Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkisella puolella työskentelevät, ettekö tajua että te ette maksa veroja?

Vierailija
22.05.2018 |

Julkisella puolella töissä oleva maksaa palkastaan veroa vain näennäisesti. Se palkkahan maksetaan verorahoista! Julkisen puolen työntekijä on siis ennen kaikkea kulu, ei veronmaksaja. En paheksu sitä mitenkään, kyllä mm. opettajia tarvitaan, mutta ihan turha väittää maksavansa veroja.

Kommentit (166)

Vierailija
81/166 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos olen töissä kaupassa ja teen siellä myös ruokaostokseni, minä en ole maksava asiakas, niinkö? 

Vierailija
82/166 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olen töissä kaupassa ja teen siellä myös ruokaostokseni, minä en ole maksava asiakas, niinkö? 

Olet varmaan töissä julkisella, sillä et selvästikään ymmärrä mitään taloudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/166 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan töissä julkisella, sillä et selvästikään ymmärrä mitään taloudesta.

Itse asiassa juuri päinvastoin. Koulutukseni on ekonomi ja pääaineeni oli taloustiede. 

Vierailija
84/166 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa juuri päinvastoin. Koulutukseni on ekonomi ja pääaineeni oli taloustiede. 

Oho, karkasi. Jatkan tuohon edelliseen viestiini, että julkisella puolella kuluja eivät varsinaisesti muodosta tuotannontekijät itsessään, vaan niiden tarve. Ethän sähköfirmaakaan syytä siitä, että he aiheuttavat sinulle kuluja, vaan kyllä sinä ihan itse sen sähkösi käytät ja sinä olet se kuluerän muodostaja. Sähkö on vain väline eikä tarvitsija ja käyttäjä. 

Vierailija
85/166 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loistavaa päättelyä!!! Onneksi olen töissä julkisella sektorilla, hyvä palkka, kohtuulliset työpäivät, pitkät lomat eikä tarvitse verojakaan maksaa... kiitos sinulle veronmaksaja!!!

No, kyllä me julkisella töitäkin tehdään, vaan ehkä ei pitäisi, jos se ei kerran mitään tuota...

Vierailija
86/166 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten ne, joiden työssä osa tuloista tulee julkisen sektorin kautta. Esimerkiksi jos rakennusmiehet rakentavat koulun ja rakennusliikkeelle maksetaan verotuloista, eiväthän ne rakennusmiehetkään maksa veroja, koska heidän palkkansa tuli siltä osin julkiselta sektorilta. 

Vierailija
87/166 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ - palkka - verojen maksaminen - yksinkertaista eikö totta? Riippumatta kuka palkan maksaa.

Vierailija
88/166 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä näyttää keskustelu, jossa ekonomi yrittää perustella raksaduunarille tai taksikuskille talouden perusasioita. Tosin on niissä taksikuskeissa varmaan joku ekonomikin seassa.

Vierailija
89/166 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, lapsi rakas. Vaikka tosi terävästi olit asian esittävinäsi, niin kyllä mä maksan veroja ihan samalla tavalla kuin sinäkin.

Vierailija
90/166 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä provo, mutta voin kyllä lopettaa veronmaksun helposti. Ei mulla ole mitään hinkua siihen.

Vaan siitähän huuto syntyisikin.

Vierailija
91/166 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han on varsinainen einstein. 

Huhhei.

Vierailija
92/166 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Jokiasen työtätekevän palkasta otetaan prosenttix, ja laitetaan yhteiseen hyvään :D

Vierailija
93/166 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvava julkinensektori on kuin syöpä joka vie kaiken.

Vierailija
94/166 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen sektorin työntekijöillä ei pitäisi olla äänestysoikeutta.

Koska ovat muiden elätettäviä.

Vierailija
95/166 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On erittäin hölmöä että julkisin varoin palkatut henkilöt joutuvat maksamaan palkoistaan veroa. Olisi paljon yksinkertaisempaa ja kustannustehokkaampaa jos julkisiin virkoihin ja toimiin määriteltäisiin nettomääräiset palkat jotka maksettaisiin työntekijälle verottomana niin ei tarvitsi siirrellä valtion rahaa taskusta toiseen edes taas.

Oletko koskaan kuullut progressiosta, vähennyksistä ynnä muista. Ideasi on täysin toimimaton käytännössä.

Ei ole. Progressio hän tarkoittaa sitä että kaikilla saman verran tienaavilla veroa menee saman verran. Se otettaisiin huomioon näitä nettosummia laskettaessa. Vähennykset taas ovat tarpeettomia tilanteessa jossa palkkaa muutenkin veroton. Toki mikäli julkisen sektorin työntekijällä olisi tuloja muualta joutuisi niistä veron maksamaan normaalisti.

Vierailija
96/166 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä arvon ap tekee?

Olen yksityisellä sektorilla. Maksan palkastani pientä veroa. Mutta palkkani tulee kokonaisuudessaan firman voitosta.

Sinun palkkasi tulee asiakkailta siltä osin kuin firmasi ei saa yritystukia tai muita verorahoin kustannettuja asioita. Toisten rahoilla sinäkin loisit, älä kuvittele olevasi virkamiestä parempi.

Vierailija
97/166 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella töissä oleva maksaa palkastaan veroa vain näennäisesti. Se palkkahan maksetaan verorahoista! Julkisen puolen työntekijä on siis ennen kaikkea kulu, ei veronmaksaja. En paheksu sitä mitenkään, kyllä mm. opettajia tarvitaan, mutta ihan turha väittää maksavansa veroja.

Mielenkiintoinen näkemys.

Jos julkinen puoli lakkautettaisiin ja yksityistettäisiin, maksettaisiin se yksityisten toimijoiden työn ostaminen samalla tavalla verorahoin kuin nykyään maksetaan palkkoja julkisen sektorin työntekijöille.

Miten ajattelet esim. yksityisestä maarakennusfirmasta, jolta julkinen toimija ostaa siltatyön tai tien rakentamisen? Ajatteletko että tämä firma vain käyttää verorahoja, ja kaikki firman työntekijät vain saavat verorahoja palkaksi, eivätkä siksi oikeasti maksa veroja?

Todella moni yksityisen sektorin työntekijä saa osan palkastaan verorahoista jotain kautta. Jos ei muuten, niin yritystukien muodossa. Monille yrityksille maksetaan isoja summia yritystukia, jotta voisivat pyörittää toimintaansa. Ja koska työvoiman palkkaaminen on hyvin suuri kulu, menee siitä yritystuestakin iso siivu henkilöstön palkkoihin.

Vierailija
98/166 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja. Toivon totisesti, että ap ei ole onnistunut lisääntymään, koska elinodotukset noin yksinkertaisilla ihmisillä ei ole kovin kummoiset.

Vierailija
99/166 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvava julkinensektori on kuin syöpä joka vie kaiken.

Suurempi ongelma on kaverin firmasta julkiselle sektorille ostettava työ.

Käytänössä sama työ tai tuote maksa jukiselle sektorille myytynä moninkertaisesti verrattuna yksityiselle myytävään hintaan. Tämä on vain yksi tapa tukea julkisin varoin yksityisiä toimijoita.

Usein ne julkiselle sektorille isolla rahalla myydyt työt vielä tehdään usein puolivillaisesti.

Tehdään huonommin toimiva käyttöjärjestelmä, asiakaspääte, lipunvarausjärjestelmä, tai mitä nyt ikinä ollaankin tekemässä. Eikä sille mahda mitään. Käyttäjien on vain sopeuduttava.  Systeemit ovat jäykkiä ja huonosti toimivia.

Yksityisille toimijoille nämä samat yritykset pystyvät jostakin mystisestä syystä tekemään toimivia järjestelmiä kohtuullisilla hinnoilla.

Itsekin teen töitä yrittäjänä, ja olen huomannut, että julkiselta sektorilta voi laskuttaa ihan niin paljon kuin kehtaa pyytää. Eikä työn laadulle aseteta yhtä tiukkoja kriteerejä kuin yksityisellä puolella. Itse pidän kriteerit korkealla myös julkiselle tekemissäni työssä koska haluan tehdä työni hyvin, mutta ostaja-taho ei siellä hirveästi vaatimuksia aseta.

Tutut ihmiset minultakin töitä sinne julkiselle ostavat (eli kaverin firmasta ostavat tässäkin tapauksessa). Ja vielä antava suosituksia kollegoilleen. Se on ihan normaali käytäntö. Mutta meillähän ei ole korruptiota. On vain maan tapa.

Vierailija
100/166 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä arvon ap tekee?

Tekee yhteiskunnalle hyödyllistä tuottavaa työtä. Sinä taas loisit hänen maksamillaan veroilla.

Sinä olet "töissä"

Ap on oikeasti töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme