Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Joillakin tuotteilla on useita maahantuojia ja siksi sillä oikealla myymälällä on väliä. Usein maahantuoja ei saa viallisista tuotteista korvausta valmistajalta ja siten vain kyseisen tuoteyksilön maahan tuonut taho suostuu sen korvaamaan.
Pelottavaa - tuollaisellä ällillä ollaan tieliikenteessä!
Vierailija kirjoitti:
Pelottavaa - tuollaisellä ällillä ollaan tieliikenteessä!
Millaisella?
Oli tainnut hiustuotteet jo pehmittää aivot ...
En voi enkä edes osaa korjata kauppakeskuksen parkkimittareita. Eikä meidän liike korvaa, jos saat sakot niiden takia. Asiakkaalla näytti olevan puhelinkin mukana, mutta jostain syystä ei osata lukea siitä mittarin kyljestä sitä numeroa, mihin voi soittaa.
Höh, mihinkähän se lainaus jäi?
Tämä oli tapaus, jossa huoltoasemalla yritettiin tankata polttoainetta Teslaan - ja tietenkin aasiakas veti palkokasvit kärsäänsä kun ei suostuttu "palvelemaan". Jos on NOIN pihalla maailman menosta, niin ei niistä viimevuosikymmenien liikennesääntömuutoksistakaan mitään tiedetä. Jos nyt oli edes sitä ajokorttia.
Olin lauantaina vaateostoksilla kun yhtäkkiä joku sanoo vieressä "Hei, sinä!"?". En tunnistanut tyyppiä ja kysyin että sori tunnetaanko me jostain, luulin että on joku vanha opiskelu kaveri tms. Tyyppi siinä että sähän on tuolla kaupassa yleensä, sä oot täälläkin? Auta mua kun saat edellisen asiakkaan valmiiksi? Minä ihan siviileissä, selvästi ostoksilla, katson miestäni joka seisoo siinä ihan yhtä ällistyneenä.
Sanon että olen ostoksilla niinkuin muutkin asiakkaat täällä ja tyyppi alkaa selittää etten voi olla asiakas kun olen myyjä. Pienen selityksen jälkeen tyyppi katosi ja maanantaina minua odotti töissä valitus, kun en ollut auttanut asiakasta hänen pyytäessään. Pomoni oli aika ihmeissään kun sai kuulla selitykseni tilanteesta.
Papparainen tuli kirjaston palvelutiskille selvästi stressaantuneena, jopa hätääntyneenä.
Että kun pankkiin ei pääse asioimaan, koska hänellä ei ole henkilötodistusta, eikä ajokortti enää kelpaa.
Hän ei ollut halunnut aikoinaan opetella "tietokonejuttuja" kuten laskujen maksamista - ja oli nyt omien sanojensakin mukaan "ihan pihalla".
Jotta eikös kirjastossa voitaisi hoitaa hänen pankkiasiansa?
Papparaisella ei kuitenkaan ollut minkäänlaisia nettitunnuksia pankkiinsa - hän ojensi vaan pankkikorttinsa minulle.
Samoin ettei meillä ole pääsyä pankin järjestelmiin ilman hänen henkilökohtaista avainlukulistaansa tai mobiilimaksamiseen kelpaavia tunnuksia.
Pappa tunki käteeni vielä jotain ikivanhoja paikallispankin kortteja, joissa oli puhelinnumeroita. Ettenkö voisi hänen puolestaan soittaa ja vaatia palvelua?
En voinut, koska minulla ei olisi ollut siihen valtuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Papparainen tuli kirjaston palvelutiskille selvästi stressaantuneena, jopa hätääntyneenä.
Että kun pankkiin ei pääse asioimaan, koska hänellä ei ole henkilötodistusta, eikä ajokortti enää kelpaa.
Hän ei ollut halunnut aikoinaan opetella "tietokonejuttuja" kuten laskujen maksamista - ja oli nyt omien sanojensakin mukaan "ihan pihalla".
Jotta eikös kirjastossa voitaisi hoitaa hänen pankkiasiansa?
Papparaisella ei kuitenkaan ollut minkäänlaisia nettitunnuksia pankkiinsa - hän ojensi vaan pankkikorttinsa minulle.
Samoin ettei meillä ole pääsyä pankin järjestelmiin ilman hänen henkilökohtaista avainlukulistaansa tai mobiilimaksamiseen kelpaavia tunnuksia.
Pappa tunki käteeni vielä jotain ikivanhoja paikallispankin kortteja, joissa oli puhelinnumeroita. Ettenkö voisi hänen puolestaan soittaa ja vaatia palvelua?
En voinut, koska minulla ei olisi ollut siihen valtuuksia.
Tämä on yleistä myös apteekissa, jossa työskentelen. Vieressä on pankki, joka palvelee vain ajanvarauksella. Usein vanhukset tulevat hätääntyneenä, että minun pitäisi varata heille aika siihen pankkiin tai jotenkin yrittää järjestää heidät sinne pankkikonttoriin sisälle nyt heti.
Juuri selatessani tätä keskustelua jouduin tilanteeseen, jossa kahdella asiakkaalla oli lippu, "kaksi yhden hinnalla". Löivät sen tiskille ja olivat marssimassa sisään. Eivät millään tahtoneet ymmärtää, että kyllä toisen täytyy maksaa. Jättivät sitten tulematta.
Tämä ei ole yritys (x) joka on joskus toiminut näissä tiloissa.
Eikä asia tunnu menevän perille. Ilmeisesti joku varttihullu joka etsii mennyttä aikaa.
Meillä ei voi tehdä tilisiirtoja eikä muutenkaan hoitaa pankkiasioita.
Toivoo kirjastotäti
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan olin baarimestarina suositussa menopaikassa. Juuri 18 vuotta täyttänyt neitokainen tilasi mansikkamargaritan, kerroin ettei ole listoilla, enkä edes vastaavaa pysty millään taikomaan, kun kyseinen juoma vaatii ihan oikeita mansikoita, eikä sellaisia meillä ole. Mutta voin kyllä vääntää jotain muuta "hedelmäistä" ja tyttömäistä.
Tyttö ei kaikessa herttaisuudessaan meinannut ymmärtää millään, etten lauantai yönä, kovimpaan kiire aikaan lähde kaupungille etsimään hänelle mansikoita, jotta hän saisi juomansa. Ei hän mitenkään ilkeä ollut, herttaisen hömppä vaan.
Mansikkamargarita on kyllä ihan perussettiä ja useimmiten se tehdään ihan mansikka-makusiirapista yökerhossa. T. Ravintoloitsija
Olen saanut selittää ihan liian monta kertaa että vaikka olen pikku paikkakunnan ruokakaupassa vakituisena myyjänä, olen töissä vain silloin kun olen siellä kaupassa työvaatteissa, esim. kassalla istumassa tai vaikka hyllyjä täyttämässä. Todella moni tulee kyselemään onko meillä jotain tavaraa hyllyssä tai näinkö tuliko hänen pakettinsa jo, yms. Koeta siinä keskittyä vaikka kavereiden kanssa hauskan pitoon kun joku mummeli tulee kysymään joko hänen pyytämänsä patee on saatu hyllyyn...
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut selittää ihan liian monta kertaa että vaikka olen pikku paikkakunnan ruokakaupassa vakituisena myyjänä, olen töissä vain silloin kun olen siellä kaupassa työvaatteissa, esim. kassalla istumassa tai vaikka hyllyjä täyttämässä. Todella moni tulee kyselemään onko meillä jotain tavaraa hyllyssä tai näinkö tuliko hänen pakettinsa jo, yms. Koeta siinä keskittyä vaikka kavereiden kanssa hauskan pitoon kun joku mummeli tulee kysymään joko hänen pyytämänsä patee on saatu hyllyyn...
Olin kaveriporukan kanssa viettämässä iltaa ja vastasin tuollaiselle kysyjälle että en voi tietää kun en ollut töissä tänä aamuna kun viimeisimmät täydennykset purettiin hyllyihin, enkä tiedä tilannetta ennenkuin menen töihin ensi viikolla. Kysyjä vastasi että kato sun puhelimesta hän tarvii tietää sen nyt, ei halua ajaa turhaan kaupalle asti. Vaati myös että menisin katsomaan onko siellä sitä tärkeää purnukkaa ja tulisin sitten kertomaan hänelle. Siinä kohtaa mun kavereilta petti pokka ja kun yksi alkoi hihittää niin kohta kaikki nauroivat enemmän tai vähemmän. Kyselijä suuttui ja lähti.
Seuraavana työpäivänä sekä pomo että osaston vastaaja veivät mut puhutteluun, olin kuulemma pilkannut asiakasta, loukannut häntä ja aiheuttanut henkistä pahoinvointia joten hän vaati korvauksia. Oli lähellä saada varoituksen. Se kyselijä ei sitten missään ollut kertonut että koko homma tapahtui vapaa-ajallani. Onneksi pari kaveriani oli ottanut videota ja homma päätyi siihen että minulle pahoiteltiin ja asiakkaalle kerrottiin että hän saa vapaasti käyttää paikkakunnan muita kauppoja, jos ei lakkaa häiritsemästä henkilökuntaa työajan ulkopuolella, siinä samalla minulle selvisi että kyselijä oli tehnyt samaa muillekin naismyyjille jos oli törmännyt näihin vapaa-ajalla. Miehiä ei häirinnyt.
Elokuviin on raja k16 emme jousta. Sukulaiset mukana selityksineen.
Vierailija kirjoitti:
Nettikaupassa ei voi maksaa käteisellä. Valitettavasti.
Sukua sille, että itsepalvelukassalla ei käteinen kelpaa...
Seurasin sivusta Instrumentariumissa asiakaspalvelutilannetta. Vanha herra oli tilannut uudet silmälasit joita ei ollut vielä toimitettu liikkeeseen. Hän oli huolissaan, koska hänen piti uusia ajokorttinsa ja halusi siksi "todistuksen" siitä että silmälasit oli tilattu.
Jotenkin kuvittelen että silmälasitieto nykyisin saataisiin sähköisesti? Ja eikö sedällä pitäisi myös olla tuore lääkärintodistus?
No, hän sai kuitenkin jonkun paperin Instrun naisilta että silmälasitilaus on tehty. Setä poistui liikkeestä etsien valokuvaamoa, sai ohjeet sen löytämiseen. Hän kuitenkin palasi aika pian tiedustellen, eikö Instrussa ole mahdollisuutta ottaa valokuvia.
Olisi tavallaan aika mielenkiintoista tietää, miten ajokorttihakemus onnistui...
Vierailija kirjoitti:
Että meillä ei myydä seksileluja/lehtiä. :D Näitä tuli useampi päivässä. Olin töissä peliliikkeessä.
Peliliikkeellä ei selvästi ollut pelisilmää bisneksen laajentamiseen. :D
Oliko kyseessä kotiinkuljetus vaiko asennus? Eivät ole sama asia.
Ensimmäisen kohdalla töpseli voi jäädä irralleen, jälkimmäisessä kuuluu laittaa härveli toimintakuntoon.