Liikkeet eivät ymmärrä, että jos ihmisellä on vessapassi hänet täytyy laskea vessaan !!
Turhautunut olo . Vessapassin idea kun on, että sen omistavan henkilön voi laskea henkilökunnan vessaan mutta tätähän eivät myyjät ymmärrä, vaikka paskat housussa oleva asiakas miten koettaa vääntää ratakiskosta.
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sympatiani niille ihmisille, joilla on tuollainen invalidisoiva suolistovaiva.
Kysymys tästä kärsiville: Oletko valmis maksamaan vessan siivouksen, jos se jää limaripaskastasi ikävään kuntoon? Entä jos limaripulisi valahtaa koipea pitkin pikkukaupan lattialle, niin siivoatko itse jälkesi, vai oletatko kuvottavien jälkiesi siivoamisen kuuluvan esim. myyjälle, joka ei ole päästänyt sinua sotkemaan kaupan henkilökunnan vessaa.
Vessapassia ei ole laissa mainittu, joten tuo vessaan päästäminen on ihan kauppiaiden oman hyvän tahdon varassa. Vessapassista huolimatta. Mun mielestä aika huvittavaa mutta surullistakin , kun jonkun mielestä vessapassilla on virallinen status.
PS. Jos vessajonossa haluat etuilla, niin jonkinlaiset käyttäytymissäännöt kannattaa muistaa, eikä vaan heilutella vessapassia ja olettaa, että muut ovat passisi takia valmiita tekemään tarpeensa housuunsa, kun sulla on vessapassi, ja sitä myötä oikeus.
Jätän aina vessan käytön jälkeen siistiin kuntoon. Vaikka muutama moukka olisikin jättänyt joskus jossain vessan sotkuiseksi se ei tarkoita että kaikki jättää. Jos kysyn vessaa ja ei päästetä ja hetken kuluttua valahtaa ripulit lahkeesta lattialle niin en suostu siivoamaan. Pyysin kohteliaasti päästä vessaan koska pakko ja jos vastaus on ei niin vastuu siivoamisesta on kaupalla. Mikäli on sanottu että saat käydä ja vahinko ehtii tapahtua ennen vessaa sillon siivoan.
Miksi se on kaupan vastuu? Koska olit kohtelias? Kaupalla ei ole velvoitetta tarjota vessaa asiakkaiden käyttöön.
Tämä on niin väsynyt. Ei, ketään ulkopuolista ei missään tapauksessa päästetä henkilökunnan tiloihin. Siellä on esimerkiksi henkilökunnan henkilökohtaiset tavarat. Sinä voit ne varastaa turvallisuuteen liittyvästä tiedosta puhumattakaan.
Tiedätkö että edes poliisia virkapuvussa ei sinne päästetä ilman ylemmän esimiehen lupaa?
Entäs, jos on kaksi vessapassilaista (vaikkapa juurikin suolistosairaita) menossa samaan aikaan vessaan, kumman täytyy päästä ensin?
Kumman sinä suolistosairaana päästäisit, itsesi vai kanssasairastajan? Kumpi teistä olisi oikeutetumpi hyödyntämään passiaan hädän hetkellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessapassi ei ole mikään kaikkialle pääsyn takaava vip-passi vaan vapaaehtoinen apu sairaille. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
Hädässä olevan ihmisen auttaminen on aina vapaaehtoista. Toiset haluaa auttaa, toiset ei.
Aina ei voi auttaa. Kuten tässä ei voi päästää tiloihin ulkopuolista jos ei halua potkuja itse.
Vierailija kirjoitti:
Jögi Kalliosta kirjoitti:
Minä ainakin väännän paskat housuun, jos siltä tuntuu ja monesti on tuntunut. Se kiva jonku nuoren nirppanokka myyjän edessä laskee kunnon savet, parasta on jos tavara vuotaa lahkeesta, nii siinä saa myyjä vähän näytettä laadusta ja voi miettiä sitä vessanoven aukasua!
Ja tällainen ihminen pitäisi päästää henkilökunnan tiloihin?
Häiriintynyt. Poliisit soitan jos tuollainen alkaa mesoamaan. Tai soitan jo siinä vaiheessa kun joku asiakas tai ulkopuolinen alkaa vaatia että pitää päästä henkilökunnan tiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sympatiani niille ihmisille, joilla on tuollainen invalidisoiva suolistovaiva.
Kysymys tästä kärsiville: Oletko valmis maksamaan vessan siivouksen, jos se jää limaripaskastasi ikävään kuntoon? Entä jos limaripulisi valahtaa koipea pitkin pikkukaupan lattialle, niin siivoatko itse jälkesi, vai oletatko kuvottavien jälkiesi siivoamisen kuuluvan esim. myyjälle, joka ei ole päästänyt sinua sotkemaan kaupan henkilökunnan vessaa.
Vessapassia ei ole laissa mainittu, joten tuo vessaan päästäminen on ihan kauppiaiden oman hyvän tahdon varassa. Vessapassista huolimatta. Mun mielestä aika huvittavaa mutta surullistakin , kun jonkun mielestä vessapassilla on virallinen status.
PS. Jos vessajonossa haluat etuilla, niin jonkinlaiset käyttäytymissäännöt kannattaa muistaa, eikä vaan heilutella vessapassia ja olettaa, että muut ovat passisi takia valmiita tekemään tarpeensa housuunsa, kun sulla on vessapassi, ja sitä myötä oikeus.
Jätän aina vessan käytön jälkeen siistiin kuntoon. Vaikka muutama moukka olisikin jättänyt joskus jossain vessan sotkuiseksi se ei tarkoita että kaikki jättää. Jos kysyn vessaa ja ei päästetä ja hetken kuluttua valahtaa ripulit lahkeesta lattialle niin en suostu siivoamaan. Pyysin kohteliaasti päästä vessaan koska pakko ja jos vastaus on ei niin vastuu siivoamisesta on kaupalla. Mikäli on sanottu että saat käydä ja vahinko ehtii tapahtua ennen vessaa sillon siivoan.
Jos lupaa vessan käyttöön ei tule, niin eikö sitten aleta saman tien etsiä vessaa jostain muualta?
Tietääkö muuten kukaan, mitä laki sanoo tuosta? Joku päästää pikkuputiikin lattialle paineella litran limaripulia. Siinä toki sotkee itsensä, lattian, mahdollisesti kaupan kalusteita ja myytäviä tuotteitakin. Kai tuossa tilanteessa joku korvausvelvollisuus housuunpaskojalla on, vaikka kyseessä onkin sairaudesta johtuva vahinko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kivat sulle. Mä olen elänyt tämän kanssa vuosikausia. Sitä oppii tekemään kaikenlaisia elämää helpottavia ratkaisuja. Silloin, kun on akuutti päällä, ei käydä töissä (olen pahoillani pienyrittäjien puolesta, rividuunari on silloin saikulla tai sairaalassa). Ei pysty, koska koko elämä on silloin vessan ympärillä. Siinä 30 sekunnin varoitusajassa ja jopa 20 kertaa vuorokaudessa ripuloivana ei lähdetä kotoa kauas, joten verkkoasiointi, kotiinkuljetukset ja hommien ulkoistamiset perheelle tai ulkopuolisille ovat pop. (Mä muuten myös oksennan, eksoottista. Tilanne pysyy kuitenkin sytostaateilla hallinnassa.)
Piti siis päästä kertomaan, kuinka ah-olen-niin-erikoinen-kun-oksennan ja sen lisäksi kerjäämään sääliä sytostaateilla.
Jätit sitten sen lopun lainaamatta, missä kerroin ensimmäisen viestini pointin uudelleen. Tämä vessapassiveijari on vanha tuttu. Jos hän todella olisi niin sairas kuin aloitus antaa myöten, hän luultavasti olisi ehtinyt sopeutua siihen edes jollakin tavalla. Mun miehen serkku on töissä tässä vessapassiyhdistyksessä: eipä juuri kuule juttuja, että porukka laskisi housuihinsa kaupungilla tai vääntäisi pienyrittäjän kanssa vessan käytöstä, kun helpommallakin pääsee sopeuttamalla omaa toimintaansa. - Älä suotta sääli, mä en tee sillä mitään, täällä ollaan ihan fine. Sytot ja oksentaminen ovat molemmat ihan normijuttu tällä dg:lla, jos et tiennyt.
Otsikon väitteeseen: Ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on kaupan vastuu? Koska olit kohtelias? Kaupalla ei ole velvoitetta tarjota vessaa asiakkaiden käyttöön.
Mitä sitten, jos se ainoa vessa on varattu? Jos siellä on jo joku äiti lapsen kanssa tai toinen potilas? Ei voi olettaa, että vaikka vessaan olisikin mahdollista päästä, missä tahansa, että se on vapaa. Ei tavallinenkaan ihminen pysty hetkessä jättämään paskomista kesken tahdonvoimalla, en minä ainakaan.
Kuinka monella oikeasti on ryöpsähtänyt litra ripulia pitkin putiikin lattiaa?
Hyvin menee firmalla jos tärkeitä papereita ja arvoesineitä säilytetään henkilökunnan vessassa :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lupaa vessan käyttöön ei tule, niin eikö sitten aleta saman tien etsiä vessaa jostain muualta?
Tietääkö muuten kukaan, mitä laki sanoo tuosta? Joku päästää pikkuputiikin lattialle paineella litran limaripulia. Siinä toki sotkee itsensä, lattian, mahdollisesti kaupan kalusteita ja myytäviä tuotteitakin. Kai tuossa tilanteessa joku korvausvelvollisuus housuunpaskojalla on, vaikka kyseessä onkin sairaudesta johtuva vahinko?
Kai nyt jokainen tajuaa että joku pikkuputiikki on viimeinen paikka josta lähtee vessaa etsimään? Niissä yleensä kassakaappi ja henkilökunnan kaapit samassa tilassa sen vessan kanssa. Ei sinne mitään erillistä tiloja kaikelle mahdu. Sitten se todennäköisesti ainut työntekijä joka on töissä joutuu jättämään muut asiakkaat ja työtehtävät vahtiakseen sitä vessassa olijaa. Saa jo siitä varoituksen kun ei tee työtä johon on palkattu puhumattakaan siitä että päästään jokin sinne takatilaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin menee firmalla jos tärkeitä papereita ja arvoesineitä säilytetään henkilökunnan vessassa :DDD
Mitä kautta luulet että sinne vessaan mennään? Jo sille on erillinen ovi niin ilman että mennään muiden tilojen kautta niin silloin se on asiakaskäytössä.
Vierailija kirjoitti:
Monessa työpaikassa on ihan tavallista, että ainoa(t) vessa(t) on henkilökunnan pukuhuoneen yhteydessä. Niitä kun ei ole alunperinkään suunniteltu yleisövessoiksi. Ainakin itse olen ollut sellaisessa työpaikassa, että pukuhuoneeseen pääsi vain avaimella, mutta kaapeissa ei ollut edes paikkaa lukoille. Niitä kyllä toivottiin, muistan sen. Tai vessaan mennään esim. varaston kautta. Sen mukaan mennään, mitä arkkitehdit tai raksainssit ovat joskus suunnitelleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa työpaikassa on ihan tavallista, että ainoa(t) vessa(t) on henkilökunnan pukuhuoneen yhteydessä. Niitä kun ei ole alunperinkään suunniteltu yleisövessoiksi. Ainakin itse olen ollut sellaisessa työpaikassa, että pukuhuoneeseen pääsi vain avaimella, mutta kaapeissa ei ollut edes paikkaa lukoille. Niitä kyllä toivottiin, muistan sen. Tai vessaan mennään esim. varaston kautta. Sen mukaan mennään, mitä arkkitehdit tai raksainssit ovat joskus suunnitelleet.
Niin ja se vessa oli siis siellä saman lukon takana myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt jokainen tajuaa että joku pikkuputiikki on viimeinen paikka josta lähtee vessaa etsimään? Niissä yleensä kassakaappi ja henkilökunnan kaapit samassa tilassa sen vessan kanssa. Ei sinne mitään erillistä tiloja kaikelle mahdu. Sitten se todennäköisesti ainut työntekijä joka on töissä joutuu jättämään muut asiakkaat ja työtehtävät vahtiakseen sitä vessassa olijaa. Saa jo siitä varoituksen kun ei tee työtä johon on palkattu puhumattakaan siitä että päästään jokin sinne takatilaan.
Olin pienessä liikkeessä töissä. Lapseni tuli käymään siellä koulun jälkeen. Olin hakemassa jotain takahuoneesta ja jätin oven auki samalla ouhuakseni lapselle, tämä seisoi ovella, ei tullu sisään siitä. Asiakas oli tämän nähnyt ja minä sain siitä suullisen varoituksen vaikka se oli joku jonka tunnen ja ei ovelta edennyt pidemmälle. Potkut suoraan jos jonkun tuntemattoman päästää sinne.
Järki kyllä ymmärtää tämän asian, mutta suolisto ei! Kun räpellät vapisevin käsin kolikoita vessan ovella ja tunnet, miten litra limakuraa on tunkemassa ulos... Etsin uusissa paikoissa aina vessaan ja painan sen mieleeni, enkä ilman hyvää syytä poistu kotoa jos vatsa huonona mutta yllättäviä tilanteita tulee silti.
Rauhallinen vatsa saattaa äkkiä riehaantua, vessoissa siivotaan jne jne
Yhdenvertaisuuslaki voi sanoa ihan mitä vain, mutta aikuisen ihmisen on kyettävä ymmärtämään, että mikään määrä hatusta temmattuja lakipykäliä EI anna kellekään oikeutta siirtää omia ongelmiaan sivullisten ihmisten niskoille.
Tässä yhteiskunnassa tuntuu ihan oikeasti joillain ihmisillä elävän ajatus, että kirjoittamalla lakeja voidaan ratkoa kaikki maailman ongelmat. Että kun lakikirjaan on kirjattu joku summittainen, sopivan abstrakti (jotta politiikot voivat tuntea moraalista ylemmyyttä) maininta "yhdenvertaisuudesta", niin jotenkin mystisesti liikkeenharjoittajan toimitiloihin materialisoituu tyhjästä asiakas-WC ja invahissi.
Newsflash: mikään määrä lakipykäliä ei tee tästä maasta aidosti yhdenvertaista, eikä pidäkään tehdä. Ajatteleva ihminen tajuaa välittömästi mitä "aito yhdenvertaisuus" tarkoittaisi. Se ei ole kaunis visio missään muualla kuin mielenterveysongelmaisten politiikkojen juhlapuheissa. Yhdenvertaisuuden tavoittelu muiden arvojen kustannuksella tekee maailmasta sietämättömän paikan elää.
Miksi siellä kaupungilla pitää hengailla ja lorvia jos kakattaa?
Piti siis päästä kertomaan, kuinka ah-olen-niin-erikoinen-kun-oksennan ja sen lisäksi kerjäämään sääliä sytostaateilla.