Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväperhe tulee syömään. Mitä ihmettä tarjoan ruoaksi tälle porukalle? Ideoita!?

Vierailija
22.05.2018 |

Aikuiset: 4, joista yksi ei syö punaista lihaa ja kolme haluaisi nimenomaan grillata punaista lihaa
Lapset:
17v (syö kaikkea),
15v (syö perusruokaa, kuten kiusauksia, makaronilaatikkoa jne., mutta ei suostu syömään mitään erikoista - kuten vaikka täytettyjä sieniä),
11v (ei syö melkeinpä mitään muuta kuin roskaruokaa tai itse tehtyä vastaavaa - eli hampurilaisia, makaronilaatikkoa jne.)
7v (syö kaikkea)
4v (haluaa maistaa kaikkea, muttei syö kuin 1/3 ruoasta)
2v (vanhemmat antavat syödä kaikkea itse ja käsin - eli en tarjoa mustikkapiirakkaa, keittoa tai sottaavia pyreitä tai soseita, joita ei saa matosta enää irti pesemälläkään).

Ideoita (minä olen tuo ei-punaista lihaa syövä aikuinen)?

Pitäisi olla astetta parempi päivällinen, eli ei se makaronilaatikko, muttei tälle porukalle mitään härän sisäfilepalleroita kuusenkerkkäpyreellä.

Salaatti, pääruoka, lisukkeet, jälkiruoka?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskisin tuoda ruoat mukanaan tai sitten tilattaisiin yhdessä jostain kotiintuonnilla kun saapuvat. Ei voi olla noin vaikeaa...

Vierailija
2/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia grillattavia ja lisukkeita... Kuulostaa helpolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grilliruokaa kaikille! Salaattia, makkaraa, maissia, pihvejä, kasvisnyyttejä. Perunoiksi vaikka itse tehtyjä lohkopernoita.

Vierailija
4/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilaisia grillattavia ja lisukkeita... Kuulostaa helpolta.

No mun mielestä kuulostaa vaikealta ja siksi apua täällä kysynkin. Eli mitä ihan konkreettisesti tarjoaisit?

ap

Vierailija
5/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsuisi yhtäkään joka syö kiusauksia. Joku tolkku sentään.

Vierailija
6/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillatkaa lihaa, sieniä ja vaikka tomaatteja

Tee kiva salaatti lisukkeeks

Vaikka hedelmäsalaattia tai jätskiä jälkkäriks

Vierailija
7/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grilliruokaa kaikille! Salaattia, makkaraa, maissia, pihvejä, kasvisnyyttejä. Perunoiksi vaikka itse tehtyjä lohkopernoita.

Tämä ei kuulosta siltä "astetta paremmalta" päivälliseltä, mitä haen. Makkaraa ja lohkoperunoita?

ap

Vierailija
8/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tekisitte jotain vähän parempia hampurilaisia? Muille pihvit hyvästä jauhelihasta ja sulle vaikka portobellosienistä. 

2-v.lle ei väliä mitä antaa. 11-v. tuskin valittaa että hampurilaiset on liian outoja.

Vierailija
9/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käskisin tuoda ruoat mukanaan tai sitten tilattaisiin yhdessä jostain kotiintuonnilla kun saapuvat. Ei voi olla noin vaikeaa...

Voi hevletti, kutsuu ystävät syömään ja kaskee tuoda ruoat itse. Oikea vuoden "emäntä".

Vierailija
10/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grillatkaa lihaa, sieniä ja vaikka tomaatteja

Tee kiva salaatti lisukkeeks

Vaikka hedelmäsalaattia tai jätskiä jälkkäriks

En grillaa ikinä, enkä siis oikeasti ole koskaan grillannut mitään. Meille hankittiin nyt uusi grilli ja sitä olisi tarkoitus kokeilla viikonloppuna tämän perheen kanssa. Minulle ei tästä syystä aukea mitä tarkoittaa, että grillataan sieniä ja tomaatteja. Tarkoitatko täytettyjä sellaisia vai sellaisenaan grillissä?

ap

Vierailija
11/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillattavaa lihaa sen syöjille ja muut grillaa mieluiset hampurilaiset.

Vierailija
12/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartaat jotka kootaan itse. Lihaa, perunaa, tomaattia yms.

Pasta pohjainen salaatti

Tuoresalaatti

Jälkkäriksi kakku

Vierailija
13/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos tekisitte jotain vähän parempia hampurilaisia? Muille pihvit hyvästä jauhelihasta ja sulle vaikka portobellosienistä. 

2-v.lle ei väliä mitä antaa. 11-v. tuskin valittaa että hampurilaiset on liian outoja.

Ei mikään huono idea ollenkaan! Näiden lisäksi voisi olla sitä salaattia ja vaikka uunijuureksia?

ap

Vierailija
14/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hevletti, kutsuu ystävät syömään ja kaskee tuoda ruoat itse. Oikea vuoden "emäntä".

Jos vieraat ovat onnistuneet lapsensa kasvattamaan noin krantuiksi ja kehtaavat vielä kyläpaikassa vaatia noiden kiekuroiden huomioonottoa, niin eipä minua paljon kiinnostaisi emännöidä. En tosin tuota sakkia olisi varmaan kylään kutsunutkaan.

Vierailija
15/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita alkupalaksi vaikkapa sitä salaattia, ja niin, että laitat tarjolle eri kipoissa tai ainekset tarjoiluvadilla omina lohkoineen niin, että ihmiset saavat valita yhdistelmänsä itse. Voit laittaa lisukkeiksi oliiveja ja fetaa, ne ottavat joille maittaa.

Pääruuaksi itse tehtyjä lohkoperunoita: pese hyvin KIINTEITÄ perunoita (juu nimenomaan kiinteitä, niistä tule maukkaampia ja parempia!), kuori pois vain mahdolliset ruvet. Lohko melko isoiksi lohkoiksi, mausta öljyllä, jossa seassa suolaa, paprikajauhetta, timjamia ja vähän mustapippuria. Pyörittele kaikki lohkot öljyssä ja paista.

Noiden kanssa tee hyvö valkosipulimaustevoi ja vaihtoehtoisesti vaikkapa pippurikermakastike.

Ja vieraille ulkofileestä lehtipihvit, itsellesi voit paistaa vaikkapa lohimedaljongin.

Jälkiruuaksi jäätelöstä, kermavaahdosta, marengista ja mansikoista sekä pensasmustikoista pavlova. Jos pelkäät sotkua, tee se laseihin käyttäen marenkikeksejä. Osta kolme pussia vaikkapa Tasangon marenkeja, niiden pitäisi rii, pari litraa vaniljajäätelöä ja litra kuohukermaa. Pari litraa mansikoita ja litra pensasmustikoita. Pese ja perkaa marjat valmiiksi ja vatkaa kerma valmiiksi, mutta kokoa lasit valmiiksi vasta ruuan jälkeen, koska tuo vettyy herkästi.

Lehtipihvit ovat lapsistakin hyviä. Muista nuijia paperinohuiksi, ja vain käännät ne nopeasti pannulla, ei saa paistaa liikaa. Aikuiset todennäköisesti haluavat hiukan verisinä ne.

Simppeliä ruokaa, mutta hyvää.

Vierailija
16/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaikeaa on grillatavissa?

Tee vaikka erilaisia vartaita joihin osaan tulee lihaa ja kasviksia, osaan pelkkiä kasviksia ja jos vielä halaut niin vaikka kalaa ja kasviksia

Kasviksina voit käyttää: paprikaa, luumutomaatteja, sieniä, sipulia, kesäkurpitsaa

Kasvisnyyttejä voi laittaa grilliin sekä perunanyyttejä eri mausteilla.

Maissia ja makkaraa

Lisäksi salaattia.

Eiköhän jokaiselle köydy jotain.

Vierailija
17/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtyjä hampurilaisia lisukkeineen.

• Hampurilaissämpylät itsetehtynä

• Sipulia, Rucolaa, jääsalaattia, tomaattiviipaleita, kurkkuviipaleita, maustekurkkuviipaleita

• cheddarjuustoa, sinihomejuustoa, halloumijuustoa

•pekonia

• Naudanlihapihvejä ja sitten vaikka joko kasvis- tai kanapihvi vaihtoehto.

• valkoinen majoneesi, chilimajoneesi, ketsuppi, sinappi

Lisukkeeksi:

• itsetehtyjä bataattiranskalaisia

• itsetehtyjä lohkoperunoita

• Coleslaw

• tekisin ite vielä jonkun perus vihersalaatin

Tai sit vastaavasti tekisin tortilloja ja tacoja ja siihen erilaiset täytteet, kastikkeet ja nachot.

Jälkiruoka:

Suklaamoussea ja mansikat

Tai

Omena-raparperipiirakka ja vaniljakastike

Tai

Eri jäätelöitä ja siihen kastikkeet, nonparellit sekä marjat

Vierailija
18/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoat grilliruokaa. Löytyy paljon vaihtoehtoja. Kun kukaan ei ole allerginen, niin ei tarvitse kauheasti vaivata päätään sillä mitä kukin haluaisi syödä. Ethän sä mikään ravintola ole. Tarjoat ruoan, ja lapset syövät mitä syövät.

Vierailija
19/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue nyt jumankekka jotain grillausvinkkejä ja -reseptejä kotilehden tms. nettisivuilta. Niitä on sivutolkulla!

Vierailija
20/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei kuulosta siltä "astetta paremmalta" päivälliseltä, mitä haen. Makkaraa ja lohkoperunoita?

ap

No makkarat ja lohkoperunat sille grillimätön syöjälle. Aikuisille voit tehdä kasviksista erilaisia nyyttejä ja paistaa ulkofilepihvit ja itselles vaikka siikafileen/lohimedaljingin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi