Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
4601/4751 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Normaalisti ei käytetä, ja tästä on viranomaisohjekin, että laskujen liikamaksuja ei saa käyttää tuleviin maksuihin, ellei asiakas ole itse näin pyytänyt, vaan liiat rahat on palautettava asiakkaalle. Oletus on, että rahat palautetaan. Joutuu yksityishenkilökin palauttamaan väärin tililleen tulleet rahat. Samoin yritys. Vaikka olisi kenen virhe."

Niinkö, voitko linkata lähteen? Oman kokemuksen perusteella oletus voi olla että käytetään seuraavaan laskuun, kunhan tarjotaan myös vaihtoehto saada liika rahana. Minulle on käynyt näin pari kertaa ihan viime aikoina.

Vierailija
4602/4751 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan tätini omisti kirpputorin. Kärsin paniikkikohtauksista ja hän työllisti minut maksamalla siitä,että siivoaisin hiukan  sulkemisajan jälkeen. Kirpputori sulkeutui klo 20 mutta monesti saattoi 20.30 joku koputella oveen hämmästyneen näköisenä. Yleensä ihminen toteaa että ovi on lukossa, lukee aukioloajat ovesta ja poistuu mutta jotkut tuntuivat uskovan että pääsevät kiertelemään kun sisukkaasti koputtelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4603/4751 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan tätini omisti kirpputorin. Kärsin paniikkikohtauksista ja hän työllisti minut maksamalla siitä,että siivoaisin hiukan  sulkemisajan jälkeen. Kirpputori sulkeutui klo 20 mutta monesti saattoi 20.30 joku koputella oveen hämmästyneen näköisenä. Yleensä ihminen toteaa että ovi on lukossa, lukee aukioloajat ovesta ja poistuu mutta jotkut tuntuivat uskovan että pääsevät kiertelemään kun sisukkaasti koputtelee.

Tähän vielä päälle itkuvirret miten ollaan tultu sieltä ja sieltä, merien ja vuorten takaa, käymään ostoksilla. Ei ole minun ongelma, ollaan suljettu vaikka olisistte tulleet Kuusta. Aukioloajat löytyvät kotisivuilta ja ovesta.

Eri

Vierailija
4604/4751 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tajua tätä edelleenkään, vaikka on asunut ikänsä talossa jossa on keskuslämmitys ja vesikiertoiset patterit. Riehuu ja hössöttää, miksi patterit eivät lämpiä, vaikka kuinka pannuhuone pohkaa pesä punaisena.

Vierailija
4605/4751 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoalalla ylipäätänsä on välillä vaikea ihmisten ymmärtää etten pysty etänä korjaamaan taikka käynnistämään ajoneuvosi moottoria :) näitä sattuu eteen yllättävän paljon

Vierailija
4606/4751 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supermarketissa töissä pitää joka päivä selittää vähintään yhden kerran asiakkaalle, miten kaupassa toimitaan. Eli kerron asiakkaalle, että hän voi rauhassa kierrellä kaikki hyllyvälit ja palvelutiskit ja valita mitä haluaa ja lopuksi maksaa kaiken kassalla. En tiedä, mistä se luulo tulee, että palvelutiskien tuotteet ja leipomotuotteet yms pitää maksaa heti jollain erillisillä kassoilla. Niin usein näkee hämmentyneitä asiakkaita pyörimässä, joku sushiboxi tai kakku kädessä ihmettelemässä minne maksetaan. Kun kerron että kassalla maksetaan, tulee jatkokysymyksenä, voiko nämä kaikki maksaa siellä ja asiakas osoittaa kärryään tai koriaan. Millä järjellä osa ostoksista pitää maksaa siellä ja osa täällä?

Vierailija
4607/4751 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin tilausta vastaan lääkärismieheltä, halusi ostaa jotain pientä suolaista ja makeaa tilaisuuteen. Halusi kahta suolaista ja yhden makean tuotteen ja kyseli jokaisen kohdalla paljonko hän tilaa niitä. Siiiiiis ihan niin monta kuin haluaa, ainakin 1 kpl per naama voisi olla kiva kaikkien osallistujien kannalta 😁 Ja sitten siinä vaiheessa kun olisin ottanut yhteystiedot ylös ja tilauksen ajankohtaa koskevat tiedot, olikin miehellä kiire ja otti puhelinnumeron mukaansa johon ottaa yhteyttä. Onneksi en kovin usein joudu tilauksia ottamaan vastaan, aina yhtä hämmentäviä tapauksia :D

Vierailija
4608/4751 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa on joskus ihmisten vaikea ymmärtää, ettei kortilla voi maksaa jos esim. OP:lla on jokin isompi ongelma, jolloin kenenkään OP:n pankkikortti ei toimi yhtään missään... "Jos mä tän vaan nopeesti maksan tästä?" "Onko sulla muita kortteja kuin OP:n?" "Ei." "Sori, ne ei nyt jostain syytä toimi, pankki selvittää asiaa." "Miten niin ei toimi, laita se toimimaan! Oota mä kokeilen! Eiku mä haen käteistä!" "Asiakas hyvä, se kortti ei toimi, sillä ei pysty nostamaan rahaa, moni jo kokeili sitä..." "Pidä mun tavarat tässä hihnalla, käyn äkkiä automaatilla!!!11" 

Huoh.

Ja tästähän asiakkaat tietysti alkaa huutamaan meille, vaikka se on se heidän oma pankki, jonka systeemit ei toimi. Melkeinpä menee niin päin, että asiakkaan kuuluisi pyydellä anteeksi. Niinhän mekin joudutaan, jos joku meidän valitseman palveluntarjoajan järjestelmä ei toimi. Jos vaikka kassajärjestelmä yhtäkkiä tilttaa kesken ruuhkan, niin ei se meidän vika ole, mutta tottakai joudutaan asiakkaalle pahoittelemaan. Kassajärjestelmää ylläpitää ihan eri yritys, mutta se on meidän valitsema palveluntarjoaja, aivan kuten se OP on asiakkaan valitsema palveluntarjoaja. En siis toki käytännön tilanteessa vaadi asiakkaalta pahoittelua pankkinsa mokista, sehän on kaikille ikävä tilanne. Mutta tuo kaupan henkilökunnalle huutaminen oman kortin toimimattomuudesta on ihan yhtä järkevää kuin huutaisin asiakkaalle, kun mun kassakone ei toimi. 

Vierailija
4609/4751 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kauppakeskuksessa, pikkuputiikissa. Useamman kerran olen joutunut selittämään asiakkaalle etten ole kauppakeskuksen siivooja, joten voin soittaa ja ilmoitan sotkusta, mutta en voi sulkea liikettä ja lähteä siivoamaan kauppakeskusta. 

Vierailija
4610/4751 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä kauppakeskuksessa, pikkuputiikissa. Useamman kerran olen joutunut selittämään asiakkaalle etten ole kauppakeskuksen siivooja, joten voin soittaa ja ilmoitan sotkusta, mutta en voi sulkea liikettä ja lähteä siivoamaan kauppakeskusta. 

Tämä on käynyt mullekin, olisi pitänyt laittaa putiikki kiinni, heittää asiakkaat ulos ja mennä siivoamaan kauppakeskuksen käytävältä teinien levittämät sipsit.

Vierailija
4611/4751 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ns. miehittämättömät itsepalvekukassat, tarkoittaa että niillä ei myydä alkoholia, tupakkaa, nikotiinia, sytkäreitä, ei edes alkoholitonta olutta. Ei onnistu, vaikka joku myyjä joutuu tulemaan paikalle kun se asiakas kuirenkin skannaa siinä kaljaa tai filttereitä ja näyttäisi paperit. Joka päivä sen sata kertaa saa käydä siellä poistamassa ne kaljat ja ohjata maksamaan ne tavalliselle kassalle.

Vierailija
4612/4751 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän vielä päälle itkuvirret miten ollaan tultu sieltä ja sieltä, merien ja vuorten takaa, käymään ostoksilla. Ei ole minun ongelma, ollaan suljettu vaikka olisistte tulleet Kuusta. Aukioloajat löytyvät kotisivuilta ja ovesta.

Eri

Näin toimitaan ketjuliikkeissä. Yrityksissäkin silloin kun paikalla on pelkästään palkattua henkilökuntaa. Yrittäjä puolestaan myy aina kun on mahdollisuus kaupantekoon tai hän on pian entinen yrittäjä.

Vierailija
4613/4751 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakeskusta välillä siivoan ja joka kerta joku asiakas tai taulapää pitäisikö sanoa olettaa että me siivoojat automaattisesti tiedetään missä mikin liike sijaitsee ja tiedetään niiden aukioloajat yms. Sitten suututaan ja loukkaannutaan ette emme tiedä....Joo mehän joka liike muistetaan ja tiedetään heti missä kerroksessa, mihin aikaan auki...ja ollaan vieläpä eri liikkeessä töissä!!:D on vaikeaa ihmisille käsittää että siivooja on erillinen henkilö joka työskentelee eri firmassa ja on ulkopuolinen työntekijä.

Vierailija
4614/4751 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on käynyt mullekin, olisi pitänyt laittaa putiikki kiinni, heittää asiakkaat ulos ja mennä siivoamaan kauppakeskuksen käytävältä teinien levittämät sipsit.

Mun olisi myös pitänyt antaa kassasta käteistä rahaa, koska kauppakeskuksen seinässä oleva automaatti ei toiminut. Yritin kyllä kertoa, että lähellä olisi toinen automaatti. Huonoa asiakaspalvelua kuulemma oli.

Vierailija
4615/4751 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla ihmisillä on vaikea käsittää eri työntekijöiden toimenkuvaa. Ei ole silmiä päästä eikä järkeä ajatella.

Vierailija
4616/4751 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ns. miehittämättömät itsepalvekukassat, tarkoittaa että niillä ei myydä alkoholia, tupakkaa, nikotiinia, sytkäreitä, ei edes alkoholitonta olutta. Ei onnistu, vaikka joku myyjä joutuu tulemaan paikalle kun se asiakas kuirenkin skannaa siinä kaljaa tai filttereitä ja näyttäisi paperit. Joka päivä sen sata kertaa saa käydä siellä poistamassa ne kaljat ja ohjata maksamaan ne tavalliselle kassalle.

Teillä ei tiedotus toimi? Vai onko siellä päin vähemmän älykkäitä asiakkaita?

Vierailija
4617/4751 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei tiedotus toimi? Vai onko siellä päin vähemmän älykkäitä asiakkaita?

Onhan siinä isot kyltit joiden ohi on kävelyävä ip-kassalle mennessä, ja jokaisella kassalla kyltit, mutta ei niitä lueta. Toki nämä on meillä ollut vasta puoli vuotta, että ehkä nuo vanhukset ja alkkiksetkin vielä oppii.

Hämmennystä asiakkaissa herättää myös se, että esim isoissa Prismoissa on miehitetyt ip-kassat, joissa on myyjä kokoajan paikalla kuittaamassa myös ne alkoholit ja ne voi ostaa ip-kassalta. Meillä pienempi kauppa ja kun ei ole se myyjä kokoajan päivystämässä ip-kassoja, niin siitä ei myydä ikärajavalvottuja juttuja ikinä.

Vierailija
4618/4751 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui suuren kuriiripalvelun asiakaspalvelussa. Vastaan puhelimeen ja keskustelu menee about näin:

"Sinäkö tässä kävit?"

Ööh anteeksi mitä?

"Niin sinä kävit tässä äsken"

Siis nyt en tiedä mihin tämä liittyy, mutta soitit (firman nimi) asiakaspalveluun

"Niin niin juuri, sinä äsken kävit tässä ovella"

Asiakas siis kuvitteli puhuvansa juuri hänen ovikelloaan soittaneelle kuskille. Hän oli siis ollut avaamatta kuskille ovea, koska ei kuulemma 'avaa tuntemattomille' kunnes oli muistanut että kappas, oli se yksi paketti tulossa kotiinkuljetuksella. Oli juossut avaamaan, mutta kuski oli jo aikansa odoteltuaan kerennyt autolle ja kaartoi jo pihasta.

En tiedä kumpi on omituisempaa: se että asiakas kuvittelee kuskin hoitavan siinä oman työnsä lomassa myös asiakaspalvelupuheluja, vai se, että asiakas kuvitteli soittamalla valtakunnalliseen asiakaspalvelunumeroon pääsevänsä suoraan linjaan

Esität turhantärkeää ja tyhmää

Vierailija
4619/4751 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hiukset on n.2-3mm pitkät ja niitä käy joka viikko lyhentämässä, niin sieltä kuultaa päänahka koko ajan läpi.

Vierailija
4620/4751 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen oletus on, että henkilö, joka vastaa puhelimeen on automaattisesti se henkilö,  joka hoitaa tiettyä asiaa.

Välillä tulee pitkät pätkät selitystä heti kun olet vastannut puhelimeen. Sitten kun pääsee vihdoin väliin sanomaan, että siirrän tämän nyt sille henkilölle, jonka asia tämä on, ollaan ihmeissään. Luulisi kenen tahansa työelämässä olleen tietävän, että firmoissa eri ihmiset tekevät eri asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi