Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy ________________ ? (täytä tuohon itse mitä olet hakemassa muttet ole löytänyt)
Mistä saisi maissiöljyä?
Tarvitsisin leivontaan ja aasialaiseen salaattikastikkeeseen.
Kommentit (948)
Mäkin kaipaan Coffee Mate creamereita! Olen Behnfordsilta jotain ostanut, mutta lähikaupoista saa vain hasselpähkinä ja vanilja-makuja. Itse kaipaisin muita makuja kuten piparminttua, jotain suklaista ja pumpkin spiceä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaista vaaleanpunaista katkarapusalaattia! Siinä maistuu niin raikkaat katkaravut ettei tosikaan. Suomalaiset vastineet on tunkkaisen näköisiä ja tunkkaisen makuisia.
tosiaan suomalainen versio on nimeltään jäämerensalaatti, ja se maistuu tunkkaiselle eikä ravuille.
ruotsalaisessa maistuu ravut ja ne lisukkeiden maut on puhtaat.
kertokaa jos näette näitä "räksalladeja" jossain suomalaisessa kaupassa;
https://static.mathem.se/shared/images/products/large/07313161420765_c1…
Tuo on todella herkullista! Harmi tosiaan, ettei sitä saa Suomesta.
Tuolla joku kritisoi tätä tuotteiden haluamista ilmastonmuutosta vasten.
Itse näen asian niin, että vastuullinen ihminen ei määräänsä enempää syö. Kunhan nyt saisi laatua sen vähän, mitä syö, eikä sitä bulkkipaskaa mitä Suomen marketit on pullollaan. Ärsyttää, kun joka paikassa on samat tavarat. Jos itselläni olisi pääomaa pistää elintarvikeliike pystyyn, en todellakaan kelpuuttaisi kauppaani Vaasan ruispaloja, rasvattomia jugurtteja tai broilerinretkua oranssissa marinadissa. Minulla olisi vain sellaisia tuotteita myynnissä, joita on vaikea muualta löytää.
Ei kaikki kaipailut ole mitään vain Tiibetin vuorilta saatavaa uhanalaista kääpää tms. Ihan normituotteita, joita on ollut myynnissä vaikka 80-luvun Suomessa, mutta joita tuntuu olevan mahdotonta nykyään enää valmistaa. Kotimaisia tuotteita. Vaikka niinkuin tuolla toivottiin, siivuttamatonta leipää.
Suave-oliiviöljyä. se on täysin mautonta. Suomessa myytävät ovat minun makuuni järkyttävän makuisia. Extra-virgin ja tummassa pullossa.
Vierailija kirjoitti:
Gnoccheja.
Näitä kyllä löytyy isommista kaupoista tuorepastahyllystä. Useinkin tulee ostettua. Iso-Omenan cittarissa oli viime käynnillä kolmen eri valmistajan perunagnoccheja.
Siis nyt vasta luin oikein että ruokakaupoista! Olen aikaisemmin lukenut kokoajan että rautakaupoista ja ihmetellyt mammojen fanaattisuutta rautakauppoja kohtaan kun on useita satoja kommentteja. Nyt vasta klikkasin keskustelun auki.
Vierailija kirjoitti:
Tuoretta duriania.
Ei ikinä! :D Se haisee pierulle ja maistuu sipulille!
Vierailija kirjoitti:
Italialaisia mustia ja valkoisia tryffeleitä lasipurkeissa, liemeen säilöttyjä kokonaisia.
Kun Suomesta ei saa tuoreitakaan.
Hakaniemen hallista saa yleensä syksyisin mustaa, tuoretta tryffeliä :) Käväisepä sieltä katsomassa, sieltä ostettiin omamme.
Vierailija kirjoitti:
Siivuttamatonta Maalahden limppua olen kaivannut. Varmaan lakattu valmistamasta, kun ei missään ole. Vaikka eihän siivutuksen pois jättäminen ole sinänsä valmistamista. Kunpa jonkun erän silloin tällöin jättäisivät siivuttamatta ja möisivät kunnon jöötinä.
Maku kärsii siivuttamisessa, ja leipä kuivuu nopeammin. Olisi kiva itse leikata sitä mukaa kun tarvitsee-
Pyydä kauppiasta tilaamaan , ainakin heidän nettisivuillaan on myös "jöötinä"
Ainakin meidän k kauppa tilaa mulle tiettyä leipää kunhan ilmoitan mille päivälle haluan .
Ei hajuakaan onko tämä jo mainittu. Todennäköisesti on, mutta parapähkinä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus oli Valiolla boysenmarjajogurttia. Ei ole enää vuosiin näkynyt.
Mikähän boysenmarjabuumi silloin joskus 80- ja 90-lukujen vaihteessa oli, kun meidänkin käpykylän ainoasta leipomosta sai aina, ihan joka ikinen arkipäivä, vastaleivottuja lehteviä boysenmarjaviinereitä.
Nyt on boysenmarjat kadonneet historian hämärään. On vain gojia ja tyrniä ja chiaa ja sen sellaista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä minipizzoja tai slizepizzoja pakasteesta. Normipizza on yhdelle liian iso ja ne muutamat minit mitä saa on aina jotain pepperoni ja kinkku moskaa. Missä vege, kala tai mozzarella minipizzat?
Joskus olen yrittänyt halkaista normikokoista pizzaa jäisenä, mutta on se hankalaa. Toinen vaihtoehto olisi ostaa esim valmiiksi puolitettuja isompia pizzoja. Voisi säästää toisen puolen.Lähikaupassani lähes kaikki leikkeleetkin ovat kinkkua, samoin valmisvoileivät. En syö kinkkua. Reissumies valmisleipä voisi toimia myös kalkkuna-muna-juusto -vaihtoehdolla mutta säästyypä rahat kun jää moni tuote kauppaan.
Täällä Lapissa kasvisvalmisruokahyllyyn laitetaan kaikki "vähemmän" lihat. Kasvisruokiin lasketaan mm. kana-chili-eines.
Yhtään kasvispanineita ei ole, vaan jokaisen väliin on tungettu jotain raatoa. Ainoa valmiskasvissalaatti (saatavilla satunnaisesti) on fetasalaatti, mutta pääosin kasvissalaatteina toimivat kevyemmän lihan salaatit, esim. kana-taco ja kana-papusalaatti.
Falafeleista ikinä kuultukaan. Tai jos onkin, niitä ei tilata. Edes kokeeksi.
Pinaattikiinankaalia kaipasin, kun rakentelin maailman parasta ramenia. Vaan eipä löytynyt. Onko oikeasti jotenkin erikoinen tuote?
Custard, totuin Australiassa tuoreiden hedelmäpalojen lisukkeeksi.
Kuitenkin sitä nauttiessa tuli aina mieleen Suomen armeijan jarru:)
Vierailija kirjoitti:
Pinaattikiinankaalia kaipasin, kun rakentelin maailman parasta ramenia. Vaan eipä löytynyt. Onko oikeasti jotenkin erikoinen tuote?
Tuota tuli kans paljon käytettyä Australiassa, eli bok choy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota tuli kans paljon käytettyä Australiassa, eli bok choy
Kyllähän marketeissa tuota on monesti ollut, mutta nimellä PAKSOI.
Ennen sen folion ja paperikääreen lisäksi suklaalevyn alla oli pahvi. Otettiin ne lapsena aina talteen ja niistä askarreltiin. Joskus foliokin silitettiin sormella ja otettiin talteen askartelumateriaaliksi.