Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkisella puolella työskentelevät, ettekö tajua että te ette maksa veroja?

Vierailija
22.05.2018 |

Julkisella puolella töissä oleva maksaa palkastaan veroa vain näennäisesti. Se palkkahan maksetaan verorahoista! Julkisen puolen työntekijä on siis ennen kaikkea kulu, ei veronmaksaja. En paheksu sitä mitenkään, kyllä mm. opettajia tarvitaan, mutta ihan turha väittää maksavansa veroja.

Kommentit (166)

Vierailija
101/166 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä arvon ap tekee?

Olen yksityisellä sektorilla. Maksan palkastani pientä veroa. Mutta palkkani tulee kokonaisuudessaan firman voitosta.

Sinun palkkasi tulee asiakkailta siltä osin kuin firmasi ei saa yritystukia tai muita verorahoin kustannettuja asioita. Toisten rahoilla sinäkin loisit, älä kuvittele olevasi virkamiestä parempi.

Niin tulee asiakkailta, jotka ostavat haluamansa tuotteen.

Virkamies on varas, ei sille makseta mistään tuotteesta.

Vierailija
102/166 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvava julkinensektori on kuin syöpä joka vie kaiken.

Tehoton lössi, joka lihottaa kavereitaan.

Puolet vähempi joukko tuosta hyödyttömästä porukastakin riittäisi.

Nythän näiden "toimenkuva" on pitää pitkiä lounastaukoja, juoda kahvia ja syödä pullaa.

Varsinaista työtä näistä tekee ehkä 1h päivässä, perseen levityksensä ohessa.

Pitäis tehostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/166 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olen töissä kaupassa ja teen siellä myös ruokaostokseni, minä en ole maksava asiakas, niinkö? 

Olet varmaan töissä julkisella, sillä et selvästikään ymmärrä mitään taloudesta.

Itse asiassa juuri päinvastoin. Koulutukseni on ekonomi ja pääaineeni oli taloustiede. 

"Taloustiede" ei ole tiede, vaan uskonto, jossa on paljon uskomuksia.

Vierailija
104/166 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömätkin ovat mielestään veronmaksajia, vaikka hehän ovat vain veronsaajia. Niin ihmiset koittavat kääntää asiat parhain päin..

Minkä takia tässä viestissä on tasapainoinen suhde peukuissa ja ap:n viestissä taas negatiivisten tulva? Sama asiahan siinä on kyseessä, kummatkaan eivät maksa veroa. Kaipa kunnan palkkatyöläiset sitten kokevat maksavansa veroa, kun käyttävät aikaa tuottavasti. :D Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, maksaako veroa vai ei.

Vierailija
105/166 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvava julkinensektori on kuin syöpä joka vie kaiken.

Tehoton lössi, joka lihottaa kavereitaan.

Puolet vähempi joukko tuosta hyödyttömästä porukastakin riittäisi.

Nythän näiden "toimenkuva" on pitää pitkiä lounastaukoja, juoda kahvia ja syödä pullaa.

Varsinaista työtä näistä tekee ehkä 1h päivässä, perseen levityksensä ohessa.

Pitäis tehostaa.

Monista julkisen sektorin toimijoista (tai niiden osista) tulee itsetarkoituksia, jolloin kukaan ei enää muista ajatella, tarvitseeko yhteiskunta sellaista asiaa. Niin vain tehdään, kun se on siinä organisaation sisällä. Kenellekään ei tule mieleen, että koko organisaatiota pitäisi keventää, eikä luoda sinne pilipaliprosesseja jotta joku minimaalisen hyödyllinen palipaliprosessi toteutuu.

Vierailija
106/166 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha kunnon viha julkisen puolen työntekijöitä kohtaan. Silti palveluja käytetään koko ajan. Päiväkodit, terveyspalvelut, koulut, pelastuslaitos, jne

Missä oli viha? Kyllä palveluita tarvitaan, ja työntekijät tarvitsevat palkkansa. He eivät kuitenkaan aidosti maksa veroja. Kyllä, raha kiertää taloudessa myös yksityisellä puolella työskentelevillä, mutta se, että palkka maksetaan verorahoista ja heti osa siitä palautuu takaisin, on niin pieni kehä, ettei voi puhua verojen maksamisesta. Kyllä, työntekijän käteen jää vähemmän samalla tavalla kuin yksityisellä puolella, mutta kun asiaa katsotaan yhteiskunnan kannalta. Se palkka tulee kokonaisuudessaan verorahoista. Aloituksen peukkujakauma on järkyttävä.

Vierailija
107/166 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä arvon ap tekee?

Olen yksityisellä sektorilla. Maksan palkastani pientä veroa. Mutta palkkani tulee kokonaisuudessaan firman voitosta.

No eikä tule. Firman voitto on määritelmällisesti rahaa, joka jää yli, kun liikevaihdosta on laskettu kulut, myös palkkakulut pois.

Oikeasti, oletko ihan umpityhmä? Et sinä ainakaan taloustieteestä ymmärrä hitt.jakaan.

Sinä ole kuluerä, jonka asiakkaat maksavat hinnoissa. Ilman sinua he saisivat firmanne tuotteet halvemmalla....

Noinhan se on näsäviisaasti sanottuna, mutta ei firma kauaa maksa palkkoja, jos voittoa ei tule. Siitä lausahdus "palkka tulee voitosta", vaikkei se kirjaimellisesti pidäkään paikkaansa.

Vierailija
108/166 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauroin tälle ääneen varmaan 5 minuuttia. :D

T. Julkisella puolella työskentelevä

Siinähän naurat. Jos palkkasi maksetaan kokonaan verorahoista, miten luulet että voisit kartuttaa tätä veropottia omalla työlläsi?

Vierailija
109/166 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisen puolen työntekijätkin ovat tärkeitä kansakunnan osia, mutta siltikään ei voi sanoa että he aidosti maksaisivat veroja.

Niinpä sinunkin verotustasi tulisi kiristää, koska osa myymistäsi tuotteista/palveluista on epäilemättä päätynyt julkisella puolella työskenteleville, eikä niistä tuotoista maksamiasi veroja voida laskea todellisiksi.

Vierailija
110/166 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella töissä oleva maksaa palkastaan veroa vain näennäisesti. Se palkkahan maksetaan verorahoista! Julkisen puolen työntekijä on siis ennen kaikkea kulu, ei veronmaksaja. En paheksu sitä mitenkään, kyllä mm. opettajia tarvitaan, mutta ihan turha väittää maksavansa veroja.

Höpö höpö.

Vierailija
111/166 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, kunhan palkka tipahtaa mun pankkitilille.

terv. laitoshuoltaja

Vierailija
112/166 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maksan. Olen Helsingin kaupungilla töissä ja asun eri kunnassa. Kunnallisvero menee tietysti kotikunnalleni. Ja kyllä, valtionverotus ja kunnallisverotus on eri asia.

Vierailija
113/166 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyl väsynys avaus. Olen kunnallisella töissä ja myös yksityisellä. Veropros 48%. Eli tol logiikalla maksan veroja yksityisestä työstä joka sit maksetaan mulle takas julkisella!

Vierailija
114/166 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maksan. Olen Helsingin kaupungilla töissä ja asun eri kunnassa. Kunnallisvero menee tietysti kotikunnalleni. Ja kyllä, valtionverotus ja kunnallisverotus on eri asia.

Okei, tässä on jokin järki. Mutta julkisella rahalla ne kunnatkin pyörivät. Mutta jos on valtiolla töissä, en tiedä miten siitä voisi sanoa että maksaa valtiolle veroja. Se on vain laskutemppu, joka toki näkyy palkansaajalle siinä, että palkkaa saa vähemmän. Suurin osa ihmisistä ei jaksa ajatella tätä pidemmälle, siitä olen järkyttynyt. Kaikki pyörii oman navan ympärillä.

Vierailija
115/166 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veropakolainenn kirjoitti:

On kyl väsynys avaus. Olen kunnallisella töissä ja myös yksityisellä. Veropros 48%. Eli tol logiikalla maksan veroja yksityisestä työstä joka sit maksetaan mulle takas julkisella!

No niinhän siinä juuri käy. Ei tietenkään ehkä euromääräisesti samansuuruisena, mutta ideologisesti. Tietenkään maksetut veroeurot eivät ole korvamerkittyjä, vaan saat palkkasi siitä koko potista. ei kai tätä tarvitse täällä selittää? Täällä yllättävän usein pitää vääntää rautalangasta kun ymmärretään kenties tahallaan väärin. Onhan se tietysti hauskempaa leikkiä tyhmää kuin ymmärtää ne asiat, joita ei kijroiteta esiin.

Vierailija
116/166 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko totta ap. ? Olen aina kuvitellut julkisen sektorin palkkojen maksajat tulevan avaruudesta.

Tiedätkö sinä ap. miten Suomen verotulot muodostuvat?

Anoppi on opettaja, mutta kyllä hän on aina maksanut sievoisen summan veroja sijoituksistaan, jonka hän on ostanut perintörahoillaan, joita on saanut suvultaa.

Edustat ap. hyvin rajoitteista ihmistyyppiä, jonka maailmankuvaan mahtuu vain valkoinen ja musta väri, jotka eivät ole itseasiassa lainkaan värejä.

Vierailija
117/166 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa keassa.

Ja sitten vielä kirkollisverotus.

Aloituksesta päätellen ap. ei ole kuulutkaan valtion- ja kunnallisverosta mitään.

Vierailija
118/166 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tyhmin aloitus. Mee takas kouluun tollo.

Vierailija
119/166 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta ap. ? Olen aina kuvitellut julkisen sektorin palkkojen maksajat tulevan avaruudesta.

Anoppi on opettaja, mutta kyllä hän on aina maksanut sievoisen summan veroja sijoituksistaan, jonka hän on ostanut perintörahoillaan, joita on saanut suvultaa.

Edustat ap. hyvin rajoitteista ihmistyyppiä, jonka maailmankuvaan mahtuu vain valkoinen ja musta väri, jotka eivät ole itseasiassa lainkaan värejä.

Lisäksi kun on vielä tyhmä ja aktiivinen, niin kaikki saa kärsiä.

Vierailija
120/166 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta kun nyt puhutaan palkasta eikä sijoituksista.

Jos ystäväsi haluaa mennä ravintolaan syömään, vietkö hänet ruokakauppaan, kun "ruokaahan sekin on"?

Jos puhutaan palkasta, silloin puhutaan palkasta, vaikka rahaa tulee ihmisille muutakin kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä