Mitä voisin enää korjata ruokavaliossani, kun en laihdu?!
Olen jo jättänyt pois sokerin, punaisen lihan sekä pastan ja vaalean leivän. En syö makeita herkkuja ollenkaan. Ennen söin usein sipsejä, nykyään sipsinhimoon kurkkutikkuja ja dippiä. Suosin kasvisruokia, niiden lisäksi syön kanaa tai kalaa mutta en välttämättä joka päivä. Toinen päivän pääruoista on lähes aina salaatti. Aterioilla juon vettä tai vichyä. Riisiä tai perunaa syön 0-2 kertaa viikossa, pastaa en koskaan. En syö vaaleaa leipää ollenkaan, vaan hapankorppuja tai ruisleipää päivästä riippuen joko en yhtään tai sitten pari palaa. Mitä tässä nyt vielä voisi korjata? Annoskoot ovat mielestäni ok, välillä punnitsen ruokia sen varmistamiseksi mutta en joka aterialla. Hämmentää kun en näe tuloksia, vaikka olen tehnyt juuri niin kuin on neuvottu eli tehnyt pidemmän tähtäimen pysyviä muutoksia, joista olen jaksanut myös pitää kiinni viimeiset 6 kk.
Pienistä puroista se kertyy. Tietyt jutut ovat niin energiatiheitä, että käsittämättömän pienistä määristä tulee paljon energiaa. Sitten kun laitat vielä salaattiin pähkinöitä, juustoa... Pari leipäpalaa tuorejuustolla salaatin kera ja viinilasi...
Eli kyllätuosta tulee esim painonvartijoilla 1 piste ja päiväannokseen ei kuulu kuin 18 pistettä.
Sama leivän päälle, miksi laittaa oivariinia ja juustoa? Laita pelkkä juusto ja salaatinlehti tai tomaattia. Noista ne muuten kertyy - tajuatko että on vähennettävä jos tarkoitus on laihtua!
Jätä oivariini pois ja ota jokin kevyt kasviöljypohjainen becel tms