Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liikkeet eivät ymmärrä, että jos ihmisellä on vessapassi hänet täytyy laskea vessaan !!

Vierailija
21.05.2018 |

Turhautunut olo . Vessapassin idea kun on, että sen omistavan henkilön voi laskea henkilökunnan vessaan mutta tätähän eivät myyjät ymmärrä, vaikka paskat housussa oleva asiakas miten koettaa vääntää ratakiskosta.

Kommentit (359)

Vierailija
281/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain aiemmassa keskustelussa kerrottiin miten oli nuori kesätyöntekijä päästänyt vessapassia heiluttelevan asiakkaan henkilökunnan vessaan, ja lopputulos oli että monen työntekijän lompakot ja kotiavaimet oli viety. Kesätyöntekijälle tuli maksettavaksi useamman kerrostalon uudelleensarjoitus muiden korvausten lisäksi, ja varmaan tuli potkut myös.

Miettikääpä te suolistovaivaiset milaisille kohtaloille altistatte hyväuskoiset työntekijät.

Vierailija
282/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kaikissa liiketiloissa ei ole sellaisia wc-tiloja, mihin yhtäkään asiakasta voisi päästää, emmekä me voi näitä liiketiloja velvoittaa mittaviin muutostöihin muutaman suolistosairaan asiakkaan takia. Uusissa liiketiloissa tosin on hyvin wc:itä ja uusissa kauppakeskuksissa on tilavat ja hyvät wc-tilat. Suosittelen niissä asioimista. Tsemppiä, ikävä sairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap:lle, ettei milloinkaan matkusta esim San Franciscoon, Los Angelesiin tai New Yorkiin. Tai Euroopassakin löytyy paikkoja, esim Monaco.

Voin nimittäin kertoa, että vessaa em paikkojen keskustoista ei sitten todellakaan löydy vessaa. Ei usein edes kahviloista

Vierailija
284/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just oli muuten hesarissa juttua että nämä suolistosairaudet yleistyvät räjähdysmäisesti. Syytä ei tiedetä. Nalli voi napsahtaa kenen tahansa kohdalle.

Tosi ylläri, olisiko ruokavaliolla jotain tekemistä asian kanssa? Entäpä runsaalla antibioottien käytöllä? 

Vierailija
285/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessapassi ei ole mikään kaikkialle pääsyn takaava vip-passi vaan vapaaehtoinen apu sairaille. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Hädässä olevan ihmisen auttaminen on aina vapaaehtoista. Toiset haluaa auttaa, toiset ei.

Vierailija
286/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ymmärretä, etten pysty pidättelemään tätä kuin normaalia kakkahätää enkä kierrellä etsimässä lähintä julkista vessaa ! Ja sitten katsotaan kuin saastaa  , kun en voi enää pidätellä ja kuravellit tulee housuun tai  mekkokautena jaloille ja lattialle.  

Kuvittelin, että vessapassin turvin liikkumiseni kaupungilla helpottuu mutta olin näköjään naivi  ;(

MInulla on siis  haavainen paksusuolentulehdus ja ripuli arkipäivää mutta ikävä kyllå en voi eristäytyä neljän seinän sisään, vaan asioita on hoidettavana. Vaikka kurat kintuilla.

Ap

Ymmärrän, mistä puhut. Minulla Chrohn ja ohutsuoli leikattu tukoksen vuoksi. Varmin keino, jos varman päälle haluaa liikkua yleisillä paikoilla, on aikuisten vaippa tai ihan housuvaippa. Ehtii ainakin johonkin vessaan vähän siistiytymään ja vaihtamaan uuden vaipan. Mulla mukana toi " hätä" varuste laukku, jossa paprua, vaihtovaippa ja käsidesi. Nimittäin voi se hätä yllättää autoillessakin pitempää matkaa ja ei sitä viitsi autoonkaan pläjäyttää vaan kipin kapin maastoon. Tämmöstä tämä vain nyt on, aina se vessa ei sitten olekaan ihan siinä kun sitä eniten tarttee. Kyllä meitä alkaa olemaan Suomessa jo aikamoinen määrä suolisairaita, mutta eihän se tieto yhtään lohduta kun löysät on housussa. Tsemppiä kuitenkin ja hyvää kivutonta kesää !

Vierailija
287/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei ole pakko päästää mihinkään henkilökunnan vessaan. Niille liikkeille, jotka näin haluavat toimia niin vessapassi on tapa erottaa ne, kenelle se oikeasti on tarpeen.

Pakko ei ole, ei todellakaan. Monissa paikoissa henkilökuntatilat ovat niin että sinne ei voi päästää, vaikka tahtoa olisikin (luottamuksellista materiaalia matkalla, henkilökohtaisia tavaroita jne).

Vierailija
288/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessapassi ei ole mikään kaikkialle pääsyn takaava vip-passi vaan vapaaehtoinen apu sairaille. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Hädässä olevan ihmisen auttaminen on aina vapaaehtoista. Toiset haluaa auttaa, toiset ei.

Miten esim. se kaupan myyjä voi auttaa hädässä olevaa, jos ohjeistus on että henkilökunnan tiloihin ei saa päästää muita kuin henkilökuntaa? Hymisee myötätuntoisesti?

Vierailija
289/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa yhdenvertaisuuslain mukaan ihmisiä ei pitäisi laittaa eriarvoiseen asemaan terveydentilan takia ja tämä koskee myös palvelujen saatavuutta.

Ja sen takia ketään asiakasta ei päästetä henkilökunnan vessaan.

Vierailija
290/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei vaikeista suolistosairauksista kärsivät käytä vaippoja? Ymmärrän että sellainen sairaus voi olla tosi kamala ja elämää rajoittava, mutta on silti röyhkeää kuvitella, että se oikeuttaisi käyttämään muiden omistamia ja ylläpitämiä vessoja ja kaiken lisäksi ilmaiseksi.

Oletko tosissasi? Mieti miltä tuntuu nuoresta ihmisestä kulkea vaippa housussa. Kyllä kai nyt jokainen mieluummin pönttöön p*skoo kuin päällensä.

Ehkä sitä sitten kulkee mieluummin vaippa housussa kuin potta käsiveskassa tai paskat lahkeessa....

Ei kulje,en minä ainakaan. Kuten joku yllä sanoi,ei ne vaipat edes pidä. Lisäksi epähygieenisiä ja epämukavia,näkyvät läpi vaatteista jne.

Minä kuten varmasti moni muukin suolistosairas välttää viimeiseen asti asiointia liikkeissä missä ei ole asiakaswc.tä. Me ennakoimme,välttelemme ja näämme hel*etisti vaivaa pärjätäksemme. Silti joskus voi tulla tilanne,että hätä iskee siellä missä ei pitäisi. Se on kurjaa kaikille osapuolille. Onneksi jotkut liikkeet päästävät henkilökunnan wc.hen, pysyn heidän uskollisena asiakkaana ja mainostan myös muille hyvää palveluaan.

Jep. Ja sitten on koko kaupungin suolistosairaat ja vessapassilaiset tämän kauppias paran riesana.

Vierailija
291/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ap:lle, ettei milloinkaan matkusta esim San Franciscoon, Los Angelesiin tai New Yorkiin. Tai Euroopassakin löytyy paikkoja, esim Monaco.

Voin nimittäin kertoa, että vessaa em paikkojen keskustoista ei sitten todellakaan löydy vessaa. Ei usein edes kahviloista

Miten voi olla ettei kahviloissa ole vessaa kun kahvi tunnetusti pissattaa. Pissaako ihmiset näissä kaupungeissa kaduille jossain roskisten tai puiston penkkien takana vai miten siellä selviää jostain ostosreissuista tai kahvilatreffeistä?

Vierailija
292/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei vaikeista suolistosairauksista kärsivät käytä vaippoja? Ymmärrän että sellainen sairaus voi olla tosi kamala ja elämää rajoittava, mutta on silti röyhkeää kuvitella, että se oikeuttaisi käyttämään muiden omistamia ja ylläpitämiä vessoja ja kaiken lisäksi ilmaiseksi.

Oletko tosissasi? Mieti miltä tuntuu nuoresta ihmisestä kulkea vaippa housussa. Kyllä kai nyt jokainen mieluummin pönttöön p*skoo kuin päällensä.

Ehkä sitä sitten kulkee mieluummin vaippa housussa kuin potta käsiveskassa tai paskat lahkeessa....

Ei kulje,en minä ainakaan. Kuten joku yllä sanoi,ei ne vaipat edes pidä. Lisäksi epähygieenisiä ja epämukavia,näkyvät läpi vaatteista jne.

Minä kuten varmasti moni muukin suolistosairas välttää viimeiseen asti asiointia liikkeissä missä ei ole asiakaswc.tä. Me ennakoimme,välttelemme ja näämme hel*etisti vaivaa pärjätäksemme. Silti joskus voi tulla tilanne,että hätä iskee siellä missä ei pitäisi. Se on kurjaa kaikille osapuolille. Onneksi jotkut liikkeet päästävät henkilökunnan wc.hen, pysyn heidän uskollisena asiakkaana ja mainostan myös muille hyvää palveluaan.

Jep. Ja sitten on koko kaupungin suolistosairaat ja vessapassilaiset tämän kauppias paran riesana.

Niinpä. Mutta joskus se lusikka vain on syytä ottaa kauniisti käteen ja tunnustaa: parempi vaippa kuin löysät housussa. Ymmärrän jos on nuori ja just sairastunut, mutta kun tämä nyt vain on loppuelämän sairaus, niin kyllä sen kanssa oppii elämään ja ei se vaippa nyt niin paha ole kun laittaa silloin kun arvelee ettei sitä vessa ole lähettyvillä. " paska tauti" tuumasi poikani. Ja niinhän se on.

Vierailija
293/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ymmärretä, etten pysty pidättelemään tätä kuin normaalia kakkahätää enkä kierrellä etsimässä lähintä julkista vessaa ! Ja sitten katsotaan kuin saastaa  , kun en voi enää pidätellä ja kuravellit tulee housuun tai  mekkokautena jaloille ja lattialle.  

Kuvittelin, että vessapassin turvin liikkumiseni kaupungilla helpottuu mutta olin näköjään naivi  ;(

MInulla on siis  haavainen paksusuolentulehdus ja ripuli arkipäivää mutta ikävä kyllå en voi eristäytyä neljän seinän sisään, vaan asioita on hoidettavana. Vaikka kurat kintuilla.

Ap

Minkä takia on pakko pukea mekko, kun on tuommoinen sairaus? Voin luvata, että soitan poliisit, jos paskannat liikkeeni lattialle, etkä vapaaehtoisesti suostu korvaamaan aiheuttamiasi vahinkoja!

Kuvittelitko oikeasti, että joku yhdistyksen myöntämä, epävirallinen asiakirja muuttaa taikaiskusta maailman sinun hallittavissasi olevaksi?

*Okei, nyt takaisin asialliseen moodiin*

Minunkin mielestäni julkisia käymälöitä voisi olla enemmän. Osaatko ideoida, miten se saataisiin toimivaksi? Nyt ne ovat narkkauspaikkoja, saastaisia, teinien temmellyskenttiä tai kalliita. Ei käymälöiden järjestäminen voi ainakaan muutenkin jo ahtaalla olevien pienyrittäjien velvollisuudeksi jäädä.

Vierailija
294/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän keskustelun perusteella voisi vaikka vetää johtopäätöksen, että ko. sairauksilla on jonkinmoinen korrelaatio typeryyden, itsekkyyden ja ulkoa annettujen ulkonäkökriteereiden noudattamisen kanssa.

Varautua voinee kuitenkin?

Kumpi on itsellesi nolompaa, sekö, että ripuli valuu pitkin kinttuja julkisella paikalla, vai se, että joudut pukeutumaan vähemmän paljastavasti?

Vierailija
295/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on omanlaiset taakkansa kannettavanaan, sit happens. Minun liikkeeisiin ei kukaan ulkopuolinen pääse paskomaan ja se on vissi se. Ihan sama mitä passia vilauttelee.

Vierailija
296/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M46v kirjoitti:

Jokaisella on omanlaiset taakkansa kannettavanaan, sit happens. Minun liikkeeisiin ei kukaan ulkopuolinen pääse paskomaan ja se on vissi se. Ihan sama mitä passia vilauttelee.

Tainneet jäädä koulut vähiin?

Vierailija
297/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turpo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi olemassaoloni kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jo pitkään ihmetellyt sitä, miksi yleisiä vessoja on tosi vähän tai jotenkin hankalassa paikassa. Saisi olla enemmän. Henkilökunnan vessaan ei kyllä tarvitse päästää ulkopuolisia.

Varmaan kun ei ole tarpeeksi siivoojia niitä siivoamassa.

Eräässä työpaikassani oli asiakas-wc, jossa joku idiootti oli päättänyt alkaa taiteelliseksi ja maalannut paskalla seinään.

Tästä asiakkaat tulivat minulle huutamaan, minä siis todella kiireisellä asiakaspisteellä.

Tuumasin vain, että pitänee poistaa koko asiakas-wc käytöstä, kun kerran ei osata käyttäytyä. En todellakaan mennyt jynssäänämään jonkun shaisseja irti sieltä, kun en siivoja ole, enkä olisi saanut mitään eritelisiä tms. noista bileistä.

Oi anteeksi että sinun todella kiireinen asiakaspalvelupisteesi rasittui sillä että joku tuli ilmoittamaan tuubasta seinällä. Pitäisihän asiakkaiden tietää, että sinun asiakaspisteesi ei ole asiakkaita varten, eikä häiritsemään saa tulla koska sinä olet todella, todella kiireinen.

Kai tiesit, että asiat voi ilmoittaa muullakin tavalla kuin huutamalla ja raivoamalla?

Urpo.

Tervehdys, Urpo.

Valitettavasti toisinaan ääntä on korotettava, erityisesti silloin jos asiakaspisteen työntekijä kokee olevansa niin tärkeä, ettei toteuta hänelle tarkoitettua tehtäväänsä.

Asiakaspisteen työntekijän tehtävät määrittelee työnantaja, ei asiakas. Jos siivoaminen ei ole määritelty työtehtäväksi, saa huutaa ihan niin paljon kuin haluaa, työnkuva ei siitä muutu.

Vierailija
298/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jögi Kalliosta kirjoitti:

Minä ainakin väännän paskat housuun, jos siltä tuntuu ja monesti on tuntunut. Se kiva jonku nuoren nirppanokka myyjän edessä laskee kunnon savet, parasta on jos tavara vuotaa lahkeesta, nii siinä saa myyjä vähän näytettä laadusta ja voi miettiä sitä vessanoven aukasua!

Ja tällainen ihminen pitäisi päästää henkilökunnan tiloihin?

Vierailija
299/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi tehdä sellaista vessapassia jolla pääsee ihmisten yksityisiin koteihin paskomaan. Varsinkin kaupungeissa olisi vessa aina lähellä.

Vierailija
300/359 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannan pieniä jätesäkkejä mukanani joihin väännän siististi vaatesovituskopeissa, puskissa, autojen takana, rakenteiden suojissa. Jätesäkki sitten solmittuna ulkoroskikseen. Jos joku näkee lähietäisyydeltä niin katson silmiin ja sanon sairauden nimen.

Maaseudulla/taajamassa asuminen olisi unelmani. Kaupunkeja pyrin välttämään.

Varmaan hyvä idea muuten, mutta täällä mainittiin että passilaisilla tulee valtavalla paineella yli litrakin limaripulia ulos, joten miten voi muka siististi ja vielä jossain vaatekaupan sovituskopissa asian toimittaa huomaamattomasti pieneen pussiin ja sitten huomaamattomasti kuljettaa pussin roskikseen?   No parempi kai sekin kuin suoraan sovituskopin lattialle..