Mies löi
Vauva 7kk ja valvottava öisin todella paljon! Varsinkin minä alan olemaan aivan loppu, koska minähän ne yöheräämiset hoidan kun tissillä heti rauhoittuu. No, kuppi on mennyt väsymyksen johdosta aivan nurin ja en enää jaksa. Saan järkkyjä raivokohtauksia ja mies on saanut osansa. Viime yönä antoi tulla takaisin....
Mä aloitin, mä läpsin miestä ja huusin sille. En puolustelee itseäni. Pyysin huolehtimaan vauvasta, että saan nukkua edes hetken. Äijä antaa vauvan huutaa tunnin ja siinä kohtaa mulla vaan leikkasi kiinni... Mies löi mua täysillä kasvoihin, huuli halki ja leuan avaaminen ei onnistu kunnolla. Kaksi tuntia kylmää keskellä yötä piti onneksi muistelmat poissa...
Mitä tekisitte? Avioliitto tässä? Mä kuitenkin aloitin ja kenellä tahansa olisi mun riehumiseen palanut pinna...
Kommentit (385)
Löi täysillä kasvoihin? Huuli halki ja leuka ei aukea kunnolla? Toi meni jo niin pitkälle, etten voisi missään nimessä enää jatkaa yhteiseloa. Tuli oikein kuvotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö mies töissä, sillä aikainen herätys aamulla? Ja itse olet kotona? Varmaan sulla tulee päivälläkin jossain vaiheessa hetki levätä, kun vauva nukkuu. Vai? Silloin ymmärrän ettei mies ole kovin innoissaan puuttumassa vauvan yöheräämisiin, vastuu siitä kuuluukin olla pääasiassa sillä joka on kotona. Väsymys on silti toki ymmärrettävää. Jotain muuta ratkaisua, ulkopuolista apua, neuvoa tsm voisi yrittää kysyä vaikka neuvolasta. Kummallakin tais mennä överiksi, molemmat ylireagoivat, käyttäytyivät äkkipikaisesti tunteen vallassa.
Ei mene noin, koska mies ei katunut.
Normaali, välittävä mies olisi katunut.Aplla on useampi lapsi, joten päiväunet out of question.
Kun meillä oli tuo tilanne, sairas lapsi valvotti, mies kyllä auttoi ja järjesti minulle lepoa, vaikka kävi töissä, ymmärsi, että ihmistä ei voi yli rajojen valvottaa.
Sanottiinko jossain, minkä ikäisiä vanhemmat lapset ovat? Voisivatko vanhemmat lapset olla kerhossa tai hoidossa osan päivästä, jotta ap voisi levätä, kun vauva nukkuu? Joka tapauksessa perhe tarvitsee nyt ulkopuolista apua ja helpottaa elämää mahdollisimman paljon. Pitkään jatkunut univelka johtaa mielenterveysongelmiin ja psykoosiin, joten neuvolaan nyt ensin. Unikoulua on turha miettiä univelkaisena. Ei siitä tule mitään.
Itse sain huonosti nukkuvan lapsen ensimmäiseksi lapseksi. Toista ei tule, koska en halua enää kokea sitä kauheata univelkaa ja unettomuutta uudestaan. Joo ehkä toinen nukkuisi paremmin, mutta en halua ottaa riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö mies töissä, sillä aikainen herätys aamulla? Ja itse olet kotona? Varmaan sulla tulee päivälläkin jossain vaiheessa hetki levätä, kun vauva nukkuu. Vai? Silloin ymmärrän ettei mies ole kovin innoissaan puuttumassa vauvan yöheräämisiin, vastuu siitä kuuluukin olla pääasiassa sillä joka on kotona. Väsymys on silti toki ymmärrettävää. Jotain muuta ratkaisua, ulkopuolista apua, neuvoa tsm voisi yrittää kysyä vaikka neuvolasta. Kummallakin tais mennä överiksi, molemmat ylireagoivat, käyttäytyivät äkkipikaisesti tunteen vallassa.
Ei mene noin, koska mies ei katunut.
Normaali, välittävä mies olisi katunut.Aplla on useampi lapsi, joten päiväunet out of question.
Kun meillä oli tuo tilanne, sairas lapsi valvotti, mies kyllä auttoi ja järjesti minulle lepoa, vaikka kävi töissä, ymmärsi, että ihmistä ei voi yli rajojen valvottaa.
Onko nainen itse katunut ja pyytänyt anteeksi? Vai odottaako vain että mies tekisi aloitteen?
Molemmat odottaa että toinen tekisi aloitteen?
Luultavasti mies realistisempana ei oleta, että nainen tekee aloitetta kun/koska hänkään ei tee. Nainen toki olettaa, että mies pyytää anteeksi. Löihän mies sentään Naista!!1
Sun harhojen täyttämä naisviha on kyllä surullista todistettavaa.
Jos luet palstamammojen kommentit tässä ketjussa niin hyvin moni on sitä mieltä, että miehen tulisi pyytää anteeksi. Ja tämä silti, että itse koki alotteellista väkivaltaa. Kummallista...
Kyllä tässä on molemmilla kasvamisen paikka. Ja on se nyrkillä naama rikki pahempi kuin läpsiminen. Edelleen siinäkin tapauksessa että se nyrkillä lyöjä olisi ollut nainen. Tässä aloittajan tilanteessa oisin ite ottanu vaimoa käsistä kii ja rauhottanu. Tosin en antais sen mennä siihen pisteeseen, että se pimahtaa.
Väkivallan ei pitäis olla millään tavalla läsnä koskaan, joten molemmat hoitoon. Kaukana terveestä suhteesta tällä aloittajalla kaikin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tuo avioliitto pelastettavissa, koska mies ei kadu.
Jokainen normaali, vaimoaan rakastava mies olisi järkyttynyt teostaan ja ymmärtää, että vaimoa tarvitsee apua, jotta saa levätä.
Ihana, raskasta ja uupunut vaimo tarvitsee tukea. Pyytää sitä hakkamalla miestään. Rakastava mies auttaisi ihanaa ja rakasta Vaimoaan eikä tämän tarvitsisi olla miehelle väkivaltainen! Mieskin voisi tehdä jotain!
Eipä laittanut ap kuvaa huulesta. Provohan tämä olikin, kuten 99.99% näistä saduista.
Av-mammat kyllä osaavat liioittelun ja valehtelun.
Kriisitilanne arjessa ratkotaan pämäyttämällä eukolta naama halki? Silloin joka ainoalla pienten lasten vanhemmalla olisi naama ruvella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tekisin rikosilmoituksen. Mies päättäköön omasta puolestaan, tekeekö sinun toiminnastasi. Voitte siitä huolimatta mennä terapiaan ja hakea mitä vaan apua saatavilla on, mutta ei se nollaa noita väkivallan toimia.
Sanon vaan kokemuksesta, kun mies löi minua kun vauva oli pieni ja sai mut ylipuhuttua olemaan menemättä lääkärille. Koitettiin vielä jatkaa, mutta lopulta onneksi erosin. Nykyään mies oikein lällättelee kuinka mulla ei ole mitään todistusaineistoa hänen väkivallastaan, eikä todellakaan ole mikään hyvä isä lapsellemme. Jos olisin tehnyt ilmoituksen, olisin saanut yksinhuoltajuuden, kun ero lopulta oli ajankohtainen.
Ihmisillä on omituisen ruusuinen kuva tuosta yksinhuoltajuuden saamisesta. Sitä ei ole todellakaan helppo saada, vaikka toinen olisi lyönytkin ja siitä olisi tehty rikosilmoitus. Suomessa oikeuslaitos lähtee aina siitä, että ollaan yhteishuoltajuudessa - edes vuosien vainoaminen ei välttämättä anna yksinhuoltajuutta.
Huulesta tullut vähän verta, ja nyt se naama on hakattu jo mammojen mielestä muodottamaksi muusiksi?
Vierailija kirjoitti:
Huulesta tullut vähän verta, ja nyt se naama on hakattu jo mammojen mielestä muodottamaksi muusiksi?
Siltikin syy on miehen! Mitäs jatkoi, hullu hakkaaja.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa kirjoitti:
Minkälaisessa maailmassa mä elän, jos joku täällä laittaa läpsimisen ja leuan liki sijoiltaan lyömisen samalle viivalle?
Minkälaisessa maailmassa mä elän, jos täällä on miehiä, jotka eivät omien lastensa äidin pahoinpitelyä pyydä anteeksi?
Minkälaisessa maailmassa mä elän, jos täällä on miehiä, jotka antavat lastensa äidin valvoa kuukausia auttamatta häntä ja palkkana tästä omien lasten hoitamisesta tarjoaa vahinkoa aiheuttavan lyönnin?
Minkälaisessa maailmassa mä elän, kun täällä miehet laittavat oman hyvinvointinsa puolisonsa ja lastensa edelle?
Omissa harhamaailmoissas elät.
Miksi menet henkilökohtaisuuksiin? Eivätkö ajattelu- ja argumentointitaidot riitä?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen normaali, vaimoaan rakastava mies olisi järkyttynyt teostaan ja ymmärtää, että vaimoa tarvitsee apua, jotta saa levätä.
Mistä me tiedetään katuuko mies tekoaan? Ei AP välttämättä kerro meille ihan kaikkea ja objektiivisesta näkökulmasta.
Eipä sillä miehelläkään ihan hirveen mukavaa ole olla toisen aggression ja ties kuinka kirvelevän läpsimisen kohteena.
Usein sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä me tiedetään katuuko mies tekoaan? Ei AP välttämättä kerro meille ihan kaikkea ja objektiivisesta näkökulmasta.
Eipä sillä miehelläkään ihan hirveen mukavaa ole olla toisen aggression ja ties kuinka kirvelevän läpsimisen kohteena.
Se kertoi ettei se kadu..
Maailmassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa kirjoitti:
Minkälaisessa maailmassa mä elän, jos joku täällä laittaa läpsimisen ja leuan liki sijoiltaan lyömisen samalle viivalle?
Minkälaisessa maailmassa mä elän, jos täällä on miehiä, jotka eivät omien lastensa äidin pahoinpitelyä pyydä anteeksi?
Minkälaisessa maailmassa mä elän, jos täällä on miehiä, jotka antavat lastensa äidin valvoa kuukausia auttamatta häntä ja palkkana tästä omien lasten hoitamisesta tarjoaa vahinkoa aiheuttavan lyönnin?
Minkälaisessa maailmassa mä elän, kun täällä miehet laittavat oman hyvinvointinsa puolisonsa ja lastensa edelle?
Omissa harhamaailmoissas elät.
Miksi menet henkilökohtaisuuksiin? Eivätkö ajattelu- ja argumentointitaidot riitä?
Koska se kuulosti niin typerältä, että ois jotenkin niiiin epäreilu maailma, kun nainen saa käyttäyä ja tehdä ihan mitä huvittaa miehelle ja sit kun tulee (jos tää nyt ees on totta koko tarina) tappiinsa ärsytetyltä mieheltä puolustusreaktio missä ei todellakaan käytetty täyttä voimaa, koska muuten ois äiti varmaan sairaalassa.
Älä ota sitä niin henkilökohtaisesti. ;)
ERO! ja sinä psykiatrille ettet ala läimimään vauvaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoo, että on saanut raivkohtauksia jo pidempään univajeen vuoksi.
Ihmettelen suunnattomasti sellaista aviomiestä/isää, joka ei hanki apua vaimolleen ja lastensa äidille, kun äiti on tuossa pisteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiin, no ehkä sitä v*tutti jo niin paljon saada kokoajan pataansa vaimoltaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiin, no ehkä sitä v*tutti jo niin paljon saada kokoajan pataansa vaimoltaan?
Juu tulin vaa sivullisena mainittemaan, en ota asiaan kantaa sen enempää koska olen pasifisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen suunnattomasti sellaista aviomiestä/isää, joka ei hanki apua vaimolleen ja lastensa äidille, kun äiti on tuossa pisteessä.
Jep jep. Ja kun miehellä on stressiä, ahdistusta ja univajetta niin tokihan on naisen vika että saa pataansa kun ei hommannut miehelleen apua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mä ihmettelen suunnattomasti myös sellaista vaimoa, kuka ei voi vaikka huutaa, että hanki mulle apua.
Mulle tulee tuosta aloituksesta se kuva kuinka AP olisi ollut viime aikoina tosi stressaantunut ja antanut kyllä myös osansa tälle miehelle. Sinänsä arvostan kyllä, että ymmärtää toimineensa itse väärin. Usein aloituksista paistaa, että oikein yritetään peitellä niitä omia virheitä viestistä.
Näin miehenä mun tekee tosi pahaa lukea, että jos joku ämmä hakkaisi ja haukkuisi mua viikkoja putkeen ja kerran antaisin vähän takaisin (yksi lyönti, yksi) että olisin heidän mielestään joku naistenhakkaaja josta pitäisi tehdä rikosilmoitus.