Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
181/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ruokakaupassa kassalla töissä. Vanhempi nainen tuli ruokaostosten kanssa kassalleni ja alkoi maksaessa kertomaan, että osaa sairaalle ystävälleen ruokaa eikä nyt muista tätä kortin pin-koodia. Oli siis maksamassa tämän kaverin kortilla.

Hän sitten yritti, että enkö voisi ohittaa sen pin-koodin, ja että näin on kuulemma ennenkin tehty. Selitin, että en voi mitenkään toisen ihmisen pankkikortin pin-koodia ohittaa. Se onnistuu vain, jos on oma nimi kortissa ja henkilöllisyystodistus mukana.

Rouva ei tätä ymmärtänyt ja jatkoi jankutusta. Kokeili kuitenkin kolme kertaa pin-koodia väärin, jolloin kortti meni lukkoon. Tämähän oli tietenkin minun syytäni ja halusi jonkun esimiehen paikalle. En tiedä, miten asia päättyi, mutta kauan hän jutteli esimiehen kanssa....

Sun olis muuten pitänyt ilmoittaa maksuvälinepetoksesta ja ottaa kortti pois.

Aihe vapaa

Ei se nykyään mene noin. Silloin, kun kassasta tulostui kuitti, joka allekirjoitettiin, piti maksaa omalla kortilla ja kortti piti ottaa pois, jos se ei maksutilanteessa ollut oma (esim. mies maksoi kortilla, jossa luki Pirkko). Mutta sen jälkeen kun on siirrytty pin-koodiin, asiakas voi antaa kortin ja tunnusluvun kelle haluaa ja on sitten itse vastuussa, jos antaa tunnusluvun väärälle ihmiselle. Kortteja ei enää oteta pois kassalla.

Koska kortin tunnusluvun voi antaa käytännössä kenelle vaan on vaikeaa valvoa että korttia käyttää oikea henkilö mutta kyllä edelleen periaatteessa pitäisi ottaa kortti pois jos ilmenee että kortti on väärän henkilön hallussa.

No käytännössä tuollaista ohjeistusta että kortti pitäisi ottaa pois, ei ole. Koska aiemmin esim. kassakoneelle saattoi tulla teksti "ota kortti pois" (kortti oli silloin ilmoitettu varastetuksi tai se oli suljettu). Ja jos asiakas laittaa kortin päätteeseen, ei kassahenkilö näe, kenen kortilla maksetaan.

Vieläkin jos joku yrittää maksaa varastetuksi ilmoitetulla kortilla niin järjestelmä hälyttää ja pyytää soittamaan poliisin.

Vierailija
182/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ruokakaupassa kassalla töissä. Vanhempi nainen tuli ruokaostosten kanssa kassalleni ja alkoi maksaessa kertomaan, että osaa sairaalle ystävälleen ruokaa eikä nyt muista tätä kortin pin-koodia. Oli siis maksamassa tämän kaverin kortilla.

Hän sitten yritti, että enkö voisi ohittaa sen pin-koodin, ja että näin on kuulemma ennenkin tehty. Selitin, että en voi mitenkään toisen ihmisen pankkikortin pin-koodia ohittaa. Se onnistuu vain, jos on oma nimi kortissa ja henkilöllisyystodistus mukana.

Rouva ei tätä ymmärtänyt ja jatkoi jankutusta. Kokeili kuitenkin kolme kertaa pin-koodia väärin, jolloin kortti meni lukkoon. Tämähän oli tietenkin minun syytäni ja halusi jonkun esimiehen paikalle. En tiedä, miten asia päättyi, mutta kauan hän jutteli esimiehen kanssa....

Aihe vapaa

Ei se nykyään mene noin. Silloin, kun kassasta tulostui kuitti, joka allekirjoitettiin, piti maksaa omalla kortilla ja kortti piti ottaa pois, jos se ei maksutilanteessa ollut oma (esim. mies maksoi kortilla, jossa luki Pirkko). Mutta sen jälkeen kun on siirrytty pin-koodiin, asiakas voi antaa kortin ja tunnusluvun kelle haluaa ja on sitten itse vastuussa, jos antaa tunnusluvun väärälle ihmiselle. Kortteja ei enää oteta pois kassalla.

Koska kortin tunnusluvun voi antaa käytännössä kenelle vaan on vaikeaa valvoa että korttia käyttää oikea henkilö mutta kyllä edelleen periaatteessa pitäisi ottaa kortti pois jos ilmenee että kortti on väärän henkilön hallussa.

No käytännössä tuollaista ohjeistusta että kortti pitäisi ottaa pois, ei ole. Koska aiemmin esim. kassakoneelle saattoi tulla teksti "ota kortti pois" (kortti oli silloin ilmoitettu varastetuksi tai se oli suljettu). Ja jos asiakas laittaa kortin päätteeseen, ei kassahenkilö näe, kenen kortilla maksetaan.

Toki , mutta tapauksen henkilö kertoi käyttävänsä toisen korttia. Entä kun helvetin enkeli sanoo käyttävänsä mummonsa korttia ja kortissa lukee Juha Sipilä?  Olen kaupassani aina sanonut jos joku maksaa toisen kortilla (jos siis kertoo) niin  , että ei onnistu ellet hae henkilöä paikalle tai jos oon huonokuntoisena autossa niin käyn jututtamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aihe vapaa

Toki , mutta tapauksen henkilö kertoi käyttävänsä toisen korttia. Entä kun helvetin enkeli sanoo käyttävänsä mummonsa korttia ja kortissa lukee Juha Sipilä?  Olen kaupassani aina sanonut jos joku maksaa toisen kortilla (jos siis kertoo) niin  , että ei onnistu ellet hae henkilöä paikalle tai jos oon huonokuntoisena autossa niin käyn jututtamassa.

Tässä kuitenkin nainen itse myönsi käyttävänsä toisen korttia jolloin pitäisi ottaa pois.

Vierailija
184/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että en siirrä konetta seuraavaan arkipäivään töistä pankista lähtiessäni. Asiakas oli vakuuttunut, että minun täytyy niin tehdä, koska jos hänellä olisi pankkikortti, hän voisi nostaa rahat heti puolenyön jälkeen, joten kyseli mihin aikaan vaihdan koneen seuraavaan arkipäivään, niin hän tulee nostamaan silloin saapuvan toimeentulotuen 😂.

Vierailija
185/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vanhempi ihmetteli päiväkotiin saapuessaan, miksei voi jättää kipeää lastaan hoitoon. Samainen vanhempi oli myös pöyristynyt, että eihän ainakaan päiväkodin työntekijät voi saada kipeistä lapsista tartuntaa, heillehän on kehittynyt vastustuskyky kaikkiin tauteihin.

Vierailija
186/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarissa työskennellessäni eräs nuori nainen maksoi Visa electronilla aikana, jolloin se oli vasta ilmestynyt eikä myöskään ollut vielä nykyaikaisia korttikoneita johon näpytellään pin-koodi, vaan allekirjoituksella mentiin. No, neito kysyi minulta saako hän vielä samana iltana muutaman juoman. Olin hieman hämmentynyt, koska neiti ei ollut edes humalassa. Sanoin toki, tulet vaan tilaamaan. Ei, vaan kyseinen asiakas halusi tietää paljonko hänen tililleen jäi katetta...

Eikä millään meinannut mennä jakeluun, etten todellakaan näe mistään kortilla maksavien asiakkaiden tilin saldoa. Muualla kuulemma onnistui. Tottakai juu 😎

Mä muistan myös tän ajan "näätsä paljon siellä on?" Juuen:)

Ai miten niin muistat ajan? Minulle kävi noin viimeksi viime viikolla. :D Johtunee ehkä siitä, että jotkut ihmiset eivät vieläkään ymmärrä, että S-pankin kortit ovat ihan normaaleja pankkikortteja, eivätkä mitään asiakastilikortteja. 

Jos kyseessä on s-pankin kortti ja esimerkiksi Prisman kassa niin silloin kyllä saldo näkyy sillä s-pankin tilille voi myös tallettaa kaikissa s-ryhmän toimipaikoissa.

Ehkä minun perehdytyksessäni on ollut jotain vikaa, kun 10 vuotta olen s-marketin kassalla ollut, mutta en ole yhdenkään asiakkaan tilitietoja nähnyt. Nosto ja pano kyllä onnistuu, mutta en minä mitään saldoja siitä saa näkyviin. 

Vierailija
187/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarissa työskennellessäni eräs nuori nainen maksoi Visa electronilla aikana, jolloin se oli vasta ilmestynyt eikä myöskään ollut vielä nykyaikaisia korttikoneita johon näpytellään pin-koodi, vaan allekirjoituksella mentiin. No, neito kysyi minulta saako hän vielä samana iltana muutaman juoman. Olin hieman hämmentynyt, koska neiti ei ollut edes humalassa. Sanoin toki, tulet vaan tilaamaan. Ei, vaan kyseinen asiakas halusi tietää paljonko hänen tililleen jäi katetta...

Eikä millään meinannut mennä jakeluun, etten todellakaan näe mistään kortilla maksavien asiakkaiden tilin saldoa. Muualla kuulemma onnistui. Tottakai juu 😎

Ai miten niin muistat ajan? Minulle kävi noin viimeksi viime viikolla. :D Johtunee ehkä siitä, että jotkut ihmiset eivät vieläkään ymmärrä, että S-pankin kortit ovat ihan normaaleja pankkikortteja, eivätkä mitään asiakastilikortteja. 

Jos kyseessä on s-pankin kortti ja esimerkiksi Prisman kassa niin silloin kyllä saldo näkyy sillä s-pankin tilille voi myös tallettaa kaikissa s-ryhmän toimipaikoissa.

Ehkä minun perehdytyksessäni on ollut jotain vikaa, kun 10 vuotta olen s-marketin kassalla ollut, mutta en ole yhdenkään asiakkaan tilitietoja nähnyt. Nosto ja pano kyllä onnistuu, mutta en minä mitään saldoja siitä saa näkyviin. 

Siinä tapauksessa on kyllä melkoisen invalidi tämä s-ryhmän kassajärjestelmä jos sillä onnistuu tilillepano mutta sillä ei saa saldotietoa esille. Kikkailemalla sen kuitenkin saa esille esimerkiksi siten että asiakas nostaa euron käteistä niin silloin saldotieto tulostuu kuittiin.

Vierailija
188/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liittynyt mihinkään palveluun tai tuotteeseen. Mutta kerran joku asiakas ihmetteli miksen voinut jäädä puhelimeen vaikka rakennuksessa oli tulipalo ja kerroin että joudun lopettamaan puhelun :D (laittoi myöhemmin vihaisen palautteen että häntä ei silloin suostuttu palvelemaan....)

Vierailija
189/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä siinä vaiheessa kun joutuu sadatta kertaa selittämään kiukuttelevalle mieslapselle että kyllä, muovipussi on nykyään maksullinen, alkaa jo mielessä käymään että kai tässä ollaan jossain piilokamerassa 😅 Jankataan vain että miksi ei saa ilmaiseksi, millä hän nyt ostoksensa kantaa (niidenkin yhteissumma lähenteli 250 euroa, ei luulisi yhden 20 senttisen vievän konkurssiin...) ja että aikoo ilmoittaa esimiehelleni tästä hirveästä vääryydestä. Kumma kyllä en ole vielä nuhteita saanut.

No se on tosiaan naurettavaa käytöstä kaupalta että jos asiakkaan ostokset maksavat 250 euroa niin ei voida antaa yhtä lähes ilmaista muovipussia kaupan päälle vaan siitä on pakko veloittaa 20 senttiä. Ei voi sanoa muuta kun että ahne esimies.

no käytännössähän noi pussit on kaupalle ilmaisia, maksaa varmaan alle sentin kappale mutta maksullisissa pusseissahan onkin ideana ympäristöystävällisyys eikä rahastus! Ruokakaupoissahan pusseista on maksettu varmaan aina eikä se ole ollut koskaan ongelma. Selkeästi 20 senttiä on oikein sopiva hinta, ei varmasti kaada kenenkään taloutta mutta jos sen takia jätät pussin ottamatta, niin tuo uusi asetus toimii juuri niinkuin oli tarkoitus!

Ahaa, eli on olemassa joku yritys, joka painaa Prismalle ilmaiseksi 1 000 000 ostoskassia vuodessa. Tämä on hyvä tietää, jos perustan joskus ruokakaupan.

Nämä miljoona muovipussia maksavat kaupalle 10 000 euroa vuodessa. Asiakkaat maksavat niistä 200 000 euroa. Eihän siinä jääkään kuin 190 000 euroa väliin.

Värilogotkin sisältyy hintaan?

Kyllä. Pussit tehdään suoraan halutun väriseksi ja vaikka se ei hintaa kuuluiskaan niin kyllä tuosta voitosta jää.

No eikö kaupan idea muutenkin ole tuottaa voittoa omistajalle/omistajille? Ei kai kovin moni ole yrittäjänä hyväntekeväisyyden takia (ja vänkääjille: kyllä, jotkut ovat, eivät kuitenkaan kaikki)

Vierailija
190/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei ja ei. Kyllä se lukee pankkikortti säännöissä, että kortti ja tunnusluku ovat henkilökohtaisia eikä niitä saa luovuttaa muille. Ainoa ero entisaikaan on vain se, että näissä itsepalvelumaksupäätteissä sitä ei enää näe, että maksaako joku toisen kortilla. Kortti pitää edelleen ottaa pois, jos käy ilmi, että se on jonkun toisen.

Vierailija
191/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei ja ei. Kyllä se lukee pankkikortti säännöissä, että kortti ja tunnusluku ovat henkilökohtaisia eikä niitä saa luovuttaa muille. Ainoa ero entisaikaan on vain se, että näissä itsepalvelumaksupäätteissä sitä ei enää näe, että maksaako joku toisen kortilla. Kortti pitää edelleen ottaa pois, jos käy ilmi, että se on jonkun toisen.

Kyllä muuten nykyäänkin maksupäätteessä olevan kortin takaosa on myyjän näkökentässä jos hän vain vaivautuisi katsomaan sitä mutta yleensä ei katso.

Vierailija
192/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kertoa keski-ikään ehtineelle naiselle, että pankissa ei voi nostaa rahaa ilman henkilöllisyyden todistamista. Siitä alkoi kauhea kälätys, henkilökohtainen mollaaminen (tyhmä, epäpätevä, osaatko nyt laskeakaan yms.) ja pitkähkö väittely jonon kasvaessa. "No kun olen jo x vuotta käynyt ja ei IKINÄ ole mitään henkkareita pyydetty!".

Lopulta rouva kauheassa kiukunpuuskassa vilauttaa tummennetussa taskussa ollutta ajokorttia puolisen sekuntia jolloin jouduin sanomaan, että nyt en kyllä ehtinyt nähdä :D Sain sen ajokortinkin sitten nähtäväksi vielä isomman kiukunpuuskan saattelemana.

Otti nimenkin ylös ja sanoi antavansa esimiehelle palautetta. Olisi hauskaa nähdä se palaute jos ikinä sai aikaiseksi! Toki silloin nuorempana itketti, mikä oli töissä kovin noloa mutta nykyään jo naurattaa ja osaisin varmaan ottaa noin absurdin kiukuttelun enemmänkin huumorilla :)

Vierailija
193/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa on kyllä melkoisen invalidi tämä s-ryhmän kassajärjestelmä jos sillä onnistuu tilillepano mutta sillä ei saa saldotietoa esille. Kikkailemalla sen kuitenkin saa esille esimerkiksi siten että asiakas nostaa euron käteistä niin silloin saldotieto tulostuu kuittiin.

No ei todellakaan tulostu kuittiin. 

Vierailija
194/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aihe vapaa

Tässä kuitenkin nainen itse myönsi käyttävänsä toisen korttia jolloin pitäisi ottaa pois.

niin sanoinkin !!!!!!!  eli olemme samaa mieltä!!!!   <3 <3

Vierailija
195/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran hotellin vastaanotossa tapahtunutta:

Asiakas: Moi, otettais yks huone.

Minä: Oliko teillä varaus? Valitettavasti hotellimme on aivan täynnä.

A: No ei oo varausta. Miten niin on täynnä?

M: Kaikissa huoneissa on asiakas....

A: Joku pieni huone käy myös.

M: Kaikki huoneet ovat valitettavasti varattuja.

A: TULTIIN OULUSTA ASTI, MITÄ HITTOA!! MEILLÄ ON KYLLÄ RAHAA! MIKSI ET ANNA HUONETTA

Vierailija
196/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useamman kerran hotellin vastaanotossa tapahtunutta:

Asiakas: Moi, otettais yks huone.

Minä: Oliko teillä varaus? Valitettavasti hotellimme on aivan täynnä.

A: No ei oo varausta. Miten niin on täynnä?

M: Kaikissa huoneissa on asiakas....

A: Joku pieni huone käy myös.

M: Kaikki huoneet ovat valitettavasti varattuja.

A: TULTIIN OULUSTA ASTI, MITÄ HITTOA!! MEILLÄ ON KYLLÄ RAHAA! MIKSI ET ANNA HUONETTA

Tuossa on varmaan ollut aika väsyneitä asiakkaita kysymyksessä. Itse asiakaspalvelijana varmaan olisin soittanut johonkin yhteistyökumppanihotelliin ja kertonut tilanteen ja kysynyt olisiko asiakkaille siellä tilaa Ja sitten opastanut asiakkaat sinne.

Vierailija
197/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama asiakas kierteli lounaslinjastoa silmäillen, kysyin että "voinko olla avuksi "ja että "kassa löytyy tuosta vierestä minne voi ensin maksaa", siinä asiakkaat päivittelivät että " ai mitä pitääkö tästä viellä maksaa" ja lähtivät pois.

Että mitä helkkaria :D

Vierailija
198/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama asiakas kierteli lounaslinjastoa silmäillen, kysyin että "voinko olla avuksi "ja että "kassa löytyy tuosta vierestä minne voi ensin maksaa", siinä asiakkaat päivittelivät että " ai mitä pitääkö tästä viellä maksaa" ja lähtivät pois.

No ehkä asiakkaat ajattelivat että ravintola on sellainen paikka jossa saa ensin syödään ja syönnin jälkeen sitten maksaa.

Vierailija
199/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tontin maanrakennus vaatii telaketjukaivuria, niin kaivuria ei voi ajaa maanteitä pitkin tontille. Asiakas tahtoi säästää kaivurin kuljetuksen.

Vierailija
200/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä asiakkaat ajattelivat että ravintola on sellainen paikka jossa saa ensin syödään ja syönnin jälkeen sitten maksaa.

Niin mutta kun kerroin että ensin maksetaan ja sitten voi ottaa. Sekin riippuu ihan ravintolasta että kummin päin.