Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Vierailija kirjoitti:
En vaihda sulaketta itse koska olen nainen, enkä myöskään maksa huoltofirmalle kyseisestä työstä koska olen nainen, se on miesten työ. Joka päivä menee aivot umpisolmuun näiden asiakkaiden kanssa..
Olet ihan väärällä alalle, jos naiseus estää sinua tekemästä työtäsi.
Työskentelen pienessä käsityö / askartelutarvike-kaupassa kauppakeskuksessa, asiakas tuli huutamaan minulle että tule auttamaan tuonne kahvioon, siellä ei kukaan ehdi siivota pöytiä ja tiskille on pitkä jono!
että alv 24 % on euromääräisesti eri, jos sen laskee alvillisesta summasta tai alvittomasta.
Asiakas yritti saada työkaverini puhelinnumeroa ja kun ei saanut sitä niin yritti selvittää milloin hän on töissä. Vartijoiden piti tulla lopulta apuun ja selittää tyypille että hänelle ei anneta mitään tietoja työvuoroista tai yhdestäkään työntekijästä jos henkilö ei itse halua niitä kertoa.
Asiakas halusi apua astianpesukoneen asennukseen, kerroin että meiltä voi tilata asennuksen hintaan x. Tästä seurasi huutoraivari, hän halusi vaan ilmaista pientä apua, ei tilata lvi-asentajan tekemää maksullista asennusta. Sai varmaan ilmaisen apunsa sitten jostain toisaalta..
Että kesäkukka kuolee ellei sitä kastele...
Jouduin selittämään että jäät ja kylmävaraajat sulavat jossain vaiheessa vaikka ovat kylmälaukussa eikä keskiviikkona ostettu jäätelö säily viikonloppuun ilman pakastinta.
Että lämpöpatteri voi olla kylmä, jos huone on tavoitelämpötilassa. Ei mennyt perille.
Että toisen palveluntarjoajan sähköpostiohjelman ominaisuuksien opastaminen ei kuulu toimenkuvaani eikä minulla ole niistä tietoa. (Sain purtua huultani kun asiakas totesi että sehän on yleissivistystä, kas silloinhan hänelle kuuluisi ne yhtälailla itse osata).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kynää pitää painaa siitä toisesta päästä ennen kuin se toimii
Kummasta päästä.....
Toisesta.
Lämminsavulohi salaatissa Miksi? LÄMMINsavulohi on kylmä???
Vierailija kirjoitti:
Swoman kirjoitti:
ReijoReppuli kirjoitti:
Ihan huvikseni perustin firmalle "etunimi.sukunimi@..." mailiosoitteen ja sinnepä tuli tasaiseen ihan aitoja posteja roskapostin ohella. Laitoin ohjautumaan myynnin osoitteeseen ja oli muutama joka oli huvikseen lähettänyt ja yllättyi että tuli perille kun vastasimme viestiin.
Nyt en kyllä ymmärtänyt. Joku lähettää firmalle postia, missä on joku firman työntekijän nimi ja yllättyy, kun se tuleekin perille?
ymmärsin että vaan etunimi.sukunimi. siis noin, ei niitä oikeita työntekijöiden nimiä.
On asiakkaita jotka kirjaimellisesti lukevat "sähköpostia voi lähettää muodossa etunimi.sukunimi- yritys tai liike".
muutama vihainen asiakas tulee paikan päälle tai soittaa miksi sähköpostiin ei ole vastattu lukuisista viesteistä huolimatta. Ainakin osaavat hävetä huutomyrskynsä jälkeen että sähköpostin osoite on tyyliin maija.mehiläinen, EI etunimi.sukunimi.
Vierailija kirjoitti:
Että meillä ei myydä seksileluja/lehtiä. :D Näitä tuli useampi päivässä. Olin töissä peliliikkeessä.
Kuulitkohan sinä väärin? Monet seksilelujen nimet kuulostavat pelivälineiltä. Esimerkiksi p*nisrauta kuulostaa samalta kuin pelilauta.
Tapahtui suuren kuriiripalvelun asiakaspalvelussa. Vastaan puhelimeen ja keskustelu menee about näin:
"Sinäkö tässä kävit?"
Ööh anteeksi mitä?
"Niin sinä kävit tässä äsken"
Siis nyt en tiedä mihin tämä liittyy, mutta soitit (firman nimi) asiakaspalveluun
"Niin niin juuri, sinä äsken kävit tässä ovella"
Asiakas siis kuvitteli puhuvansa juuri hänen ovikelloaan soittaneelle kuskille. Hän oli siis ollut avaamatta kuskille ovea, koska ei kuulemma 'avaa tuntemattomille' kunnes oli muistanut että kappas, oli se yksi paketti tulossa kotiinkuljetuksella. Oli juossut avaamaan, mutta kuski oli jo aikansa odoteltuaan kerennyt autolle ja kaartoi jo pihasta.
En tiedä kumpi on omituisempaa: se että asiakas kuvittelee kuskin hoitavan siinä oman työnsä lomassa myös asiakaspalvelupuheluja, vai se, että asiakas kuvitteli soittamalla valtakunnalliseen asiakaspalvelunumeroon pääsevänsä suoraan linjaan juuri hänen ovellaan käyneen kuskin kanssa.
Siinä sitten selittelin että ei, minä olen täällä asiakaspalvelussa töissä ja jakelijat on ihan erikseen. Soitin siis itse kuskille joka teki uukkarin ja toi paketin pihassa odottavalle asiakkaalle eli loppu hyvin kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Oli selittämistä kerran kun asiakas toi kopioitavaksi A4 kokoisen tekstipaperin ja halusi että suurennan tekstin mutta sille yhdelle A4:lle edelleen. No eihän se mahdu samankokoiselle arkille kun paperi oli tekstiä täynnä.
Tää oli varmaan joku piilokamerajuttu.
Yhden vanhemman miehen kassit oli jääneet vetoketjun väliin . Neuvoin hänelle missä lähin ensiapu sijaitsee. Kaikkea sitä näkee . Hotellin respassa töissä olen .
n39
Vierailija kirjoitti:
Että ei, en pysty normaalin työpäivän puitteissa alkaa pesemään teidän viittääkymmentä ikkunaa kun vain pyydät.
a) Ei ole välineitä saatikka minkäänlaisia portaita mukana.
b) Saisin pomoltani satikutia jos tekisin itsenäisesti tuollaisia päätöksiä jäädä tekemään "hiukan" ylimääräistä.
Tämä on hyvinkin tuttu juttu siivooja-ajoilta. :) Asiakas kysyy, että voisiko "siinä samalla" ottaa meidän ikkunat. Siis miten samalla? Yksi käsi luuttuaa lattiaa ja toinen pesee ikkunaa vai? Jos siivoukseen on määrätty vaikkapa 2h, niin se tarkoittaa, että se riittää juuri tuon kohteen siivoukseen, eli ei siihen voi yhtäkkiä heittää mitään kymmenen ikkunan pesua ja olettaa, että selvitään samassa ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tino kirjoitti:
Blondatun tukan omaavat naiset väittävät että heidän TYVI on vaan vaalennettu, ei koko pää ei kun kampaaja vaan tekee tyven. Niin mistä se tyvikasvu sinne tulee, kysyn vaan ?
En ymmärrä tätä, voisiko joku selittää? Useinhan nimenomaan vaalennetussa tukassa vain se kasvanut, tumma tyvi vaalennetaan, ei sitä vaalennusaineitta jo aiemmin vaalennettuihin pituuksiin ja latvoihin levitetä. Mitä mä en ymmärrä?
Ei silloin kyllä pelkkää tyveä ole tehty, koska tuolloin olisi vaalea tyvi ja muu tukka tummaa. Jos koko tukka on blondi, niin kyllä se on silloin ihan koko pää jossain vaiheessa vaalennettu, olkoon sitten vaikka vähän kerrallaan.
Ongelma on varmaan siinä että joku on kysynyt, oletko värjännyt hiukset, tarkoittaen värjäämistä ylipäätään eli koko päätä. Vastaaja on ymmärtänyt kysymyksen että oletko äskettäin värjännyt hiukset, jolloin vastaus voi olla että värjäytin tyven äskettäin, koko pää on ollut vaalea kymmenen vuotta.
Ja ennen kuin joku järjen jättiläinen tulee väittämään että eihän tuota kysymystä voi ymmärtää väärin, niin en ole alkuperäinen postaaja ja en tiedä miten hän on kysymyksen muotoillut tai onko asia tullut jotenkin muuten ilmi.
En vaihda sulaketta itse koska olen nainen, enkä myöskään maksa huoltofirmalle kyseisestä työstä koska olen nainen, se on miesten työ. Joka päivä menee aivot umpisolmuun näiden asiakkaiden kanssa..