Pojalle hiukan erikoinen ja kansainvälinen nimi?
Pallottelen tässä vaihtoehtoja... Dante, Adam, Adonis, Caspian, Aramis, Ariel.... Miltä raadin korvaan kuulostaa? :)
Ja ei, ei ole mikään suomisukunimi täällä. :)
Kommentit (72)
Dionysos? Jos teille tulee tyttö niin siitä vois tulla vaikka Nemesis, Venus tai Amatsooni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adonis on harvinainen ulkomaillakin siihen liittyvien typerien assosiaatioiden vuoksi. Kyseinen nimi saanee aikaan nauruntyrskähdyksiä ympäri maailmaa eli siinä mielessä kansainvälinen se kyllä on. Vähän niinkuin Barbie tytöillä tai Ken tai Herkules pojilla. Ko. nimen mainitseminen saa epäilemään aloitusta provoksi.
Kelvin on hyvä. :)
Sama ”Eetun äiti” jatkaa
Barbien, Kenin ja Herkuleen kanssa samaan kuullu ehdottomasti Maximus ja yllämainittu Casanova. Apua!
Marius on ihana. Mun suosikki vampyyri, mutta voisin silti harkita sen antamista lapselleni :)
Oon tuo kommentoimasi. Itse en oo "Eetun äiti". Lisäisin listaan vielä nimen Romeo. :)
Esitin asiani näköjään vähän huonosti, mä olen se ”Eetun äiti” mielipiteineni. Sun kanssa olen samaa mieltä :)
Romeo alkaa olla aika käytetty. Tunnen muutaman suomalaisen(kin) Romeoon. Kaksi ihan vaaleaa poikaa ja yhden romanin.
Romeo voisi olla sopiva, on kaunis nimi. :) Adonis-nimellä on minulle ja miehelleni erityinen merkitys, jota en tässä halua avata, jonka vuoksi haluamme sen osaksi nimirimpsua. Nimeä ei tarvitse tässä aikuisten ihmisten haukkua enää kiitos. Uusia nimiä voi ehdottaa. :)
Kiitos kaikista asiallisista ehdotuksista :)
Ap
Minun koiran nimi on adonis, ei tulisi mieleen laittaa sitä omalle lapselle.
Mielummin Seppo richard luumu
Eikö Ariel ole tytön nimi? Itsellä se ainakin linkittyy päässä Disneyn pieneen merenneitoon... Caspian noista aloituksen vaihtoehdoista mun suosikki. Sit tietty lyhyet ja yritemmäät Mike ja Jake, jotka voi lausua suomalaisittain
Vierailija kirjoitti:
Ja tuosta Adoniksesta. Me mieheni kanssa kuulemme sen vain kauniina soljuvana nimenä ja se hyvin todennäköisesti tuleekin vähintään toiseksi nimeksi. Ei välttämättä etunimeksi.
Ap
Adonis ...? Kas kun ei Narcissos.
Adonis kyllä jotenkin vivahtaa vähän hompahtavaan suuntaan....
Vierailija kirjoitti:
Eikö Ariel ole tytön nimi? Itsellä se ainakin linkittyy päässä Disneyn pieneen merenneitoon... Caspian noista aloituksen vaihtoehdoista mun suosikki. Sit tietty lyhyet ja yritemmäät Mike ja Jake, jotka voi lausua suomalaisittain
*ytimekkäät
Ajattele lapsesi alakouluaikaa - takuuvarmasti jotain naljaillua/ kiusaamista Adoniksesta!
Kyllä kaikista nimistä voidaan kiusata jos niikseen tulee. Kiusaajilla on vastuu omasta toiminnastaan.
Pidin tässä ketjussa esiintyneestä myös Adrianista!
Ap
Täällä on paljon muitakin teidän lapselle sopivan kuuloisia: https://lapsennimi.com/juutalaiset-nimet/
Don Juan Alfa-Romeo Adonis-Casanova
Itselleni tulee mieleen itäinen Eurooppa ja kieltämättä myös koirat.