Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy ________________ ? (täytä tuohon itse mitä olet hakemassa muttet ole löytänyt)
Mistä saisi maissiöljyä?
Tarvitsisin leivontaan ja aasialaiseen salaattikastikkeeseen.
Kommentit (948)
Vierailija kirjoitti:
Setsuaninpippuria.
Marmiteä.
Maustettuja pikakahveja.
Marmitea löytyy ainakin Punnitse ja säästä -kaupoista. Irn Bru -limonadi on sen sijaan kadonnut ainakin lähimmän Punnitse ja säästän valikoimista, onkohan saatavilla vielä muissa kaupoissa?
Itse kaipaan Italiasta fette biscottatea - sitä voisi kuvailla lähinnä kuivatuksi paahtoleiväksi, hapankorppujen ja näkkileivän tyylistä kauan kaapissa säilyvää leipää. Kinder Colazione più -välipalapatukat ja muut vastaavat, olisivat reissussa vaihtelua myslipatukoille ja välipalakekseille. Vihannesosastolta kaipaan ennen kaikkea cicoriaa (salaattisikuri?), Suomessa ei taideta sitä kasvattaa eikä tuoda ulkomailta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy villisian ulkofilettä?
Se ei ainakaan ole mitään tehokasvatettua lihaa ja koska villisikoja on riesaksi asti mutta missä lihat?
Ne on metsästäjillä, jotka vievät ne koteihinsa. Jos niitä alkaa myymään muille ihmisille, niin heti on viranomaiset niskassa, jotka toimivat lakipykälien takia hankaloittamassa myyntiä, jotta suurille K & S ketjuille ei koidu haittaa. Luuletteko että joku taho tässä maailmassa myy ruokaa edistääkseen hyvinvointia? Sitäpaitsi villisika on punaista lihaa ja se elukka syö myös raatoja ja ulosteita.
Jaa, kyllä meidän cittarissa on esim paikallista hirveä silloin kuin sitä on saatavilla, ei ole tulleet poliisit vielä ovelle😄
Hirvi ei levitäkään sikaruttoa eikä siitä ole vaaraa saada trikiinitartuntaa.
Edullisia valmiiksi pilkottuja salaatteja, vihanneksia, juureksia ja hedelmiä. Briteissä voi ostaa ruokakaupasta evääksi esim. ison pussillisen porkkanatikkuja 50p, Suomessa lävin vastaava on pikkupussi babyporkkanoita 1,30€. Pieni lapselle sopiva eväspussi valmiiksi pilkottuja hedelmiä 25p ja näitä on iso valikoima erilaisia, Suomessa lähin vastaava on joku yksi hedelmäsalaattipikari vähintään 3€. Briteissä on siis tehty terveellisten välipalojen syöminen helpoksi ja halvaksi, täällä saa maksaa paljon enemmän eikä juuri mitään käteviä valmiita pakkauksia ole.
- Hurlumhej karkkipussit
- Ihanaa uuniomenajugurtti
- Fazer rusinapähkinäsuklaa
- Entisenlaiset Väiski vaahtokarkit
- Kettle cheddar & red pepper sipsit
Kaikki parhaat häviää ja moskaa laareittain tilalla :/
Munavoita napeissa tai ylipäänsä valmiina jossain pikkupakkauksessa. Karjalanpiirakoita kyllä myydään joka kaupassa yksittäin, 6kpl pakkauksissa tai jopa juuri paistettuina, mutta valmista munavoita ei saa mistään. Häpeällistä.
Vierailija kirjoitti:
A2-maitoa, tai ylipäänsä ulkolaista lehmänmaitoa.
Kombuchaa ja aitoa kefiiriä lisäksi yritän välillä bongailla, mutta ei ole vielä löytynyt., siis marketeista. Joissain kahviloissa ja terveyskaupoissa ok.
Kunnollista kefiiriä minäkin kaipaisin. Viiliä teen itse, mutta kefiirin teko ei onnistua. Valion "kefiiri" on omituista lirua eikä juuri piimästä eroa.
Punakuorista pallojuustoa ei enää löydy, ei edes sitä ällöttövänkeltaista ulkomaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmää ykkösolutta. Kylmää nollaolutta. Mikä näissä on kun ovat järjestään syrjässä piilossa ja lämpimässä?
Kaupasta kun kysyy juomien kylmäkaappiin sijoittelulogiikkaa, kauppa menee juomayhtiöiden taakse piiloon. Kuulemma juomavalmistajat määräävät, mitä juomia kylmään laitetaan. Niinpä siellä on puolen litran oluet ja lonkerot.
Tää oli mulle muuten tosi pettymys tässä alkoholilakiuudistuksessa! Olin ajatellut, että voisin ostaa kylmän tavallisenkokoisen Original-lonkeron nyt melkein mistä vain kesällä ja nauttia sen jossain kauniissa paikassa kesäiltana (harrastan esim. pyörälomailua). Mutta vain puolen litran lonkeroita oli myynnissä, siinä on jo vähän turhan paljon alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea erikoisempaakin saa ainakin Helsingistä, kun viitsii nähdä vaivaa ja googlata.
Ihan oikeaa viiniä ei ole vielä näköpiirissä... Naurettavaa hurskastelua.
Esim. Oulusta Helsinkiin on aika pitkä matka ruokaostoksille.
Ei ole elintarvike, mutta koska suomessa myydään kangasvärejä ruokakaupoissa, niin Rit- kangasvärejä kaipailen.
Vierailija kirjoitti:
Munavoita napeissa tai ylipäänsä valmiina jossain pikkupakkauksessa. Karjalanpiirakoita kyllä myydään joka kaupassa yksittäin, 6kpl pakkauksissa tai jopa juuri paistettuina, mutta valmista munavoita ei saa mistään. Häpeällistä.
Kyllä löytyy https://munax.fi/munavoi
Olen itse nähnyt S-marketissa.
Eri makuisia (esim. poron, lohen ja savukinkun makuista) sulatejuustoja tuubissa. Ruotsissa näitä isoja tuubeja myynnissä parillakin eri merkillä, mutta Suomessa ei löydy suuresta marketista kuin max. jotain yhtä makua pikkupikku tuubissa🤔
Ennmuista mainittiinko aiemmin, mutta valmiita prawn crackersejä. Löysin netistä yhden aasialaisen kaupan Espoosta mutta matka olisi ns.maakuntavierailun pituinen. Useissa lähellä olevissa aasialaisissa myydään niitä itse öljyssä paistettavia, mutta en oikein uskalla ruveta kuuman öljyn kanssa räpläämään.
Vierailija kirjoitti:
Vaniljatahna tai -uute
Uutetta löytyy esim hyvinvarustetuista citymarketeista. Tahnaa en ole nähnyt, mutta google tiesi senkin kuuluvan k kauppojen valikoimiin.
Riikinkukon helttoja säilöttynä etikkaan. Hyviä salaatissa.