Olisi kiva jos tyttöystäväni edes joskus valmistaisi aamiaista minullekin
Hän on opiskelija mutta nyt ei ole enää kursseja, minä käyn töissä. Olisi ihan kiva herätä kahvin tuoksuun, voileipiin ja keitettyihin kananmuniin. Sen sijaan kun kömmin sängystä kuuluu sieltä suunnalta vain kuorsausta. ☹️
Eikö naiset yleensä tykkää kun pääsevät hemmottelemaan miestään??
M26
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Siksi että sinä heräät aikaisin, naisen pitäisi herätä laittamaan vain sinulle aamupalaa, vaikka menee vielä itse nukkumaan? Ei eletä 50-luvulla enää.
Arvaappa kuka tuo meidän taloudessa leivän pöytään.. 🤔
AP
Mitä väliä?
Oletko varma, että haluaisit syödä tyttöystäväsi tekemää aamupalaa. Jos hän on terveysintoilija, niin parhaassa tapauksessa saisit ihan hyvän aamupuuron, johon on sekoitettu desi raejuustoa ja paljon sokerittomia marjoja. Raejuuston sijaan voit syödä muutaman aamuna 2 keitettyä kananmunaa.
Pahimmillaan aamiainen on proteiinipirtelö mistä_lie _protskujauheista ja marjoja. Leipä, levitteet, leikkeleet ja paistetut kananmunat eivät ole sitä oikeaa ja terveellistä ruokaa. Kahvia saat kyllä juoda ja ihan kofeiinipitoista aamulla. Tuoremehua ja hedelmiä varmaan saat syödä, jos olet niitä itse ostanut. Aamiainen tietysti syödään vasta tunnin aamujuoksun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minä heräilin aina tuntia aikaisemmin laittamaan lapset ja aamupalat, kun mies nousi viime hetkellä. Ajattelin olevani hyvä vaimo ja äiti ja että mies arvostaisi työtäni. Kävi ilmi että miehellä oli kaksikymppinen tyttis, eli se siitä.
Juu näinhän se monesti menee. Niitä passaajanaisia haluavat miehet on yleisesti vaan itsekkäitä. Elävät omien nautintojensa huumassa ja se passaaja on vain perus kotiorja jonka voi vaihtaa koska tahansa. Siis miksi maksais vaivaa passailla mokomaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ei ole siitä, kuka osaa tai tahtoo tehdä aamiaista tai ihan mitä kotitöitä tahansa. Parisuhteessa toisen kunnioittaminen ja huomioonottaminen ovat minulle itsestäänselvyyksiä. Näyttää siltä, että useimmat naiset olettavat, että riittää kunhan he ovat olemassa. Eikö teillä koskaan tule mieleen, että hemmottelu ja toisen huomioiminen ovat parisuhteen liima. Puolin ja toisin tarvitaan hemmottelua ja toisen arvostamista. Aamiaisen valmistaminen on pieni asia, mutta suuri rakkauden ja välittämisen osoitus. Jos asiat olisivat toisin päin, haluaisiko nainen, että mies nukkuisi puolillepäivin, kun nainen lähtee aamuvarhaisella hankkimaan elantoa perheelle?
Ei minua ole haitannut pätkääkään, että mies jää lomalla nukkumaan kun minä lähden töihin. Minulle on ihan sama, herääkö mies klo 8, 10 tai 12, se ei vaikuta minun työpäivän aikana millään tavalla. Osaan keittää aamukahvit ilman miestä. Minulle rakkauden osoitus on se, että antaa toisen nukkua yöunet ilman turhia herättelyjä.
Otsikon perusteella ajattelin ap:n toivovan tyttöystävän laittavan hänelle aamiaista siinä samalla kuin itselleenkin. Ok, ei mikään kohtuuton ajatus, että joskus voisi voidella leivän kiireisenä aamuna toiselle valmiiksi.
Sitten luin tekstin: ap haluaakin hyppyttää tyttöystäväänsä palvelemaan häntä reippaana heti aamusta alkaen. Vaikkei tyttöystävällä olisi aamulla minnekään kiire, niin yhtään pidempään kuin ap ei hänkään saisi muka nukkua.
Ap, olet paska poikaystävä! Sinulla on asenteessa pahasti vikaa. Et kaipaa tyttöystävää, vaan kotiorjaa.
Vierailija kirjoitti:
Hän on opiskelija mutta nyt ei ole enää kursseja, minä käyn töissä. Olisi ihan kiva herätä kahvin tuoksuun, voileipiin ja keitettyihin kananmuniin. Sen sijaan kun kömmin sängystä kuuluu sieltä suunnalta vain kuorsausta. ☹️
Eikö naiset yleensä tykkää kun pääsevät hemmottelemaan miestään??
M26
Minulla on filippiina vaimona ja hän aamuvirkkuna tekee aamupalan valmiiksi. Suosittelan että vaihdat oikeaan naiseen. Ei suomalainen pieruperse ole hyvää vaimomatskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Siksi että sinä heräät aikaisin, naisen pitäisi herätä laittamaan vain sinulle aamupalaa, vaikka menee vielä itse nukkumaan? Ei eletä 50-luvulla enää.
AP
No sinun täytyy kertoa naisellesi että vastineeksi siitä että työsskäyvänä maksat enemmän, odotat hänen passaavan sinua vaikka hänellä olisi muutakin tekemistä. Tule sitten kertomaan kuinka kävi.
Olen hyvin aamu-uninen, ja onneksi ei ole tarvinnut koskaan nousta aamulla aikaisin laittamaan puolisolle aamupalaa. Ei sittenkään, vaikka hän yksin tuo leivän pöytään tässä taloudessa. Silloin kun hän lähtee aamulla vähän myöhemmin, niin hän keittää kahvin, ja yhdessä juomme sen, ja hän tekee itselleen aamupalan. Minulle riittää pelkkä kahvi, ja teen itselleni aamupalan myöhemmin. Olen kyllä leiponut aamiaisleivät itse, ja kaikki muutkin aamiaistarvikkeet ovat helposti saatavilla. Joskus puoliso menee aamupalalle työkavereidensa kanssa. Olen aina itee tehnyt oman aamiaiseni. Loma-aikoina, matkoilla, mökillä, anoppilassa, omassa syntymäkodissani, jos on vieraita jne., niin yleensä tällöin minä teen aamiaisen, sekä itselleni, että muille. Näin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ei ole siitä, kuka osaa tai tahtoo tehdä aamiaista tai ihan mitä kotitöitä tahansa. Parisuhteessa toisen kunnioittaminen ja huomioonottaminen ovat minulle itsestäänselvyyksiä. Näyttää siltä, että useimmat naiset olettavat, että riittää kunhan he ovat olemassa. Eikö teillä koskaan tule mieleen, että hemmottelu ja toisen huomioiminen ovat parisuhteen liima. Puolin ja toisin tarvitaan hemmottelua ja toisen arvostamista. Aamiaisen valmistaminen on pieni asia, mutta suuri rakkauden ja välittämisen osoitus. Jos asiat olisivat toisin päin, haluaisiko nainen, että mies nukkuisi puolillepäivin, kun nainen lähtee aamuvarhaisella hankkimaan elantoa perheelle?
Jos minä kuitenkin olen siellä töissä niin mitä ihmeen väliä mihin aikaan mies herää, jos sovitut hommat ja sellaiset on kuitenkin hoidettu..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä kuitenkin olen siellä töissä niin mitä ihmeen väliä mihin aikaan mies herää, jos sovitut hommat ja sellaiset on kuitenkin hoidettu..?
No just näin. Se saa nukkua, jonka ei ole pakko nousta. Suuri rakkauden ja välittämisen osoitus uniongelmaisten kesken.
Meillä miehellä alkaa työt aikaisemmin. Välillä herään samaan aikaan miehen kanssa ja saatan aamiaistakin tehdä ja mennä sitten uudelleen nukkumaan. Joskus mies taas tekee mulle aamiaisen valmiiksi odottamaan sitä, että herään. Nää on tällaisia vastavuoroisuuteen perustuvia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
No meillä tilanne on juuri niin päin, että mies jää nukkumaan kun minä herään aikaisin töihin. Leijonan osan kotitöistä mies tekee, mutta hyvin hän on tähän mennessä ehtinyt ne tekemään sillä aikaa kun mä olen töissä, vaikka ei aamulla mulle aamiaista herääkään tekemään. Meillä hemmotellaan toista muilla tavoilla kuin pakkoherätyksillä. Parasta hemmottelua on lauantai-aamun hitaat aamiaiset, jotka valmistetaan ja nautitaan yhdessä, sen jälkeen kun ollaan nukuttu n. klo 10 asti.
Sen takiahan se vaimo otetaan, että se passaisi! Minun vaimo laittoi minulle aamiaista aina vauvan tuloon asti. Sen jälkeen ei ole kuin pari kertaa tehnyt aaamiaisen minulle. Olen pettynyt mutta yritän ymmärtää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Sinä ja sinun kuuluu omat leipäsikin tehdä helvetin despootti.
T. Mies, joka tuo myös leivän pöytään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
T. Mies, joka tuo myös leivän pöytään
Uih kun netin uljain valkoritari on hurjana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
T. Mies, joka tuo myös leivän pöytäänUih kun netin uljain valkoritari on hurjana.
On tainnut äiti tehdä sulle leivät inttiin menemiseen saakka ;]. Palkkaa sisäkkö, jos äidillistä passaamista kaipaat. Lammas.
Vierailija kirjoitti:
Sen takiahan se vaimo otetaan, että se passaisi! Minun vaimo laittoi minulle aamiaista aina vauvan tuloon asti. Sen jälkeen ei ole kuin pari kertaa tehnyt aaamiaisen minulle. Olen pettynyt mutta yritän ymmärtää...
Ikävä tilanne, otan osaa. Kohta vaimosi huomaa, että hän on yh, jolla on huollettavana kaksi lasta. Onneksi sen aikuisen lapsen voi päästää vapaille markkinoille, jos vaikka uusi äiti ottaisi lapsukaisen hoiteisiinsa.
Tuossa tilanteessa nainen haluaa itse passattavaksi ns. Kahvit kuumana sänkyyn (ja polttavasti sitten syliin kenties). Sitä asennoidutaan naisasialle/ naisten illalle kun tuollaisia ehdotellaan. Esim. Ei vanhemmat aikanaan kokeneet sitä kuten nykypolvi;,että ollaan kuin kokin sisäkkö. Molemmat vanhemmat laittelivat ja periutui tavat lapsille, ilman mitään vuorolistaa.
Ehkä ei kykene kyökin puolella perusasioihinkaan, onhan niitä jotka huutelevat joöa naapurin kämppään joka ruoanlaiton,aikana "onkos tossa,sitä ja sitä" onhan niitä pentuja jotka luulevat että lasagne on mamin tekemää vaikka mikrossa lämmitetty.
Ei ole mitään oma-aloitteellisuutta, vain oma itse sijalla, kuulostaa samalta kuin naikkonen luulee että mies komentelusta ja naikkosen itsekkyyden takia kiinnostuisi tästä, tulisi tuomaan kukkia ja jopa "pyytämään kättäsi?!" (hyi helv...). Tietenkin kun alapäätään tarjoaa lorttelissa niin...
Ollassa vieraisilla jossain päin maakuntaa, naisseura ei pitänyt mitenkään passailuna sitä että tämä laittelee kaikenlaista meisvieraalle (vaikka vähän toppuuteltiinkin..).
Persoonan ja luonteen ongelma tässä on kyseessä, siitä ei kemiaa synny.