Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eräs ystäväni on erikoinen, jos häneltä pyytää pikku palvelusta hän kieltäytyy, vaikkei hänellä olisi mitään estettä

Vierailija
15.05.2018 |

Kun kysyn vaikka että "käyttäisitkö koiraani pissalla, kun minulla menee töissä pidempään", niin sanoo ei vaikka apu olisi tärkeä ja hänellä ei ole mitään silloin. Itse hän taas sitten voi pyytää nostoavuksi huonekalulle tai jotain muuta palvelusta hetken päästä. Jos hän itse ilman mitään selitystä vain ei tee jotain, koska ei halua, se on mielestäni töykeää. Asumme lähekkäin, joten matkasta ei ole vaivaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta palvelusten pyytäminen ja niiden antaminen, jos ei ne suju tasapuolisesti.

Vierailija
2/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanan opettelu on ihan hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kaveria avuksi seuraavan kerran kun sinulla on juhlat ja talo täynnä muita kavereita. Lykkäät koiran kaverille kainaloon ja pyydät lenkittämään, kun nyt ei itse ehdi.

Vierailija
4/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hänelle rohkeudesta sanoa EI. 

Vierailija
5/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no se on outoa, että itse kuitenkin pyytää palveluksia, vaikka ei itse niitä tee. Vastavuoroisuushan näissä asioissa on jutun juoni.

Vierailija
6/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä kaveria avuksi seuraavan kerran kun sinulla on juhlat ja talo täynnä muita kavereita. Lykkäät koiran kaverille kainaloon ja pyydät lenkittämään, kun nyt ei itse ehdi.

Kauhea kiva koiralle kun joku lenkittäisi sitä väkisin vaikka todennäköisesti juhlissa olisi joku joka tekee sen ihan vapaaehtoisesti.

Vierailija
7/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset osaa sanoa ei ja hyvä niin. 

Vierailija
8/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no se on outoa, että itse kuitenkin pyytää palveluksia, vaikka ei itse niitä tee. Vastavuoroisuushan näissä asioissa on jutun juoni.

Pyytää hän aina voi mutta kuka jaksaa tehdä vastapalveluksia jos toinen ei niitä tee. Ainakin minusta se olisi outoa.

Vierailija
9/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ainakin luulisi tietävän miksi koirat nuolevat pallejaan. Olisiko aika opetella sanomaan myös ei, jos tuota vastavuoroisuutta ei ole.

Vierailija
10/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea kiva koiralle kun joku lenkittäisi sitä väkisin vaikka todennäköisesti juhlissa olisi joku joka tekee sen ihan vapaaehtoisesti.[/quote]

🤡

Vierailija
11/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitäisi tulla sinun luoksesi jonkun parin minuutin asian takia? Kai edes tarjoaisit kahvit?

Vierailija
12/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi ottaa koiraa, jos ei pysty siitä itse vastaamaan.

Vierailija
13/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipäs taas useimmilta, taattuun AV-tyyliin, aloituksen pointti yli hilseen. On luettu Me naisista, että pitää opetella sanomaan ei ja blaa blaa blaa. Sitä sitten hoetaan mitään tajuamatta. Tässä jutussa kyse oli vastavuoroisuudesta.

Vierailija
14/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menipäs taas useimmilta, taattuun AV-tyyliin, aloituksen pointti yli hilseen. On luettu Me naisista, että pitää opetella sanomaan ei ja blaa blaa blaa. Sitä sitten hoetaan mitään tajuamatta. Tässä jutussa kyse oli vastavuoroisuudesta.

Sik-si a-loit-ta-jan tu-li-si-kin op-pi-a sa-no-maan ei.

Vierailija
15/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siksi ap olisikin hyvä oppia sanomaan ei.

Vierailija
16/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kenellä se menikään pointti sanoa ei yli hilseen? Ei sanan opettelu olisi  ihan hyväksi aloittajalle.

Vierailija
17/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että itse en ole ei-sanaa oppinut luontevasti käyttämään. Siksi yllätynkin aina, kun hän kieltäytyy ystävänpalveluksesta. Hän on kyllä muutenkin todella pihi, että olisiko oman energiankin luovuttaminen toisen hyväksi sitten hänestä menopuolella. Tai se ettei näe yhteyttä toisen auttamisen ja oman avunpytämisen välillä, onko se sitten jotain kehitysvammaisuutta? ap

Vierailija
18/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän, että itse en ole ei-sanaa oppinut luontevasti käyttämään. Siksi yllätynkin aina, kun hän kieltäytyy ystävänpalveluksesta. Hän on kyllä muutenkin todella pihi, että olisiko oman energiankin luovuttaminen toisen hyväksi sitten hänestä menopuolella. Tai se ettei näe yhteyttä toisen auttamisen ja oman avunpytämisen välillä, onko se sitten jotain kehitysvammaisuutta? ap

Luonne eroja.

Kehitysvammaisille ei sanominen saattaa olla erityisen vaikeaa.

Vierailija
19/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä vaan olet sellainen energiasyöppö? Tai jos toisella on ilman mitään vammaisuutta meneillään raskaita asioita elämässään, että kaikki energia menee vaan siihen? Olettko kunnolla puhuneet asian läpi?

Vierailija
20/27 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt menit vähän yli...