Onko normaalia, jos 3-kymppisenä ärsyttää se, että nuoruus on ohi?
Onko tämä tavallista? Onko ikäkriisi 3-kymppisillä yleinen juttu?
Kommentit (271)
Mulla ainakin on ikäkriisi. Tuntuu että kaikilla muilla 30v on kokemuksia parisuhteesta tai jopa lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä voi kriiseilläkin. Itse oon nyt vähän yli kolmekymppisenä niin onnellinen elämääni kun vaan voi olla. Lapset on kouluikäsiä, asuntolaina kohta maksettu, mukava vakiduuni.
On aikaa ja mahdollisuuksia harrastaa, matkustella, tehdä mitä haluaa. Ei tarvi miettiä et sitku jotain...niin teen ja meen ja... Se elämä on nyt.
Semmonen nuoruuden epävarmuus on poissa.Kriisittömyys ei siis liity ikääsi- jos jostain syystä sairastuisit niin että pitäisi vaihtaa alaa ja talo paljastuisi homekämpäksi ja omaisuus menisi oikeudenkäynteihin, mies lähtisi jne, saattaisit sitten kriiseillä sitäkin että pitää tämän ikäisenä aloittaa alusta.
Tai ehkäpä se liittyy ihan elämänasenteeseen. Ei kaikki mullakaan oo aina menny kaikki hyvin. Oon sairastunut ja vaihtanut alaa.
Jos mies tosta lähtis niin sitten vaan niin tapahtuu. En mä sano et se helppoa ois, mut kaikesta selviää paitsi omasta kuolemasta.
Minulla ei ole lapsia eikä asuntolainaa, käyn baareissa kerran viikkoon ja seurustelen 20-vuotiaan naisen kanssa. Miksi kokisin, etten olisi nuori? Ei ole elämästä tarvitse väkisin tehdä tylsää ja vaikeaa.
Tietenki on normaalia tuntea, ettet ole nuori.
On. Etenkin jos on ryppynen, harmaa, silmät verestävät ja ovat vajonneet syvälle kalloon, hiukset lähteneet, maksaläikät peittävän kaljun, korvista ja sieraimista kasvaa karvaa.
30-kymppisenä koin että en ollut saavuttanut elämässäni mitäänAHDISTI
Sitten perustin oman yrityksen.
Yrityksellä meni tosi hyvin noin 7 vuotta.
Nyt olen 50 vuotias...pikkuhiljaa täytyy luopua nuoruuden ulkonäöstä, ikärasmi..ym
myös pitäisi etsiä uusi ammatti
AHDISTAA
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia eikä asuntolainaa, käyn baareissa kerran viikkoon ja seurustelen 20-vuotiaan naisen kanssa. Miksi kokisin, etten olisi nuori? Ei ole elämästä tarvitse väkisin tehdä tylsää ja vaikeaa.
eli elämäsi sisältö on KALJA ja PILLU?
Vierailija kirjoitti:
50- vuotiaana alkaa miettiä kuolemaa. 49-vuotiaaksi vielä menettelee.
Mulle on ihan se ja sama jos nyt kuolisin
Olen saanut elää upean ja mielenkiintoisen elämän.
Mummoilu, vagisan ja tena...yöksis
nainen 50v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50- vuotiaana alkaa miettiä kuolemaa. 49-vuotiaaksi vielä menettelee.
Mulle on ihan se ja sama jos nyt kuolisin
Olen saanut elää upean ja mielenkiintoisen elämän.
Mummoilu, vagisan ja tena...yöksis
nainen 50v
entäs PILLU ja KALJA
En tunne ketään nuorta miestä, joka hengaisi tällä palstalla
yöksistä yöks
Vierailija kirjoitti:
Ei ole; olis pitänyt ärsyttää 18-vuotiaana. Sillon alkaa aikuisuus ja nuoruus on auttamattomasti ohitse; on otettava vastuu itsestä ja tulevaisuudestaan.
Kolmekymppisenä voisi ärsyttää alkava keski-ikä.
Mua ärsytti 18-vuotiaana se ettei mulla koskaan ollut nuoruutta. Se vaihe jäi väliin kun piti ottaa vastuuta jo nuorena. Oon nyt kohta kolmekymppinen ja vieläkin on sellainen vajaa ja keskeneräinen olo, aivan kuin jotain tärkeää olisi jäänyt välistä ja piuttumaan elämästä. Sanokaa että olen väärässä, että sitä nuoruutta ei oikeasti tarvii mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tykkään seksistä kovasti ja harrastan mm. oluen valmistusta kavereiden kanssa, joten kyllä noinkin voisi sanoa. Tosin käyttäisin kyllä partitiivimuotoista objektia, sillä sitä sisältöä on kyllä muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Miten olet onnistunut saamaan 20 vuotiaan tyttöystävän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 on se ikä, kun on aika lopettaa hengailu sekä vakiintua ja hankkia lapsia. Siihen asti on tosiaan eletty eräänlaista teini-iän jatketta, mutta silloin on aika sisäistää, että esimerkiksi lasten hankkiminen ei onnistu loputtomiin.
On tutkittu että naiselle parasikä lapsia olisi 21. Silloin nainen on hedelmällisimmillään ja raskauden ommistuminen todennäköisintä. Sen jälkeen hedelmällisyys alkaa laskea kohti nelikymppistä.
T. vahingossa raskaaksi pamahtanut teinariäiti
Oikeastaan minkään ikäisenä ei ole liian myöhäistä tehdä elämänmuutosta, muistakaa se. Ei varsinkaan 30-vuotiaana, eihän silloin ole edes puoliakaan elämästä eletty vielä. Mun kaveri on hyvä esimerkki tällaisesta ihmisestä, joka vaihtoi elämänsä suunnan kokonaan kolmekymppisenä. Nyt 35-vuotiaana yhtäkkiä haki lukemaan psykologiaa ja myös pääsi sisään ja lisäksi aloitti kitaratunnit, vaikka on tähän mennessä tehnyt diplomi-insinöörin hommia eikä ole aiemmin vilkaissutkaan mihinkään soittimeen päin. Erosi myös miesystävästään ja asuu nyt naisen kanssa. (Moikka, jos tunnisit itsesi! Salaa vähän ihailen sinua ja rohkeuttasi.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tykkään seksistä kovasti ja harrastan mm. oluen valmistusta kavereiden kanssa, joten kyllä noinkin voisi sanoa. Tosin käyttäisin kyllä partitiivimuotoista objektia, sillä sitä sisältöä on kyllä muutakin.
mitäs se sisältö on? kerro lisää? LÄTKÄ?
Miksi turhaan kriiseilemaan. Avioliittoon en ole koskaan halunnut, omistusasunto sitoo liikaa yhteen paikkaan, tykkään vaihtaa työpaikkaa aika ajoin ja lapsia en ole koskaan halunnut. Ihan samalaista elämää tämä on kuin kymmenen vuotta sitten. Tai no, toki joka vuosi tulee uusia kivoja asioita ja ihmisiä vastaan ja toisia taas jää matkasta.
N38
On paljon ihmisiä ,jotka vain elävät.
Koulu työ, pennut , parit panokaverit (noin 4-5 kpl)
Sit ollaan vanhoja ja pelätään kuolemaa, vaikka ei oo tehty muuta kuin syöty juotu, paskottu
Oletko sinkku?
Onko sinulla lemmikkejä?
Jos olet kuulunut niihin, joiden mielestä kolmekymppisillä on jo toinen jalka haudassa, on varmasti kriisin paikka huomata itse olevansa kolmekymppinen.