Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te ihmiset syötte ilta/aamupalaksi? Entä lapset?

Vierailija
24.05.2018 |

Luin täältä voileipäketjua ja olin aika hämmästynyt kun tuntui ettei suurin osa syö ollenkaan leipää päivittäin. Mitä te siis syötte aamupalaksi ja iltapalaksi?
Meillä kyllä on aina voileipää tai joskus piirakoita, lisäksi sitten vihanneksia leivän päällä ja hedelmiä muuten, usein jogurttiakin. Mutta en äkkiä keksi, miten saisin riittävästi ravintoa noille meidän hoikille lapsille, jos leivän jättäisi pois. Itselle taas tekisi varmasti hyvää jättää leipä vähemmälle, kun vararavintoa on kertynyt, mutta ei oikein mielikuvitus riitä, meillä lapsena aina syötiin leipää aamu- ja iltapalalla.

Kommentit (214)

Vierailija
21/214 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalana aina kaurapuuro ja ruisleipää, toisinaan kananmunaa lisäksi. Tätä syö niin lapset kuin aikuisetkin. Iltapaloja ei juuri syödä kun päivällinen yleensä venähtää myöhäiseksi.

Vierailija
22/214 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamiaisella marjasmoothien, paistetun munan ja tomaatin, maitokahvin. Lounas töissä, päivällinen perheen kanssa klo 19, ei iltapalaa, eikä leipää koko päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/214 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyvää milloinkin, olenhan ihminen. Lapset ovat elukoita, joten heitän heille yleensä raa'an lihapalan, jonka voivat syödä lattialta.

Vierailija
24/214 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä tekee huonon olon, siksi en sitä syö. Aamulla paistan munan, syön avokadon ja teen smoothien, johon laitan jugurttia, marjoja, siemeniä ja banaanin.

Iltapalaa ei meillä syödä. Päivällinen on siinä seitsemän maissa, jolloin kaikki ovat kotiutuneet.

Vierailija
25/214 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset (10 ja 8v) ovat kyllästyneet puuroihin, joten muroja tai leipää  sekä mehukeittoa . Itse en pysty aamulla syömään, juon vain kahvin.

Vierailija
26/214 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi puuro raejuustolla ja vadelmilla, pähkinöitä ja omena TAI kaksi ruisleipää metwurstilla, kurkulla, paprikalla ja omena. Iltapalaksi en syö mitään sillä olen joskus lukenut ettei klo 18 jälkeen saisi syödä mitään, tuosta olen pitänyt kiinni jo 10 vuotta.

Vierailija
27/214 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kaurapuuro marjojen kera. Jotain vihannesta esim. tomaattia. Mustaa kahvia ilman sokeria. Vettä.

Iltapalana pähkinäsekoitusta, rasvaton raejuusto+kreikanjogurtin sekoitusta ja marjoja. Mustaa kahvia ja vettä.

Painon kanssa ei ongelmia ja iho ja hiukset tykkää. Otan myös traania aamuisin.

Vierailija
28/214 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissahan oli juttu suomalaisten iltapaloista. Muualla päivällinen syödään myöhään, eikä sen jälkeen enää napostella mitään.

Tosin Suomessakin työelämän muutosten takia on perheiden päivällisaika myöhentynyt. Joskus se oli jopa kello 16, nykyisin se on yleisimmin kuuden maissa ja hivuttautuu koko ajan pidemmälle iltaan.

Vierailija
29/214 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla leipää, lounaaksi leipää, illalla lämmin ruoka. Joskus iltapalakin on yllättäen leipää.

Vierailija
30/214 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty syömään aamulla.Syömiseni painottuu iltapäivään ja iltaan, jolloin nautin banaania tai marjoja jogurtin ja kookosmaidon (joka on sakeaa) kera.

Vierailija
31/214 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarissahan oli juttu suomalaisten iltapaloista. Muualla päivällinen syödään myöhään, eikä sen jälkeen enää napostella mitään.

Juuri näin. Agraaristen ruokalailutapojen takia suomalaiset ovatkin niin lihavaa kanssa. Minä syön eurooppalaisittain: kevyt aamiainen, lounas 12-13 välillä, ja illallinen kello 19. Mitään hiton "iltapalaa" en todellakaan syö. Hoikkana ja energisenä olen pysynyt koko aikuisikäni.

Vierailija
32/214 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön aamulla kaksi paistettua kananmunaa ja juustoraastetta. Tai vaihtoehtoisesti turkkilaista jogurttia, marjoja ja pähkinöitä. Iltapalaa en syö.

Vierailija
33/214 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin Suomessakin työelämän muutosten takia on perheiden päivällisaika myöhentynyt. Joskus se oli jopa kello 16, nykyisin se on yleisimmin kuuden maissa ja hivuttautuu koko ajan pidemmälle iltaan.

Kyllä pikkulapsiperheissä päivällinen syödään useimmiten klo 16-17. Siinähän joutuisi syömään lounaan jälkeen useamman välipalan jos päivällinen vasta klo 18 tai myöhemmin.

Vierailija
34/214 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä usein syön leipää, yleensä kauraleipää, allekirjoitan turvotuksen tunteen lähinnä vehnäleivän kohdalla. Oon vähän hurahtanut avokadoon leivän päällä ja aina oon tykännyt reilusta määrästä kasviksia leivällä. Joskus puuroa, usein mysliä, tai spelttimuroja. Sekä ilta- että aamupalana yleensä jotain näistä siis.

Vierailija
35/214 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Agraaristen ruokalailutapojen takia suomalaiset ovatkin niin lihavaa kanssa. Minä syön eurooppalaisittain: kevyt aamiainen, lounas 12-13 välillä, ja illallinen kello 19. Mitään hiton "iltapalaa" en todellakaan syö. Hoikkana ja energisenä olen pysynyt koko aikuisikäni.

Minä syön tuhdin aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja kunnon tuhdin täyttävän iltapalan. Hoikka olen ollut koko ikäni. N35

Vierailija
36/214 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aamiainen on siivu spelttileipää, voita ja juustoa sekä kahvi. Iltapalaa en syö koskaan, aamiaisen lisäksi päivään kuuluu lounas klo 12 ja illallinen klo 18-20

Vierailija
37/214 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pikkulapsiperheissä päivällinen syödään useimmiten klo 16-17. Siinähän joutuisi syömään lounaan jälkeen useamman välipalan jos päivällinen vasta klo 18 tai myöhemmin.

Miten pikkulapsiperhe eroaa isompilapsiperheestä? Lapset saavat välipalan päiväkodissa. Kun kotiin tullaan viiden jälkeen, voi lapsi ottaa halutessaan hedelmän. Hyvin jaksaa puoli seitsemään, jolloin on päivällinen. Silloin on kaikilla aikaa rauhoittua ja jutella pitkään.

Vierailija
38/214 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee suuresti ihan aamusta ja väsymystasosta riippuen. Mies syö useimpina aamuina leipää, ellen ole keittänyt puuroa. Minä taas tykkään tehdä aina ison aamiaisen, vaikka kiireessä tai tosi väsyneenä tekaisen vain nopeasti pari leipää. Tykkään tehdä esim. kananmunia ja pekonia eri tavoilla. Mm. muffinipellillä pekoniin käärittyjä kananmunia uunissa ja lisäksi yleensä vihersalaattia. Tai sitten uppomuna ja pari siivua uunissa paistettua pekonia. Siihenkin aina jotain vihannesta tai hedelmää. Jos teen leipää, niissä on yleensä salaattia, kurkkua, keitettyä kananmunaa ja voileivän lisäksi sitten hedelmää. Lisäksi totta kai kahvia ja lähestulkoon aamuittain teen jonkinlaisen smoothien.

Tänään esim. söin yhden ruislimppuviipaleen, jonka päällä oli margariinia, lehtisalaattia, keitettyä kananmunaa, sekä kurkkua. Kaverina oli palanen eilen illalla tekemääni savulohi-katkarapu-tomaattipiirasta. Lisäksi kahvi, lasi appelsiinimehua sekä mansikka-mustikka-raparperismoothie.

Vierailija
39/214 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalat niitä samoja mitä täällä on jo mainittu. Iltapalat vaihtelevat sen mukaan milloin päivällinen on syöty ja miten kova nälkä on. Eilen söin leipää ja jugurttia, mutta voisi olla myös esim. jokin näistä: vihanneksia ja dippiä, keitetty kananmuna, pala pannaria, hedelmä, rahkaa, puuroa, muroja, karjalanpiirakka, lihapiirakka, kupponen teetä... Jos ei ole nälkä, en syö iltapalaa.

Vierailija
40/214 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työt loppuu suurimmalla osalla neljältä ja työmatkaankin ehkä menee jonkin aikaa, joten miten tuo on mahdollista edes?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän