Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo ajatus tulevasta syksystä ja talvesta masentaa...

Vierailija
28.07.2023 |

kesä kului vähävaraisena kituuttaen. Mihinkään ihaniin tapahtumiin yms ei ollu varaa lähteä, eikä toivoa paremmasta, ensi kesä tulee olemaan samanlainen. Olen aina ollut kesäihminen, odottanut sitä heti syksystä lähtien, mutta nyt kauniit säät eivät saaneet lähtemään edes ovesta ulos. Olen roikkunut netissä ja itkenyt. Ystävän kesän somekuvat kaikista tapahtumista ahdistaa... jos kesä on ollut tälläistä, mitä on tuleva syksy jolloin mieli on muutenkin apea.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuin omat ajatukseni. Olisin voinut kirjoittaa saman tekstin. Oli voimat lopussa jo valmiiksi ja kesäsuunnitelmatkin epäonnistuivat taas. Ainoa vuodenaika, jolloin edes voisin tuntea olevani elossa ja virkistyä. Mieli maassa ja syksy uuvuttaa jo valmiiksi.

Anteeksi, en osannut piristää mitenkään, on mennyt kesä aika lailla juuri noin kuin kuvailit. Voimia.

Vierailija
2/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kuin omat ajatukseni. Olisin voinut kirjoittaa saman tekstin. Oli voimat lopussa jo valmiiksi ja kesäsuunnitelmatkin epäonnistuivat taas. Ainoa vuodenaika, jolloin edes voisin tuntea olevani elossa ja virkistyä. Mieli maassa ja syksy uuvuttaa jo valmiiksi.

Anteeksi, en osannut piristää mitenkään, on mennyt kesä aika lailla juuri noin kuin kuvailit. Voimia.

Jatkan...

Jos jotain voi minulla olla tuohon sinulle, se on ajatus, että voisiko jokin kesän tekemisistä olla vielä mahdollista? Ulos lähteminen on jo hyvä suunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nuo suomen tapahtumat (vaikka olisivat edullisiakin tai jopa ilmaisia) täytyy jättää pois, asun täysin syrjäseudulla ja jo pitkät matkatkin maksaisivat aivan törkeesti ja olisi muutenkin hankalaa lähteä täältä ja olla jossain kaukana vähissä rahoissa. Toki vielä uiminen ja muut luonnossa retkeilyt voisi vielä onnistua, kunhan tästä ryhdistäytyisin. Kiitos kummiskin kannustuksesta.

Vierailija
4/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa se loskapaskassa uiminen :/

Vierailija
5/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa se loskapaskassa uiminen :/

Siihen on vielä aikaa😔

Vierailija
6/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, nyt on vielä heinäkuu. Elokuun aikana ehtii vaikka mitä, kun pistää toimeksi. Kesästä nauttimiseen riittää jo se, että on ulkona. Ei nyt kannata murehtia sitä, mikä tapahtuu joskus kolmen kuukauden päästä.

Vierailija
7/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos yrittäisit tehdä tästä syksystä kivan? Minä yritän, vaikka pelkään jo valmiiksi kaamosmasennusta mistä olen usein kärsinyt. Aion tehdä kotiini niin viihtyisän pesän missä on hyvä olla. Jotain ihania pehmeitä peittoja ja tyynyjä, koristevaloja jne. Aion opetella uusia terveellisiä reseptejä, jos syö hyvin niin keho ja mieli voi paremmin. Aion keskittyä muutamiin harrastuksiin syksyllä, kuten virkkaamiseen ja maalaamiseen - nämä ei mahdottomia summia vaadi rahaa. Aloitan ehkä myös jonkun kansalaisopiston kurssin. Pakko vaan yrittää, vaikka salaa jo haaveilen jostain paremmasta kesästä...

Vierailija
8/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, tulkoon ihana pimeys.

Ihan oikeesti, alkaa ketuttaa tämä vaatekaapissa asuminen.

Vierailija
9/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksy ja talvi on ihanaa

Vierailija
10/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se köyhyys oli varmaan tiedossa sulla jo ennakkoon. Ehkä olisi pitänyt suunnitella paremmin eli säästää rahaa tms. Säät nyt aina vaihtelee kesäisin että jos siihen ei osaa varautua niin se on vähän omaa tyhmyyttä. Mielikuvitus on omasi mitä kaikkea voi tehdä vaikkei niin rahaa olisikaan ja hei; vielä on kesää jäljellä!

Vierailija
11/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ensi kesä ei olisi parempi?

Vierailija
12/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ajatukset täälläkin. Odotan koko vuoden kesää ja sitten se on tämmönen. Eikä ulos meneminen auta kun kesävaatteissa ei tarkene. Kesän pointti on juuri se, että voi huoletta mennä ulos ja nauttia lämmöstä.

Ehkä vuoden päästä sitten on parempi kesä. 😥

Vierailija
13/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aina ollut 4 vuoden aikaa.Joten minua ei vuoden ajat masenna.

Vierailija
14/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole mikään kesä porottanut 3 kuukautta putkeen niin etteikö välillä olisi viileämpi ja sateisempi jne. Teillä on joku muu ongelma kuin vallitseva säätila.

Vierailija
15/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on nyt semmonen 10 kk aikaa tienata ja säästää rahaa ensi kesää varten. Energian käyttäminen murehtimiseen on ihan hyödytöntä.

Vierailija
16/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat ajatukset täälläkin. Odotan koko vuoden kesää ja sitten se on tämmönen. Eikä ulos meneminen auta kun kesävaatteissa ei tarkene. Kesän pointti on juuri se, että voi huoletta mennä ulos ja nauttia lämmöstä.

Kerrotko missä päin asut? Itse asun Länsi-Suomessa ja joka päivä olen ollut kesävaatteissa ulkona. Onneksi mitään hellekaapuja ei ole tarvinnut tänä kesänä viritellä.

Vierailija
17/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aika lailla sama tilanne, olen vähävarainen nainen ja ainoa ystävä asuu yli 100 km päässä...Heinäkuu on mennyt ilmojen puolesta perseelleen, jatkuvasti viileää ja sateista :(

Olen vielä selkäsairas niin rajoittaa menemisiä myös. Kaamosmasennusta minullakin. Täytyy toivoa että ensi kesä olisi lämpöisempi

Vierailija
18/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko missä päin asut? Itse asun Länsi-Suomessa ja joka päivä olen ollut kesävaatteissa ulkona. Onneksi mitään hellekaapuja ei ole tarvinnut tänä kesänä viritellä.

Pk-seutu. Täällä on tänäänkin pilvessä, tuulee ja voi vielä sataakin. Lähes joka ikisenä heinäkuun päivänä on satanut! Välillä montakin kertaa. Eilen olin ulkona takki päällä jo. Ei tarkene muuten. Syksyltä tämä on tuntunut. Mitähän tuolla nyt on, vain 16 astetta lämmintä.

Vierailija
19/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse Savossa ja koko päivän satanut vettä ja lämpöä alle 20. Sitten kun lomat loppuu niin alkaa varmaan taas lämpimämpi jakso...Mutta aika kalsa ja pilvinen ollut melkein koko heinäkuu, yksittäisiä aurinkoisia päiviä ollut

Vierailija
20/24 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on nyt semmonen 10 kk aikaa tienata ja säästää rahaa ensi kesää varten. Energian käyttäminen murehtimiseen on ihan hyödytöntä.

Millä voimavaroilla niin tekee, jos ei ole virkistynyt ja levännyt? Sitten kun -elämää jaksaa vain tiettyyn rajaan saakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi