Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy ________________ ? (täytä tuohon itse mitä olet hakemassa muttet ole löytänyt)
Mistä saisi maissiöljyä?
Tarvitsisin leivontaan ja aasialaiseen salaattikastikkeeseen.
Kommentit (948)
Tuoreita tryffeleitä tai ees tryffelivoita ei löydy mistään.
Vierailija kirjoitti:
Kuivattua ruohosipulia luomuna. En ole vielä missään nähnyt.
Ruohonjuuresta löytyy.
Joku kaipaili maustettua pikakahvia, niitä löytyy ainakin Koivukylän Cittarista. Makuja taisi olla vanilja, hasselpähkinä, chai ja jotain muuta.
V. 2011 käytiin Baselissa Sveitsissä ja siinä paikallisessa suht pienessä marketissa oli einesruoka, johon en ole Suomessa tähän mennessä törmännyt: hapankaali-kinkkusuikalesekoitus.
Miksi pitäis olla VALION kondensoitua maitoa??? Paremmat lehmät, lypsäjät, navetat, tukijaiset???
Vierailija kirjoitti:
Ruismarjapuuroa ei oo enää. Harmittaa kun se oli mun lemppari ja en oikein itse osaa tehdä, tuli aina mumma mieleen kun söin sitä einesruismarjapuuroa. <3
Lempilohturuokaani! Kannattaa kokeilla tehdä itse. Karkeita ruisjauhoja kun muistaa käyttää tavallisten sijaan (ohjeessa ei tätä erikseen mainittu, piti sitten kokeilla tavallisilla) niin hyvä tulee.
Paras kokeilemani löytyy googlehaulla kotikokki ruispuolukkapuuro ja näkyy olevan kolmantena tuloksissa, se jonka valmistusajaksi on merkattu esikatselussa 6 h.
Kunnon pastramia ei saa mistään. Siis sellaista kokonaista härän rintapalaa, joka on ensin liotettu suolaliemessä 4 viikkoa ja sitten savustettu 2 päivää.
Stockalla on jotain saksalaista valmiiksi viipaloituna (n. €40/kg), mutta se ei ole läheskään samaa mitä New Yorkissa myydään.
Tästä on siis kyse:
Vierailija kirjoitti:
Reese's :(
Onhan noita K-ryhmän kaupoissa.
Kimchiä olisi kiva maistaa, mutta en tiedä mistä sitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Kimchiä olisi kiva maistaa, mutta en tiedä mistä sitä saa.
Citymarketista.
Vierailija kirjoitti:
Ruismarjapuuroa ei oo enää. Harmittaa kun se oli mun lemppari ja en oikein itse osaa tehdä, tuli aina mumma mieleen kun söin sitä einesruismarjapuuroa. <3
Pirkalla on luomu ruisvispipuuro. Marjoina käytetty puolukkaa ja mustaviinimarjaa, mehuina.
Mistä löytää hyvänmakuisia gluteenittomia ruokia?
Suurin osa maistuu parhaimmillaankin pahville.
Ainoastaan S-ryhmän maahantuomat tescon tuotteet maistuvat hvyällä. Olisi kiva saada muihinkin kauppoihin sellaisia ruokia joita saattaa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dracula salmiakkia!
Löytyy ainakin Keskon kaupoista.
Mistä päin suomea? Espoossa ei ole näkynyt.
Viimeksi ostin sitä Helsingistä Konalan Ristikon K-Supermarketista.
t. espoolainen myös
En lähde julkisilla sinne asti namin takia.
Kahvinappeja De Longhi keittimeeni. Tilaan niitä netistä ja tuon lomamatkalta.
Vierailija kirjoitti:
Ennmuista mainittiinko aiemmin, mutta valmiita prawn crackersejä. Löysin netistä yhden aasialaisen kaupan Espoosta mutta matka olisi ns.maakuntavierailun pituinen. Useissa lähellä olevissa aasialaisissa myydään niitä itse öljyssä paistettavia, mutta en oikein uskalla ruveta kuuman öljyn kanssa räpläämään.
Tampereelta löytyy Tullintorin East Asia Martista.
Vierailija kirjoitti:
Oliiviöljyyn tehtyjä voileipäkeksejä ilman lisäaineita ei saa tavallisista kaupoista enkä viitsi aina lähteä Stockan herkkuun hakemaan. Näitä saa esim. Tallinnasta ihan tavallisista ruokamarketeista. Suomessa on vain epäterveellistä rypsi- tai auringonkukkaöljyyn tehtyä bulkkitavaraa.
Ylipäänsä Suomessa on todella huonot valikoimat leipomotuotteita, joissa on rasvana vain oliiviöljy tai voi. Teollisia roskaöljyjä tungetaan joka paikkaan.
Täysin samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Boursin juustoa
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/boursin-tuorejuusto-150g-valkosip-y…
Ihan K-marketista (varmaan isoimmista) näyttäisi löytyvän.
Risifruttin suklaamanna. Poistettiin kaupoista koska siinä käytettiin kananmunaa mutta tuoteselosteessa ei lukenut että sisältää kananmunaa. En ymmärrä miksei pakkausta voinut päivittää ja pistää takaisin kaupanhyllyille?
90-luvun lasipullotetut limut. Muistaako joku sen sinisen?
Vierailija kirjoitti:
Ennmuista mainittiinko aiemmin, mutta valmiita prawn crackersejä. Löysin netistä yhden aasialaisen kaupan Espoosta mutta matka olisi ns.maakuntavierailun pituinen. Useissa lähellä olevissa aasialaisissa myydään niitä itse öljyssä paistettavia, mutta en oikein uskalla ruveta kuuman öljyn kanssa räpläämään.
Laitat ne reunulliselle lautaselle, tilkka öljyä niin että lautasen pohjalla ei ole kuivia kohtia ja lautanen mikroon. Tadaa! Mun mielestä jopa helpommat kuin popparit.
Tuoretta mustekalaa.