Olisi kiva jos tyttöystäväni edes joskus valmistaisi aamiaista minullekin
Hän on opiskelija mutta nyt ei ole enää kursseja, minä käyn töissä. Olisi ihan kiva herätä kahvin tuoksuun, voileipiin ja keitettyihin kananmuniin. Sen sijaan kun kömmin sängystä kuuluu sieltä suunnalta vain kuorsausta. ☹️
Eikö naiset yleensä tykkää kun pääsevät hemmottelemaan miestään??
M26
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut koko ketjua, mutta pakko nyt kyllä kysyä, että mihin tämä maailma on mennyt jos kerran aamiaisen laitto vaimolta on hemmottelua. Eiköhän se kuulu ihan normaaleihin arkiaskareisiin.
N45
Normaalit arkiaskareet:
-vaimo tarjoilee aamiaisen sänkyyn
-vaimo pyyhkii miehen pyllyn
-vaimo kantaa miehen töihin reppuselässä
-vaimo siivoaa ja kokkaa ennen miehen kotiintuloa
-vaimo tarjoilee miehelle illallisen seisten nurkassa toimintavalmiudessa
-vaimo kantaa TV-tuolin eteen tohvelit, pukee ne miehelle
-vaimo ottaa suihin ja sanoo ”kiitos, herra”N45
Oooh.
Thainaisen mies?
Tässä ketjussa on ollut oksettavaa materiaalia miehiltä, mutta teidän mammojen alentuva asenne muunmaalaisia vaimoja kohtaan on kyllä se iljettävin asia. Ei anna kovin hyvää kuvaa suomalaisista naisista.
T. Onnellisesti ulkomailla asuva N35
Kyseisen thainaisen miehen kommentit vain viittaavat siihen että heidän parisuhteessaan on kyse muunlaisesta järjestelystä kuin rakkausliitosta, mutta mistäpä sitä koskaan tietää. Tsemppiä kaikille thainaisille. Miestä voi muuten vaihtaa vielä Suomessakin. Ne ei ole kaikki samanlaisia.
Mitä vikaa on järkiavioliitoissa? Rakkaus kestää vuoden, kaks, mutta järki on ikuista (kunnes Alzheimer meidät erottaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikon perusteella olin jo kirjoittamassa myötätuntoista viestiä, koska oletin, että itse olet tehnyt aamiaisia ja toinen on ajattelematon, mutta tekstin luettuani toteankin, että tuollaiselle k*sipäälle en tekisi minäkään mitään palveluksia.
Eli naisen ei tarvitse tehdä mitään vaikka mies oletettavasti maksaa kaiken ja koko naisen elämisen? Onko liikaa vaadittu vettä kun mies tuo rahaa niin nainen valmistaa ruokaa pöytään? Jos on liikaa vaadittu niin herää kysymys mitä tuollaisella naisella edes tekee?
Tuollaiset asiat pitää sopia etukäteen, siinä kohtaa kun puhutaan muutenkin raha-asioista, kodinhoidosta jne. Itse en ikinä suostuisi diiliin, että mies maksaa ja minä hoidan kodin ja ruoanlaiton.
t. Se nainen, joka hemmottelee miestään lähes joka viikonloppu aamiaisella
En ole lukenut koko ketjua, mutta pakko nyt kyllä kysyä, että mihin tämä maailma on mennyt jos kerran aamiaisen laitto vaimolta on hemmottelua. Eiköhän se kuulu ihan normaaleihin arkiaskareisiin.
N45
Ei meidän parisuhteessamme. Eikä tule ikinä kuulumaan. Olemme kaksi tervettä aikuista, joista molemmat pystyvät kaikkiin kotitöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tehnyt aamupaloja valmiiksi teineillekään kouluaamuina vaan he osasivat tehdä voileivät ihan itse. Kahvi oli valmiina, jos meillä oli lähtö samoihin aikoihin. Kauhistuttaa ajatuskin, että omat pojat sitten alkaisivat vaatia vaimoilta aamupalan valmistustakin.
Nämä vuosikymmenien ajan passatut miehet on ihan hukassa, kun vaimo joutuu jossain vaiheessa viikoksi pariksi sairaalaan. Se on karua alkaa siinä vaiheessa miettiä, miten niitä munia paistetaankaan ja perunoita keitetään. Jokaisen suvusta löytyy ainakin yksi tuollainen pariskunta.
Mutta se ei kauhistuta, että tytöt odottavat pojilta/miehiltä maksettuja treffejä.
Kahvin tarjoamisesta en usko heidän joutuvan vararikkoon elleivät he jostain syystä harrasta sarjadeittailua. Treffeille ei kannata mennä tuntemattomien kanssa eikä varsinkaan pyytää heti alkuun illalliselle. Omaa järkeä saa käyttää ja jos toinen esittää heti alkuun liiallisia vaatimuksia, niin voi miettiä hetken, kannattaako kyseiseen ihmiseen tuhlata edes aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikä sentään millaisia harhaisia nu-femakkoja täällä liikkuu.
Palstan miehet, uskokaa tai älkää ei normaalit suomalaiset naiset ole tuollaisia. Nämä on jotain eronneita katkeria mammoja.
N25
Tuossa olet oikeassa, että olen feministi, tosin en pidä tuosta alatyylisestä sanasta, jota sinä käytät.
t. Se nainen, joka hemmottelee miestään aamiaisilla (ja päivällisillä)
Kahvinkeittimen napsauttaa päälle se, joka ensimmäisenä herää kuselle. Aamiaista syödään silloin kun tulee nälkä, yleensä eri aikaan. Toiminut jo 22 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tehnyt aamupaloja valmiiksi teineillekään kouluaamuina vaan he osasivat tehdä voileivät ihan itse. Kahvi oli valmiina, jos meillä oli lähtö samoihin aikoihin. Kauhistuttaa ajatuskin, että omat pojat sitten alkaisivat vaatia vaimoilta aamupalan valmistustakin.
Nämä vuosikymmenien ajan passatut miehet on ihan hukassa, kun vaimo joutuu jossain vaiheessa viikoksi pariksi sairaalaan. Se on karua alkaa siinä vaiheessa miettiä, miten niitä munia paistetaankaan ja perunoita keitetään. Jokaisen suvusta löytyy ainakin yksi tuollainen pariskunta.
Mutta se ei kauhistuta, että tytöt odottavat pojilta/miehiltä maksettuja treffejä.
Ei, tämä ei todellakaan kauhistuta minua kuten ajatus siitä, että lapseni eivät osaisi peruskotitöitä kotoa muutettuaan. Treffikuviot ovat muutenkin sellaisia, että nuorten on parempi hoitaa ne ihan itse yrityksen ja erehdyksen kautta, äitiä ei siihen tarvita sotkemaan. Sen sijaan on vanhempien velvollisuus huolehtia, että lapsi osaa huolehtia itsestään kotoa muuttaessaan.
t. Pojan ja tytön äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Siksi että sinä heräät aikaisin, naisen pitäisi herätä laittamaan vain sinulle aamupalaa, vaikka menee vielä itse nukkumaan? Ei eletä 50-luvulla enää.
Arvaappa kuka tuo meidän taloudessa leivän pöytään.. 🤔
AP
Liittyy asiaan miten? Palkkaa palvelija, jos apulaista kaipaat hoitamaan kotityöt.
Passaa kuule vätys ihan itse itseäsi. Anna naises nukkua!
Tutkimusten mukaan naisten unentarve on suurempi kuin miesten. Olisi mukavaa, kun selviäisi vähemmillä unilla.
Kuinkahan moni mies nousisi laittamaan aamiaista päinvastaisessa tilanteessa? Veikkaan, että siinä tapauksessa uni maistuisi vähintään yhtä hyvin ja hyvin mahdollisesti iso osa yöstä olisi kulunut pelien parissa.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan naisten unentarve on suurempi kuin miesten. Olisi mukavaa, kun selviäisi vähemmillä unilla.
Kuinkahan moni mies nousisi laittamaan aamiaista päinvastaisessa tilanteessa? Veikkaan, että siinä tapauksessa uni maistuisi vähintään yhtä hyvin ja hyvin mahdollisesti iso osa yöstä olisi kulunut pelien parissa.
Äitienpäivänä aina yritän jotain tuoda aamulla sänkyyn. Ongelma on siinä, että puoliso vaatii kourallisen lääkkeitä heti herättyään ja menee sängystä niitä kylpyhuoneen kaapille onkimaan. Kahvi jäähtyy. Suuri epävarmuus siitä, oliko se nyt loppujen lopuksi hyvä idea vai olisko pitänyt antaa nukkua.
Vähän ohis, mutta en ole kyllä ikinä halunnut aamiaista sänkyyn, en edes äitienpäivänä. Ällöttävää lotrailua kahvikuppien ja leivänmurujen seassa :D
Itse lähden aiemmin töihin,ei tulis mieleenkään herätt'ää miestä
Synttäriaamuna teen aamiaisen tai herätän laulamalla hiljaa paljon onnea vaan rakas:)
Lahjoja emme enää ostele
Mun mielestä aamiainen on jokaisen omalla vastuulla, ellei ole sitten kyseessä jokin poikkeus, esim. lapsiperhe, jossa sovitaan, että mies menee herättämään lapset, ja vaimo tekee sillä aikaa kaikille aamiaista. Muuten jokainen hoitaa aamiaisensa itse silloin, kun herää ja tulee nälkä.
Jos toinen käy töissä ja toinen on vaikka työtön, on kohtuullista odottaa, että kotona työttömänä oleva tekee suuremman osan kotitöistä sillä aikaa, kun toinen on töissä. Tämä tarkoittaa esimerkiksi pyykinpesua, tavaroiden järjestelemistä, kaupassakäymistä, tiskaamista ja päiväruoan laittamista.
Jokainen esihuuhtelee omat tiskinsä huolellisesti (helpottaa varsinaista tiskaamista) ja lajittelee pyykkinsä (helpottaa pyykinpesua), eikä tiskejä tai roskia jätetä lojumaan pitkin olohuoneen pöytää tms. Eli eletään maalaisjärjellä, ja jokainen kantaa vastuuta omista tekemisistään.
Näin se homma toimii.
N24
Hm. Ekan vuoden mieheni toi aamukahvin sänkyyn. Joka aamu. Sitten jätin kahvin kun raskauduin.
Aamupalan laittanut aina. Silloinkin Kun mies lähtee 5am matkoille. Herään ja teen eväät. Nyt lipsuin, mut mies oli vetänyt lärvit ja olin vihainen siitä.
Tulee kasvatuksesta. Muiden huomioiminen.
Molemmat ollaan vuorotöissä ja välillä tulee tehtyä miehelle yllätykseksi jääkaappiin aamuleivät valmiiksi. Sama pätee tietenkin toisinpäin.
Meillä ei kukaan valmista toisille mitään aamulla, ihan itse osataan kaikki, minä ja mies, lapset (8-17v ) ottaa margariini ja juusto kaapista omalle leivälle laitettavasti ;)
Erirytmisyyttä kun on paljon niin kätevä näin. Iltapalalla sitten kaikki ollaan yhdessä, mutta kyllä silloinkin onnistuu se leivän voitelu jokaiselta ihan itseltään :)
Kysymys ei ole siitä, kuka osaa tai tahtoo tehdä aamiaista tai ihan mitä kotitöitä tahansa. Parisuhteessa toisen kunnioittaminen ja huomioonottaminen ovat minulle itsestäänselvyyksiä. Näyttää siltä, että useimmat naiset olettavat, että riittää kunhan he ovat olemassa. Eikö teillä koskaan tule mieleen, että hemmottelu ja toisen huomioiminen ovat parisuhteen liima. Puolin ja toisin tarvitaan hemmottelua ja toisen arvostamista. Aamiaisen valmistaminen on pieni asia, mutta suuri rakkauden ja välittämisen osoitus. Jos asiat olisivat toisin päin, haluaisiko nainen, että mies nukkuisi puolillepäivin, kun nainen lähtee aamuvarhaisella hankkimaan elantoa perheelle?
Kandee koittaa päästä sinne siipan kotiin käymään. Sieltä sen tulevaisuutensa pitkälti näkee, anopin ja appiukon muodossa tai sitten ne muuttuu ex - anoppiappivanhemmiksi...
Ottamatta sen tarkemmin kantaa kotitöiden tekemiseen.
Minä annan myös rouvan nukkua kun mahdollista. Sillä tiedän, että ollaan jo yhden hankalan lapsen kanssa siinä rajalla, jaksetaanko. Ei siksi, että se olisi niin kova homma, vaan siksi, että ollaan niin huonossa kunnossa.