Onko totta etten saa käydä edes kaupassa enenkuin haen lapset tarhasta?
Siis hoitosopimus on tehty klo7.00-16.15.
Jos joskus satun pääsemään aikaisemmin, vaikka klo14.30, niin pitääkö minun hakea lapset hoidosta heti vai saanko käydä vaikka kaupassa? Eräs hoitaja sanoi mulle, että lapset täytyy hakea heti...(ei lasteni tarhasssa oleva hoitaja)
Jos näin, niin kyllä on typerä juttu..
Kommentit (60)
Kun lasten hoitoon tuominen ei olisi onnistunut esim. klo 13 jos työvuoro alkaa klo 14. Pakko oli viedä jo aamupäivällä. Tädit päiväkodissakin kannattivat järjestelyä.
ja kaupassakin käyn matkan varrella. Jos hakisin lapset ensin, kunnon kauppaan joutuisin ajamaan 15 km TAKAISINpäin (siis töihin päin) lasten kanssa eli ei järkeä!
Helpompi käydä yksinään. Eikä tuo helppous ole se painavin syy.
ap
mä olen tässä nyt yli 2kk makoillut kotona sairaslomalla ja lapsi on hoidossa normaalisti...
minkähän lainen äiti minäkin sitten olen.
Kauppa on työpaikan vieressä. Käyn kaupassa, menen bussilla kotiin ja taas päiväkoti on kodin vieressä. Kodin lähellä ei ole kauppaa. Olisi suht hullua kulkea ensin lähes puoli tuntia bussilla yhteen suuntaan, hakea lapset kolmelta ennen ulkoilua ja mennä taas puoli tuntia bussilla kauppaan. Sitten kaupan ja bussissa istumisen jälkeen pitäisi lähteä ulos, koska lapset eivät olleet iltapäivällä ulkona päiväkodissa.
Kaksi nuorinta pääsee vielä ilmaiseksi, mutta vanhimmasta joutuisin jo maksamaan bussimaksun, jos ei halua olla yksin kotona.
En ole ap
Kukaan hoitaja ei voi määrätä mitä sinä teet omalla vapaalla ajalla
Kunhan vaan haet sovittuna aikana pois.
Mä välillä haen lapset aikaisemmin kun tarvitsisi, joskus taas hoidan asioita, ja lapset sen aikaa päiväkodissa. Kokemuksesta tiedän että, lapsia ei jaksa kiinnostaa mun virasto tai lääkärireissut pätkääkään. Pitkästyvät, mielummin ovat sen aikaa kavereiden kanssa leikkimässä.
Ohje on, että käyn kaupassa tai vaikka nukun tai mitä tahansa muuta kuin haen lapset, jos pääsen aikaisemmin. Pph:n omat tunnit eivät tule täyteen muuten ja saanpa omaakin aikaa. Toki parista kerrasta kuussa ei kärsi ne hänen tunnitkaan.
Siellä ne pöpöt leviää ja lapset kärsii. Oppivat vaan saamaan tarpeita ja ovat muille häiriöksi. kunnon äiti välttää lasten viemistä markettiin viimeiseen asti.
naapuritalossa. En todellakaan lähde ajelemaan bussilla edestakaisin, vaan käyn kaupassa matkan varrella ja sitten haen lapset ja menen kotiin.
Vierailija:
Kauppa on työpaikan vieressä. Käyn kaupassa, menen bussilla kotiin ja taas päiväkoti on kodin vieressä. Kodin lähellä ei ole kauppaa. Olisi suht hullua kulkea ensin lähes puoli tuntia bussilla yhteen suuntaan, hakea lapset kolmelta ennen ulkoilua ja mennä taas puoli tuntia bussilla kauppaan. Sitten kaupan ja bussissa istumisen jälkeen pitäisi lähteä ulos, koska lapset eivät olleet iltapäivällä ulkona päiväkodissa.
Kaksi nuorinta pääsee vielä ilmaiseksi, mutta vanhimmasta joutuisin jo maksamaan bussimaksun, jos ei halua olla yksin kotona.
En ole ap
Esimerkiksi Salon kaupungin kanssa tekemässäni hoitosopimuksessa on tosiaan mainittu, että lapset pitää hakea heti työpäivän loputtua, eikä esim. kauppareissun jälkeen eli salolaiset eivät saa käydä kaupassa ennen lasten hakemista.
Salon naapurikunnassa, jossa nykyään asumme, on kauppareissu ennen lasten hakemista sallittua.
Käytäntö voi siis vaihdella kunnittain/kaupungeittain.
Höh.. Eli kuitenkin on mahdollista etten saa (Asun Turussa) siellä kaupassa/asioilla käydä ennen kuin haen lapset?
Tää menee jo aika ongelmaiseksi. Täytyy ottaa puheeksi tarhassa seuraavaksi.
ap
minä olen kotona melkein joka päivä työpäivän jälkeen reilun tunnin, ennen kuin haen lapsen. Käyn myös usein kaupassa heti työstä tulon jälkeen. Olen myös itse kasvatusalan ammattilainen (ope), ja tuon tunnin ajan suunnittelen seuraavaa päivää ytms. joskus toki myös otan päiväunet ;) En ole edes ajatellut, että minun pitäisi hakea lapsi heti.
sen sijaan, että hän joutuisi väsyneenä lähtemään kanssani kauppaan. Sittenhän mulla on koko ilta aikaa olla kapsen kanssa,kun olen nopeasti kipaissut kaupassa ennen alpsen hakemista.
On se mahdollista. Kannattaa etsiä esille hoitosopimus, jossa saattaa olla maininta asiasta (Salon kaupungin hoitosopimuksessa oli). Jos ei asia siitä selviä, kysy suoraan tarhasta.
Meillä oli Salossa asuessamme lapset perhepäivähoitajalla, joka oli sitä mieltä, että sopimuksen vastaisesti voin hyvin käydä kaupassa yksin, ettei mene koko ilta edestakaisin suhaamiseksi väsyneiden lasten kanssa.
Vai mahtaako olla joku jäänne 70-luvulta. Siis tottakai voi piipahtaa kauppaan, ennemmin kun ajella edestakaisin kaupan ja hoitopaikan väliä (esim.).
Onko erikseen olemassa päiväkotikyttä joka kyttää kaikki vanhemmat läpi että käyvätkö kaupassa ennen vai jälkeen?
Niin, tämä vastauksesi olikin taas niitä mutu-vastauksia. Itse olen tottunut siihen, että tehtyjä sopimuksia noudatetaan. Sinä ilmeisesti et.
25
ei ole kyse mistään KUNNON äideistä vaan ihan normaaleista äideistä, jotka ovat olleet monta tuntia erossa lapsistaan ja haluavat nähdä heidät mahdollisimman pian.