Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy ________________ ? (täytä tuohon itse mitä olet hakemassa muttet ole löytänyt)

Vai löytääkö joku jotain näistä?
20.05.2018 |

Mistä saisi maissiöljyä?

Tarvitsisin leivontaan ja aasialaiseen salaattikastikkeeseen.

Kommentit (948)

Vierailija
601/948 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kimchiä olisi kiva maistaa, mutta en tiedä mistä sitä saa.

Jos oot Helsingissä päin niin kotitekoista kimchiä saa ainakin Sörkässä muutamasta pikkukioskista, muistaakseni ei edes kovin kallista. Ikkunassa yleensä joku kyltti missä lukee onko saatavilla vai ei niin ei tarvi sisälle asti ees mennä kyselemään.

Sit ihan säilyketölkkejä on aasialaisissa marketeissa ja isommissa K-kaupoissa. Ja jotkut lähikaupathan nykyään ottaa toiveita vastaan.

Vierailija
602/948 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai löytääkö joku jotain näistä? kirjoitti:

Mistä saisi maissiöljyä?

Tarvitsisin leivontaan ja aasialaiseen salaattikastikkeeseen.

Etnisistä kaupoista saa maissiöljyä.

Mistä saisi granaattiomenasiirappia?

Granaattiomenasiirappia on myös etnisissä kaupoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/948 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on aina näitä.

Vierailija
604/948 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä on aina näitä.

Siis stroopwafeleita

Vierailija
605/948 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riisiviinietikkaa ei ollut ainakaan Prismassa.

Riisiviinietikat löytyy yleensä muista etikoista erillään sushitarvikkeiden luota.

Itse kaipailen tipo00-jauhoja (erityisen hienoksi jauhettua vehnää), tulee hyvä pizzataikina.

00-jauhoja löytyy Herkusta ja Kupittaan cm.

Vierailija
606/948 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muskottikukka- maustetta.

Saksasta sain.

Vierailija
607/948 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reese's :(

Jep, k-kaupoissa ja Lidlissä oon nähnyt näitä usein myös.

Vierailija
608/948 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoretta jäniksen ja hevosen lihaa.

Kauppahalleissa, Stockan herkun tiskillä ja joskus CM olen nähnyt.

Vierailija
609/948 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä minipizzoja tai slizepizzoja pakasteesta. Normipizza on yhdelle liian iso ja ne muutamat minit mitä saa on aina jotain pepperoni ja kinkku moskaa. Missä vege, kala tai mozzarella minipizzat?

Joskus olen yrittänyt halkaista normikokoista pizzaa jäisenä, mutta on se hankalaa. Toinen vaihtoehto olisi ostaa esim valmiiksi puolitettuja isompia pizzoja. Voisi säästää toisen puolen.

Teen itse mutta oikaisen vähän, eli ostan sellaisen pizzasetin jossa pizzataikina on sellaisessa tuubissa ja siinä on tomaattikastike päällä. Sellainen pitkän mallinen vihertävä paketti eines/kylmähyllyssä. Laitat täytteeksi mitä haluat ja paistat noin 15 min. Säilyy oikein hyvin vielä seuraavaan päivään.

Toinen ja omaan makuuni parempi vaihtoehto on tehdä lämpimiä leipiä. Pakkasessa voi pitää mieleisiään leipiä näitä varten aina valmiina. Itse tykkään esim. Kaura-Reissumiehestä. Muutamat täytteet päälle ja uuniin.

Vierailija
610/948 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistaasijäätelö.

Pirkalla on pieni purkki.

Turussa on ihana jäätelökauppa Nuvole, josta saa ostaa styroksirasioihin jädeä mukaan. Pistaasi on taivaallista!

Vierailija
611/948 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä minipizzoja tai slizepizzoja pakasteesta. Normipizza on yhdelle liian iso ja ne muutamat minit mitä saa on aina jotain pepperoni ja kinkku moskaa. Missä vege, kala tai mozzarella minipizzat?

Joskus olen yrittänyt halkaista normikokoista pizzaa jäisenä, mutta on se hankalaa. Toinen vaihtoehto olisi ostaa esim valmiiksi puolitettuja isompia pizzoja. Voisi säästää toisen puolen.

Mitäh? :D Olen todella pienikokoinen ja -ruokainen nainen, mutta en ole kyllä koskaan pitänyt pakastepizzaa liian isona O_o Joskus saattaa jäädä yksi pala mutta senhän voi laittaa jääkaappiin ja syödä vaikka illalla tai seuraavana aamuna, eli missä ongelma.

Vierailija
612/948 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kimchiä saa purkissa etnisistä kaupoista ja cittarista ainakin, plus todella helppo tehdä itse, katso vaikka resepti.

Vierailija
613/948 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää baklavaa. On maailman paras leivonnainen nimittäin.

Vierailija
614/948 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennmuista mainittiinko aiemmin, mutta valmiita prawn crackersejä. Löysin netistä yhden aasialaisen kaupan Espoosta mutta matka olisi ns.maakuntavierailun pituinen. Useissa lähellä olevissa aasialaisissa myydään niitä itse öljyssä paistettavia, mutta en oikein uskalla ruveta kuuman öljyn kanssa räpläämään.

Laitat ne reunulliselle lautaselle, tilkka öljyä niin että lautasen pohjalla ei ole kuivia kohtia ja lautanen mikroon. Tadaa! Mun mielestä jopa helpommat kuin popparit.

Kiitos vinkistä!

Juuri olen lähdössä Lontooseen, mutta hassuksihan ne tullissa mua ajattelee jos puoli laukkua on täynnä katkarapusipsejä :D

Vierailija
615/948 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvijäätelöä olen kaivannut- <3 Ingmannilla oli joskus litran paketti mutta se lopetettiin vuosia sitten.

Tsekkaan kaupoissa aina pakastealtaat mutten ole onnistunut löytämään minkään tuotemerkin kahvijäätelöä. Ravintoloista sitä joskus saa jälkkäriksi.

Vierailija
616/948 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaisia ruskeita papuja mausteliemessä, en ymmärrä, miksi niitä ei myydä Suomessa.

Vierailija
617/948 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lintsukka kirjoitti:

Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy hiilihapotettuja makuvesiä?

Ulkomailla niitä myydään paljon enemmän eikä suomalaiset kurkku-minttuvedet paljon kiinnosta. Tarkoitan nimenomaan maustettuja eli esimerkiksi marjojen makuisia kuplavesiä. Britanniassa myydään esimerkiksi Tesco Sparkling Wateria..

Eroaako nää jotenkin niistä maustetuista hiilihapotetuista vesistä mitä myydään joka kaupassa?

Ja joihin on lisätty iso määrä hedelmäsokeria, ettei vain olisi terveellistä. Kyllä, lisätty hedelmäsokeri on epäterveellistä - paitsi suoraan hedelmästä syötynä.

Vaikea käsittää, että joku tarvitsee minttu-kurkkuveteenkin vielä sokeria. Miksi!

Vierailija
618/948 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oot Helsingissä päin niin kotitekoista kimchiä saa ainakin Sörkässä muutamasta pikkukioskista, muistaakseni ei edes kovin kallista. Ikkunassa yleensä joku kyltti missä lukee onko saatavilla vai ei niin ei tarvi sisälle asti ees mennä kyselemään.

Sit ihan säilyketölkkejä on aasialaisissa marketeissa ja isommissa K-kaupoissa. Ja jotkut lähikaupathan nykyään ottaa toiveita vastaan.

Rasilaisen kimchiä myydään hapankaalihyllyssä perusmarketeissa. On hyvää. Myös etnisistä kaupoista saa.

Vierailija
619/948 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvijäätelöä olen kaivannut- <3 Ingmannilla oli joskus litran paketti mutta se lopetettiin vuosia sitten.

Tsekkaan kaupoissa aina pakastealtaat mutten ole onnistunut löytämään minkään tuotemerkin kahvijäätelöä. Ravintoloista sitä joskus saa jälkkäriksi.

Itsellä on tapana kaataa kylmät ylijääneet kahvit vaniljajäätelön päälle. Toimii.

Vierailija
620/948 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaista tuoreleipävalikoimaa. Sen sata lajia, luomua, täysjyvää, perunajugurttileipää, kunnon bretzeleitä jnejnejne...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi