Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laatukamaa tarjolla! Miniä & anoppi valitus

Vierailija
18.05.2018 |

Oltu miehen kanssa siis kimpassa 3v ja tänä vuonna meille siunaantu esikoinen, aivan ihana tyttö josta anoppi on ihan innoissaan. Viime vuonna raskaana ollessa mies sitten kosi ja varattiin kesäksi kirkko tässä viimeviikkoina. Oletin tietenkin anopin olevan vaan innoissaan siitä ja hänen pitävän musta, mutta eks reaktio olikin ollu ”meetkö sä poika naimisiin koska sä haluat vai koska sun on pakko”

Valhetelisin jos väittäisin etteikö toi olis vähän kirpassu.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on  sitten moderni perhe, kun mies oli raskaana.

Vierailija
2/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma :D Helmi anoppi. Mieti vielä, se tulee kaupan päälle miehen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikä jännä, miksi oletit anopin olevan innoissasi siitä, että menette naimisiin?

Vierailija
4/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on  sitten moderni perhe, kun mies oli raskaana.

https://img.buzzfeed.com/buzzfeed-static/static/2018-02/15/12/asset/buz…

Vierailija
5/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikä jännä, miksi oletit anopin olevan innoissasi siitä, että menette naimisiin?

Miksi ap ei olisi olettanut niin? Omassa lähipiirissäni ovat anopit aina tupanneet olevan iloisia ja ikionnellisia sekä innoissaan, kun kuulevat lastensa naimasuunnitelmista.

Vierailija
6/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap ei olisi olettanut niin? Omassa lähipiirissäni ovat anopit aina tupanneet olevan iloisia ja ikionnellisia sekä innoissaan, kun kuulevat lastensa naimasuunnitelmista.

Ok. Tuo mummoksi tuleminen varmasti onkin innon aiheuttaja, mutta naimisiinmenokin?

Vierailija
7/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan tultu mielestäni hyvin juttuun aina, pitää lapsesta ja jaetaan samoja kiinnostuksen kohteita. Oli ristiäisten järkkäämisestä enemmän innoissaan kun minä, joten olisin kuvitellut että esikoispojan häät (muut lapset eivät vielä siis ole naimisissa myöskään) olisi ollut kiva juttu äidin silmissä.

Vierailija
8/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti kirpaisi. Oma anoppini yritti estää naimisiinmenoamme kaikenlaisilla verukkeilla, esim. kutsumalla naimisiinmenoa vanhanaikaiseksi :) Ei kyllä peitellyt pettymystään. Yritti viimeiseen asti puhelimessa kääntää mieheni pään. Eikä siis mistään teiniavioliitosta ollut kyse vaan yli kolmikymppisten, aivan normaalien ihmisten aikuisesta päätöksestä. Nyt sitten on vuosien päästä kovin kovin loukkaantunut siitä, etten ole ryhtynyt hänen parhaaksi ystäväkseen ja soittele ja lepertele. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
9/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan tultu mielestäni hyvin juttuun aina, pitää lapsesta ja jaetaan samoja kiinnostuksen kohteita. Oli ristiäisten järkkäämisestä enemmän innoissaan kun minä, joten olisin kuvitellut että esikoispojan häät (muut lapset eivät vielä siis ole naimisissa myöskään) olisi ollut kiva juttu äidin silmissä.

No, kuinka tosissaan oli tuon kysymyksen kysynyt?

Voi olla, että hän silti on innoissaan teidän häistä, et ehkä nyt vain halua nähdä metsää puilta?

Vierailija
10/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen miehen pakottaisi nyt naimisiin, kun kerran lapsikin on valmiina?

Vierailija
11/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. Törkeä kommentti. Oma kokemus: mies soitti aikoinaan äidilleen kertoakseen, että me ollaan menossa naimisiin. Laittoi kaiuttimeen niin, että minäkin kuulin, koska oletti, että äiti olisi riemuissaan. No eipä vaan ollut.

–Äiti, me ollaan *****n kanssa menossa ensi kesänä naimisiin! (innostuneena ja hymy korvasta korvaan ulottuen)

*pitkä hiljaisuus*

–Aa. (monotonisella äänellä)

*pitkä hiljaisuus*

–No, sun asiahan se on.

Ei olla anopin kanssa ylimpiä ystäviä. Tuota puhelua ennen kyllä luulin, että oltiin. Niin joo, oli vielä yrittänyt miestä heidän kahden kesken ollessaan taivutella, että naimisiin pitäisi mennä jonkun kunnon tytön kanssa. Minä en osaa sanoa, miksi en ole "kunnon tyttö". Anoppi varmaan osaisi, mutta en viitsi kysyä.

Vierailija
12/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, innolla oikein odotan mitä oma tuleva anoppi keksii kun tajuaa minun ja poikansa menevän naimisiin.

Yhtään ei tiedä tuleeko olemaan innoissaan ja yrittää järjestää sellaiset juhlat kun itse haluaa vai yrittääkö kaikkensa jotta homma peruuntuisi.

Vierailija
13/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppini pukeutui häihin mustiin, vaikka tiesi hyvin sen olevan vastoin etikettiä. Taisi tulla anopille suru puseroon, kun poika napattiin lopullisesti pois äidin helmoista.

Vierailija
14/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ymmärrän että kirpaisi tuossa tilanteessa

Ymmärrän tavallaan myös anoppia. Jos oletan tilanteen jossa nimenomaan miniäkandidaattini innoissaan kertoo tulevista häistä ja oma poikani on asiasta hiljaa, voisin kuvitella itsekin miettiväni onko tää hääinnostus nyt vain miniän idea ja onko poika nyt itse mitä mieltä asiasta. Ja voisin vahingossa pukea ajatukseni noinkin kömpelöön sanamuotoon.

Miniät ja vävyt on tärkeitä henkilöitä ja heistä voi tykätä, heitä voi oppia arvostamaan ja rakastamaan, kuten myös anoppeja ja appia voi oppia samalla tavalla arvostamaan ja rakastamaan. Mutta äidille ehkä tärkeintä on kuitenkin sen oman lapsen mielenliikkeet, vaikka se olisi jo aikuinen ja itsekin isä.

Vierailija
15/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tavallaan myös anoppia. Jos oletan tilanteen jossa nimenomaan miniäkandidaattini innoissaan kertoo tulevista häistä ja oma poikani on asiasta hiljaa, voisin kuvitella itsekin miettiväni onko tää hääinnostus nyt vain miniän idea ja onko poika nyt itse mitä mieltä asiasta. Ja voisin vahingossa pukea ajatukseni noinkin kömpelöön sanamuotoon.

Miniät ja vävyt on tärkeitä henkilöitä ja heistä voi tykätä, heitä voi oppia arvostamaan ja rakastamaan, kuten myös anoppeja ja appia voi oppia samalla tavalla arvostamaan ja rakastamaan. Mutta äidille ehkä tärkeintä on kuitenkin sen oman lapsen mielenliikkeet, vaikka se olisi jo aikuinen ja itsekin isä.

Ihan selvästi tuosta ap:n tekstistä käy ilmi, että mies oli kertonut asiasta ap:n olematta paikalla. Muuten olen kanssasi samoilla linjoilla.

Vierailija
16/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin lisätä tuohon että fiksumpaa anopilta olisi tietenkin kysyä asiaa kahdestaan aikuiselta lapseltaan. Sitten huomasin, että niinhän anoppi oli tehnytkin, mutta miehenpöljäke oli mennyt möläyttämään äitinsä kysymyksen tulevalle vaimolleen. Huoh… 

Vierailija
17/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppini pukeutui häihin mustiin, vaikka tiesi hyvin sen olevan vastoin etikettiä. Taisi tulla anopille suru puseroon, kun poika napattiin lopullisesti pois äidin helmoista.

Anoppisi teki vain itsestään moukan kaikkien häävieraiden edessä.

Vierailija
18/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos anoppi vaikuttaa aidosti tykkäävän sinusta, niin ehkä tuon kommentin oli tarkoitus olla vitsi tai se heijasti sitä, että hän ei oikein osannut suhtautua siihen, että naimisiin mennäänkin vasta kun lapsi on jo syntynyt. Hänen ikäluokassaan sitä ei ehkä juuri tapahtunut.

Hyvin epäkohtelias ja epäystävällinen kommentti joka tapauksessa. Voisiko miehesi sanoa äidilleen, että "mua jäi vähän vaivaamaan, kun sanoit niin, mitä sä oikein tarkoitit sillä?" Ehkä se selvittäisi asiaa.

Vierailija
19/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppisi teki vain itsestään moukan kaikkien häävieraiden edessä.

Niinhän tuo teki. Ihmettelin vain häissä tuota yhden naisen surupuvussa esitettyä hiljaista protestia avioliitolle.

Vierailija
20/29 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osaa ne äiditkin. Itse aikoinaan reissussa ollessa mentiin kihloihin (siis ihan noin, ennalta sovittu juttu) ja soitin sitten asiasta äidille. Äiti on pitkään hiljaa ja sanoi "oletko ihan varma, mitä olet mennyt tekemään". Kysyin, eikö hän aio onnitella ja hyvin pitkin hampain hän sitten onnitteli. Jo seurusteluaikoina äiti yritti saada minua eroamaan poikaystävästä, hän keksi kaikenlaisia juttuja, kuten väittämällä, että en saa kirkkohäitä, koska poikaystävä on ortodoksi (ei ole) ja uhkailemalla, että ei osta minulle joululahjoja. Poikaystävän ja koko hänen suvun äiti oli haukkunut päin naamaa monta kertaa.

Meillä sitten naimisiinmeno viivähti, koska en halunnut äitiä mukaan pilaamaan häitä. Emme sitten kutsuneet yhtään vierasta. Äiti tosin oli jo siinä vaiheessa sitä mieltä, miten hyvän ja kultaisen miehen olinkaan saanut napattua itselleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi