Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy ________________ ? (täytä tuohon itse mitä olet hakemassa muttet ole löytänyt)

Vai löytääkö joku jotain näistä?
20.05.2018 |

Mistä saisi maissiöljyä?

Tarvitsisin leivontaan ja aasialaiseen salaattikastikkeeseen.

Kommentit (948)

Vierailija
821/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollista leipää.

Lidlin paistopisteessä oli, mutta sekin lopetettiin.

Vierailija
822/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maustamatonta jogurttia, joka ei ole rasvatonta eikä hylaa tai laktoositonta. Ei löydy Suomesta. Muista maailman maista kyllä.

Miksi pitää olla laktoosia. Lindahlsilla on maustamatonta suht rasvaista maustamatonta turkkilaista jogurttia niin laktoosittomana kuin tavallisena. Myös muita turkkilaisia /kreikkalaisia jogurtteja löytyy valiolta, arlalta , Lidlistä.

Just toi asenne Suomessa elintarviketeollisuudellakin on. Miksi pitää olla laktoosia. No siksi, kun maitotuotteissa laktoosia on luonnostaan. Haluaisin tuotteeni mahdollisimman vähän prosessoituna. Prosessointi nostaa aina hintaa, joten luulisi laktoosillisen olevan halvempaa, mutta vielä mitä. Sitä ei saa enää ollenkaan!

Asia on niin, että maitotuotteiden maku kärsii laktoosin poistoprosessissa, koskee ihan kaikkia tuotteita fetajuustosta creme fraicheen ja tuorejuustoon. Ja Valio on tehnyt kaikesta laktoositonta Eilaa 🤤.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustonmakuisia nuudeleita. Greippimehua, jossa pelkkää greippiä eikä makeutusaineita.

Vierailija
824/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Airania (Ayran). Ihana raikas turkkilainen juoma, jota saa keskisestä Euroopasta maitohyllystä.

Huoh. Laitapa tehosekoittimeen jugurttia, vettä ja suolaa. Sekoita. Voilà! Siinä sulle ayrania.

Vierailija
825/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Szechunajin pippuri.

Oletko jo kysynyt aasialaiskaupoista?

Vierailija
826/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako mistään tuoretta okraa? Haluaisin pitkästä aikaa tehdä New Orleansin kreoliruokaa.

Tätä kaipaisin myös minä! Veljeni vaimo teki vuosia sitten ihania keittoja, jossa oli okraa. Olen monesti etsiskellyt tätä kasvista, mutta hävinnyt valikoimista?

Etnokaupoissa olen nähnyt sekä tuoreena että pakastettuna. Myös kauppahalleista voi kysyä.

Vierailija
827/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Greippi. Kyllä, olen tosissani. Verigreippiä löytyy ihan joka kaupasta, mutta tavallista ei ole tarjolla koko aikaa eikä ainakaan joka kaupassa. Olin vuosikymmenten saatossa tottunut siihen, että greippejä on tarjolla kaupassa kuin kaupassa läpi vuoden, mutta nyt viimeisen parin vuoden aikana olen huomannut, ettei näin olekaan. Osaako joku selittää?

Minulla taas sama ongelma appelsiinien kanssa, pidän ainoastaan veriappelsiineista ja koska niiden sisältämät vitamiinitkin ovat tehokkaampia kuin tavallisen, ei aiheuta refluksioireita kuten tavallinen happamampi, mutta veriappelsiineja ei ole saanut pariin vuoteen juuri mistään!

Täysiveriappelsiineja tuodaan Suomeen enimmäkseen vain Sisiliasta, joten niitä saa vain kevättalvella kun on satokausi. Lajike on Tarocco, sen parempaa ei ole. Kysele omasta kaupastasi uuden vuoden puolella. 

Vierailija
828/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airania (Ayran). Ihana raikas turkkilainen juoma, jota saa keskisestä Euroopasta maitohyllystä.

Huoh. Laitapa tehosekoittimeen jugurttia, vettä ja suolaa. Sekoita. Voilà! Siinä sulle ayrania.

Eikä tuota tartte edes laittaa tehosekoittimeen, vaan lasissa pystyy sekoittaa jääkaappikylmää turkkilaista jogurttia, kylmää vettä ja suolaa :) Joissakin lähi-idän maissa siihen lisätään myös muutama silputtu mintun lehti.

Vierailija
829/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Szechunajin pippuri.

Eikö Sambal Oelek ole juuri tuota samaista setsuaninchilipippuria?

SItä löytyy varmaan lähes joka kaupasta.

Vierailija
830/948 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Szechunajin pippuri.

Eikö Sambal Oelek ole juuri tuota samaista setsuaninchilipippuria?

SItä löytyy varmaan lähes joka kaupasta.

Sichuaninpippuri ja chili ovat täysin eri asia ja eri kasvi. Mitähän oikein ajattelet?

Vierailija
831/948 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellerin siemeniä en ole onnistunut löytämään, mutta Urjalan Makeistukusta olen tilannut sellerisuolaa

Vierailija
832/948 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUOMALAISTA RETIISIÄ SAA HYVIN HYVIN HARVOIN.

Olisin valmis maksamaan extraa kotimaisesta retiisistä!

Vierailija
833/948 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiranlihaa, on tosi hyvää

Vierailija
834/948 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattimarmeladia

Vierailija
835/948 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marmitea!

Vierailija
836/948 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kaikki Tupla+ proteiinipatukat ovat hävinneet? Ei S- taikka K-marketissa missään.

Vierailija
837/948 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koshersuolaa?

Vierailija
838/948 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TURKINPIPPURIROUHETTA

Vierailija
839/948 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SUOMALAISTA RETIISIÄ SAA HYVIN HYVIN HARVOIN.

Olisin valmis maksamaan extraa kotimaisesta retiisistä!

Torilta saa!

Itse ostaisin mielelläni jääpaloja, mutta niitä on harvassa kaupassa

Vierailija
840/948 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkinpippurimunkkeja, mutta pienemmän määrällä täytettä, parasta on kuorrutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme