Jätin koiran kauppareissun ajaksi autoon, ja eikös parkkipaikalla odottanut joku närkästynyt eläinaktivisti
Auto oli viileä, ajoin varjoon, jätin ikkunoita hiukan auki ja olin pois ehkä kymmenen minuuttia. Ei mennyt tyypille perille, sanoi tekevänsä eläinsuojeluilmoituksen. Kivaa, viranomaisten yhteydenottoja odotellessa.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä se ap inttää täällä kun kerta poliisikin on neuvponut sivullisia puuttumaan tilanteeseen. Ihan sama mitä mieltä sinä olet.
Hyvä että puuttuu tilanteeseen, mutta kun ei mennyt perille että kaikki oli kunnossa.
ap
Harvoin se tilanteeseen puuttuminen tarkoittaa sitä, että lopuksi yhteisymärryksessä halataan sovinnoksi päälle. Ihan varmasti jäi tämä sivullinen tuohtuneeksi, kun sinä olit kuitenkin se joka rikkeen (rikoksen?) teki. Eikö se ole ymmärrettävää? Ymmärrän senkin, että sinua harmitti kun elämääsi noin sekaannutaan, mutta vältät tämän jatkossa sillä ettet jätä koiraa autoon. Sitten ei ole enää tuota ongelmaakaan.
Minä ehdin eilen huoltoasemalle sisään ja suoraan kassalle ostamaan limupullon. Olin ajanut autolla tuota ennen noin tunnin ilmastointi päällä ja jätin auton varjoon ikkunat kiinni (koska sisätilat olivat viileät ilmastoinnin vuoksi). Aikaa autosta poistumiseen oli mennyt noon 2 minuuttia. Kassalla minua ennen oli 1 ihminen. Takaani tuli nainen, joka alkoi intoilla kassalle, että ulkona on auto, koira ulvoo ja ikkunat ovat kiinni. Totesin naiselle, että se on minun auto & koira ja että olen ollut poissa 2 minuuttia. Jatkoi räyhäämistä, että mistä hän voi tietää, kauanko auto on ollut siinä parkissa jne. Totesin, että kannattaisi seurata hetki pidempään ja että hän nyt sattui ajamaan parkkiin samaan aikaan kuin minäkin. Lähti ulos vihaisesti mumisten. Ei se jäähtynyt auto viidessä tai kymmenessä minuutissa kuumene ja todellakin voisi katsoa jonkin minuutin, ennenkuin alkaa räyhäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä se ap inttää täällä kun kerta poliisikin on neuvponut sivullisia puuttumaan tilanteeseen. Ihan sama mitä mieltä sinä olet.
Hyvä että puuttuu tilanteeseen, mutta kun ei mennyt perille että kaikki oli kunnossa.
ap
Harvoin se tilanteeseen puuttuminen tarkoittaa sitä, että lopuksi yhteisymärryksessä halataan sovinnoksi päälle. Ihan varmasti jäi tämä sivullinen tuohtuneeksi, kun sinä olit kuitenkin se joka rikkeen (rikoksen?) teki. Eikö se ole ymmärrettävää? Ymmärrän senkin, että sinua harmitti kun elämääsi noin sekaannutaan, mutta vältät tämän jatkossa sillä ettet jätä koiraa autoon. Sitten ei ole enää tuota ongelmaakaan.
Kyllä minusta siinä vaiheessa pitäisi kukkahattusimmankin eläinsuojeluaktivistin ymmärtää jättää asia sikseen, kun käy ilmi, että koira ei ole joutunut olemaan kuumassa autossa. Ei ole kiellettyä jättää koiraa autoon, jos siitä ei ole koiralle haittaa. Millähän ihmeen logiikalla sä nyt oikein tätä juttua kelaat?
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira kuoli kuumaan autoon – omistaja lähti ostoksille
Koira on kuollut kuumaan autoon kauppakeskus Veturin parkkipaikalla Kouvolassa. Tapausta tutkitaan eläinsuojelurikoksena.
https://yle.fi/uutiset/3-8126611
Koiraa ei saa jättää autoon kärsimään!
Koira EI kärsinyt autossa. Vouhottaja ei ymmrrettävästi tiennyt kaikkia yksityiskohtia, mutta ei myöskään suostunut ymmärtämään kun kerroin ne.
ap
Teit sen virheen että aloit selittämään ja rationalisoimaan jollekin tuntemattomalle kahjolle. Ne vaan innostuu lisää. Seuraavalla kerralla mulkaise kuin paskaista vaippaa ja aja pois. Jääkööt sinne parkkipaikalle vouhkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ihminenkään halua jäädä kuumaan autoon odottamaan edes kymmeneksi minuutiksi.
Ei varmaan, mutta nythän oli kyse viileästä autosta, kun kerran ilmastointi päällä oli ajettu. Ei saunakaan ole löylyvalmis heti kun kiukaan laittaa päälle.
Jos oli varjossa ja ikkunat raollaan hankala kuvitella että lämpötila nousisi liikaa 10min aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen jättänyt pienen kauppareissun ajaksi koiran odottamaan autoon. Eipä tuo ole edes läähättänyt. Minulla on nääs ilmastointi autossa.
Ja jätit auton tyhjäkäynnille kaupankäynnin ajaksi? Niin sitä pitää.
Kyllä. Siinä menee 2 minuuttia ku hakee tupakkaa kaupasta.
Sinähän sen tiedät onko kaupassa kuinka paljon jonoa, että meneekö siihen vain se 2 min. Miksi se koira pitää ottaa autoon mukaan????? Eikö pärjää kotona yksin tupakanhakureissua?
Itsellä on ainakin silmät päässä ja osaan katsoa jo ulko-ovelta että kuinka paljon kaupassa on jonoa.
Vierailija kirjoitti:
Auto oli viileä, ajoin varjoon, jätin ikkunoita hiukan auki ja olin pois ehkä kymmenen minuuttia. Ei mennyt tyypille perille, sanoi tekevänsä eläinsuojeluilmoituksen. Kivaa, viranomaisten yhteydenottoja odotellessa.
Anna ääliön päteä ihan rauhassa.
Jos asia on niin kuin sanoit niin ei kukaan viranomainen vaivaudu edes ottamaan yhteyttä, heillä on oikeaakin tekemistä.
Toi koira kuumassa autossa -vouhotus on mennyt jo liian pitkälle....
Mulla on sähköauto joka ei pidä ääntä käynnissä ollessaan. Tekisi usein mieli käydä pikaisesti lähikaupassa kun tullaan koiran kanssa esim. metsälenkiltä tai treeneistä, mutta en uskalla jättää läähättävä koiraa parkkiin. Ihmiset voi rikkoa vaikka auton ikkunan mitään kyselemättä, kun eivät tajua että auto on käynnissä ja ilmastoitu ja koira läähättää siksi kun on juuri juossut metsässä...
Kaupan eteen kytkettynä koiralla olisi kuumempi kuin autosa...
Vierailija kirjoitti:
Auto ei ole kesäkuumalla viileä vaikka olisi autossa! Ja se, että ikkuna on auki, ei auta mitään! IDIOOTTI!
Auto oli ajon jälkeen viileä ja kun sen jättää 10 minuutiksi varjoon IKKUNAT RAOLLAAN siellä ei tietenkään ole kuuma 10 minuutissa.
Eli: sinä olet tässä nyt se meuhkaava idiootti. Mitä jos vetäisit vit un päähäsi ja olisit ihan hiljaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Minkähän rikkeen tai rikoksen minä mahdollisesti tein?
ap
Yksi, kaksi tai vaikka sata väärää hälytystä on parempi kuin yhdenkään koiran kärsimys tai kuolema.
Ei tarvitse olla eläinaktivisti ollakseen huolissaan idioottien koirista. Jää itse turkki päällä autoon odottamaan niin katsotaan miten mukava olo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen jättänyt pienen kauppareissun ajaksi koiran odottamaan autoon. Eipä tuo ole edes läähättänyt. Minulla on nääs ilmastointi autossa.
Sinähän sen tiedät onko kaupassa kuinka paljon jonoa, että meneekö siihen vain se 2 min. Miksi se koira pitää ottaa autoon mukaan????? Eikö pärjää kotona yksin tupakanhakureissua?
Itsellä on ainakin silmät päässä ja osaan katsoa jo ulko-ovelta että kuinka paljon kaupassa on jonoa.
Onko sinulla röntgenkatse? Itse en kykene näkemään kaupan seinien läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asia on niin kuin sanoit niin ei kukaan viranomainen vaivaudu edes ottamaan yhteyttä, heillä on oikeaakin tekemistä.
Sieltä voi tulla sellaiset ohjeet, että ikkunat sisään. Ovat nuo itsekin niitä rikkoneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä voi tulla sellaiset ohjeet, että ikkunat sisään. Ovat nuo itsekin niitä rikkoneet.
Tässä tapauksessa ei voi, koska puhe oli 10 minuutista.
Siinä ajassa ei kukaan ehdi edes paikalle. Vaikka ehtisikin niin viranomaiset tajuaisivat heti että auton ikkunat ovat raollaan ja ajoneuvo varjoon pysäköity.
Ja kun kaupan vieressä ollaan niin ennen ikkunan rikkomista kaupassa kuulutettaisiin auton omistajaa.
Eli: tuon ääliön melskaamisella ei olisi niin minkään valtakunnan vaikutusta tässä tapauksessa.
Ap provo. Joka tapauksessa laitonta ja ihmisillä on oikeus rikkoa autosi ikkuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kaupoissahan ei ole ollenkaan ikkunoita joista näkisi sisään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kaupoissahan ei ole ollenkaan ikkunoita joista näkisi sisään
Harvassa on ikkunat joista näkisi suoraan kassalle ulkoa. Itselle ei tule tästä kaupungista mieleen yhtään ruokakauppaa mistä näkisi.
Ulimammat taas hysteerisiä tyhjästä. Ihan ihme porukkaa. Joku pikku fifi kaks sekkaa yksin autossa ja se kuolee lämpöhalvaukseen. Joopajoo. Jollekin psykologille kannattaisi varmaan varata aika.
Itse teen niin että jätän aina Laku-Pekka koiralleni kännykän autoon et se voi soittaa sit jos sille tulee kuuma. Joo, oon opettanut sen ja hyvin osaa homman. Pari kertaa on soittanut. Turha räyhätä siitä mammat. Ja, joo on se pikimusta.
Olin juuri kysymässä tästä!
En tuota teknistä puolta tiennyt, mutta nimittäin olen joskus kokeillut täällä ulkomailla tropiikissa asuessani, ja jos ei auto ollut kokonaan päällä niin sieltähän tuli kuumaa ilmaa alta aikayksikön, kuin hiustenkuivaajalla puhaltaisi pläsiin.
Eli tosiaan älkää tuota virhettä tehkö koiraparalle.