Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
4641/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useampi kukkamyyjä täällä vissiin... Harvoin mitään erikoisempaa, mutta joskus olen ihmetellyt tarkkoja vaatimuksia,että kasvin pitäisi pysyä samankokoisena ja näköisenä aina. Että se kasvin elossaolo ja kasvaminen tulee yllätyksenä jotenkin. Joskus esim yrittäjät haluaisivat kasvin vain rekvisiitaksi, ei kasvamaan ja kukkia varistamaan. Tekokukka olisi helpompi silloin.

Varmaan olettivat, sinällään ihan loogisesti, että kukkakaupasta voisi saada myös tekokukka-asetelmia.

Vierailija
4642/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas oli hämmentynyt, kun kaupungin läpi virtaava joki oli jäässä talvella. Kieltämättä olisi kaunista, jos talvisen maiseman läpi kiemurtelisi sula vesi :-)

Vähän vaan säännöllisesti jäänestoainetta ylävirtaan niin joki pysyy nätisti sulana läpi talven :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4643/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ns. miehittämättömät itsepalvekukassat, tarkoittaa että niillä ei myydä alkoholia, tupakkaa, nikotiinia, sytkäreitä, ei edes alkoholitonta olutta. Ei onnistu, vaikka joku myyjä joutuu tulemaan paikalle kun se asiakas kuirenkin skannaa siinä kaljaa tai filttereitä ja näyttäisi paperit. Joka päivä sen sata kertaa saa käydä siellä poistamassa ne kaljat ja ohjata maksamaan ne tavalliselle kassalle.

Tämä on kyllä välillä asiakkaan vaikea tietää, kun yhdessä paikassa onnistuu joku asia ja toisessa ei. Minä esim. turhaan jonotin tavalliselle kassalle aina pullokuittien kanssa ennenkuin hoksasin (toista asiakasta katsoessani), että toisessa kaupassa ne saikin luetuksi itsepalvelukassalla.

Vierailija
4644/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskeluaikana kaupassa töissä. Olin laittamassa tavaroita hyllyyn, kun eräs ulkomaalaistaustainen nainen tuli kyselemään kuukautissiteistä, mitä ne on. Sainkin selittää useamman kerran ja en tiedä ymmärsikö sittenkään.

Kieltämättä oli hiukan hankala olla ihan pokkana, kun ko. nainen muutti miehensä ja neljän lapsensa kanssa pari kuukautta myöhemmin samaan rappuun, missä asuin.

Vierailija
4645/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuuluu lounasruokaan kahvi, erikseen maksaa 1,20€ Yksi vanhempi äijä kysyi saako kahvin tilalle eskimopuikon kun se maksaa euron. No kun ei saa, enkä minä voi siitä päättää. Jaksoi hokea siinä yhden puoli tuntia "Mikä logiikka sulla tyttö on, kun tuo jäätelö on halvempi kuin kahvi, tehän tienaisitte rahaa" Ei toimi ihan noin...

En kyllä tajua miksi ette antaneet puikkoa miehelle.

Koska laskuttivat törkeää ylihintaa kahvista, toisin kuin jäätelöpuikosta.

Vierailija
4646/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkkärin QP eli Quarter Pounder with Cheese. Mukana ei tule juustohampurilaista, vaan hampurilaisessa on välissä juustoa. Miksi nimi tuollainen, ehkä amerikassa on sitten quorter poundereita ilman juustoja.

Oli vaikea käsittää.

Ehkä johtuu ihan siitä että cheese tarkoittaa juustoa ja cheeseburger hampurilaista. Ja jossain vaiheessa tuo perus Quarter Pounder poistui Suomen valikoimasta.

Vierailija
4647/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs asiakas ei millään halunnut uskoa, että minulla ei ole tiskissä tuoreempaa kalaa, kuin tänään tullutta...

Vierailija
4648/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikan lakeja saa olla selittämässä harva se päivä.

Vierailija
4649/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on niin ällistyttävän käsittämättömän typeriä! Ei voi kun vedet silmissä nauraa. Varsinkin nämä pällit täällä jotka tulee vänkäämään ja vinkumaan näihin kerrotuihin tarinoihin.

Vierailija
4650/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä kauppakeskuksessa, pikkuputiikissa. Useamman kerran olen joutunut selittämään asiakkaalle etten ole kauppakeskuksen siivooja, joten voin soittaa ja ilmoitan sotkusta, mutta en voi sulkea liikettä ja lähteä siivoamaan kauppakeskusta. 

Tämä on käynyt mullekin, olisi pitänyt laittaa putiikki kiinni, heittää asiakkaat ulos ja mennä siivoamaan kauppakeskuksen käytävältä teinien levittämät sipsit.

Mun olisi myös pitänyt antaa kassasta käteistä rahaa, koska kauppakeskuksen seinässä oleva automaatti ei toiminut. Yritin kyllä kertoa, että lähellä olisi toinen automaatti. Huonoa asiakaspalvelua kuulemma oli.

Pakko kysyä vaikka joku leimaa raziztiksi, oliko käteisen vaatija ns. ravikansaa? Heidän porukoissaan tehdään tuollaisia juttuja ihan tarkoituksella.

Vierailija
4651/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Normaalisti ei käytetä, ja tästä on viranomaisohjekin, että laskujen liikamaksuja ei saa käyttää tuleviin maksuihin, ellei asiakas ole itse näin pyytänyt, vaan liiat rahat on palautettava asiakkaalle. Oletus on, että rahat palautetaan. Joutuu yksityishenkilökin palauttamaan väärin tililleen tulleet rahat. Samoin yritys. Vaikka olisi kenen virhe."

Niinkö, voitko linkata lähteen? Oman kokemuksen perusteella oletus voi olla että käytetään seuraavaan laskuun, kunhan tarjotaan myös vaihtoehto saada liika rahana. Minulle on käynyt näin pari kertaa ihan viime aikoina.

Jep, olen operaattorilla töissä ja ensisijaisesti ehdotetaan että jätetään liikamaksu saldolle, mutta jos asiakas haluaa palautuksen niin sitten se tehdään. Siitä tosin menee palvelumaksu, koska se teettää meillä ylimääräistä työtä.

Jos liikamaksu on erityisen iso, se jää haaviin automaattisesti ja palautetaan asiakkaalle.

Vierailija
4652/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ei ymmärretä, ettei yksinyrittäjä voi olla 24/7/365 tavoitettavissa ja etten vastaa keskellä yötä jätettyihin viesteihin. Se, etten vastaa jouluaattona tai keskellä yötä, ei tarkoita, että olen huijari. Tai sitä tuntuu olevan vaikea käsittää, etten pysty saamaan pakettia matkaan ja perille seuraavaksi päiväksi, jos tilaus on tehty niin myöhään, että sinä päivänä ei paketti ehdi enää postin kuljetukseen, ihan postin asettamien aikataulujen vuoksi. Ihan yleisesti ihmisten olisi niin hyvä nähdä enemmän kuin vain oma napansa, ihmisten itsekkyys ja kärsimättömyys ovat lisääntyneet parin viime vuoden aikana roimasti, ja asiakaspalvelukokemusta on 25 vuoden ajalta, joten asiaan on perspektiiviä.

Vierailija
4653/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Supermarketissa töissä pitää joka päivä selittää vähintään yhden kerran asiakkaalle, miten kaupassa toimitaan. Eli kerron asiakkaalle, että hän voi rauhassa kierrellä kaikki hyllyvälit ja palvelutiskit ja valita mitä haluaa ja lopuksi maksaa kaiken kassalla. En tiedä, mistä se luulo tulee, että palvelutiskien tuotteet ja leipomotuotteet yms pitää maksaa heti jollain erillisillä kassoilla. Niin usein näkee hämmentyneitä asiakkaita pyörimässä, joku sushiboxi tai kakku kädessä ihmettelemässä minne maksetaan. Kun kerron että kassalla maksetaan, tulee jatkokysymyksenä, voiko nämä kaikki maksaa siellä ja asiakas osoittaa kärryään tai koriaan. Millä järjellä osa ostoksista pitää maksaa siellä ja osa täällä?

Onko se vaan sekaannusta siitä, kun jotkut tuotteet pitää itse punnita että saa hintalapun ostokselle? Kaikki kuitenkin maksetaan kassalla.

Vierailija
4654/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuviin on raja k16 emme jousta. Sukulaiset mukana selityksineen.

Finnkinolla joustetaan kolme vuotta jos on vanhempi mukana, oletko eri ketjulla töissä vai yrittävätkö jotkut venytellä rajoja vielä tuostakin?

Vierailija
4655/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en voi avata lisää kassoja (itse tai määrätä myyjiä kassalle), koska niitä kassapisteitä missä piippailla ja rahastaa, ei ole enempää. Itsepalvelukassat on monessa paikassa syöneet tilaa palvelukassoilta.

Vierailija
4656/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ns. miehittämättömät itsepalvekukassat, tarkoittaa että niillä ei myydä alkoholia, tupakkaa, nikotiinia, sytkäreitä, ei edes alkoholitonta olutta. Ei onnistu, vaikka joku myyjä joutuu tulemaan paikalle kun se asiakas kuirenkin skannaa siinä kaljaa tai filttereitä ja näyttäisi paperit. Joka päivä sen sata kertaa saa käydä siellä poistamassa ne kaljat ja ohjata maksamaan ne tavalliselle kassalle.

Tämä on kyllä välillä asiakkaan vaikea tietää, kun yhdessä paikassa onnistuu joku asia ja toisessa ei. Minä esim. turhaan jonotin tavalliselle kassalle aina pullokuittien kanssa ennenkuin hoksasin (toista asiakasta katsoessani), että toisessa kaupassa ne saikin luetuksi itsepalvelukassalla.

Meidänkin kaupassa pullokuitit saa luettua, seurasin kyllä kerran kun joku meni ip-kassalle pelkkien pullokuittien kanssa, joku ajatuskatkos varmaan kun ei siitä oikein saa sitä käteistä pois :D

Vierailija
4657/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ASIAKAS: Paljonko yksi lippu maksaa?

MINÄ: Kolme euroa.

ASIAKAS: Montako lippua saan viidellä eurolla?

MINÄ: Saat yhden lipun ja sulle jää kaksi euroa. [Ihmeen kaupalla mulla pysyi pokka]

Olisit sanonut, että 1 ja 2/3 lippua.

Vierailija
4658/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin housut. Tarjoushinta oli 100 mk - 20 %. Myyjä sanoi hinnaksi 20 mk. Pyysin laskemaan uudelleen ja hinta oli edelleen 20 mk. Maksoin sen 20 mk ja sanoin, että minä en sitten ymmärrä kaupanteosta yhtään mitään. Myyjä hymyili ymmärtäväisen näköisenä..

Vierailija
4659/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin opiskeluaikoina töissä mm. kaupassa ja huomasin että asiakkaat tunnistivat jos tulivat vastaan kaupungilla, kohtelias kun olin niin tervehdin aina. Valmistuin sitten oikiksesta ja pääsin lakiasiaintoimistoon harjoitteluun. Harjoitteluaika meni hyvin ja minut palkattiin. 

Eräs asiakkaani oli sitä mieltä että olen vuosien lakiopintojen ja useamman vuoden omalla alallani työskentelyn jälkeen edellenkin "vain kaupankassa", enkä voi olla pätevä hoitamaan hänen vaimonsa perunkirjoitusta, vaati että pomoni käy läpi kaikki jo tekemäni paperityöt. Pomoni ilmoitti tälle asiakkaalle että hän lähettää laskun käyttämästäni ajasta ja asiakas voi sitten ihan vapaasti viedä asiansa toiselle lakimiehelle.  

Olen sukututkijana. Joku yli 10 v sitten sukulaisena kokoontuvat ja pyysivät paikalle sukututkijan jolle oli tehty tarjouspyyntö keskustelemaan sukututkimuksen teettämisestä. Loppui siihen kun sukututkija kysyi miksi ette käytä X:n tekemään tutkimusta. Se on kattava ja laadukas.

Olin aikanaan tutustunut ao.tutkijaan kun hän aloittelijana osallistui pitämälleni sukututkimuskurssille ja muutenkin tutoroin häntä häntä paljon.

Vierailija
4660/4751 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jytkyn aikoihin: se että on äänestänyt voittanutta puoluetta ei oikeuta etuilemaan jonossa eikä tuotteista saa sillä perusteella alennusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi