Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirjoitusvirheet, jotka saavat verenpaineen nousemaan

Vierailija
16.05.2018 |

Siedän hyvin yhdyssanavirheitä, mutta b:n ja p:n sekoittaminen on jotain todella raivostuttavaa. Esimerkkejä:

tapletti

poikotti

adobtoida (!!!)

Jatkakaa.

Kommentit (1072)

Vierailija
21/1072 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enään

Vierailija
22/1072 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivämäärät muodossa 16.5 ilman järjestyslukua osoittavaa pistettä.

Jestas, tätä näkee ihmisillä, jotka ovat töissä ja jonkinmoinen koulutuskin takana, ainakin se peruskoulu, jossa tuo opetetaan. En voi ymmärtää ja puutun joka kerta. Olen saanut jopa moitteita, kun puutun. Tekijälle tulee kuulema paha mieli, hyvänen aika, ihminen laittoi näkyville aikataulun tukevan vuoden tapahtumista, kaikista kuukausista puuttui piste. 😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1072 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas, tätä näkee ihmisillä, jotka ovat töissä ja jonkinmoinen koulutuskin takana, ainakin se peruskoulu, jossa tuo opetetaan. En voi ymmärtää ja puutun joka kerta. Olen saanut jopa moitteita, kun puutun. Tekijälle tulee kuulema paha mieli, hyvänen aika, ihminen laittoi näkyville aikataulun tukevan vuoden tapahtumista, kaikista kuukausista puuttui piste. 😳

Tukevan vuoden. :D

Anteeksi, oli pakko huomauttaa.

Vierailija
24/1072 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on hyvät kirjoitustaidot jo työnikin puolesta. Siltikään mulla ei verenpaine nouse muiden ihmisten kirjoitusvirheistä. Mun mielestä on hienoa, että huonommin kirjoittavakin uskaltaa nettiin kirjoitella. Verenpaineen sen sijaan saa nousemaan pilkkua viilaavat kielioppipoliisit, voiko rasittavampia ollakaan? Pahempia melkein kuin naapuri- ja työpaikkakyttääjät!! Vissiin saavat suurtakin tyydytystä, kun pääsevät huomauttamaan muiden kielioppivirheistä. Karseita ovat.

Minä, minä, minä, ja ai niin, sanoinko minä.

😇 Olepas hyvä!

Vierailija
25/1072 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukevan vuoden. :D

Anteeksi, oli pakko huomauttaa.

Hoikan ihmisen pelko, ensi vuodesta tulee tukeva. 😏😂 Sori, en lukenut riittävän tarkasti tekstiäni.

Vierailija
26/1072 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on hyvät kirjoitustaidot jo työnikin puolesta. Siltikään mulla ei verenpaine nouse muiden ihmisten kirjoitusvirheistä. Mun mielestä on hienoa, että huonommin kirjoittavakin uskaltaa nettiin kirjoitella. Verenpaineen sen sijaan saa nousemaan pilkkua viilaavat kielioppipoliisit, voiko rasittavampia ollakaan? Pahempia melkein kuin naapuri- ja työpaikkakyttääjät!! Vissiin saavat suurtakin tyydytystä, kun pääsevät huomauttamaan muiden kielioppivirheistä. Karseita ovat.

Itse-sanan käyttö, kun pitäisi sanoa minä, esim. tässä lainattu teksti olisi pitänyt alkaa "Minulla on". On tullut oikein muodiksi tuo itsen viljely sopimattomissa kohdissa.

Vierailija
27/1072 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä :) Myös lauseissa, jossa käytetään sanaa "kera" esim. "tänään syön pastaa kera pekonin" jne. Todella ärsyttävää.

Toinen mikä ärsyttää, on "huutava/kiljuva nälkä", kuka puhuu noin? :D 

Niin ja tietysti kun sanotaan ketä vaikka pitäisi sanoa kuka.

Vierailija
28/1072 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on taas murheet, voi kyynel. Kyllä ois raskasta olla kielioppi natsi.

Vierailija
29/1072 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enään

Vierailija
30/1072 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoajan, jos ei tarkoiteta kokoaja-sanan genetiiviä. Tämä nostaa varmaan ihan oikeasti verenpaineeni. Kirjoittavatkohan samat ihmiset aina koko-sanan yhteen seuraavan sanan kanssa, esim. Luin kokokirjan, maalasin kokotalon, söin kokoannoksen.

Vierailija
31/1072 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei nouse verenpaine tuollaisista asioista. Muuten en olisi päässyt tähän asemaan, vaan olisin kaatunut burnouttiin jo aikoja sitten. Pitää valita harkiten, minkä asioiden antaa vaikuttaa.

Vierailija
32/1072 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kirjoittajat ovat saaneet opetusta suomen oikeinkirjoituksesta. Ei ole kiellettyä kerrata asioita (ja pysyä ajantasalla muutoksista), saati osoittaa kunnioitusta lukijoitaan kohtaan yrittämällä kirjoittaa niin, että tulee oikein ymmärretyksi.

Jokainen meistä tekee virheitä, eivätkä ne kaikki ole ylen vakavia, mutta en ymmärrä miksi aikuinen ihminen puolustelee tietämättömyyttään, huolimattomuuttaan tai ylimielisyyttään "vapaudella".

JK. Se on muuten kielipoliisi, ei kielioppipoliisi.

Vierailija
33/1072 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kolmen pisteen sijaan käytetään vain kahta.. joskus jopa neljää.... tai useampaa......

Vierailija
34/1072 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko varsinaisesti väärin, mutta mua häiritsee, kun hymiöö tai emojia käytetään niin että se korvaa päättövälimerkin. :/ Siis tähän tapaan :/

Vierailija
36/1072 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysikäinen

Perjaatteessa

Paraskaveri

Lisäksi juhlapyhät, viikonpäivät ja kansalaisuudet isolla alkukirjaimella kirjoitettuna.

Vierailija
37/1072 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen S2-opettaja, joten olisin varmaan jo kuollut verenpainetautiin, jos kirjoitusvirheistä pitäisi hermostua.

Pidän kielipoliiseja vähän omahyväisinä besserwissereinä. Anteeksi.

Vierailija
38/1072 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkun käyttö pisteen sijaan kellonajoissa. Välilyönti lainausmerkin jälkeen ja ennen ( kuka ).

Vierailija
39/1072 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lyhenteitä, lukuja yms. ei tarvittaessa taivuteta. Olen töissä VR. Arvosana laski 8.

Vierailija
40/1072 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Agressiivinen

Pedagokiikka

Muistatteko sen legendaarisen purkauksen, kun joku oli kirjoittanut normaalisti pedagogiikka ja joku tuli siihen valittamaan että opettele ensin kirjoittamaan pedakogiikka oikein ja tule sitten vasta kirjoittamaan tänne! Se oli yksi noloimmista, mitä on palstalla näkynyt.