Susanna Koski vastaa työttömän haasteeseen
Areenassa pätkä, miten hommassa lopulta kävi. Täytyy sanoa, ettei hirveästi yllättänyt.
Kommentit (1461)
Keskitytään vaan siihen että onko sairaalla oikeus ostaa kahvia ärrältä. Pitäkää tunkkinne mitä luulette savuttavanne tällaisella sumuttamisella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100 000 tienaava ei vielä kuitenkaan hyödy kokoomuksen politiikasta eikä hänen kannata kokoomusta sen takia äänestää, ellei ole isompaa tuloa muusta omaisuudesta ja varallisuudesta. Varallisuutta pitäisi verottaa ankarammin.
Aivan turha puhua ulkomaille menemisestä kun siellä joutuu puhumaan englantia mitä suomalainen eliitti ei erityisemmin edes hallitse ja maksaa korkeampia veroja.
Suomessa on aivan liian hyvät oltavat rikkailla ja heillä on varaa käyttäytyä kun hemmotellut kakarat.
Kyllä jo yli 70 000€ tienaavan kannattaa äänestää kokoomusta tai keskustaa jos vaihtoehto on SDP jonka mielestä tuolloin jo niin sikarikas että veroja vaan nostetaan. Missäs ulkomailla joutuu maksamaan enemmän veroja? Miksi varallisuutta on verotettava enemmän, koska sinulla ei sellaista ole niin ei saa olla muillakaan? Perinteistä kateuspolitiikkaa.
Ei 70 000 kk tienaavalla ole mitään yhteistä kokoomuksen kanssa. Kokoomus toivoo äänet näiltä muta eivät he mitenkään hyödy palkansaajina kokoomuksesta. Harmi ettei tätäkään nähtävästi saa ääneen sanoa. Vaan kokoomuksen epäreheeliiset keinot on poistattaa tämäkin viesti joka aiemmin vastaukseksi annettiin.
Kokoomus ei aja edes 100 000 tienaavien asiaa. Kokoomus ajaa palkansaajien orjuuttamista ja vallan pitämistä nykyisillä vanhoillisilla rankenteilla. Heitä haittaa jopa rovion kaltaiset uudet firmat jotka järkyttävät omistamisen tasapainoa. Kokoomus ajaa omistajielle lisää voittoja vaikka Suomessa on erittäin epäoikeudenmukainen verotus tämän asian suhteen kun vertaa muuta eurooppaa. SDP vastustaa tätä. OIn väärin sanoa että SDP:llä olisi kösi jonkun taskussa, kun he yrittävät pitää palkansaajien tienaamista rahoista edes osaa yhteisen hyvän saavuttamiseksi. SDP ei ota rahaa itselleen toisin kuin omistajat ja sen rahan on tehnyt työlaiset.
Älä poista viestiä uudestaan. Kiitos
Minulle on tärkeintä olla äänestämättä veronkiristyksiä ajavia puolueita, sinällään ihan sama onko vallassa kokoomus vai mikä kunhan veronkiristyksiä ei tule. En minä juuri muuten tarvitsekaan ketään ”ajamaan asiaani”.
Mites toi SDP:n ja AY-liikkeiden suhmuroinnit? AY-liikkeet valtaomistajana mm. Järkyttäviä vuokria kiristävässä VVO:ssa. Ootappa ne stalininpunaiset lasit silmiltäsi ja katselepa totuutta.
Vaihdetaan puheenaihe köyhiin halveksuvasti suhtautuvasta politiikosta 2euron kahviin, taattua av laatua ei vaan hallitus laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100 000 tienaava ei vielä kuitenkaan hyödy kokoomuksen politiikasta eikä hänen kannata kokoomusta sen takia äänestää, ellei ole isompaa tuloa muusta omaisuudesta ja varallisuudesta. Varallisuutta pitäisi verottaa ankarammin.
Aivan turha puhua ulkomaille menemisestä kun siellä joutuu puhumaan englantia mitä suomalainen eliitti ei erityisemmin edes hallitse ja maksaa korkeampia veroja.
Suomessa on aivan liian hyvät oltavat rikkailla ja heillä on varaa käyttäytyä kun hemmotellut kakarat.
Kyllä jo yli 70 000€ tienaavan kannattaa äänestää kokoomusta tai keskustaa jos vaihtoehto on SDP jonka mielestä tuolloin jo niin sikarikas että veroja vaan nostetaan. Missäs ulkomailla joutuu maksamaan enemmän veroja? Miksi varallisuutta on verotettava enemmän, koska sinulla ei sellaista ole niin ei saa olla muillakaan? Perinteistä kateuspolitiikkaa.
Ei 70 000 kk tienaavalla ole mitään yhteistä kokoomuksen kanssa. Kokoomus toivoo äänet näiltä muta eivät he mitenkään hyödy palkansaajina kokoomuksesta. Harmi ettei tätäkään nähtävästi saa ääneen sanoa. Vaan kokoomuksen epäreheeliiset keinot on poistattaa tämäkin viesti joka aiemmin vastaukseksi annettiin.
Kokoomus ei aja edes 100 000 tienaavien asiaa. Kokoomus ajaa palkansaajien orjuuttamista ja vallan pitämistä nykyisillä vanhoillisilla rankenteilla. Heitä haittaa jopa rovion kaltaiset uudet firmat jotka järkyttävät omistamisen tasapainoa. Kokoomus ajaa omistajielle lisää voittoja vaikka Suomessa on erittäin epäoikeudenmukainen verotus tämän asian suhteen kun vertaa muuta eurooppaa. SDP vastustaa tätä. OIn väärin sanoa että SDP:llä olisi kösi jonkun taskussa, kun he yrittävät pitää palkansaajien tienaamista rahoista edes osaa yhteisen hyvän saavuttamiseksi. SDP ei ota rahaa itselleen toisin kuin omistajat ja sen rahan on tehnyt työlaiset.
Älä poista viestiä uudestaan. Kiitos
Minulle on tärkeintä olla äänestämättä veronkiristyksiä ajavia puolueita, sinällään ihan sama onko vallassa kokoomus vai mikä kunhan veronkiristyksiä ei tule. En minä juuri muuten tarvitsekaan ketään ”ajamaan asiaani”.
Mites toi SDP:n ja AY-liikkeiden suhmuroinnit? AY-liikkeet valtaomistajana mm. Järkyttäviä vuokria kiristävässä VVO:ssa. Ootappa ne stalininpunaiset lasit silmiltäsi ja katselepa totuutta.
Valitettavasti en omaa tämän kaltaisia laseja offtopikkisi asian suhteen kertoo kuinka heikolla olet keskustelussa. Ei mielestäsi epäoikeidenmukaisuus on jees vain kokoomukselle mutta sdp ei saa jaa hyviä asiota koska on VVO:n vastaavia bisneksiä vuokramarkkinoilla joiden johdossa on myös kokoomuslaisia eikä pelkkiä demareita. Hanki nyt edes jokin realistinen ja rehellinen käsitys asioista jos haluat aikuisten oikeasti keskustella asioista. AY liike on yleihyödyllinen liike jonka alas ajaminen on ahneiden palkansaajien vastustajien toive. nämä palkansaajien vastustajat eivät halua että palkoista neuvottelee riittävän kyvykäs taho joka pitää tasapainollaan huolen työntekijöiden oikeuksista. Heistä työntekijöillä ei pitäisi olla oikeuksia. AY liike on kaikkien KAIKKIEN palkansaajien etu.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdetaan puheenaihe köyhiin halveksuvasti suhtautuvasta politiikosta 2euron kahviin, taattua av laatua ei vaan hallitus laatua.
Itkettävää on myös se että täältä poistuu kommentteja jotka analysoivat asiaa, mutta ei näitä vihaviestejä.
En minä ole jeesus-köyhä. Olen erittäinkin varakas tätä nykyä, koska olen aina osannut olla tarkka rahan kanssa.
T. Termarikahvit
Monesti se on niin että ei ne suuret tulot pelkästään vaan myös pienet menot, jos haluaa menestyä taloudellisesti ja olla taloudellisesti riippumaton pidemmällä aikavälillä. Pienistä puroista kasvaa iso virta. 2€ kahviin ja 6€ tupakkaan päivittäin tekee vuodessa 2920€, 10 vuodessa melkein 30.000€. Mitähän iloa tuon on juoda jokin 2€ kahvi jossain ulkona verrattuna että juo sen kotona tai ulkoillessa ottaa kahvin termosmukiin mukaan. Siihen päälle leivos kahvilassa 4€ ja tupakat niin aletaan olla 4380€ vuodessa joutavissa kuluissa. Ja veronmaksajat maksavat nuokin.
Silloin kun tienaa enemmän kuin kuluttaa niin raha pesää tekee. Tunnen eläkeläisiä n. 85v. iässä joilla on reilusti yli 100.000€ säästössä pienestäkin eläkkeestä, asuvat ihan tasokkaasti rivitaloissa, on autot jne. Kun on jäänyt eläkkeelle 60-vuotiaana ja saa eläkettä esim. vain 1.300€ ja vastike on 200€ ja kulut muuten 500€/kk niin säästöön jää 600€/kk, 7.200€/v. ja 25 vuodessa 180.000€. Tupakkaan ja kahviin menee 25 vuodessa n. 75.000€ jos polttaa ja juo yhdenkin kahvin ulkona kerran päivässä.
Itse hyvätuloisena saavutan laskelmieni mukaan miljoonan varallisuuden pörssissä n. 52-vuotiaana tällä menolla. Raha ei tuo onnea mutta kyllä se rauhoittaa. Enkä pihistele mistään varsinaisesti, mutta tietysti katson vähän mihin rahani laitan.
No mutta nythän se suurin este on poistunut: Maisteri Tikkasella on nyt tietokone!!
Minkähän syyn se seuraavaksi keksii?
Vierailija kirjoitti:
No mutta nythän se suurin este on poistunut: Maisteri Tikkasella on nyt tietokone!!
Jokin uusi erittäin invalidisoiva mysteerisairaus
Vierailija kirjoitti:
Niin pystyy nyt hakemaan sähköisesti tukea. Hyvä niin helpottaa kelan taakkaa. Tätähän varmaan tarkoitit jos et ihan pskapää ole, koska töihin hän ei kykenen kun on lääkärikin hänet työkyvyttömäksi todennut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi valittamalla ja keräämällä säälipisteitä hän varmaan jatkossakin saa tavaroita. Kohta lapselle pitää varmaan saada uusi ipohe, jotta ei kiusata koulussa.
Koet tarpeelliseksi kiusata netissa sitten miksi? Mitä luulet saavasi tästä, sadistista tyydytystä lapsille nauramisesta ja lapsen haukkumisesta. Ihan tosissani kysyn että millainen kokoomuksen puolustelija siellä oikein hekumoi?
Vierailija kirjoitti:
En minä ole jeesus-köyhä. Olen erittäinkin varakas tätä nykyä, koska olen aina osannut olla tarkka rahan kanssa.
T. Termarikahvit
Kuljetatko myös maidot mukanasi? Miten saat sen säilymään koko päivän viileänä? Mitä suosittelet maitokahvin ystävälle säästövinkiksi? Vai onko maitokahvista nauttiminen sellainen asia, joka saa porvarin pahoittamaan mielensä? Kyllä kunnon köyhä juo kahvinsa aina mustana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Termarikahvit
Kuljetatko myös maidot mukanasi? Miten saat sen säilymään koko päivän viileänä? Mitä suosittelet maitokahvin ystävälle säästövinkiksi? Vai onko maitokahvista nauttiminen sellainen asia, joka saa porvarin pahoittamaan mielensä? Kyllä kunnon köyhä juo kahvinsa aina mustana!
Korvike on ainoa oikea kahvi köyhälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta: onko täällä kukaan sitä mieltä että tuolla työttömällä olisi myös itse mahdollisuuksia tehdä muutoksia elämäänsä tai että hänen omat valintansa olisivat taustavaikuttajina? Onko kaikkien mielestä ainoa ratkaisu syytää tälle perheelle lisää rahaa? Todella vähän on ollut mitään keskustelua tästä näkökulmasta.
Rouvalla on ainakin 30-40 kiloa ylipainoa, joten varaa on syödä. Ja turha tulla ulisemaan etteikö köyhä voi syödä terveellisesti, kyllä voi. Etenkin työtön köyhä jolla käytännössä kaikki aika maailmassa käydä kaupassa ja tehdä ruokaa. Itsekään en päässyt lihomaan eläessäni opintotuella 5 vuotta.
Itse uskon että ihmisillä on oikeus ja velvollisuus tehdä päätöksiä oman elämänsä suhteen niin, että heidän elämänlaatunsa paranee, loukkaamatta muita ihmisiä ja heidän oikeuksiaan. Tämän rouvan kohdalla on kuitenkin vaikea nähdä mitään kovin realistisia vaihtoehtoja. Alan valinta on alunperin ollut huono ja 20 vuotta työelämän ulkopuolella tekee työpaikan saamisesta vapailta markkinoilta todella vaikeaa. Joku palkkatuettu osa-aikatyö tai harjoittelu voisi olla vaihtoehtoja, mutta hänen omien sanojensa mukaan ei niihin kykene. Työkyvyttömyydessä on vaan se juttu, että se ei ole subjektiivinen kokemus siitä ettei pysty tekemään tiettyä työtä vaan kyvyttömyys tehdä mitään työtä. Ehkä tämän naisen kohdalla peli on menetetty, mutta se ei johdu sairauksista vaan menneisyyden huonoista valinnoista.
"Menneisyyden huonot valinnat" ovat mielestäni todella huonoja sanavalintoja kuvaamaan sitä, kuinka moni ihminen menetti 90-luvun laman aikana ihan kirjaimellisesti kaiken työtä, yritystä ja kotiaan myöten. Ei kyse ollut "huonoista valinnoista", vaan siitä, ettei kukaan osannut ennakoida tapahtuvaa, saati sitä, että aikanaan hyvin ja ehkä lähes varmasti työllistävä ammatti syöksisi tulevaisuudessa kohti pitkäaikaistyöttömyyttä. Tänä päivänä ammattinimikkeen tuoma varmuus on kaiken lisäksi entistä epävarmempaa. Ja esimerkkinä voinee ottaa vaikkapa sen, että 90-luvulla jopa niinkin "varma" ammattikunta kuin sairaanhoitajat joutuivat lähtemään ulkomaille töiden perässä.
Ei Tikkanen ole ihminen, joka teki menneisyydessä huonoja valintoja. Hän yksinkertaisesti jäi 90-luvun laman alle, niin kuin kovin moni muukin, eikä hän saanut enää ponnistettua itseään ylös. 90-luvun laman onkin sanottu Suomessa pitkittyneen, ja juurikin leikkaus- ja säästöpolitiikan vuoksi, joka kuritti ankarimmin niitä pienituloisimpia. Eli toisin sanoen emme tainneet oppia 90-luvun lamasta yhtään mitään.
Erittäin kaunista tekstiä, mutta et tunne tätä tapausta. Hänen epäonnistunut yrittäjänuransa, -muuten ainoa vaihe hänen elämässään, jolloin hän on tehnyt jotain muuta kuin elänyt yhteiskunnan tuilla-, johtui nimenomaan hänen omista huonoista valinnoistaan ja epäasiallisista toimintatavoistaan. Useat ihmiset oppivat virheistään, hän ei ole oppinut. Toisaalta, tuossa iässä ja tuolla asenteella muutosta tuskin enää pystyisi tulemaankaan.
Mikä yritys itselläsi on kaatunut kun tiedät muka paremmin? Minulle ainakin yrityksen kannattavuuden loppu lamaan 2008(sinnittelin vuoteen 2011 kun en saanut enää juuri mitään tuloja vaan maksoin ja yritin sopia verottajan kanssa ettei ennäkoita voi maksaa kun ei ole enää tuloja) merkitsi pettymystä yhteiskunnaliseen päätöksentekoon. Orjaksi pääset muuhun ei ole likviditeettiä jos ei ole rikaat vanhemmat. Virolaiset alkoivat tekemään hanakasti minun töitäni ja nyt hallitus purkaa sääntöjä ettei tarvitse enää olla edes eurooppalainen jonka kanssa kilpaillaan. Luuletko että täällä tehdään ilmaiseksi työtä riskeeraten oma terveys palkkiotta, sinun tahtosi mukaan. Ei kukko kuule käskien laula. Yrittämisestä jäi vain krooninen ihottuma ja vitutus muistoksi.
Kirjoitin tästä kyseisestä tapauksesta, jonka tunnen erittäin hyvin, en sinun tapauksestasi ja vitutuksestasi, joita en tunne ollenkaan. Sen verran voin kertoa, että Ylen toimittajia on tässä viety kuin litran mittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Termarikahvit
Juon kahvini mustana. Mutta kestomaitoa voi säilyttää huonelämmössä ja sitä saa kahden desin pakkauksessa. Eli jos joisin maitokahvia, ottaisin siitä lapsen retkimaidosta sen ripauksen itselleni.
Voila. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Termarikahvit
Juon kahvini mustana. Mutta kestomaitoa voi säilyttää huonelämmössä ja sitä saa kahden desin pakkauksessa. Eli jos joisin maitokahvia, ottaisin siitä lapsen retkimaidosta sen ripauksen itselleni.
Voila. Problem solved.
No ei varsinaisesti. En halua kuljetella 2 desin pönikkää mukanani koko päivää ja heittää siitä suurinta osaa pois otettuani siitä tilkan maitoa kahvia varten. Tuollainen on epätaloudellista tuhlaamista käyttää vain osa hankkimistaan elintarvikkeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Termarikahvit
Voila. Problem solved.
No ei varsinaisesti. En halua kuljetella 2 desin pönikkää mukanani koko päivää ja heittää siitä suurinta osaa pois otettuani siitä tilkan maitoa kahvia varten. Tuollainen on epätaloudellista tuhlaamista käyttää vain osa hankkimistaan elintarvikkeista.
Olen kaatanut maidon kahvin kanssa sinne termosmukiin jo vuosia, en ole vielä kuollut. Jos ostat uht-maitoa niin mitä luulet sille tapahtuvan jos se on sekoitettu kahvin kanssa jo kotoa lähtiessä? Tässä taas nähdään että suomalainen köyhä on köyhä itsestään johtuvista syistä, ollaan niin vtun uusavuttomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Termarikahvit
Voila. Problem solved.
Olen kaatanut maidon kahvin kanssa sinne termosmukiin jo vuosia, en ole vielä kuollut. Jos ostat uht-maitoa niin mitä luulet sille tapahtuvan jos se on sekoitettu kahvin kanssa jo kotoa lähtiessä? Tässä taas nähdään että suomalainen köyhä on köyhä itsestään johtuvista syistä, ollaan niin vtun uusavuttomia.
Olen keskituloinen. Itse keksit päästäisi tuon ajatuksen siitä, että olen köyhä.
Nähtävästi kaikki viestit jotka kertovat totuuden kokoomuksesta poistetaan.