proteiineja toiseksi eniten ja rasvoja vähiten. Koskaan en ole mitään dieettejä kokeillut tai edes miettinytkään.
Mun työkaveri syö kahden ihmisen edestä, joka päivä. On tosi hoikka, ehkäpä liiankin. Ei harrasta liikuntaa, koskaan.
Itsellä on annoskoot huomattavasti pienemmät ja liikun lähes päivittäin. Keikun normaalipainon ylärajoilla, tai hieman yli.
Hän on yli 50, minä alle 40. Eihän tän pitäisi olla mahdollista näin?
Mulla on paha pco. Jos en stressaisi ruokailusta olisin huomattavasti lihavampi. Kaikki ei katsos ole saanut samoja kortteja elämään.
Lapsellani on epilepsia ja kilpirauhasen vajaa toiminta. Kun epilepsia lääkitys aloitettiin, lihoi vajaassa kk 4kg. Mikä on hurjan paljon reilun metrin pituiselle. Samaa ruokaa söi kuin ennenkin, samoja annoskokoja. Mutta molemmat lääkkeet ns lihottaa.
Pointtini on ettei elämä ole noin musta-valkoista kuin esität.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en tajua miten ihmisillä on energiaa stressata ruokailua niin hirveästi..... Olen 49v nainen ja koko ikäni syönyt ihan ns. "Normaalisti" terveellisesti ja liikkunut normaalisti. Hoikka ja terve aina ollut. Miten se voikaan olla niin vaikeaa? Miten ihmiset saa niin suuren asian aikaan tästä? Syötte ihan maalaisjärjen mukaan perusterveellisesti hiilareita, proteiineja ja rasvoja kaikkia. Hiilareita itselläni taatusti kuluu aina eniten, proteiineja toiseksi eniten ja rasvoja vähiten. Koskaan en ole mitään dieettejä kokeillut tai edes miettinytkään.
Mitä stressaamista siinä on, jos syö monipuolisesti kasviksia esim. perunan, pastan ja riisin ja leivän sijaan.
En minäkään ole koskaan ollut dieetillä vaan syön paljon terveellisemmin ja voin paremmin. Juuri sain kehuja lääkäriltä ruokavaliostani. Erittäin monipuolinen kaikkine kasviksineen, marjoineen ja hedelmineen ja proteiinilähteineen. Syön paljon kalaa, kohta enemmän kuin lihaa. Rasvana käytän öljyä. Otan jopa lusikalla hörpyt manteli- ja pellavansiemenöljyä päivittäin.
Minkä takia et syö manteleita ja pellavarouhetta, mistä saisit kymmenkertaisen hyödyn verrattuna öljyyn, jossa ei ole juuri mitään ravintoaineita (kuitu, vitamiinit, lignaanit ) jäljellä ??
On paljon helpompi lihoa syömällä 100% rasvaa kuin ruoka~aine sen alkuperäisessä muodossa.
Itse liotan manteleita 4~6 h ja surautan sitten blenderillä mantelimaidoksi/smoothiepohjaksi. Ja on muuten hyvää marjojen,banaanin ja avokadon kanssa smoothiena.☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeat urheilijat tietävät, että vähillä hh urheilu on ainoastaan tyhmää . Hormonitoiminta kärsii ja keho menee jossain vaiheessa niin lukkoon,että alat kerätä painoa nopeammin kuin ennen. Lisää ruokavalioosi vaikkapa täysjyväkauraa, riisiä ja muutama peruna ja lisää kasviksia, hedelmiä ja marjoja niin voit ja jaksat paremmin.
Tämä ei valitettavasti onnistu. Jos lisään ruokavaliooni hedelmiä tai perunaa, niin:
- olen väsynyt ruoan jälkeen
- olen nälkäinen pian syömisen jälkeen
- alan himoitsemaan suklaata ja viljatuotteita hirveästi, lopulta jossain vaiheessa repsahdan.
Tämän olen todennut moneen kertaan, siksi en nyt siihen lähde. Käytännössä olen huomannut elämäni olevan helppoa, kun hiilarit on rajattu noin 50 g vuorokaudessa. Joskus saatan ottaa pikku palan vesimelonia tms, jos lapset syövät. Perunan sijasta syön näin keväällä parsaa joka päivä, ja kun parsa-aika menee ohi, niin kaaleja ja kurkkua, tomaattia.
Vierailija kirjoitti:
Valtava proteiinimäärä kyllä rasittaa maksaa ja munuaisia.
Olet oikeassa, siksi sitä ei syödäkään valtavia määriä.
Minulla on krooninen suolistosairaus, jota hiilarit pahentaa. Viljat ja sokerit ehdottomasti bannassa, myös prosessoidussa muodossa (esim. kauramaito). Alan voida kokonaisvaltaisesti niin huonosti, jos syön viljoja ja sokeria, että tuntuu kuin olisi pahempikin tauti tai kuolema tulossa..! Viikon ripuli, lihassäryt, migreeni, hengenahdistus ja aivosumu leipäpalasta ei ole erityisen houkuttelevaa. Välillä kaipaan tuoretta ruisleipää, croissantteja ja palasta juustokakkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei valitettavasti onnistu. Jos lisään ruokavaliooni hedelmiä tai perunaa, niin:
- alan himoitsemaan suklaata ja viljatuotteita hirveästi, lopulta jossain vaiheessa repsahdan.Tämän olen todennut moneen kertaan, siksi en nyt siihen lähde. Käytännössä olen huomannut elämäni olevan helppoa, kun hiilarit on rajattu noin 50 g vuorokaudessa. Joskus saatan ottaa pikku palan vesimelonia tms, jos lapset syövät. Perunan sijasta syön näin keväällä parsaa joka päivä, ja kun parsa-aika menee ohi, niin kaaleja ja kurkkua, tomaattia.
Väittäisin ogelmasi olevan psyykkinen. Jos syöt ruuan kanssa pari perunaa tai välipalaksi banaanin ja kourallisen pähkinöitä, niin ei se väsymystäsi aiheuta.
Oletko tunnesyöjä ollut aikaisemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- alan himoitsemaan suklaata ja viljatuotteita hirveästi, lopulta jossain vaiheessa repsahdan.Tämän olen todennut moneen kertaan, siksi en nyt siihen lähde. Käytännössä olen huomannut elämäni olevan helppoa, kun hiilarit on rajattu noin 50 g vuorokaudessa. Joskus saatan ottaa pikku palan vesimelonia tms, jos lapset syövät. Perunan sijasta syön näin keväällä parsaa joka päivä, ja kun parsa-aika menee ohi, niin kaaleja ja kurkkua, tomaattia.
Vhh :lla näläntunne häviää koska keho on sairas. Sairaana ei tunne nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin ogelmasi olevan psyykkinen. Jos syöt ruuan kanssa pari perunaa tai välipalaksi banaanin ja kourallisen pähkinöitä, niin ei se väsymystäsi aiheuta.
En ole tunnesyöjä, en ole koskaan ollut. Aika jännä, miten heppoisesti kumoat oman kokemukseni omista ruokailuistani. Miksi sinusta muuten on OK syödä pähkinöitä ja banaani, muttei pähkinöitä ja tomaatti? Välipaloja en kyllä syö ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sä jaksat vängätä! Onko sulla kaikki kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä stressaamista siinä on, jos syö monipuolisesti kasviksia esim. perunan, pastan ja riisin ja leivän sijaan.
En minäkään ole koskaan ollut dieetillä vaan syön paljon terveellisemmin ja voin paremmin. Juuri sain kehuja lääkäriltä ruokavaliostani. Erittäin monipuolinen kaikkine kasviksineen, marjoineen ja hedelmineen ja proteiinilähteineen. Syön paljon kalaa, kohta enemmän kuin lihaa. Rasvana käytän öljyä. Otan jopa lusikalla hörpyt manteli- ja pellavansiemenöljyä päivittäin.
Minkä takia et syö manteleita ja pellavarouhetta, mistä saisit kymmenkertaisen hyödyn verrattuna öljyyn, jossa ei ole juuri mitään ravintoaineita (kuitu, vitamiinit, lignaanit ) jäljellä ??
On paljon helpompi lihoa syömällä 100% rasvaa kuin ruoka~aine sen alkuperäisessä muodossa.
Itse liotan manteleita 4~6 h ja surautan sitten blenderillä mantelimaidoksi/smoothiepohjaksi. Ja on muuten hyvää marjojen,banaanin ja avokadon kanssa smoothiena.☺
Siis syön myös pähköinöitä ja manteleita. Pellavarouhetta ja chian siemeniä laitan luonnonjogurttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtuus kaikessa - niin hiilareiden mättämisessä kuin niiden välttelyssäkin. Kyllähän ihminen hiilareitakin taitaa tarvita, eri asia on, pitääkö niitä höttöjä mättää lapiokaupalla naamaansa.
Suurin ongelma on juuri suuri määrä ja laatu! Erityisesti sokeri! jota tungetaan joka paikkaan. Leivistä ja eineksistä lähtien.
Äläpä muuta viserrä! Sokeria on ihan hirveästi joka paikassa! Itse aloin välttää lisättyä sokeria puolisen vuotta sitten, ja jos siitä vaatimuksesta pitäisi aivan tappiin asti tiukasti kiinni, olisi syöminen melkoinen työmaa. TOKI itse tekemällä ja einesten välttämisellä pääsee jo pitkälle, mutta kyllä sitä sokeria keksitäänkin tuupata joka paikkaan - kas kun ei hanaveteen. Mutta onhan se myönnettävä, että kun jätin sen sokerin ja valkoiset jauhot melkein kokonaan, on olo kohentunut ja turvotus kropasta vähentynyt. Suosin hitaita hiilareita, se pitää verensokerinkin tasaisempana. Ei tämä mikään VHH ole eikä muukaan dieetti - kunhan nyt vaan valikoin ruokani eri tavalla kuin ennen.
On huolestuttavaa kuinka ihmiset uskovat markkinointipuheita (räikein on Valio). Ihminen ei selviä ilman hiilareita, eikä myöskään silloin jos saa liikaa proteiinia. Joka työpaikalla on näitä, jotka kiskovat lounaalla ja kahvitauoilla rahkaa, ja juomapullossakin on proteiinijuomaa. Ei ihme jos ei laihdu, verensokeri heittelee ja munuaiset reistailee.
5-10 vuotta sitten muodissa olivat Nutrilett-ateriankorvikepatukat, -juomat ja -keitot, joilla myös minä yritin laihduttaa. Ei onnistunut: lihoin entistä enemmän koska näisshän ei ollut juuri ollenkaan kuitua, vaan pelkkää sokeria. Tästä seurasi kamala nälkä ja verensokerin lasku, jolloin piti taas työntää patukkaa naamaan tai ostaa suklaata ja sipsejä.
Mä syön niin, että siitä jää mulle hyvä olo. Pasta, leipä ja muu viljapitoinen pierettää ja turvottaa. Joten miksi moista söisin, kun parempaa ruokaa on tarjolla?
Sitä on opiskeltu vähän liha/maitoteollisuuden propagandaa. Otappa selvää, missä elävät terveimmät ja pitkäikäisimmät kansat ja mikä heidän ruokavalioitaan yhdistää. Saatat yllättyä.
Voin kertoa, että se ei ole ainakaan liha,maito ja veri.
Kaikkea te uskotte.