Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te ihmiset syötte ilta/aamupalaksi? Entä lapset?

Vierailija
24.05.2018 |

Luin täältä voileipäketjua ja olin aika hämmästynyt kun tuntui ettei suurin osa syö ollenkaan leipää päivittäin. Mitä te siis syötte aamupalaksi ja iltapalaksi?
Meillä kyllä on aina voileipää tai joskus piirakoita, lisäksi sitten vihanneksia leivän päällä ja hedelmiä muuten, usein jogurttiakin. Mutta en äkkiä keksi, miten saisin riittävästi ravintoa noille meidän hoikille lapsille, jos leivän jättäisi pois. Itselle taas tekisi varmasti hyvää jättää leipä vähemmälle, kun vararavintoa on kertynyt, mutta ei oikein mielikuvitus riitä, meillä lapsena aina syötiin leipää aamu- ja iltapalalla.

Kommentit (214)

Vierailija
181/214 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset syö yleensä kaurapuuroa pellavarouheella , mustikoilla ja marjasoseella +hedelmiä.

Mä syön usein aamupäivällä ison soothien jossa pussillinen lehtikaalia/ pinaattia, avokado ,pellavarouhetta ,marjajauhetta, 300g marjoja, 2-3 banaania, viherjauhetta jne.

Illalla esim. kaura /ruisleipää päällysteillä ja kaura/soijajogurttia , hedelmää

Kaikki lapseni hoikkia, energisiä ja liikunnallisia. Paljon hitaita hiilareita ja kasvikunnan tuotteita , kausihedelmiä , puuroja siemenillä ja marjoilla , pähkinöitä, täysjyväleipää lisukkeilla.

Helppoa , edullista, terveellistä.

Olen todella pienituloinen , en ymmärrä miksi jotkut valittavat kun raha ei riitä "terveelliseen ruokaan"

ihan tekosyy.

Vierailija
182/214 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään kruskaa,.

Joka aamu ja joka ilta.

Juhlaopäivinä myös välipalaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/214 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi puuroa, johon sekaan raejuustoa (tai jos ei ole, niin purkillinen rahkaa), lusikallinen pähkinöitä sekä mustikoita (jos on, nyt ei, marjastusta odotellessa). Lapset syö saman combon, mutta pienemmässä koossa. 

Iltapalaa en syö, lapsille jotain samantyylistä fiiliksen mukaan. 

Vierailija
184/214 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni söi joka aamu kaksi viipaletta pitkopullaa ja joi kaksi kupillista kahvia kermankorvikkeen kera (mikähän sen nimi oli, vispi tai jotain). Sitten poltti päälle tupakan, tai saattoi niitäkin kaksi mennä. Eli 96-vuotiaaksi.

Vielä 60-luvun terveysopin kirjoissa varoitellaan tuollaisesta pulla-aamiaisesta, joten kai se on aikoinaan ollut yleisempikin. 

Vierailija
185/214 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kahdesti päivässä, ensimmäisen kerran puolilta päivin ja toistamiseen siinä kuuden - seitsemän maissa illalla. Eikä ne ateriat edes ole mitään hillitömiä ähkymättöjä, mutta pienikokoisena istumatyön tekijänä ei vain kovin paljon energiaa tarvitse. Sopii minulle, eikä tarvitse miettiä aamu- tai iltapaloja.

Vierailija
186/214 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ja lapset, joopa joo...

Vierailija
187/214 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en OSTA leipää,teen kyllä itse.

Vierailija
188/214 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi ohrapuuroa mustikoilla, on helppo laittaa mikrossa eikä tarvi herätä aiemmin. Iltapalaksi syön vähän vaihtelevasti jotakin. Joskus saatan syödä lämmintä ruokaa, jos päivällä tein sitä niin paljon, etten selviä siitä muutoin. Tai sitten välipalapatukka. Maitotuotteitakaan en oikein kuluta, kun niin monessa maitovälipalassa on karrageenia, jota en pidä terveellisenä.

Lapsia minulla ei ole. Jos olisi, heille ehkä ostaisin leipää, mutta itse olen leipää syönyt viimeksi talvella, senkin pussin sain kaverilta ilmaiseksi. Pullaa nautiskelen joskus herkkuna, mutta leivästä en oikein välitä. Aamupalalla kehon ollessa kuiva tuntuu, että se tarttuu suuhun ja imee viimeisenkin kosteuden.

Vierailija
189/214 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruokarytmi määräytyy työelämän ja lapsen hoitopäivän rytmin mukaisesti myös viikonloppuisin.

Eli herätys aamulla 6-7 välillä. Lapsi juo maitopullon. Harvoin suostuu heti syömään puuroa, kun hoidossakin se syödään vasta 7.30-8 tienoilla.

Aamupalaa siis 8 tienoilla. Lapsi syö puuroa ja pakkasesta siihen marjoja lisukkeeksi.

Itse syön joka aamu maustamatonta jugurttia, siihen kaikkia marjoja mitä pakkasesta löytyy, kellogs all bran muroja hyppysellinen ja pieni kourallinen omena-karpalo-mysliä. Näin olen syönyt jo monta vuotta aamupalan, tähän ei kyllästy kun on niin hyvää!

Lounas noin klo 11.00.

Välipala lapsen päikkäreiden jälkeen noin klo 15.00.

Päivällinen noin klo 17.00-18.00.

Iltapalaksi lapsi syö samaa kuin aamulla, eli puuro marjoilla. Joskus jos ei puuro kelpaa niin marjoja, hedelmiä, muroja, jugurttia, leipää.

Itse en syö iltapalaa jos maha on vielä täyden oloinen päivällisestä. Jos on pieni suolaisen hiuko niin saatan syödä yhden tai puolikkaan leipäviipaleen, ja jotain hedelmiä. Yleensä appelsiinia, nektariinia, kiiviä, omenaa, jne. Joskus tekee illallakin mieli maustamatonta jugurttia marjoilla ja mysleillä, varsinkin nyt kun tuoreiden marjojen sesonki alkaa, joten iltapalaksi saatan ottaa pienen jälkkärikipollisen verran tuota "aamupala-settiäni".

Vierailija
190/214 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi syön lähes aina puuroa pakastemarjoilla, lapselle pitää olla voisilmä puuroon. Joskus muroja syödään aamulla. Mies syö yleensä leipää, joskus puuroa.

Iltapalalla monesti syön ruisleipää ja kaakaota. Lapsi ei välttämättä syö iltapalaa kun syö usein vielä klo 18 lämpimän ruuan. Muroja, karjanpiirakkaa, banaania, soppaa tms ottaa siinä tapauksessa jos ei isompaa ruokaa.

Lopetin vuosia sitte itse vaalean leivän syönnin kotona, lounaspaikoissa ja kylässä kyllä saatan pikkusen ottaa sitä jos ei muuta vaihtoehtoa.

Vierailija
191/214 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mämmiä. Aamuin, illoin, päivin, öin.

T. Juha M., Kurikka

Vierailija
192/214 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole aamulla nälkäisiä. Weetabix tai vastaava maidon kanssa ja kuppi teetä menee joten kuten alas. Itse syön luonnonjugurttia myslin ja hedelmän kanssa ja juon kahvin. Iltapalaa ei yleensä syödä kun päivällinen on usein vasta 19.30- 20 aikaan.

Vierailija
193/214 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yleensä aamuisin smoothien, johon tulee banaani, rahkaa tai jugurttia, pakastemarjoja/hedelmiä ja kevytmaitoa nesteeksi, jos on liian tönkköä. Kaurahiutaleita laitan myös joskus sekaan.

Toinen vaihtoehto on kaurapuuro maitoon keitettynä ja pakastemarjoja päälle sekä 1-2 keitettyä kananmunaa.

Ja kolmas joku hedelmä tai hedelmä+marjasmoothie, pala paahtoleipää (yleensä kauraleipä) sekä pari kananmunaa kokkelina. Tätä harrastan aika harvoin, koska en viitsi ostaa vaaleaa leipää. Syön sen paketillisen nimittäin parissa päivässä, joten parempi jättää kauppaan.

Harvemmin kyllä syön aamupalaa. Juon pari kuppia kahvia ja syön vasta lounaalla.

Illalla syön yleensä rahkajugurttia marjoilla tai samanlaisen smoothien kuin aamupalavaihtoehdoissa.

Vierailija
194/214 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothiet aamuisin.

Illalla puuroo leipää etc.

Vknl-aamuna eggs&bacon.

Vierailija
195/214 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla syödään illallinen, ja aamulla syödään jogurttia ja keksejä sekä hedelmä. Näin syö aika lailla kaikki perheet täällä.

Vierailija
196/214 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoisäni söi joka aamu kaksi viipaletta pitkopullaa ja joi kaksi kupillista kahvia kermankorvikkeen kera (mikähän sen nimi oli, vispi tai jotain). Sitten poltti päälle tupakan, tai saattoi niitäkin kaksi mennä. Eli 96-vuotiaaksi.

Vielä 60-luvun terveysopin kirjoissa varoitellaan tuollaisesta pulla-aamiaisesta, joten kai se on aikoinaan ollut yleisempikin. 

Kaakao maitoon keitettynä, voileipä.  Puuroa en muista useinkaan.  Puuhella, sähköliettä ei ollut.  Samalla vaivalla olisi puurokin hautunut.  Koulussa oli velliä jos päivä lyhyt.

Kahvi ja pulla oli välipala.

Vierailija
197/214 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu ja iltapala aina sama vakio: kahvia, rahka ja pari ruisleipää. En muista, milloin olisin syönyt jotain muuta.. Paitsi viikonloppuisin kun on aikaa, saatan paistaa kylkeen pari munaa. 

198/214 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En melkein koskaan osta leipää. Silloin tällöin leivon itse esim. sämpylöitä. Tykkään vain ihan uunituoreesta leivästä.

Aamuisin varsinkaan en syö leipää, koska vielä silloin minulla ei ole nälkä, ei tee mieli syödä mitään kiinteää. Juon aamulla vain kahvia ja vettä tai jos on syötävä jotain, niin syön jogurtin tai juon proteiinijuoman.

Vierailija
199/214 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juodaan aamulla pienet smoothiet (banaani, raakakaakaojauhe + vesi/mantelimaito).

Lisäksi on usein yksi ruis-/kauraleipä kurkkuviipaleilla. Usein lisäksi savutofua.

Mutta joskus saattaa olla vaikka falafeleja/papupyöryköitä, kirsikkatomaatteja yms..

Vierailija
200/214 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi,voi nyt on uusin tutkimus,että ruis pitää suoliston kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan