Vanhukset maksavat siivouksesta
Kommentit (13)
Se on yhdelle vakkarille sydämen asia. Myt voi tässä ihmetellä sitä asiaa.
92 vuotiaalla äidilläni käy siivooja kerran kuussa. Väliajat hän pystyy pitämään asunnon siistinä.. Erittäin ystävällinen ja reipas ihminen. Ateriapalvelu tuo ruokaa kolme kertaa viikossa. Välillä hän kokkaa itse. Hyvä järjestely.
Aina moni työikäinenkin maksaa viikkosiivouksesta.
Tätini pärjäsi itsekseen myös. Kerran kuussa kävuöi siivooja ja ikkunat tietysti pesetti. Kävi kaupassa, laittoi ruokansa. Äkkikuolema suihkuun vieraita odottaessa.
Vierailija kirjoitti:
Tätini pärjäsi itsekseen myös. Kerran kuussa kävuöi siivooja ja ikkunat tietysti pesetti. Kävi kaupassa, laittoi ruokansa. Äkkikuolema suihkuun vieraita odottaessa.
Niin ikä jäi. 93-vuotiaaksi
89-vuotiaalla äidilläni käy siivooja kahden viikon välein. Siskoni maksaa ja ottaa kotitalousvähennyksen.
Vanhis tai sairas voi saada siivouksen ilman alvia. Hyvin pienellä eläkjeellä olevat saada hva:lta siivoussetelin
Vierailija kirjoitti:
89-vuotiaalla äidilläni käy siivooja kahden viikon välein. Siskoni maksaa ja ottaa kotitalousvähennyksen.
Tämä on hyvä muistaa, on tosiaan mahdollista saada kotitalousvähennys kun osta palvelun omille vanhemmille. Kannattaa erityisesti, jos vanhuksella ei ole paljon verotettavia tuloja.
Olen itse käynyt siivoamassa isoja ok taloja ja kerrostalo asuntoja työssäkäyvillä ja eläkeläisillä, hyvin oli järjestetty aikataulu. Palkka oli pieni.
Omaiset voisivat rohkaista niitä vanhuksia, joilla on rahaa ostamaan palveluita. Heidän eläkkeensä on tarkoitettu elämiseen, eikä säästettäväksi lapsille. Ei ihan kaikkeen yhteiskunnan rahatkaan riitä, varsinkin kun eläkeläisiä on kohta 2 miljoonaa.
Mitä keskustelevaa siinä on? Näin on ollut maailman sivun. Vanhukset maksavat myös kotihoidossa, jokaisesta palvelusta ja käynnistä
Joku ateriapalvelu 14-16€/ateria
Lääkkeiden jako 38€/kerta
Kylvetys 50€/kerta
Siivous 45-60€/h
Jne.
Jollekin eläkeläisten kadehtijalle näkyy tuottavan keskusteluissa suurta iloa palvelujen maksullisuus.
Niin?