IS:"Lukijat tyrmistyivät Jungnerin rahapaljastuksista – ”Eikö kansanedustajien palkan voisi poistaa kun kaikki on ilmaista”"
"Todellisuudentaju hämärtyy mukavasti kun itselle mikään ei maksa mitään, IS:n lukijat arvioivat kansanedustajien ilmaisia illallisia ja taksikyytejä."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005683443.html
"Edut nousivat esille keskiviikkona entisen kansanedustajan Mikael Jungnerin perustellessa, miksi ymmärtää Susanna Kosken (kok) päätöksen olla tarttumatta helsinkiläisen pitkäaikaistyöttömän Anna-Maija Tikkasen haasteeseen yrittää pärjätä toimeentulotuella."
Kommentit (31)
Normaali ruokatauko on usein vain 20 - 30 minuuttia. Kansanedustajat tuskin lounastavat tuossa ajassa noita ilmaislounaitaan. Kutsumustoimessa kun ovat, ei pitäisi tuntejakaan laskea työtä tehdessään. Lepäävät sitten 4 kk lomillaan. Vähän samaan tapaanhan opettajat perustelevat pitkiä lomiaan että tekevät sitten pitempää päivää muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juma tätä suomalaista kateutta. Ei ne lounaskokoukset ole iloisia leppoisia lounaita, vaan sen yhteydessä on ne kokoukset, joissa asiat hoidetaan. ne vaan pitää ympätä lounaan yhteyteen, koska kansanedustajalla ei ole vapaa-aikaa edes lounastaukoonsa. Ja vaikka ruut tulisikin kokousten yhteydessä, sillä kansanedustajallakin on asuntolaina maksettavana ja puoliso ja lapset elätettävänä. Ruokapalkalla ei tässä maassa toimi edes kuntouttava työtoiminta.
Anteeksi kuntouttava työtoiminta liittyy tähän mitenkään?
Luuletko että siellä saa päivässä 50€ ravintolalounaan?
Alhainen tapa koittaa koplata täysin absurdi asia kansanedustajien sikailuun.
Kokkaritrolli tunnistettu.
Minusta on absurdia edellyttää kenenkään tekevän vastuullista lainsäädäntätyötä ruokapalkalla.
Kun eihän ne sekoomuspelle tee!
Vaan nettoavat yli 150 000 € kaudesta vaikka eivät koskaan olisi paikalla.
Missä työssä voi tehdä saman???
Kyllä minä ainakin olen aina tiennyt kansanedustajien palkan ja verottomien kulukorvausten suuruuden.
Oma kansanedustajana asuu viikot Helsingissä ja viikonloput kotona. Hänen asuntonsa vuokra Töölössä on vähän yli 1000€. Lisäksi hän on joutunut palkkaaman kotiin hoitajan lapsilleen. Niin että ainakin hänen kulukorvauksensa menevät ihan normaaleihin lisäkuluihin, eikä riitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen aina tiennyt kansanedustajien palkan ja verottomien kulukorvausten suuruuden.
Oma kansanedustajana asuu viikot Helsingissä ja viikonloput kotona. Hänen asuntonsa vuokra Töölössä on vähän yli 1000€. Lisäksi hän on joutunut palkkaaman kotiin hoitajan lapsilleen. Niin että ainakin hänen kulukorvauksensa menevät ihan normaaleihin lisäkuluihin, eikä riitäkään.
Olipa taas paksu kokkarifantasia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko, mitä paksua tai fantasiaa tässä on? Eikä kyseessä ole kokoomuksen kansanedustaja.
Voi voi kun WT polkee iltiksen lietsomana jalkaa. Sinne vaan ehdolle vaaleihin, jos kadehdittaa.
Jungnerilla on ollut vuosia aikaa tehdä jotain suomalaisten eteen ja nyt sitten kerätään lisäpisteitä näillä "paljastuksilla", että saadaan Harkimon kanssa toiminta paremmin vauhtiin. Populismi on aina varma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko, mitä paksua tai fantasiaa tässä on? Eikä kyseessä ole kokoomuksen kansanedustaja.
Olis varmaan syytä loikata sitten.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi kun WT polkee iltiksen lietsomana jalkaa. Sinne vaan ehdolle vaaleihin, jos kadehdittaa.
Luuletko että aito suomalainen v-a-l-k-o-r-o-s-ka osaa lukea poliittisia uutisia?
Ei kai kansanedustajien saamat korvaukset ole järkyttävä yllätys asioita vähääkään seuraaville. Jos kansanedustajasta tulee ministeri tai puhemies, ns.palkka nousee vielä eri tasolle. Tuolle aimmalle kansanedutajien sanoisin, että moni työntekijä joutuu asumaan työn takia eri paikkakunnalla tai kulkemaan pitkiä työmatkoja ja saa verovähennyksinä vain osan! Verottomat kansanedustajien edut ovat kohtuuttomat. Lisänä tulee monia muita sidosryhmien tarjoamia tilaisuuksia, joista ei ymmärrettävästi julkisesti huudella. Se on lobbausta ja edustajiin vaikuttamista tietysti eli korruptiota.
Vai ruokapalkalla. Hehän saavat huippupalkkion ja päälle verottomat kulukorvaukset olemattomista kuluista.
Katso tuosta, mitä tienaavat:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3068931/kansanedustajien-verottomat-kul…