Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4879)
Tätä kyllä ihmettelen edelleen:
Olin ostoksilla kauppakeskuksessa ja ajattelin käydä samalla Alkossa hakemassa 2 pulloa punaviiniä (perheillallinen seuraavana päivänä). Mulla oli mukana 2 kk vanha vauva rintarepussa ja 3 vuotias taapero. Ei myyty.
Piti sitten lähettää puoliso asialle.
Ymmärrän kyllä, että laki on laki mutta jotain rajaa sentään.
En ihan heti pääse paikalle kun olen noin 3000 kilometrin päässä.
Puhelintuki
Labran näytteenotossa:
Potilas kysyi: Miksi mun veri näyttää putkissa punaiselta? Mut mun suonet on siniset?
Ootko sä joku vampyyri?
Minä: Kaikkien veri on punaista
Potilas: Mut mun suonet on siniset. Oonks mä siis aatelinen?
Minä: Suonien väri ei liity mitenkään vereen. Tai sen väriin. Veri on kaikilla punaista
Potilas: En usko. Sä hämäät. Et vaan suostu uskomaan et mä oon siniverinen
HUOH. Lopetin keskustelun siihen
Vierailija kirjoitti:
Joku ja jotkut kertoivat että ihmiset ovat tyhmentyneet älylaitteiden aikakaudella ja se pitää paikkansa kun lukee täällä olevia tarinoita, myös itsekin kohdannut omassa työssäni ihmisten vähäjärkisyyden, tilannetajun puutteen ja yksinkertaisesti näkö ja lukutaidottomuuden.
Olen tätä ketjua tässä pitkin päivää lueskellut, ja kyllä alkaa mennä usko ihmislajiin.
Minustakin tuntuu, että ihmiset on tyhmistyneet aika reilusti. Ei pystytä yhtään ajattelemaan muuta kuin sen oman prceen ympärille. Ei mitään tajua, että miten asiat vaikuttaa muihin, miten esim isot ryhmät ja kansalaiset reagoi. Ollaan vaan , melkein jalkaa polkien, että minä minä ja mun pitää. Ympärillä olevista ei mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kuuluu lounasruokaan kahvi, erikseen maksaa 1,20€ Yksi vanhempi äijä kysyi saako kahvin tilalle eskimopuikon kun se maksaa euron. No kun ei saa, enkä minä voi siitä päättää. Jaksoi hokea siinä yhden puoli tuntia "Mikä logiikka sulla tyttö on, kun tuo jäätelö on halvempi kuin kahvi, tehän tienaisitte rahaa" Ei toimi ihan noin...
Hyvä asiakaspalvelija olisi myöntynyt ”tämän kerran”.
Sitten jankkaava kusipää olisi oppinut, että jankkaamalla saa haluamansa.
Joo ja toinen ryhmä on nämä tinkijät: no etkö nyt vois hänelle myydä -25% alella tämän kerran (tuotetta joka ei ole alessa mutta toinen vastasva on) tai pyöristää 29,95e tuotteen 25 euroon.
Millähän perusteella kuvittelee olevansa just se erikoistapaus jolle myydään alennuksella mutta muille ei?
Ja että olen vain myymälän kassa enkä päätä hinnoista saati voi niitä hintoja muutella asiakkaalle mieluisemmaksi.
Kun Lidlissä maksaa lahjakortilla ja jos palauttaa, ei saa senttiäkään takaisin. Joten ei kannata palauttaa. Kumma, ettei KKV ole tähän sen menettelytapaan jo puuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Labran näytteenotossa:
Potilas kysyi: Miksi mun veri näyttää putkissa punaiselta? Mut mun suonet on siniset?
Ootko sä joku vampyyri?
Minä: Kaikkien veri on punaista
Potilas: Mut mun suonet on siniset. Oonks mä siis aatelinen?
Minä: Suonien väri ei liity mitenkään vereen. Tai sen väriin. Veri on kaikilla punaista
Potilas: En usko. Sä hämäät. Et vaan suostu uskomaan et mä oon siniverinen
HUOH. Lopetin keskustelun siihen
Vanha tarina. Joko asiakas kertoi vanhan tarinan tai työntekijä, urbaaneja legendoja. Ei välttämättä tänne kirjoittajan kertomaa edes. Ei niin hyvä edes vitsinä. Kulunut vitsi. Siltä varmaan näytteenottajastakin tuntuu. Miksi ei jaksaisi selittää, jos joku tahvo olisi noin tietämätön aivan oikeasti. Asiakas piti itseään tietysti vitsikkäänä. Työntekijältä puuttui huumorintaju.
Vierailija kirjoitti:
Olin ostoksilla kauppakeskuksessa ja ajattelin käydä samalla Alkossa hakemassa 2 pulloa punaviiniä (perheillallinen seuraavana päivänä). Mulla oli mukana 2 kk vanha vauva rintarepussa ja 3 vuotias taapero. Ei myyty.
En usko tarinaa. Eihän tuo ole peruste olla myymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas halusi tehdä ravintolaan pöytävarauksen päivämäärälle 29.2.2017. Harmi vaan, että vuosi 2017 ei ollut karkausvuosi, joten yritin ehdottaa, että kävisikö vaikka 28.2. tai 1.3. Asiakas menetti malttinsa ja haukkui paskaksi tarjoilijaksi yms., sillä heillä oli kihlauksen vuosipäivä tulossa, eli olivat menneet kihloihin karkauspäivänä 29.2.2016, ja nyt pitäisi vuotta myöhemmin päästä juhlimaan vuosipäivää.
Minua melkein itkettää tämä.
Tämä on kyllä todellakin ketjun ns helmi.
Jouduin kerran puhelimitse opastamaan henkilöä siinä, miten hän saa luotua itselleen gmailin sähköpostin. Kyseessä oli siis kurssi, jolle hän oli osallistumassa, mutta ilmoittautumiseen vaadittiin sähköpostiosoite, jota hänellä ei ollut ennestään. Soitteli sitten kurssin sihteerille eli minulle, eli mitenkä hän saa sähköpostin itselleen. Oli vanhempi herrasmies kyseessä, mutta ensimmäinen kerta kun törmään henkilöön, joka ei ole sähköpostia aiemmin käyttänyt.
Kirjastossa: Joku nainen tuli palauttamaan kirjan tiskille. Huomasin, että kirjaa ei ollut edes lainattu tietokannan mukaan. Asiakas kysyi, että pitääkö lainaamansa kirjat ilmoittaa johonkin tietokantaan ?- Vastasin, että toki, sitä vartenhan kirjastokortti on. Nainen kysyi mikä on kirjastokortti ? Vastasin, että onhan hänellä kirjastokortti, koska hän on lainannut kirjan, johon nainen vastasi että ei ole. Kysyin, että miten hän on sitten tämän kirjan saanut, johon nainen vastasi ottavansa aina kirjoja kirjastosta kotiin ja palauttavansa ne sitten samalle paikalle kirjaston hyllyssä kun on ensin lukenut ne. -Aikuinen viisikymppinen syntyperäinen kantasuomalainen nainen ei siis tiennyt mikä on kirjastokortti, miten sitä käytetään ja miten kirjasto toimii.
Aloitimme siis ihan perusasioista: Vartin pikaopetus.
Olin koirahoitolassa töissä, asiakkaan hämmästyvät kun en olekaan siellä yötä. Niin olen kotona, mulla on omakin eläin joka pitää hoitaa..
Vierailija kirjoitti:
Laki on laki! Vai Sinunko kohdalla pitää laista tehdä poikkeuksia?
Asiakkaalle piti selittää Stockan Hulluilla Päivillä että en voi kuuluttaa että osa ihmisistä lähtisi pois että hänen olisi mukavampi tehdä ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Monet lait ja säännöt on ihan aivottomia eikä myyjät halua käyttää tilannetajua, kyllä spurguille myydään vaikka olisivat kuinka tuiterissa ja saattavat ostaa alaikäisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki on laki! Vai Sinunko kohdalla pitää laista tehdä poikkeuksia?
Jotakin rajaa aivottomuuteen kyllä vähänkään järkevä tajuaa ettei se sitä viiniä ostanut vauvalle ja 3 vuotiaalle:D
Vierailija kirjoitti:
Oli yksi papparainen kotihoidossa. Ei tiennyt mitä kotihoito on. Joutui selittämään että ei siinä käydä kaupassa asiakkaan puolesta.
Kyllä itse ainakin kotihoitajana kävin kaupassa asiakkaan puolesta useinkin. Joskus otin asiakkaan mukaankin. Näin meillä toimittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa tarjoushinnalla tuotetta, joka ei ole tarjouksessa. Et silti, vaikka tykkäisit enemmän vaaleasta leivästä kuin siitä tarjouksessa olevasta ruisleivästä.
Et saa myöskään tuotetta punalappuhintaan, jos tuotteessa ei ole punalappua.
"Mutta niissä laputetuissa tuotteissa oli huono päiväys, joten haluan ostaa tämän paremman päiväyksen tuotteen lappu hinnalla. Olihan samaa tuotetta myös laputettuna, joten minulle käytännössä luvattiin tämä alennuksella"... Se ei nyt ihan noin toimi.
Aika kirkasta logiikkaa. Not.
Ei se systeemi ihan noin toimi, ei.
Minulle alkoi kassalla myyjä valittamaan kun toin kassalle punalaputetun tuotteen jossa oli päiväystä vielä useampi päivä jäljellä. Hän valitti että tuotetta ei olisi saanut punalaputtaa vielä koska noin paljon päiväystä jäljellä viimeiseen käyttöpäivään. En ollut kyseistä tuotetta laputtanut enkä ollut edes kyseisessä kaupassa töissä vaan asiakas. Sain lopulta ostaa tuotteen alennettuun hintaan.
Kun olin Carrolsissa töissä niin eräs keski-ikäinen nainen tuli ostamaan kalahampurilaisen.