Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkytys! Tajusin vasta nyt, minkä näköinen todellisuudessa olen!

Vierailija
16.05.2018 |

Kaikki alkoi siitä, kun näin töissä otetun videon, jossa näyn taustalla. Rehellisesti ottaen vähän järkytyin, että tuoko todella olen minä. Pienet tihrusilmät syvällä päässä, perussuomalainen taikinanaama ja vielä isohko nenä siihen seuraksi. Piirteet tuntuivat jotenkin hukkuvan, en näyttänyt miltään ja jos joltain edes, niin aika rumalta.

Olen elänyt nyt kolmekymppiseksi asti siinä luulossa, että olen perusnätti. No menin nyt sitten katsomaan vanhoja kuvia, joissa näin omat piirteeni eri silmin. Sama taikinanaama ja tihrusilmät siellä on olleet kuusitoistavuotiaanakin.

Eniten hämää se, että selfieissä ja joissakin muiden ottamissa kuvissa näytän todella erilaiselta. Läheltä katsottuna kasvot ovat kapeammat, silmät ja niiden väri tulevat esiin jne. Minulla on siis ihan sievät piirteet kuitenkin sen kaiken taikinanaaman keskellä... Olen kuitenkin tämän "lähietäisyyden" varaan rakentanut koko ulkonäköni, ja nyt tajuan, ettei se olekaan totuus.

Miksi tämä tuntuu näin pahalta?! Onko kukaan kokenut samaa? Tuntuu typerältä valittaa tällaisista asioista, mutta tuntuu että olen rakentanut kuvan omasta ulkonäöstäni ihan valheellisesti.

Kommentit (191)

Vierailija
161/191 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumorintaju ja itseironia paikkaavat mennen tullen puutteita ulkonäössä. Hauskin ketju aikoihin.

Erityisesti mua huvittaa - en tiedä miksi -  että aika iso osa av-mammoista näyttää ilmeisesti Jaajolta! :DD 

Lukeekohan Jaajo tätä? :-D

Vierailija
162/191 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kampaajan tuolissa istuminen on ihan hirveää kun näkee itsensä. Mä näytän Jabbalta kun isken ruhoni siihen tuoliin. Ja hoikka kampaaja simpsakkana pyörii siinä ympärillä. Ristus mikä itseinho aina iskee.

Mä olen valokuvamalli, oikeasti mielestäni hyvinkin kaunis. Minulla on selkeät ja tummat piirteet, olen erittäin hoikka, hyvät ja valkoiset hampaat jne.

Sitten kun kampaaja laittaa sen pressun päälle ja kastelee hiukset, vieläpä kampa ne keskijakaukselle, on pakko pistää silmät kiinni. Ihan karsee näky. Kaikilla meillä on huonot hetkemme :D

No mut entäs ne kuvat ja selfiet? Näetkö niissä kauniin naisen vai jotain muuta?

En osaa ottaa selfieitä. Ostin iPhone 8:n ja jokainen tällä ottamani kuva on hirveä tai tosi hirveä. Leveä otsa, nenän tilalla ankan nokka ja toinen silmistä ilmeisesti lazy eye. Huulessa arpi korostuu, samoin otsan oikeasti lähes huomaamattomat aknearvet. Aiemmassa Samsungissa oli kai joku filtteri, tsi vaan armollisempi kamera, kun sillä tuli ihan hyviä. Studiokuvista pidän, samoin ihan kavereiden ”oikealla kameralla” ottamista kuvista. Ihan elätän itseni tällä hommalla vaikka mielestäni olen peilissä paljon nätimpi kuin kuvissa, ei vaan puoltoistametrinen varsi riitä catwalkeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näytän järkyttävältä kuvissa. Näytän myös järkyttävältä peilistä, meikattuna ehkä jotenkin vielä kaameammalta. MUTTA. Poikaystävät, säädöt, minua iskemään tulleet miehet ovat kaikki aina olleet todella hyvännäköisiä. Siis omalla logiikallani ajatellen aivan "out of my league", eräänkin varakkaan, pitkän ex-ammattiurheilijamiehen eksä oli missi, ja hyvin tunnuin sille kelpaavan. En tiedä, mistä tämä johtuu, olen päätellyt että ehkä olemukseni tai ilmeeni jotenkin kohottaa keskinkertaista ulkonäköäni, ja olen kyllä iloinen ja ulospäinsuuntautunut persoonakin. Aina kun tekisi mieli vajota maan alle peiliin tuijottaessa (tai kun näkee itsensä vahingossa jostain peilistä/heijastuksesta, ne on kamalimpia!), lohduttaudun sillä, että onneksi muut ihmiset eivät tunnu näkevän minua yhtä "rumana".

Aivan sama kokemus! Siis oikeasti välillä kuviani katsellessa tuntuu että herra isä, miten ihmiset antavat mun edes kulkea vapaana. Silti usein käy niin, että baarissa miehet tulevat ihan häkeltyneinä kertomaan, kuinka upean näköinen olen. Voin sanoa näin, koska se ei TODELLAKAAN ole oma mielipiteeni. Koulukiusaamistausta ja itsetunto oli nuorena aivan nolla, pitkään pidin noita ihailevia kommentteja vittuiluna, mutta kun sitä yhä 45-vuotiaana tapahtuu, niin ehkä vitsi olisi jo vanhentunut. En silti pidä ulkonäköni kommentoinnista, se saa vaivautuneen olon, ja varsinkin kun ne miehet jäävät oikeasti tuijottamaan ja nikottelemaan. Ystävänikin ihmettelevät asiaa, vaikka hekin sanovat pitävänsä mua kauniina ("muttei ehkä NIIIIIN kauniina", kuulen usein :D ).

Oma arvioni on, että ehkä ulkonäköni on sitten muiden silmissä kiinnostava, mutta joku vaikutus on ehkä luonteellani, olen ystävällinen, empaattinen ja huomioiva, ehkä mulla on "hyvä aura". Tai jotain.

Vierailija
164/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Join the club. Mä järkytyn suunnilleen joka kerta kun näen valokuvia itsestäni. Näytän ihan hirveältä. Lyhyt kaula, pyylevä, hiukset vasikannuolemana päätä myöten. Idiootin ilme yleensä kaupanpäälle.

Tästä tuli hauska mielikuva, että sinulla on vasikka isohkossa peilikaapissa ja otat siitä parit lipaisut ennen ulos lähtöä.

Vierailija
165/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin lekurissa ja katsoin myöhemmin omakannasta mitä oli kirjoittanut. Syy miksi kävin oli selkeästi kirjoitettu. Mutta, yksi lause, keskivartalolihavuus. No niin onkin, mutta jotenkin järkytyin, kun näin sanan kirjoitettuna. Ei sanonut asiasta mitään, tiedän, tiedän, että totta on ja olen vaan katsonut itseäni peilistä tietyistä kulmista. Apua, hitto, laiharille.

Mulle oli kauniisti kirjoitettu obesidi.

Vierailija
166/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten niin monen vaateliikkeen sovituskopeissa on ihan kamalat valot? Siis miksi, miksi vaateliikkeet käyttävät sellaisia kovia valoja, jotka ei imartele ketään ja kaikki vaatteet näyttää kamalalta päällä? Ei kai kukaan halua ostaa sellasta vaatetta mikä ei näytä hyvältä päällä.

Ne valot ovat raakoja ja pienen pienessä pukukopissa valaisevat juuri sillä tavalla, mikä on kaikkein kamalin. Luulisi, että kauppojen kannattaisi satsata pukukoppeihin, sillä siellähän se ostopäätös tehdään.

Toi voi olla myös täysin suomalainen ongelma, ja pienten suomalaisten kauppojen pienten sovituskoppien ongelma. Oikeassa maailmassa (eli ulkomailla) luultavasti kelataan tuollaisia asioita - ainakin isoissa/hyvissä kaupoissa, halpahallit ovat sitten erikseen - ja valot ovat pehmeämmät.

Vierailija
167/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...olen ns. perusnätti.

Voisko joku selittää, mitä tää edes tarkoittaa? Ei haukuta rumaksi koko ajan? 

Vierailija
168/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumorintaju ja itseironia paikkaavat mennen tullen puutteita ulkonäössä. Hauskin ketju aikoihin.

Erityisesti mua huvittaa - en tiedä miksi -  että aika iso osa av-mammoista näyttää ilmeisesti Jaajolta! :DD 

Lukeekohan Jaajo tätä? :-D

Kukahan Jaajon isä on? Tainnu olla pölynimurikauppias 60-70-80-luvuilla :D

Vierailija
169/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

coldreality kirjoitti:

Tein saman havainnon parikymppisenä.

Ajattelin aina olevani sellainen kutosen mies, joka tuurilla voisi löytää naisen jonka mielestä juuri minä olen jopa komeahko.

Jotenkin luulin että tytöt arvostaisivat hyväkuntoisuutta ja siistiä pukeutumista. Olin väärässä.

Kaiken ratkaisee geneettiset tekijät. Joko olet syntynyt naisten suosimaksi mieheksi tai et ole. Makuasiat liittyvät tyyliseikkoihin, mutta niillä on merkitystä vasta jos geenisi ovat kunnossa. Niillä voit muuttua tietyn naisen silmissä rumaksi, mutta et yhdenkään silmissä komeaksi.

Tajusin olevani lyhyt, pulloharteinen ja siropiirteinen. Äänikin on korkeahko. Tipuin hetkessä "kutosesta" Klonkkua vastaavaksi mieheksi.

En ole sittemmin tavoitellut parisuhdetta, hyväksyn että olen naisten silmissä ylijäämämateriaalia koska en olisi kyennyt 20 000 vuotta sitten puolustamaan naista tai siittämään pitkiä ja raamikkaita jälkeläisiä.

Älä jaksa

Vierailija
170/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...olen ns. perusnätti.

Voisko joku selittää, mitä tää edes tarkoittaa? Ei haukuta rumaksi koko ajan? 

Sellainen, joka ei ole keskiverto instagram-kaunotar ja jota voi pitää ihan mukavan näköisenä normaalielämässä. Ei mikään erityisen ruma, mutta ei mikään erityisen mieleenpainuva. Keskiverto naama.

Vierailija
171/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eräs tuttava, joka on kuvissa aivan upea! Siis todella kaunis. Mietin että miten en ole huomannut hänen kauneuttaan. Kuvittelin että muistaisin hänen olevan noin kaunis. En ollut nähnyt häntä pitkään aikaan muuten kuin kuvissa. Sitten näin hänet kaupassa ja hän olikin aivan "tavallisen nätti", kuten muistinkin. Mutta miten joku voikaan olla kuvauksellinen!

Vierailija
172/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän olevani ruma, mutta ei se haittaa. Aika vähän minun tarvitsee itseäni katsella. Sääli tietenkin heitä, jotka välillä minun naamaa joutuvat sietämään, mutta...

t. Timo Soinin näköinen nainen. Eikä tämä ole mikään vitsi.

Vierailija
173/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnistan tuon "piirteet katoaa" ja "kamala taikinanaama" -ilmiön. Mulla on aika sama juttu kuin monella muullakin suomalaisella: kasvojen piirteet ovat aika ns. pehmeät: pyöreät ja korkeat "omenaposket", nenä mallia melko lyhyt hyppyri, leukalinja ei ole kirveellä veistetty jne.

Olen kuitenkin aina ollut tosi hoikka, oikeastaan laiha, mutta vain kasvoja katsomalla voisi luulla, että painan 10-15 kiloa enemmän. Nyt iän myötä kasvotkin on kuitenkin hieman kapeutuneet, ja olen jopa kuvitellut, että näyttäisin hoikalta myös kasvoista...joo ei! Näinpä muutaman kuvan itsestäni illanistujaisista ja moro, mikä pallopää! Siis miten kenelläkään voi olla päänä keilapallo, jossa on kaksi reikää silminä? Sivuprofiili...sitä ei ole. Pallo, jossa on pieni kärsä ja heikko leuka, ai että! :D

Ja nuo kauppojen sovituskopit: olen huomannut, että h&m:ssa on hoikentavat peilit ja suht hyvä valaistus. En kyllä oikein tiedä, miten ne peilit sovituskopeissa hoikentaa, sillä ne eivät kuitenkaan mielestäni ole "vinossa", vaan suorassa kuten kuuluukin. Jossain kaupoissa taas on juuri se kamala valo ja peilit.

Vierailija
174/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joidenkin naamat vaan on photogenic ja toisten ei :)

epäilen pahasti että kukaan on oikeasti muka ruma, koska rumuus tulee sisältä! ihana luonne tekee jokaisesta ihmisestä kauniin, mutta ruma luonne rumentaa jokaikisen.

Vierailija
175/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aivan täysin kaikkien tuntemukset ! Mutta lohduttavaa on se, että kuvissa todella pitää verenmaku suussa opetella poseeraamaan, että ne onnistuu oikeasti. Olin itse vuosia takaperin Miss Suomi- finalisti, ja voi herranen aika kuinka olikin AIVAN kamalat ensimmäiset kuvat lehdessä. Tuntui että silloisestaa kaunottaresta joka olin, muuttuikin pieni ruma mitäänsanomaton ankanpoikanen jonka otsa irtisanoi itsensä irti, eikä jaksanut kannatella kuin toista kulmakarvaa, sekä hymykin näytti enemmän irvistykseltä. Toki siinä rumbassa ei halunnut enää yhtäkään kuvaa koko suomen näkyville, joka olisi niin kamala, niin oli vain ihan pakko opetella poseeraamaan oikeasti hyvin. Ja se ei ollut helpoin juttu, mutta sen jälkeen kuvat alkoivat onnistua!

Vierailija
176/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näytän passikuvassa aina ihan kamalalta. Eli siis varmaan oikeastikin näytän just siltä ja kamalalta :D Kuvittelen että kasvoni ovat ihan kauniit, kasvojen muoto sopusuhtainen ja muutenkin kasvot symmetriset. Passikuvassa näkyy: pieni laatikon muotoinen neliskanttinen pää, ohut viirusuu, leuka vinossa, toinen silmäluomi jotenkin roikkuu, toinen kulmakarva on joku 10cm toista korkeammalla. Oikea kaunotar siis!

Kuvailit just täydellisesti minut :D Aina niitä kaksoisolentoja etsitään niin me ollaan varmaan sitten semmosia. 

Vierailija
177/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän mielestäni parhaalta peilin kautta otetussa selfiessä. Ja erilaiselta kuin suoraan otetussa selfiessä tai jonkun muun ottamassa kuvassa. Mikä on lähimpänä totuutta?! o__O

Vierailija
178/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös en voi sietää itseäni kuvissa, mutta videokuvaa itsestäni nähtyäni hämmennyin, kun olinkin aika viehättävä. Se ei välttämättä liittynyt ulkonäköön vaan siihen olemukseen ja eleisiin ja kehonkieleen. Oon pitänyt itseäni rumana ja joskus kun joku kehui erittäin hyvännäköiseksi naiseksi, ajattelin sen vittuilevan. Toi video ehkä vähän avasi mun näkökulmaa, että ehkä mun elävä olemus on sitten viehättävämpi kuin olen yksin peiliin katsoessa tai kuvista luullut. Ja esimerkiksi oon hävennyt reheviä reisiä ja leveää lantiota, mutta joku kommentoi, että oon ollut aina siro. Ja sitäpaitsi ne isot reidet ja leveä lantio voi mun mielestä jollain toisella naisella näyttää hyvältä, itseä vaan ei näe niin. Jotenki ihan hakusessa omakuva.

Vierailija
179/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran joku ihminen tuli sanomaan, että hämmentävää katsoa minua kun näkee sivuprofiilissani täysin itsensä. Sillä ihmisellä oli juuri ne piirteet, joista en pidä itsessäni. Tuntui ahdistavalta, että tuolta minä siis näytän.

Vierailija
180/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen aina että olen hymyilevä ja hyväntuulinen ihminen, mutta totuus on paljastunut kuvista: näytän sellaiselta kuivahtaneelta kaikkeen tyytymättömältä laihalta naiselta.

Ilme on vihainen ja tuima tai vaihtoehtoisesti jotenkin kauhistunut. Ymmärrän myös nyt, miksi jotkut pitävät minua pelottavana ja hieman outona. Olen siis aika sosiaalinen ja leppoisa henkilö todellisuudessa.

Tukkaan käytän rahaa suuria määriä vuodessa, mutta vasikannuolema on vasikannuolema, minkäs teet. Valo myös kivasti siivilöityy ohuen takatukan läpi. Lyhyt tukka on vaihtoehto, mutta sitten korostuvat jättimäinen otsa ja lommoposket ja hieman miehiset piirteet.

Jos yritän lihottaa piirteiden pehmentämiseksi, menee kaikki läski keskivartaloon, josta tulee pallo ja muut osat säilyvät laihoina.

p.s. takakenojuoksijalle ja isopäiselle mongolille sekä toiselle vasikannuolemalle kiitos nauruista. :D Ainakin itseironia on viehättävän piirre ihmisessä.

Muistutat aika lailla minua! Olen itse hieman miehinen kasvoista ja hartioistakin. Jättiotsainen lommoposki, joka kaunistuu kasvoista lihoessaan hieman, mutta kasvattaa samalla tynnyrimahan :D