Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta etten saa käydä edes kaupassa enenkuin haen lapset tarhasta?

Vierailija
25.04.2006 |

Siis hoitosopimus on tehty klo7.00-16.15.

Jos joskus satun pääsemään aikaisemmin, vaikka klo14.30, niin pitääkö minun hakea lapset hoidosta heti vai saanko käydä vaikka kaupassa? Eräs hoitaja sanoi mulle, että lapset täytyy hakea heti...(ei lasteni tarhasssa oleva hoitaja)

Jos näin, niin kyllä on typerä juttu..

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en todellakaan tajuaisi, kuinka kelvoton äiti olen. Tai oikeastaan muutenkin paska ihminen. Saatan nimittäin noin kerran kuussa tehdä niin törkeästi, että vien lapset yhdeksäksi hoitoon ja lähden TYÖAJALLA shoppailemaan! Siis en mihinkään ruokakauppaan, vaan vaikka vaatteita osteleen... Yleensä haen lapset hoidosta kyllä heti työpäivän päätteeksi, mennään yhdessä kotiin ja sitten menen/mies menee yksin kauppaan, jos on tarvetta.

Vierailija
2/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maininta, että lapsen päivähoitopäivän pituus on vanhemman työpäivän pituus + työmatkat päälle, ei mitään kaupassa tms. asioilla käymisiä... tuo kohta puuttuu nykyisestä laista ja joskus tuntuu että se pitäisi sinne lisätä takaisin... vai mitäs sanotte sellaisesta äidistä joka hakee lapsensa jouluaatonaattona 10min päiväkodin sulkemisen jälkeen (lapsi on siinä vaiheessa ollut yksin päiväkodin pihalla reilut kaksi tuntia kun kaikki muut lapset ovat jo lähteneet kotiin) ja vielä kehtaa valittaa että myöhästyi siksi kun kaupoissa oli niin paljon jonoja!!!!!! Vai onko se teistä ihan ok, kun kuitenkin maksaa kokopäivähoidosta??? Järjenkäyttö on sallittua, mutta toki pitäisi joskus ajatella sitä lastakin että voisi olla mukavaa hänellekin jos joskus olisi lyhyempi hoitopäivä? Omat lapseni ainakin nauttivat siitä että pääsevät aikaisemmin kotiin kerran viikossa, jos pääsen tosi aikaisin, eli päiväunien aikaan, niin silloin toki saatan käydä ostamassa viikonlopun ruuat ensin ja sitten vasta haen lapset, mutta silloinkin olen päiväkodilla viimeistään heti välipalan jälkeen. Ja oikeastaan tunnen huonoa omatuntoa siitäkin kauppareissusta koska minun lapsillani on päivähoitopaikka vain siksi että töissä on pakko käydä, kaiken sen ajan mitä en siellä töissäni vietä, haluan viettää lasteni kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olis meidänkin päiväkodissa hoitajilla lisätyötä, kun ottaisivat joka päivä mun työpäivän pituudesta ja matkoista selvää ja ynnäilisivät koska pitää tulla hakemaan, kun en sitä itsekään juuri koskaan tiedä.

Ap jos vielä jaksaa lukea tätä ketjua, kyllä kuulostaa todella oudolta tuo teidän sopimus - meillä ei päiväkodissa kukaan tiedä mitä teen päivisin, eikä sitä koskaan ole kyselty. Vähän haluavat tietää arviota mihin aikaan meillä on hoidon tarve ja olen aina ilmoittanut, että koko päivän täysin lukujärjestyksestä riippuen. Ikäväähän se on kunnan virkamiehille, kun eivät voi priorisointejaan hoitaa mun vastausten perusteella, mutta olen kuitenkin ajatellut elää ihan normaalia elämää päivähoidosta riippumatta.

Vierailija
4/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pääsi aina kotiin, kun viimeinen lapsi oli haettu. (Usein tuli ylityöminuutteja niin sai näin ottaa niitä takaisin) Eli kun te haette lapsenne ajoissa niin saa hoitajakin iloisen mielen, kun pääsee ajoissa kotiin :-)

Vierailija
5/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että ketään päiväkodin työntekijää kiinnostaa oikeasti kytätä vanhempien menoja. Siinä vaiheessa alkaa vanhempien kauppa- ym. reissut sapettaa, kun seisoo yhden lapsen kanssa paukkupakkasilla varpaat ja nenä jäässä pimeällä pihalla ja odottaa äitiä, joka on jouluostoksilla (-tiedän, työaika on viiteen asti). Jos lapsi haetaan joka tapauksessa neljän maissa ja lapsella on joskus myös vapaapäiviä, on kaiketi ok, että vanhemmat joskus käyvät kaupassa. Lapsillekin on tärkeää saada joskus olla " puokkari" tai kokonaan vapaalla, kun muut ovat hoidossa.

Vierailija
6/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ihan varmasti haen lapseni hoidosta ennen kuin käymme kaupassa. Hoitopäivät ovat muutenkin niin pitkiä, ettei tulis mieleenkään viivytellä hakua. Ja minun vapaapäivät ovat niitä myös lapselle.

Olen ollut myös töissä päiväkodeissa, ja se ole hoitajien laiskuutta, jos pyydetään, että vanhemmat hakevat lapset silloin, kun töistä pääsevät. Lapset ovat ihan tarpeeksi pitkiä päiviä hoidossa, kyllä heillekin kuuluu välillä lyhyemmät päivät.

Vierailija
7/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän lapset saavat päättää, mieluummin hakisin vasta 16.30 tai 17 :D

Ovat mielellään ulkona kavereiden kanssa, ja murhe on tullut melkeinpä joka kerta, kun äiti tyhmyykksissään on mennyt liian aikaisin hakemaan. Siis ennenkuin ovat ehtineet iltapäivän ulkoleikkejä saada käyntiin.

Vierailija
8/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olet oikeutettu niin kauan tenavaa tarhassa pitämään. Sitä paitsi kyllä yleensä lapset haetaan joko ruuan jälkeen, tai sitten päiväunien jälkeen...eli ei sotketa koko päivärytmiä...

Tietty lapselle on kivempi, ja varmaan hoitajallekin mitä aiemmin haet, mutta mä ainakin tossa tapauksessa käyn enste kaupassa... enkä todella mene sinne huutavan kersan kanssa päivän päätteeksi...jos vaan mahdollista, ja tarve on...

Vierailija
9/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä yhdessä käydä, mutta miksi ihmeessä pitäisi?

Lapset viihtyvät tarhan pihalla PALJON paremmin sen 10-15 minuuttia kuin kaupassa tylsiä hyllynvälejä kiertämässä. Jos lapsia on useampi kuin yksi, kauppareissu vie ihan takuulla lasten kanssa ainakin tuplasti enemmän aikaa, kuin jos sen tekisi yksin.

t.57

Vierailija:

Kyllä lapsi kun lapsi tottuu siellä kaupassa käymään ei ne siitä pilalle mene jos joutuvat hetken kaupassa piipahtamaan.

Vierailija
10/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos omasi ei ole se on sinun elämä sitten. Itsepä olet asiat pedannut noin.

Vierailija
11/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että on sopivampaa hakea lapsi hieman myöhemmin ja kuunnella puoli tuntia vaikka radiosta kevyttä (hui!) musiikkia.

En jaksa uskoa, että nykyään kukaan vahtii haetko lapsiasi Prisman kassien kanssa.

Vierailija
12/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on liukuva työaika ja saatan käydä kuntoilemassa päivällä, hakea lapsen kolmen jälkeen ja tehdä töitä taas lapsen nukkumaanmenon jälkeen.

Vierailija
13/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn asioilla kun on lyhyempi päivä ( tarvittaessa ) ja joskus haen lapset " kerrankin aikaisemmin " .

Järjenkäyttö sallittu-MEILLÄ hoitohlökunnallakin!

Vierailija
14/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin (meidän tapauksessa) haet lapset päiväkodista, pakkaat ne autoon, sitten ajat kauppaan otat lapset pois autosta (molemmat siis istuu turvaistuimissa), meet kauppaan, raahaat kahta lasta ja kolmea kauppakassia ja pakkaat ne kaikki taas autoon uudestaan. jos vaihtoehto on mennä yksin sinne kauppaan, aikaa menee puolet vähemmän, eikä kenenkään raivareita tarvii kuunnella kun ei saa karkkia / jätskiä / nakkia tms. no ok, mä nyt oon kaupassa töissä joten mä nyt yleensä hoidan ne ostokset ennenkun lähden töistä, mutta kuitenkin. joskus kun tekee mieli käydä jossakin toisessa kaupassa, niin otan rattaat mukaan autoon ja jätetään auto päiväkodin eteen ja kävellään sinne kauppaan. mutta mieluiten mä kävisin siellä kaupassa yksin, ilman noita raivohulluja.

Vierailija:

Kyllä lapsi kun lapsi tottuu siellä kaupassa käymään ei ne siitä pilalle mene jos joutuvat hetken kaupassa piipahtamaan.

Vierailija
15/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotiajat ajattelee asiaa varmaan lasten kannalta, että olis enemmän aikaa lapsille. Mutta enemmän aikaahan jää, jos ei koko perheen tarvii lähteä sinne kauppaan.

Vierailija
16/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä saat vaikka nukkua kotona koko päivän jos haluat sillä aikaa kun lapset on tarhassa. Ei lasten hoitajat tai kukaan muukaan vieras sitä päätä, mitä sillä välin aikuiset tekevät, kun lapsi on tarhassa tai hoidossa. Sinä maksat, sinun lapset.

Vierailija
17/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa sopivasti matkanvarrella. Tähän menee korkeintaa 10 min aikaa. Sitten suoraan poika hakemaan ja kotiin.

Vierailija
18/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kunnallisella töissä - emme tee moisia sopimuksia ja kaikki on ok kunhan hoitopäivä alle 10 tuntia. Onneksi alueen vanhemmat fiksuja: eivät vetkuttele hakemisessa.

Vierailija
19/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUNNON äideillä tulee aina olla lapset mukana kaupassa!

Vierailija
20/60 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän sinä maksat että lapset on hoidossa 16.15 asti. Lapsille tietty kivaa päästä välillä aikaisemmin pois, mutta jos vaihtoehtona on ottaa lapset mukaan kauppaan, niin kyllä kaupassa voi ihan hyvin käydä ensin ja hakea lapset vasta sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan