Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy ________________ ? (täytä tuohon itse mitä olet hakemassa muttet ole löytänyt)

Vai löytääkö joku jotain näistä?
20.05.2018 |

Mistä saisi maissiöljyä?

Tarvitsisin leivontaan ja aasialaiseen salaattikastikkeeseen.

Kommentit (948)

Vierailija
801/948 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirsikkajogurttia. Kertokaa joku, mistä Suomesta saisi hyvää kirsikkajogurttia! Tai kirsikkalimua. Tai kirsikkajäätelöä (siis kunnollista). Tai mitä tahansa kirsikan makuista.

Minä taas kaipaisin vesimelonin makuisia tuotteita. Jonkin verran niitä on alkanut näkyä, mutta hyvin vähän edelleen ja ainakin vähemmän kuin kirsikkatuotteita.

Vierailija
802/948 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasialainen viismauste

Etnisistä kaupoista löytyy. Jos liikuskelet Helsingin suunnalla, suosittelen Vii Voania Hakaniemessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/948 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katajanmarjoja

Vierailija
804/948 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chai-tiivistettä chailattea varten. Jos tilaisi netistä niin pitäis odotella kun tarve olisi tietenkin heti.

Vierailija
805/948 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chai-tiivistettä chailattea varten. Jos tilaisi netistä niin pitäis odotella kun tarve olisi tietenkin heti.

Joku Ison Omenan Citymarketin sisällä oleva suklaaerikoispuoti myi jotain todella hyvää chai-tiivistejauhetta aikoinaan, oli pyöreässä purkissa ja sitä sekoitettiin kuumaan veteen. En muista merkkiä, mutta hyvää oli.

Löysin oikein hyvää vihreää Matcha-lattea Espoon Leppävaaran aseman lähellä olevasta Taj Mehal afro-asianmarketista. Taisi olla singaporelainen merkki ja ne on yksittäispakattuja pusseja. Ei maistu ruoholle kuten useimmat noista vihreätee-valmisteista.

Vierailija
806/948 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta nyt ainakin saa kolmea eri makua popparimausteita.

https://kauppa.satatukku.com/tuote/popcorn-mauste-sourcream-onion-120g/

Vierailija
807/948 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airania (Ayran). Ihana raikas turkkilainen juoma, jota saa keskisestä Euroopasta maitohyllystä.

Vierailija
808/948 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Airania (Ayran). Ihana raikas turkkilainen juoma, jota saa keskisestä Euroopasta maitohyllystä.

Itäkeskuksen Alanya-marketista vissiin saa.

Vierailija
809/948 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itäkeskuksen Alanya-marketista vissiin saa.

Ja muistakin Itiksen ja Puhoksen etnomarketeista, myös venäläisestä Kalinkasta.

Vierailija
810/948 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Szechunajin pippuri.

Vierailija
811/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla joku kritisoi tätä tuotteiden haluamista ilmastonmuutosta vasten.

Itse näen asian niin, että vastuullinen ihminen ei määräänsä enempää syö. Kunhan nyt saisi laatua sen vähän, mitä syö, eikä sitä bulkkipaskaa mitä Suomen marketit on pullollaan. Ärsyttää, kun joka paikassa on samat tavarat. Jos itselläni olisi pääomaa pistää elintarvikeliike pystyyn, en todellakaan kelpuuttaisi kauppaani Vaasan ruispaloja, rasvattomia jugurtteja tai broilerinretkua oranssissa marinadissa. Minulla olisi vain sellaisia tuotteita myynnissä, joita on vaikea muualta löytää.

Ei kaikki kaipailut ole mitään vain Tiibetin vuorilta saatavaa uhanalaista kääpää tms. Ihan normituotteita, joita on ollut myynnissä vaikka 80-luvun Suomessa, mutta joita tuntuu olevan mahdotonta nykyään enää valmistaa. Kotimaisia tuotteita. Vaikka niinkuin tuolla toivottiin, siivuttamatonta leipää.

Vois olla kauppasi pian konkurssissa ellei sitten löytyisi huimaa määrää omaa rahaa, jolla kattaa tappiot.

Yleensä kaupoissa myydään sitä, mikä menee. Toki erikoisemmille tuotteille on oma ostajakuntansa ja tarpeet, mutta ei niillä voittoa tehdä, koska moni tässäkin ketjussa mainittu ei ole mitenkään jokapäiväiseen käyttöön juuri kenelläkään.

Vierailija
812/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako mistään tuoretta okraa? Haluaisin pitkästä aikaa tehdä New Orleansin kreoliruokaa.

Tätä kaipaisin myös minä! Veljeni vaimo teki vuosia sitten ihania keittoja, jossa oli okraa. Olen monesti etsiskellyt tätä kasvista, mutta hävinnyt valikoimista?

Vierailija
813/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeriton ja makeuttamaton suklaa leivontaan sopivana isompana levynä

En löydä edes verkkokaupoista..

Kananjalat, tällä kylällä ei kanoja ilmeisesti teurasteta, niin ei saa mistään

Vierailija
814/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katajanmarjoja

Kuivattuja katajanmarjoja löytyy ainakin Santa Maria-merkkisiä ihan perusmarkettien maustehyllyistä.

Minulla on niitä aina; käytän mm. poronkäristyksessä ja karjalanpaistissa.

Vierailija
815/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastettua kania. Keski-Euroopassa yleinen.

Vierailija
816/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greippi. Kyllä, olen tosissani. Verigreippiä löytyy ihan joka kaupasta, mutta tavallista ei ole tarjolla koko aikaa eikä ainakaan joka kaupassa. Olin vuosikymmenten saatossa tottunut siihen, että greippejä on tarjolla kaupassa kuin kaupassa läpi vuoden, mutta nyt viimeisen parin vuoden aikana olen huomannut, ettei näin olekaan. Osaako joku selittää?

Vierailija
817/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Greippi. Kyllä, olen tosissani. Verigreippiä löytyy ihan joka kaupasta, mutta tavallista ei ole tarjolla koko aikaa eikä ainakaan joka kaupassa. Olin vuosikymmenten saatossa tottunut siihen, että greippejä on tarjolla kaupassa kuin kaupassa läpi vuoden, mutta nyt viimeisen parin vuoden aikana olen huomannut, ettei näin olekaan. Osaako joku selittää?

Minulla taas sama ongelma appelsiinien kanssa, pidän ainoastaan veriappelsiineista ja koska niiden sisältämät vitamiinitkin ovat tehokkaampia kuin tavallisen, ei aiheuta refluksioireita kuten tavallinen happamampi, mutta veriappelsiineja ei ole saanut pariin vuoteen juuri mistään!

Vierailija
818/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastettua kania. Keski-Euroopassa yleinen.

Herättää paheksuntaa Suomessa koska täällä ei syödä ns. lemmikkieläimiä.

Samalla lailla kun meidän porojen syönti herättää kovaa paheksuntaa ulkomailla, koska joulupukin kyytiporoja ei saisi syödä.

Vierailija
819/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toodaloo kirjoitti:

Sokeriton ja makeuttamaton suklaa leivontaan sopivana isompana levynä

En löydä edes verkkokaupoista..

Kananjalat, tällä kylällä ei kanoja ilmeisesti teurasteta, niin ei saa mistään

Espoon Leppävaaran aseman radan pohjoispuolen (Gallerian puoli) etnisessä marketissa taisi muuten olla pakastettuna noitakin :)

Vierailija
820/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ siis kanankoipia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi