Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä mitä tehdä

Vierailija
06.05.2025 |

Oon syksyllä 35 ja kaikki elämässä auki.. menneisyyden tekemiset sekä niistä syntyneet velat vaikuttaa paljon eikä ole kovinkaan paljon mahdollisuuksia mihinkään.. itselleni soveltuvaa kuntouttavaa työtoimintaa ei liiemmin ole tarjolla.. palkkatukityö rahoitus tällä vuodelta on loppu.. en tiedä pitäiskö hakea opiskelemaan mutta sekin on taloudellinen kynnys.. pienempi kuin työttömyys raha ei houkuta eikä se olis oikein mahdollistakaan selvitä tätä pienemmällä summalla.. tiedän että työmarkkinatuella voi opiskella jos työkkäri on suopea.. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se opiskelu olisi paras mahdollisuus työllistyä jatkossa, niin kyllä kannustaisin vaan opiskelemaan, vaikka opiskeluaika köyhää onkin.

Vierailija
2/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu voi olla se tie, johon nyt kannattaa mennä. Joku helposti työllistyvä ala. Älä jää junnaa paikoilleen, heräät joku päivä ajatellen, ettet ole saanut mitään uutta ponnisteltavaa. Ajatus on masentava. Aika kuluu nopsaan. Jos olisin sun ikäinen, harkitsisin vakavasti vaikka matkaoppaan työtä, muuttoa ulkomaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat entistä elämää. 

Vierailija
4/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä ollessakin voi pyrkiä pitämään itsensä työkykyisenä. Henkistä ja fyysistä treeniä sopivasti, luet, seuraat maailmaa.Tärkeintä ettei ala ryyppäämään ja mässäilemään, vaan säilytät itsekunnioituksesi vaikka juuri nyt ei ole mitään. Keksi jotain rutiineja, yhdistystoimintaa. Kirjaston ilmoitustaulu, Irl netin lisäksi. Paitsi mikä estää opiskelemasta myös netin kautta. Lataa nyt vaikka duolingo ensin ja opiskele joku kieli.

Joskus asioilla on tapana järjestyä, stressaamisesta huolimatta. 

Vierailija
5/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se opiskelu olisi paras mahdollisuus työllistyä jatkossa, niin kyllä kannustaisin vaan opiskelemaan, vaikka opiskeluaika köyhää onkin.

Ei mulla ole mahdollisuutta saada opintolainaa,  opintotuen määrä on niin naurettava ettei sillä tee mtn.. nyt kun tää opiskelijoiden asumistuki heikkenee syksyllä ei mtn mahdollisuuksia taloudellisesti selvitä. Eikä se opiskelukaan  ole mikään tae työllistymisestä .nää ajat mitä on , työkokemuksen omaavia henkilöitä joilla on koulutus on ihan helvetisti hakemassa duuneja eikä nekään työllisty koska niitä töitä ei yksinkertaisesti ole. Ja jos ikinä päätyisin työelämään ei ne velat silloinkaan lyhenisi.. niitä on kertynyt sen verran. Tää on helvetin turhaa kaikki. Ja ennenkö kukaan sanoo ilman rikosvelkaakaan velkajärjestelyyn pääsy ei ole mikään automaatio. 

Vierailija
6/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu voi olla se tie, johon nyt kannattaa mennä. Joku helposti työllistyvä ala. Älä jää junnaa paikoilleen, heräät joku päivä ajatellen, ettet ole saanut mitään uutta ponnisteltavaa. Ajatus on masentava. Aika kuluu nopsaan. Jos olisin sun ikäinen, harkitsisin vakavasti vaikka matkaoppaan työtä, muuttoa ulkomaille.

Mä en osaa mitään kieltä!! Mä olen jo luovuttanut. Joo rikosrekisterillä ei oikein mihinkään muuteta paitsi lyhyelle karkumatkalle jos on rahaa. 

Vierailija
7/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä ollessakin voi pyrkiä pitämään itsensä työkykyisenä. Henkistä ja fyysistä treeniä sopivasti, luet, seuraat maailmaa.Tärkeintä ettei ala ryyppäämään ja mässäilemään, vaan säilytät itsekunnioituksesi vaikka juuri nyt ei ole mitään. Keksi jotain rutiineja, yhdistystoimintaa. Kirjaston ilmoitustaulu, Irl netin lisäksi. Paitsi mikä estää opiskelemasta myös netin kautta. Lataa nyt vaikka duolingo ensin ja opiskele joku kieli.

Joskus asioilla on tapana järjestyä, stressaamisesta huolimatta. 

Mitä sä selität .. ala mässäilemään? Yritystoimintaa ? Ei saa olla  mitään yritystoimintaa koska on työmarkkinatuella. Kokeilin vähän espanjaa mutta ei siitä mitään tullu. Eiköhän itse kunnioitus on menny jo näiden leikkauksien myötä jo.

Vierailija
8/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on levoton nuoruus takana ja asiat niin ja näin, keskity kasvamiseen ja selvittele asioita. Miksi sulla ei ole yhtään kieltä hallussa ollenkaan, onko lapsuus ollut rikki? Kai sulla jotain vahvuuksia on? Miksei kielet jää päähän, eikö ole lahjoja vai onko päässä liikaa muuta meneillään?

Kai nykymaailmassakin ammatinvalintapsykologille pääsee?

Vierailija
9/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole muita kulueriä, niin kai opiskelijana pystyt helpommin saamaan jonkinlaisia töitä sen verran, että elät siinä missä työmarkkinatuellakin?

Vierailija
10/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on levoton nuoruus takana ja asiat niin ja näin, keskity kasvamiseen ja selvittele asioita. Miksi sulla ei ole yhtään kieltä hallussa ollenkaan, onko lapsuus ollut rikki? Kai sulla jotain vahvuuksia on? Miksei kielet jää päähän, eikö ole lahjoja vai onko päässä liikaa muuta meneillään?

Ai lapsuus rikki kun ei pystyisi opiskelemaan jotain kieltä😂😂😂😂😂😂🤣 mä en koskaan ole ollut kielellisesti lahjakas . En peruskoulussakaan. Miksi menisin ammatinvalinta psykologille? Onko muka oikeesti nykyään joku ala mille kannattaa opiskella ? Mulla ei olisi muuta vaihtoehtoa kuin pakottaa itteni jonnekin minne mulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta koska työkkäri päättää siitäkin.. jollain kusisella opintotuella ja asumislisällä ei ees vuokraa makseta

Vierailija
11/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ryyppäämään..

Vierailija
12/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla ei ole muita kulueriä, niin kai opiskelijana pystyt helpommin saamaan jonkinlaisia töitä sen verran, että elät siinä missä työmarkkinatuellakin?

Mitä tarkoitat muita kulueriä? Ai sellasta duunia jolla sais tarpeeksi tunteja että siitä rahallisesti hyötyis? Tuskin ... 

Vierailija
13/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala ryyppäämään..

Ei kiitos. Ei ole se koskaan kiinnostanut. Enkä tykkää kaljasta.. jotain halpaa paskaa pitäis juoda..

Vierailija
14/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai lapsuus rikki kun ei pystyisi opiskelemaan jotain kieltä😂😂😂😂😂😂🤣 mä en koskaan ole ollut kielellisesti lahjakas . En peruskoulussakaan. Miksi menisin ammatinvalinta psykologille? Onko muka oikeesti nykyään joku ala mille kannattaa opiskella ? Mulla ei olisi muuta vaihtoehtoa kuin pakottaa itteni jonnekin minne mulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta koska työkkäri päättää siitäkin.. jollain kusisella opintotuella ja asumislisällä ei ees vuokraa makseta

Sitten sinun on vain tyydyttävä osaasi. 

Vierailija
15/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala ryyppäämään..

Ei kiitos. Ei ole se koskaan kiinnostanut. Enkä tykkää kaljasta.. jotain halpaa paskaa pitäis juoda..

Niin. Kallista sen pitää olla!

Vierailija
16/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai lapsuus rikki kun ei pystyisi opiskelemaan jotain kieltä😂😂😂😂😂😂🤣 mä en koskaan ole ollut kielellisesti lahjakas . En peruskoulussakaan. Miksi menisin ammatinvalinta psykologille? Onko muka oikeesti nykyään joku ala mille kannattaa opiskella ? Mulla ei olisi muuta vaihtoehtoa kuin pakottaa itteni jonnekin minne mulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta koska työkkäri päättää siitäkin.. jollain kusisella opintotuella ja asumislisällä ei ees vuokraa

Helppo sun on arvailla varmaan synnyit kultalusikka persees tai sitten oot kaunis , että oot voinu hyödyntää sitä.. tai käyny hyvä tuuri..tai oot helvetin hyvä valehtelemaan 

Vierailija
17/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä nämä ketjut jossa monet oikeasti yrittävät auttaa ja vastaus kaikkeen on "ei jaksa ei pysty ihan mahdotonta oon jo miettinyt kaiken miksi ei onnistu"

Vaikka siltä tuntuiskin niin miks sit aloitit ketjun kun et halua vastaanottaa ratkaisuja.. ei ne asiat parane kaiken tyrmäämällä

Vierailija
18/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala ryyppäämään..

Niin. Kallista sen pitää olla!

Anteeksi mitä? No miks joisin pahan makuista kaljaa.. sen kaikista halvimman ja kaikista kalliimman välillä on kyllä tuotteita.. mä en ole koskaan ollut mikään juomari.  En viihdy minkäänlaisten päihteiden käyttäjien kanssa.. eiköhän se pitäis olla vaan plussa ettei laittomat päihteet eikä liiemmin laillisetkaan kiinnosta

Vierailija
19/19 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttäviä nämä ketjut jossa monet oikeasti yrittävät auttaa ja vastaus kaikkeen on "ei jaksa ei pysty ihan mahdotonta oon jo miettinyt kaiken miksi ei onnistu"

Vaikka siltä tuntuiskin niin miks sit aloitit ketjun kun et halua vastaanottaa ratkaisuja.. ei ne asiat parane kaiken tyrmäämällä

Eli mun pitäis valehdella? Ei ne asiat silläkään parane. Mitä ratkaisuja joku ulkomaille muutto on  ilman rahaa? Onko ihmisillä minkäänlaista realismia tänä päivänä? Pitäiskö mun sanoa että kaikki on mahdollista vaan teidän mieliksi .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme