Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväperhe tulee syömään. Mitä ihmettä tarjoan ruoaksi tälle porukalle? Ideoita!?

Vierailija
22.05.2018 |

Aikuiset: 4, joista yksi ei syö punaista lihaa ja kolme haluaisi nimenomaan grillata punaista lihaa
Lapset:
17v (syö kaikkea),
15v (syö perusruokaa, kuten kiusauksia, makaronilaatikkoa jne., mutta ei suostu syömään mitään erikoista - kuten vaikka täytettyjä sieniä),
11v (ei syö melkeinpä mitään muuta kuin roskaruokaa tai itse tehtyä vastaavaa - eli hampurilaisia, makaronilaatikkoa jne.)
7v (syö kaikkea)
4v (haluaa maistaa kaikkea, muttei syö kuin 1/3 ruoasta)
2v (vanhemmat antavat syödä kaikkea itse ja käsin - eli en tarjoa mustikkapiirakkaa, keittoa tai sottaavia pyreitä tai soseita, joita ei saa matosta enää irti pesemälläkään).

Ideoita (minä olen tuo ei-punaista lihaa syövä aikuinen)?

Pitäisi olla astetta parempi päivällinen, eli ei se makaronilaatikko, muttei tälle porukalle mitään härän sisäfilepalleroita kuusenkerkkäpyreellä.

Salaatti, pääruoka, lisukkeet, jälkiruoka?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla noin tarkasti tiedossa toisten kiusausten syömiset? ?

Tämä on taas näitä, että vaikka mitä ehdottaa, ei kelpaa.

Vierailija
22/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse hampurilaiset. Grillaat punaista lihaa syöville kunnon hampurilaispihvit naudanpaistijauhelihasta ja itsellesi jotain mikä maistuu hampurilaisessa. Itse tehdyt sämpylät on ihania, mutta kohottamiseen kannattaa varata reilusti aikaa. Lisukkeet tarjolle eri kulhoissa (juusto, ananas, kananmuna, marinoitu punasipuli ym). muutamaa erialista kastiketta ja mausteet. Kylkeen vihreä salaatti ja vaikka bataattiranskikset.  Jälkkäriksi kahvit ja jääätelöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käskisin tuoda ruoat mukanaan tai sitten tilattaisiin yhdessä jostain kotiintuonnilla kun saapuvat. Ei voi olla noin vaikeaa...

Voi hevletti, kutsuu ystävät syömään ja kaskee tuoda ruoat itse. Oikea vuoden "emäntä".

Jos vieraat ovat onnistuneet lapsensa kasvattamaan noin krantuiksi ja kehtaavat vielä kyläpaikassa vaatia noiden kiekuroiden huomioonottoa, niin eipä minua paljon kiinnostaisi emännöidä. En tosin tuota sakkia olisi varmaan kylään kutsunutkaan.

Eihän tuossa muut ole kranttuja kuin ap itse, joka ei halua syödä lihaa. Lapset kuulostavat aika normilapsilta, syövät arkista ruokaa kuten makaronilaatikkoa.

Vierailija
24/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavartaita, kasvisvartaita ja maissia sekä lapsille hot dogeja grillissä. Lisäksi salaatti (jossa ei ole samoja aineksia kuin kasvisvartaissa).

Vierailija
25/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa grilli reseptejä, tulee 734 tuhatta sivua valittavaksi.

Vierailija
26/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 pahoittelee typoja, mun ipad vetelee viimeisiään ja noteeraa kirjaimet vähän kursorisesti, kun nopeasti naputtelen...

Vierailija
27/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehoittaisin testaamaan grillin ennen ensi iltaa, voi muuten tulla jättiläisnälkä ennenkuin tulee valmista.

Vierailija
28/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grilliin kanaa, lihaa, pekonia, täytetyt herkkusienet ja tomaatit, marinoitua kesäkurpitsaa, paprikaa, puolivalmiiksi keitetyt perunat voi pyöräyttää grillissä. Lisäksi salaattia. Haittaako, jos se nirso syö vain perunaa ja kanaa?

Tai grillatkaa näistä aineksista vähän muunnellen hampurilaisia. Jokainen voi vähän valita mitä väliin tulee.

Vierailija
29/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aina niin että laitan eri kulhoihin eri aineksia, kuten sieniä, sipulia, porsaanlihaa, kalaa.. jokainen saa itse koota oman vartaansa mistä tykkää ja mies sitten grillaa ne.

Lisukkeina meillä on yleensä itse tehdyt lohkoperonat tai uuniperuna kermaviilillä sekä kasvisvaihtoehto.

Perussalaatti ja lisänä kulhoissa sitten vuohenjuustoa, leipäjuustoa yms.

Itse ollaan kaiki ruokaisia ja jömät syldään seuraavana päivä perheen kesken.

Vierailija
30/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käskisin tuoda ruoat mukanaan tai sitten tilattaisiin yhdessä jostain kotiintuonnilla kun saapuvat. Ei voi olla noin vaikeaa...

Voi hevletti, kutsuu ystävät syömään ja kaskee tuoda ruoat itse. Oikea vuoden "emäntä".

Jos vieraat ovat onnistuneet lapsensa kasvattamaan noin krantuiksi ja kehtaavat vielä kyläpaikassa vaatia noiden kiekuroiden huomioonottoa, niin eipä minua paljon kiinnostaisi emännöidä. En tosin tuota sakkia olisi varmaan kylään kutsunutkaan.

Eihän tuossa muut ole kranttuja kuin ap itse, joka ei halua syödä lihaa. Lapset kuulostavat aika normilapsilta, syövät arkista ruokaa kuten makaronilaatikkoa.

"11-v Pirkkopetteri ei syö muuta kun hampurilaisia ja makaronilootaa"...

Onhan se hyvä että se on teille normaalia. Kyllä joku on mennyt kasvatuksessa pahasti pieleen jos ruokavalio on noin suppea. Ihan pienellä lapsella saattaisin vielä ymmärtää, mutta en esiteinillä ja teinillä.

Omat lapset (nyt jo teinejä) on pienestä pitäen opetettu maistamaan kaikkea, ja tykkäävätkin hyvin monenlaisesta ruoasta. Molemmilla YKSI ainoa ruokalaji, jota eivät syö eikä heitä siihen pakoteta (esikoinen ei tykkää simpukoista, kuopus kaurapuurosta). Mutta ikinä ei olla kyläpaikkaan menty inhokkilistojen kera eikä yökötelty tarjoamuksille.

Vierailija
31/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoaisin ihan mitä satun keksimään ja jos ei kelpaa niin syökööt kynsiään. En ole ikinä väkisin kellekään ruokaa tyrkyttänyt, minun luonani ei ole ruokailupakkoa.

Vierailija
32/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka kehtaa esittää tuollsia vaatimuslistoja vieraisille tullessaan? Ei kyllä kävisi mielen vieressäkään ilmoitella isäntäväelle että miellä yksi haluaa ehdottomasti kalaa mutta kolme ei missään nimessä ja ne pitäisi olla pottujen kanssa paitsi yhdelle riisi ja yksi on vegaani ja yhdelle käy vain nauravat nakit.

Vierailija
33/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Grilliruokaa kaikille! Salaattia, makkaraa, maissia, pihvejä, kasvisnyyttejä. Perunoiksi vaikka itse tehtyjä lohkopernoita.

Tämä ei kuulosta siltä "astetta paremmalta" päivälliseltä, mitä haen. Makkaraa ja lohkoperunoita?

ap

Jos muu porukka haluaa grillailla, niin miksi väkisin vääntää jotain hienosteluhumputusta? Pihviä, makkaraa, kalaa, sieniä, kasvisvartaita, maissia... Jotain salaattia, tuoreita vihanneksia, jne. Grillailla voi yhdessä rennosti, eikä emännän tarvitse yksin kokkailla. Keskitytte olemaan sosiaalisia ja nauttimaan lämpimästä päivästä.

Vierailija
34/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Namia, herkkuja ja tietysti limsaa!

Vierailija
35/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos tekisitte jotain vähän parempia hampurilaisia? Muille pihvit hyvästä jauhelihasta ja sulle vaikka portobellosienistä. 

2-v.lle ei väliä mitä antaa. 11-v. tuskin valittaa että hampurilaiset on liian outoja.

Ei mikään huono idea ollenkaan! Näiden lisäksi voisi olla sitä salaattia ja vaikka uunijuureksia?

ap

Jos grillaa, niin sitten grillaa myös ne kasvikset. Eli ei uunijuureksia.

Vierailija
36/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilaisia grillattavia ja lisukkeita... Kuulostaa helpolta.

Ehdit ensin😁 ihan samaa olin tulossa sanomaan.

Vierailija
37/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia tilliperunoita, itse savustettu kala, lohi on helppo, salaattia kananmunalohkoilla, kastike astiassa, halukkaille grillimakkarat ja hampurilaisia normilisukkein lapsille. Jälkiruokana jäätelöä isossa kulhossa ja valmista kinuskikastiketta tai mansikkahilloa.

Vierailija
38/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään kesällä usein snagari, eli grillataan lihaa ja burgeripihvit ja jokainen kasaa burgerinsa itse ja salaattia kylkeen. Uuniperunat on helppo tehdä ja täytteet.

Jälkkäriksi on kelvannut ihan jätski tai kylmä appelsiinijuustokakku.

Vierailija
39/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarjoaisin varmaan näin:

*grilliin: kanavartaita (itämaisella simppelillä marinadilla valeltuna, vartaisiin mukaan vaikka paprikaa), naudanpihvejä ja maustevoi, halloumia, parsaa (sekä pekoniin käärittynä että ilman pekonia)

* lisukkeiksi: simppeli vihersalaatti (erillisiin kippoihin vielä aurajuustoa, mansikoita, päärynää, siemeniä ja hunajamelonia. Näin nirsotkin voivat syödä). Lisäksi jokin ruokaisa salaatti jos vielä halua jotain muuta, vaikka couscous + rapeita kasviksia + minttuinen jugurttikastike. Ja vielä ehkä pari keitettyä perunaa nirsoimmille lapsille?

* jälkiruoka: Vohveleita ja täytteitä maun mukaan (kermavaahtoa, marjoja, suklaarouhetta, vaahterasiirappia).

Vierailija
40/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamppareita. Kukin saa valita perustäytteensä. Punajuuri-härkispihvi (vois maultaan sopia grillihamppariin) tai joku muu vegepihvi sille joka ei lihaa syö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän